Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 nov 05, 13:48
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av JJunior


Fatter ikke at det plager deg sånn at jeg har en annen mening enn deg?

Jeg har ikke sett Friend i flere kamper enn deg, men sitter igjen med et inntrykk av at han er en grisespiller med mange tjuvtriks.
Mener du virkelig at jeg ikke kan ha en personlig mening om en spiller selvom jeg ikke har sett ham i flere kamper enn jeg har?
Om du er uenig så får så det være, men vær litt saklig...
(Skjønner ikke hvordan du kan sammenligne ham med Hoås...)


Hvorfor jeg kritiserer deg er p.g.a. at du ikke har særlig belegg for å uttale deg om Friend sin spillestil. 
Når det gjelder Hoås, så se hvor mye armer han bruker for å holde unna spillere. Samme gjør Friend. Det er en grunn til at Hoås får så mye frispark i mot seg.


Når jeg ser en spiller bevisst forsøke seg på faenskap, da er det pr. definisjon ikke en spiller som jeg ønsker å se i den vakre rød-hvite drakta.

Generelt i denne diskusjonen er jeg sjokkert over at FFK-supportere forsvarer Rob Friend, kanskje norsk tippeligas aller styggeste spiller. Og hvis du savner belegg for min mening om denne spilleren, så mener jeg at en spiller som konsekvent forsøker seg på faenskap for å få en personlig fordel av det, uansett om det skjer i en eller 110 kamper, har feil holdninger til fotball, feil fotballverdier, og således total upassende i en identitetstung fotballklubb som FFK.

Men jeg innser at denne identiteten blir lettere og lettere for hvert år fordi det kommer til en yngre generasjon som legger stadig mer vekt på resultat, og mindre på hvordan det skjer. De samme folka skrøt Drillo opp i skyene i våres når vi spilte som dritt, og jeg var flau over å gå på jobb og legge ut over hvor dårlig FFK hadde spilt men  likevel tok poeng. Videre er det de samme folka som dømmer Drillo sydenom og ned når det går dårlig men hvor FFK gjør skikkelig gode kamper.

Fotball er mer enn å vinne kamper, og i det perspektivet faller Friend total gjennom. En eller annen gang må fotballverdnen stikke fingern i jorda og finne ut hvorfor vi driver med denne syke idéen å spenne en ball mot to mål. Det er fankern meg ikke bare snakk om å vinne, for hvis så er tilfellet kunne vi likegodt spilt ludo!


Om du skriver langt som bare det så forteller det du skriver ingenting. På meg  så virker det som om du er irritert for ett eller annet.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340