Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 28 nov 05, 13:59
Endret: 28 nov 05, 14:00

Hva om mange i fex Brasil iløpet av uken står frem, og sier de har obeservert at en lokal fyr har stått opp fra de døde.  Han intervjues på tv, radio, aviser.  Er det sant det da?  Kanskje 20 levende vitner på sin side.  Da tror altså du at han er guds sønn?

Snorresagaene - de er skrevet for omtrent 1000 år siden.  Sant alt som står der? Neppe. Det er helt sikkert mange som skriver om Jesu oppstandelse dette på den tiden, men det gjør det ikke mer sant.  Skriftene er ikke verifiserbare og er det noe som virkelig trenger verifisering så er det historiene der som bryter med alt vit mener vi ”vet”.  Vedrørende vår opprinnelse så er det fler i norge som tror på hva Darwin skrev enn hva Bibelen sier.  Det fordi Darwins teorier er synlige og kan ses i naturen hele iden.  Det er mye oppspinn som er skrevet gjennom historien, jeg ser ikke at bibelen er noe mer troverdig enn mye annet bare fordi mange tror det.  Kristendommen har blitt en stor dominant maktfaktor og religion med de samme midlene ekstreme muslimer bruker idag.  Krig, trussler, tortur, korstog, invisisjon, avlat, og heksebrenning.  Dette er det enda flere som har skrevet om og det er ikke lenge siden og det pågår ennå.   Det er historie kan du hevde, men det er bakgrunnen for utbredelsen. Idag er kristendom ufarliggjort i Norge og allment akseptert og vi har en rolig situasjon fordi fritenkere har opponert og vunnet frem i slag etter slag mot kirken.  Mange av dem har blitt drept av kriken eller blitt fengselt, her i Norge!   Flere og flere religioner og livssyn vinner frem i Norge. Kristendommen er idag en av mange religioner i norge og har en urealistisk og problemskapende særstilling i skoler og barnehager.  

Om det så er mitt problem at jeg mener det blir bråk fordi jeg er en av dem som ikke vil blande fotball med religion eller politikk så forandrer det ingenting mht min påstand: Det vil bi bråk!  Du vil kanskje tolerere at dine barn kommer hjem fra skolen med et bønneteppe fordi de den dagen har bedt mot mekka også, men flertallet vil ikke det.  Jeg vil ikke det.  Vi er mange som ikke vil ha religion og politikk på stadion, det er for å se fotball vi er der, ikke for å høre noen selge oss frelse eller politiske budskap.  På skolen skal våre barn lære kunnskaper om samfunnet og få kunnskap som gjør dem klare for videre spesialiert utdanning eller til å klare seg i samfummet. De skal lære etikk med bagrunn i norges lover og menneskerettigheter, de skal ikke lære hva de skal tro på. 


At du vil tolere dette sier bare noe om DIN innstilling, ikke noe om veldig manges innstilling.  Og når man ser hvordan det reageres på offisielt hold fra kirken når kristendom kritiseres, harseleres med eller at muslimer vil spre sitt budskap eller bygge sine moskeer så mener jeg det er tegn på at en reaksjon vil komme.  Og lite engasjerer så mye som steile politiske motsetninger.  På bakgrunn av realiteten i aviser hver dag mener jeg det er merkelig å hevde at det ikke blir bråk.  At du ikke vil bråke er noe helt annet.

Nøtralt for meg er at dette ikke har noe på stadion å gjøre!

Drillos virkelighet er krystallklar:  FFK samarbeider med en organisasjon som mener at han grunnet hans livssyn skal dømmes til evig fortapelse.  3.16 tror på dette budskapet og godkjenner det ved at de videreformidler dette og ser på han som står bak som en allmektig gud.  Og vi er mange på stadion som dømmes dithen.   Jeg tror debatten om Drillos trenergjerning ble druknet gjennom det åpne brevet og intervjuet her der han setter en del ting i klarere lys.  Det handler mer om missforståelser rundt ansvarsfordeling og Ringbergsaken enn om noe annet.

Selvsagt kan du gi 6.5 på terningen, jeg tror den stopper på maks. 6.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340