Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 26 nov 05, 11:29
Opprinnelig postet av DeKjök

Det blå korset i flagget er lagt oppå det danske flagget og fargen blå er tatt fra det svenske.  Meltzer ville at det skulle være et kristent kors der.  Men korset i seg selv har jeg intet problem med.  Det er nemlig funnet avbildet på gjenstander 6500 år før Kristus.  Altså en god stund før jorden ble til ifølge din religions skrifter.  Flagget er et symbol på Norge, ikke på kristendommen. 

Flagget er likefult et kors og som er brukt pga at korset regnes som et kristentsymbol. Det kristne symbolet ville man ha som et symbol for Norge. Både svenskene og dansken hadde dette krisne symbolet i sine flagg.

Dette med kors i flagg stammer fra korsfarertiden. Et symbol for kristendommen!



Romerne brukte korset til korsfesting og da hadde ikke korset den religiøse betydningen det har idag.  Det er det faktum at Romerne korsfestet det de så på som oppvigleren og terroristen Jesus samt at Jesus i sin tid og ettertid har fått spunnet alle mytene rundt seg som har gjort korset til et kristent symbol. 

Korset var et henrettelses redskap, og korset som et symbol er helt og holdent er kristens symbol.
Satanister bruker flagget som sitt symbol, opp ned.  Kristendommen sin vei, mens flagget har det liggende.  
Liggende eller stående, spiller ingen rolle.
Opp ned korset til satanistene er myntet på Peter som ble korsfestet opp ned.

Jeg har ikke noe problem med flagget og synes det er veldig flott. 
Det var en betryggende.


Nasjonalsangen er forøvrig skrevet av en humanetiker/fritenker. 
En fin sang som også har noen strofer om Gud og kristenfolket.

At du vil slippe til politikk og religion på stadion begrunner jo hele ditt og BøgeJons standpunkt om at det også er greit med 3.16.  Men det vil altså ikke jeg og jeg tror dere lurer dere selv om dere tror at det å rope kamerater og ”gud er død”  på stadion ikke ville skapt bråk.  Men så er jo jeg et orakel. 

 


Det var som et svar på ditt spørsmål om jeg vill godta om Hedningesamfunnet skulle få kunne gjøre det samme som 3:16. Da var svaret mitt JA! jeg synes også det var greit at de sa noen velvalgte ord.  

 

 

 

 


Og hvorfor tror du Hedningesamfunnet ville ropt ”Gud er død” ?  De tror jo ikke på Gud.


Jeg gjentar nok engang: Hva 3.16 gjorde eller ikke gjorde på stadion er det samme.  FFK og 3.16 har et formelt samarbeid og de slipper til på stadion. Og så lenge jeg ikke vil ha slik aktivitet av andre heller, ei heller HEF, så vil jeg heller ikke se 3.16 der.

 

 

 

 

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340