Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 nov 05, 02:32
Opprinnelig postet av frekkrik
Men for å snakke om disse "drittsekkene" så er det veldig fint med en som er hissig å peser på lagkamerater å slik, men spillere som gang på gang bruker albue, sparker å slår etter mostandere, DE kan holde seg laaaaangt vekk, å der finner vi blant annet Friend, å Hulsker for å nevne noen...
Vet ikke om noen så det sparket Friend gav, Kippe tror jeg det var, på søndag? Kippe ligger nede å han sparker borti ham.. Ikke veldig hardt eller sånn, men fullt bevisst og totalt unødvenig! 


Det var også dette jeg prøvde å få frem, men som kanskje du fikk tydligere frem. Det er forskjell på å være en som peser rundt og kjeppjager egne spillere og spillere som oppfører seg som usportslige drittsekker på banen. Noen nevner Hulsker, han er vel akkurat en slik usportslig fyr som jeg ikke vil ha i FFK. Han gjør seg bemerket på banen for å være motbydelig og bruke skitne triks, og har egentlig aldri vært den som hever laget til å prestere bedre. 

Det er mulig han gir mye når han spiller, men det er jo hovedsakelig at han ofte kommer inn som innbytter. Det er klart du klarer å gi mer når du akkurat har kommet innpå og vet at du har ti minutter på banen, fremfor at du starter en kamp og vet du må holde i nitti minutter. Og når en spiller kommer inn i det 80. minutt, så skal det ikke mye innsats til for at det virker som han gir mer enn de som har slitt på banen i 80 minutter allerede. For å si det kort. Det er enklere å gjøre en god innsats og jobbe hardt som innbytter, enn å starte en kamp. Han har ikke imponert de kampene han har startet i serien. At han har scoret i cupen er vel ingen bombe. 

Rob Friende er heller ikke en spiller som hever laget på noen måter, men han kommer til flere muligheter enn "snille spillere" pga sine skitne triks. Og kanskje vi kunne hatt en slik spiller i FFK. For når dommerne tillater det, så er det ingen grunn til at vi ikke skal utnytte det. Slik er fotballen blitt. Spillerne må bruke skitne triks fordi motstanderne gjør det og vil få en fordel hvis ingen tar igjen. 

Men for mange av slike spillere så ender det opp med at hele klubben blir lagt for hat i Fotball-Norge. Tror de færreste laget i Norge vil savne Molde i Tippeligaen. Likeså ville de fleste at Start skulle vinne serien foran VIF. Mye på grunn av hvilken spillerstall de har.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340