Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 27 nov 05, 14:49
Endret: 27 nov 05, 14:56
Opprinnelig postet av DeKjök

 

 

Først – Det fine med å diskutere mot deg, Snæbbusaristokrat 1 og BøgeJon er jo at jeg vet at dere øyeblikkelig tilgir meg for alt jeg skriver for jeg vet jo ikke hva jeg gjør.  Nå har jeg blitt kalt div, men ikke kalt dere noe som er verdt å tilgi meg for.  Ser at BøgeJon nå er gått fra å kalle meg Orakel til Dust.  En viss motsetning der....

 

 

 

 

 

Jeg er helt på høyde med at bakgrunnen for korset I flagget er at det skulle være et kristent symbol, det skrev jeg også.  Men da symbolet er så mye eldre enn kristendommen og brukt i mange andre sammenhenger tar jeg meg ikke nær av det.  Hadde det vært idag flagget skulle konstrueres så ville et kors i flagget grunnet kristendom ikke vært mulig for idag er samfunnet helt anderledes enn da.

 

 

 

 

 

 

Jeg har vært i peterskirken og endel andre kirkebygg  i Roma, Paris, London, Milano og Køln fordi byggene er flotte og de er jo fulle av religiøse symboler.  Så jeg har ikke noe problemt med korset i flagget!  Det underlige er at man på utsiden av disse byggene ser lutfattige tiggere, og så er innsiden full av luksus som kirken har tilranet seg ved at folk i gamle dager betalte for å få tilgivelse.

 

 

 

 

 

 

” Det er da ingen tvil om at Jesus ble henrettet tre dager før han stod opp igjen fra det døde”

 

 

 

Utifra hva jeg kjenner til om døden så vil jeg si at det er en viss tvil rundt det punktet.  På skolen kan man altså lære at det er faktum i den ene timen og så rett til biologi i den neste. 

 

 

 

 

 

 

”Jeg synes imotsetning til deg, at alle som gjør noe positivt for klubben bør kunne gjøre det.”

 

 

 

Jeg har ikke noe problem med at folk jobber for klubben, men jeg har et problem med at religiøse eller politiske organisasjoner får promotere seg innefor FFK og Stadion.  At 3.16 har barnepass for de som vil levere barna der har jeg som sagt ikke noe problem med.  Og FFK og 3.16 har et formalisert samarbeid.

 

 

 

 

 

 

Ja  jeg finner det merkelig at dere kan i det hele tatt antyde at det ville gått upåaktet hen at hedninger, kommunister, muslimer osv. Reklamerte for sine organisasjoner på stadion.  Det er særs merkelig.

 

 

 

 

 

 

Vedrørende 3.16 så har jeg lest igjennom det meste av hva som står på deres web sider og sjekket opp linkene.  Forumet i seg selv og spesielt det for barnas eliteserieklubb og 3.16 U. var jo lekker lesning.

 

 

 



Du skal ikke være for trygg på at det blir noe tilgivelse!!!:-)
Du skrev at jeg har kalt deg for dust osv. Det stemmer ikke. Jeg er uenig med deg, men har ikke kalt deg for noe styggt. 


Biologi og Kristendom.
Dette er et stort tema som blir trukket inn. Hverken du eller jeg har vel den fulle oversikt her. Kanskje du?

Biologi: vitenskap er så mangt. Jeg vet at det er så mange sider, meninger, teser og metoder som blir brukt i både zooliogi, biologi og andre fagretninger, slik at "en enighet" innen det feltet kan man jo ikke regne med. Bare innen evolusjonsteorien(e) er det mange sprik og motsetninger. Det er vel ingen forskere som kan motbevise at Jesus sto opp fra de døde? Det var jo mange vitner til dette. Rent juridisk er det et bevis, folk vitner jo i rettsaker i dag om hva de har sett.

Teologien har en annen side, og det er troens retning. De fleste forskere er veldig forsiktig med å slå ting fast, og det gjør man heller ikke med skapelses (underet) heller. Det må jo stor tro til for å tro at Jorden, universet, du og jeg har blitt til av ingenting eller en smell. Det er vel et større trossteg?



Derfor er det IKKE særs merkelig!!!!
Det at andre livssyn og religioner kan reklamere for sine syn, ståsted og budskap gjør meg ikke noe. Jeg blir ikke påvirket eller annfektet over å høre at andre tror eller mener noe annet enn meg. Det å være kristen er ikke å mene en spesiell ting, eller tenke på et vist sett. Det er så enkelt som å bli FRELST!!  ..... Det er å møte Jesus Kristus.... det har jeg gjort....
Derfor blir jeg ikke nedstemt av å høre feks Hedningesamfunnet / muslimene proklamere sitt budskap.

At du har et annet syn enn meg og mange andre på det at FFK har et samarbeid med 3:16, er din sak. Du skal ha rett til å forfekte ditt syn og jobbe for det. Vi andre skal ha rett til det samme, hvis ikke vil vi ikke leve i et demokrati, men i "Drillo" sitt meningsdiktatur!

Jeg er sterkt imot et slik holdninger som det Drillo står for, og det regner jeg med at du og jeg er enige i.







---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340