Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 02 des 05, 13:54

"Jonek : Jeg forstår Brasil-eksemplet ditt. nå, men du forklarte deg ikke godt tildligere, og du blandet flere ting inn."

Jeg skrev : Hva om mange i fex Brasil iløpet av uken står frem, og sier de har obeservert at en lokal fyr har stått opp fra de døde.

Jeg mener dette er veldig klart. "Mange står frem og sier".  Da handler det kun om en påstand.  At du ikke dermed godtar han som gudssønn er greit.

"Jonek: Det er det samme som i en rettsak. Et vitne er en som har sett eller hørt med egne øyne en episode eller en sak. Det er slik en rettstat fungerer, men du velger ikke å høre på slike "vitner"".
Dette kan du ikke mene.  Alt som sies i en rettsak er ikke sant.  En jury skal overveie alt som er sagt og velge hva de tror på basert på bevis og hva som sies og på sannsynlighet!  Dette er naivt.

Tvert imot vil jeg mene at å fuske med jesu oppstandelse på den tiden var svært enkelt.  På den tiden trodde folk på veldig mye rart og var ikke vanskelig å overbevise.  I norge var folk fullt overbeviste om tusser og troll, Odin og Tor.  Det er mange, mange fler som i Norge har påstått å ha observert Troll enn 500. Historie er vitenskap som hele tiden er i endring.  Mange store hendelser har fått sin historie omskrevet etter nyoppdagelser.  Og et en person skal ha kommet til live igjen etter tre dager som fullt død tror jeg per definisjon ikke er mulig.  

Flavius Josefus er en like sann historieskriver som Snorre. Dvs. blanding av fiksjon og fakta.  Det er også Bibelen, Grimberg og de aller, aller fleste historiebøker.  For man vet aldri alt med full sikkerhet slik du hevder å vite mht jesu oppstandelse.

Jeg tør påstå at du kjenner til et fåtall skoler iforhold til det store antallet og Bibelgaver bør skolen takke nei til nettopp fordi Krl faget hevder å være livssynsnøytralt.  Akkurat som FFK skulle takket nei til 3.16 som sponsor og samarbeidspartener og pauseunderholder. Du ignorerer å kommentere overgrepene jeg trekker frem.  Faget er fortsatt under "etterforskning" i FN og EU grunnet slike hendelser.

"Observere Big Bang?? Hvem sto der da det smalt?"
Teorien om Big Bang har blant annet opphav i at man mener å kunne observere at Universet utvider seg.  På skolen undervises det primært i Darwins teorier.  Det er et faktum!  Men jeg setter ikke som faktum at Big bang eller Darwin er 100% korrekte!  Men de er mer akkseptert som sannsynlige innenfor skolen. 

"Jonek : Du som ikke er frelst eller ikke ønsker å ha noe med Gud eller Jesus å gjøre, få leve som du vil."
Det tror jeg faktisk ikke på.  Der religiøse får den totale makt blir det alltid innført regler som samsvarer med religionen.  Og vi ser spor av dette i Norge idag.  Søndagen er en helligdag med div restriksjoner ene og alene fordi dette er en kristen helligdag.  Noa galt med en litt roligere dag? Nei, men det er heller ikke poenget.  

"Jeg har ikke blitt noe særlig overbevist av dine argumenter i denne saken."
Nei, men du forstår jo ikke hva jeg mener.  Du ignorerer det faktum (FAKTUM) at forkynnelse skjer innenfor KRL faget og du ignorerer at jeg ikke har noe imot at 3.16 driver barnehage for dem vil ha sine barn der.
Hvor mange ganger skal jeg skrive at barnehagetilbudet ikke er et problem for meg?  Jeg gjentar og gjentar, og Snæbbusaristokrat1, det er dette Marle mener med at dere ikke leser hva jeg skriver. Problemet er FFK og samarbeidet med 3.16.  De er samarbeidspartnere fullt ut og Drillo som har vært på innsiden i FFK gjentok dette i Rikets Røst igår. 

 

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340