Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 mai 06, 15:31
Endret: 18 mai 06, 15:33
Opprinnelig postet av Bjørnen

Dette har jo ikke noe med noen klausuler å gjøre! saken her dreide seg om MFK kunne annullere KONTRAKTEN i sin helhet. En litt kinkig sak som det bare er FFK-supporterne som henger seg opp i nå. Det ser ut til at begge parter ble enige og saken er derfor ute av verden - for alle andre unntatt dere selvsagt.



Saken er relevant. Begge saker dreier seg om klausuler. I Karim saken dreide det seg om en klausul i et vedlegg til kontrakten, som forsøkte å oppheve selve kontrakten. I VM saken dreier det seg om et kontraktspunkt (kalt klausul) som gir VM rett til å forhandle med annen klubb på høyere sportslig nivå (Altså tippeliga eller utenlandsk klubb i mer annerkjent liga f.eks Sas ligaen, Premier Leage, Bundesliga) I Karim saken hevdet MFK at de skråsikkert ikke hadde forpliktelser til spilleren inntil de kontaktet advokat (på oppfordring) og fikk egen advokats vurdering.
I Martinsens tilfelle hevder Moss de  ikke behøver å forholde seg til klausulen ettersom VM takket nei til tilbudet fra molde. Denne tolkningen kan være riktig, men her er det rom for fortolkninger og ved en eventell strid kanskje ville bli vurdert annerledes av motparten. Dette blir derfor bare aktuelt om Vidar ønsker seg til en annen klubb. Men i begge tilfeller dreier dette seg om MFKs vurderinger, og jeg kan helt klart hevde at MFKs kompetanse kanskje ikke er den rette.

Henger meg slett ikke opp i dette, men bare ga ett eksempel på feilaktig vurdering, Karim saken er som seperat sak helt uinterssant for FFK supporter som sådann.
 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340