Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 nov 05, 13:21

For det første så er ikke FFK, stadion eller ffksupporter et sted jeg egentlig vil diskutere religion eller mene noe om religion eller politikk.  Men når FFK slipper til 3.16 så blir jeg utfordret.  Og jeg tar ikke 3.16 intensjoner om barnepass og rusfrie ungdomstilbud for god fisk, det ligger annet bak og de er ikke ærlige på det.

Hvorfor skal ikke alle religiøse retninger eller politiske partier slippe til? Rett og slett fordi da vil FFK støte noen ved hvert eneste pauseinnslag. Slik jeg og mange er blitt her.  Du får mene hva du vil om at dette ikke er noe å bli støtt av, men det er det.

Hvis grensen din går ved menneskerettighetene så bør jo nettopp 3.16 ikke slippes til.  Religiøse organisasjoner er nærmest uten unntak diskriminerende ovenfor andre livssyn, kjønn og seksuell legning.  KRL faget har en dom mot seg i FN`s menneskerettighetsdomstol fordi det er undervisning i religion på en forkynnende måte.  3.16 og de som står bak ville helt klart strukket dette faget mye lengre dersom de hadde hatt mulighet i Norge for dette.  Religion er ikke åpne og inkluderende, religion er uten unntak basert på tekster skrevet av mennesker og skaper maktfaktorer.  

3.16 er en religiøs organisasjon som selger et budskap.  De som står bak er mennesker som tror på budskapet og de mener at jeg som ikke troende fortjener evig smerte i helvete.   Ja fortjener, rett og slett fordi deres bibel sier det.  Dette er, om du vil eller ikke, mye av kjernen i hvorfor vi skal tro og selge oss til kirken el.  Slike vil ikke jeg levere mine barn til, jeg vil at mine barn skal passes av folk som har andre kritierier for ansvar.  Men andre får tenke anderledes så derfor er det ikke barnepasset som er problemet, men promotering av dette på stadion.

Jeg, og mange med meg, jeg tror de aller, aller fleste, vil reagere om pauseinnslagene skal være politiske eller religiøse.  Vi trenger friområder, stadion bør være ett.  Jeg tror også du er enig i det, men at du bruker det som et argument til fordel for 3.16.  

Det er mange grunner til at jeg er glad jeg ikke er Lillestrømtilhenger.  Draktene i seg selv er grunn god nok.  Ja, har fått med meg tribunesaken der også.  Så vidt jeg husker var det snakk om en sum på 3 mill for seksjonen.  Hvordan er det mulig for en kristen organisasjon å bruke penger slik?  Og det er riktig å stille et slikt spørsmål for de som driver disse organisasjonene snakker om bibelens budskap, menneskekjærlighet, tilgivelse osv., men opptrer stikk motsatt. 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340