Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 29 nov 05, 19:49
Endret: 29 nov 05, 19:53

Her synes jeg du kommer med mye rart Jonek. 

Hvorfor i all verden mener du at jeg er imot bygging av moskeer?  Jeg påpeker bare at det er mye motstand mot dette spesielt fra kristne og kirken.  Og det påpeker jeg bare som et eksempel på at muslimer i fri utfoldelse på stadion i pausa også vil gi bråk!  For meg kan de bygge så mange moskeer de bare vil.

Og jeg sier heller ikke at en fyr i Brasil har stått opp fra døden, men jeg skriver ”om mange i Brasil står frem og påstår de har observert” , ikke at  det har skjedd.  Det er en vesensforskjell!  Og jeg spør bare om du tror han da er gudssønn, jeg påstår ikke at han er det.  Det er vitner, det kan nedskrives, samme som bibelen.  Du tror jo at dette har skjedd fordi det er nedskrevet i bibelen og i andre tekster.

Det værste her er kanskje at du totalt ignorerer at bordbønn/sang (hvor man takker gud for maten), kirkegang, salmesynging og bønn i skolen forekommer og at det vitterlig er praktisering, ikke kunnskap.   Hvilke aviser leser du da?

Det er et overgrep mot alle barn og foreldre med annen religion eller barn av humanetikere.  Det er ingen som tvinger dine barn til å be mot Mekka!  Dette varierer fra skole til skole, lærer til lærer.  Og siden man ikke kan søke fullt fritak bryter faget Krl mot menneskerettighetene ifølge FN og for 5 år siden gikk 6000 i demonstrasjonstog mot dette.  Og lite forbedring har skjedd.  Jeg og du kan påvirke våre barn i en retning, men det er ikke skolens jobb!  Og der svikter praktiseringen av KRL.

Darwin kom med en teori og han gikk bort ifra den.  Men i ettertid er det ikke mye tvil om at evolusjon har skjedd og skjer og det er funnet mye mer indiser på sannhet etter Darwin.  Darwin ble også utsatt for et enormt press fra bla. Kirken.  At vi ikke skulle være skapt av Gud var selvsagt en utrolig tøff påstand på den tiden.   Du setter sprøsmålstegn ved Darwins metoder.  Han så mange tegn på at det var en utvikling i naturen basert på at det sterkeste individ hele tiden gikk videre og påpekte noe om vellykte mutasjoner som skapte nye arter.  Dette er du tvilende til, men at en fyr har gått rundt å helbredet ved håndspåleggelse og  lurt døden godtar du glatt.  En fyr du 2000 år etterpå også hevder å ha møtt.

Kristendommens fremvekst skyldes misjonering.  Fattige mennesker er særs mottagelige for å ha et håp at det blir bedre ved livets slutt.  Kirken utnytter dette til fulle og misjonerer der fattige mennesker er.  Frelse først, så mat og medisiner heter det fra offisielt hold.   Det styggeste ved misjoneringen er at kirken viser null respekt for lokale religioner som blir utryddet. Humanismen er voksende og vil alltid være det der det er lov til å velge selv.   Årsaken til at det er anderledes i Skandinavia er mindre fattigdom, mer utdanning, og først og fremst religionsfrihet. 

”Jonek skriver : Du skriver at fritenkere har vunnet slag etter slag, men jeg sier at de ikke har vunnet krigen.”
Vil dette si at du ønsker at kirken eller kristendommen igjen skal tvinge alle som ikke tror til å tro? Til å bestemme hvordan ikke-troende skal leve?  Det er de slagene fritenkerne har vunnet.  Jeg kan idag sitte her å skrive det jeg gjør.  Det var utenkelig for kanskje så kort tilbake som 40-50 år.

Sokrates, Aristoteles, Platon, Kant mfl, filosoferer rundt hva det er å leve, hva er gode handlinger etc.  Om det er de som har sagt det eller andre er uvesentlig.  Du kan være enig eller uenig i det som står der.  De fleste av de ti bud er gode leveregler, men jeg trenger ikke tro på at gud ga dette til menneskene via stentavler av den grunn.   Husk at mye av det som står i bibelen, det nye testamente spesielt, var skrevet ned av andre før bibelen.  Da tenker jeg på fex. ”Du skal ikke stjele”  Det er jo masse i bibelen som jeg er enig i.   Det var et veldig dårlig eksempel!

”Hva andre gjør, om de bråker er deres sak. Jeg vil nok argumentere slik som du og jeg gjør nå., men jeg håper ikke du ser på det som bråk? ”
Mellom oss er dette en debatt, helt greit.  Men jeg ser ikke at jeg er velkommen på stadion lengre så lenge FFK samarbeider med 3.16 som mener noe om min livsstil.  Og på generelt grunnlag vil jeg ikke at FFK skal kobles opp mot noe livssyn.

Nøytralt vil si at FFK som klubb ikke tar stilling.  At du ber på stadion er det samme for meg bare det ikke skjer høylydt og over høytaleranlegget.

"3:16 og alle innen den klasiske kristne troen tror at det finne to utganger på dette livet. Himmel eller Helvete! ” Ja og slike folk som mener dette vil ikke jeg at skal underholde på stadion.  3:16 sier at Guds ord er lov og at han lever syndig og fortjener evig fortapelse.  Det er ingen av dem som setter spørsmålstegn ved denne dommen, gud har rett! 

”Hva har 3:16 gjort! Det ha passet på barn, og sagt ordene "ha en velsignet aften". Det er det samarbeidet går ut på.”  Nei, feil! De reklamerer for seg selv på stadion, de har et økonomisk samarbeid og de har FFK logoen under samarbedspartnere på sin web.

Og så ønsker du meg velkommen til Pinsebevegelsen?  Det er jo de som har en pastor i Sverige som tråkka godt i salaten idag og mente at homofili er en krefsvulst på samfunnet.  Nei, takk, er ikke interessert!

Jeg ser fortsatt ikke at 6.5 er mulig på en vanlig terning.

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340