Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 19 des 05, 15:31
De Kjök:
1. Vi definerer sikkert ulikt hva som er rett og feil. Derfor kan vi ikke bli enige når jeg sier at humanistisk tankegang ofte er preget av toleranse for "alt".
 
2. Du sier at hver og en skal ha frihet til å leve et "godt liv". Der er vi enige. Men begrepet "frihet" og "det gode liv" er også et definisjonsspørsmål.
 
3. Du hevder at evolusjonslæren og skapelsesteori likestilles i skoleverket. Javel? Jeg forbeholder meg retten til å være svært skeptisk til din påstand. Underforstått undervises det på en slik måte at evolusjon og tilblivelse på bakgrunn av atomer og tilfeldigheter er det mest sannsynlige, mens skapelsesteori nærmest blir sett på som overtro og dårskap. jeg har deltatt i mange debatter på nett om akkurat dette - og trenden er at de som tror på skapelse nærmest latterliggjøres. Denne trenden tror jeg kommer til å forsterkes ytterligere, og skoleverket vil nok bidra til det, desverre. Hva da med ed barna som tror på Gud? Hvordan får de det blant sine skolekamerater? Tør de si høyt i klassen hva de tror på? Vil de føle seg utenfor? Vi de få følelsen av å ha et  "godt liv" i fellesskapet?
 
4. Du er imot at noen påtvinges religiøs praksis. Det er jeg også! Det er nok en del påtvunget praksis i en del religioner, men ikke i sann kristendom. Rett og slett fordi det er umulig. Kristen praksis er et frivillig valg FRA hjertet. Dersom noen tvinges til å praktisere kristendom, så er det falsk kristendom og totalt ubibelsk. Bibelen legger stor vekt på individets valg når det gjelder troen.
 
Denne diskusjonen går vel strengt tatt litt utenfor det som egentlig er kjernen i tråden. Jeg har registrert at du er i mot et samarbeid mellom 3:16 og FFK. Og det er du selvsagt i din fulle rett til å mene. Du er imot 3:16-reklame, og det er selvsagt akseptabelt at du mener. Likevel har jeg ikke fått skikkelig svar på hvorfor du har så store problemer med dette at du må melde deg ut av FFK? Hvorfor gjør det så stor negativt inntrykk på deg? Har du opplevd noe fælt selv i forhold til kristne? Irriterer dette deg så mye at du får ødelagt gleden over å se kamp på stadion?
 
Mulig du har svart på disse spørsmålene, men jeg skal innrømme at jeg ikke har lest hvert ord i debatten. det har du jo også selv påpekt at jeg ikke kan ha gjort. Jeg kom sent inn i debatten, og hev meg på uten å ha lest alt. Skyldig! Det er bare det at jeg synes at saken med 3:16, barna på stadion i én pause, og ønsket om en velsignet aften, har tatt helt av og kommet ut av proporsjoner. Minner om storm i et vannglass - i mine øyne ihvertfall.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340