Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 19 des 05, 11:10
Humanistisk tankegang er kanskje ikke anti-religion, men den setter mennesket i fokus. Mennesker er sin egen gud, intellektet er det høyeste autoritet. Det finnes strengt tatt ikke rett og galt. Alt skal tolereres, for det handler om "respekt" for den enkelte. Å si at noe er feil (synd), er å dømme. Når det gjelder verdens og livets tilblivelse, "forkynnes" det som en sannhet at evolusjonen er det eneste rette - mens skapelse er en myte, som noe tror på. Sannheten er at evolusjon også er en tro, for det bygger på vitenskapelige teorier, og ikke på bevis. Derfor hadde det vært mer riktig å likestille disse synene. Ingen av dem kan bevises med 100 % sikkerhet. Evolusjonsteorien inneholder mange, store mangler... og det innser de fleste vitenskapsmenn også.

Personlig tror jeg på Gud. Jeg tror at noe er feil, noe er rett. Det finnes en vei som er høyere enn andre veier. Det finnes en absolutt sannhet. Jeg tror at verden og alt liv er skapt av noen med intelligens. Det er min tro! Forventer ikke at du skal tro det samme. Når barna går i skole preget av humanistisk/ ateistisk grunntanke, blir de påvirket/ påtvunget et tankesett og et livssyn som strider mot mitt på veldig mange områder.

Jeg kunne gjort som deg - ta barna ut fra den offentlige skole . Når jeg sier som deg, mener jeg billedlig talt. I betydningen å melde seg ut av FFK fordi det finnes reklame for en organisasjon som strider med ditt livssyn. Skoleverket har altså en grunntanke som strider mot mitt livssyn, men jeg sender barna frivillig dit allikevel. Kristne beskyldes for å påvirke barna til å tro. Gjør ikke alle andre det da? Vil ikke en humanistisk-rettet skole påvirke til å tenke humanistisk? Naivt å tro annet.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340