Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 jul 05, 01:24
Lojalitet er for lengst død og begravet og erstattet av penger og business.

Hva skal man forvente når man har full anledning til å skifte klubb midt i sesongen? En halv sesong for en gullkandidat og en halv sesong for en annen?

For noen ganske få år tilbake ville det vært helt utenkelig å skifte klubb i sesongen, fordi man den gang forsto at det kunne være litt moralsk problematisk nettopp det Raymond setter fingern på: At man har to roller innen samme prosess, nemlig tippeligasesongen.

Ikke at jeg har noen mistanker om at Raymond på noen måte vil være illojal overfor FFK. Jeg bare setter fingern på at dette faktisk er en tvilsom moralsk problemstilling som folk reagerer veldig forskjellig på.

Norsk fotball, og internasjonal også, vil ha anledning til å "kjøpe" seg suksess, og siden overganger innen en sesong medfører mer penger for agenter osv, og disse kjører knallhard lobby mot FIFA, ja så blir det flere runder med handling. De som har penger skal ha størst mulig mulighet til å bruke penger på overganger.

Sikkert mange som vil kalle meg gammeldags nå, men likefullt, fotball har mista noe sjøl om det går dobbelt så fort som før, og spillerene springer fire ganger så langt. I gamle dager spilte man fotball fordi det var et spill man elska, nå er det bare et yrke. Håndverk... Og vi vet hva det kan bety for kvalitet... Grøss

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340