Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 07 jul 05, 14:02

Jaja, dette utspillet fra Eggen jr er siste halmstrå for FFK hvis man ønsker å komme tilbake på framgangssporet. Drillo er jeg nå redd betyr innføring av en taperkultur i klubben.
Hyggelig nok med nye folk som snakker noe som minner om Østfold-dialekt i klubben, men når det blir et meget viktig kriterium for hva man verdsetter og velger å støtte i den sportslige satsing så er man tilbake i breddefotballen snart. Men hvordan bli kvitt Drillo? Jeg tror det blir svært vanskelig desverre. Han har en egen evne til å inngå strategiske allianser/kameratskap med andre mektige folk i det lokale systemet. Man kan neppe regne med hjelp fra Arve Mokkelbost. Han fikk jo hjelp av Drillo med å skvise Harry Hansen (utspille om at FFK kunne bli så bra hvis man bare fikk bedre ryddighet i ledelsen). Terje Høili skal visst være glad i Drillo og er det noen som tror Drillestad vil skrive nye pissesure innlegg i avisen med klage på ledelsen i FFK? Ikke fare for det, nei. For dette er folk som vektlegger det lokale mye mer enn det sportslige.

Eneste håp er om de demokratisk valgte og aktive tillitsmenn i FFK tar skjeen i egen hånd nå.

Iblandt har jeg lyst å kalle Drillo for Drillestads hevn selv om jeg selvsagt vet det var Eggen jr som skaffet ham til klubben. Drillestad og Drillo er vel ganske like typer, sånn psykologisk? Begge innadvendte og liker å framstå som akademikere? Tanken min er at når Eggen jr ønsket å tre tilbake i fjør høst så hadde det ganske mye med all kritikken om sommeren. Den var utrolig sur, essensen var vel at man ikke kunne ha virkelig tillit til noen som ikke var fra Fredrikstad. Normal reaksjon er jo å hylle som helter folk som har resultater som KTE og HH og det var vel reaksjonen til supporterne, men TH og Drillestad er jo viktige folk med dype røtter og stor kontaktflate i FFK og det var nok tøft for Eggen jr å møte slik utakknemlighet fra "kulturbærere" i FFK. Så han besluttet å gi dem det de i realiteten ba om, nemlig Drillo. Det kan ha vært godt ment på alle måter. Men fotball er et praktisk fag og når Eggen jr nå ser at eksperimentet var mislykket, at Drillo er blitt dysfunksjonell i sin ledelse av klubben så tilbyr han sine tjenester for å redde klubben i land.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340