Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 feb 18, 10:59

Dette er et meget interessant emne som vi må få en form for avklaring av for at FFK skal kunne gå videre i klubbutviklingsprosessen. Jeg har lenge talt for at Årsmøtet i FFK får en rolle i identitetsskapinga, også når det gjelder det fotballfaglige.

Hvis vi begynner med den følelsen vi har av hva folk på tribunen vil ha, så tenker jeg høyt:

  1. Vi ønsker å se et FFK som har fullt fokus på eget spill, å styre kampane inn i det sporet vi vil ha
  2. Vi ønsker å se et FFK med bedre basisferdigheter enn motstanderne, over hele banen
  3. Vi ønsker å se et FFK som har full innsats hele kampen, og aller helst ytterligere litt gøtts mot slutten av hver omgang
  4. Vi ønsker å se et FFK som kollektivt beveger seg mye og raskt uten ball for å bli spillbare for derigjennom å gi hverandre mange muligheter offensivt
  5. Vi ønsker å se et FFK som forsøker å score mål i alt de gjør på hele banen, fra pasninger mellom spillerene i bakre firer til innlegg fra dødlinja, altså at det er en klar plan i enhver situasjon å score mål
  6. Vi ønsker å se et FFK som opptrer fair, sympatisk og redelig i alle kampens faser (jeg hater å se "tidsdrøying" ved cornerflagget, det er noe av det mest dustete jeg ser)
  7. Vi ønsker å se et FFK som behersker raskt contringsspill
  8. Vi ønsker å se et konstruktivt angrepsspill mot etablert forsvar
  9. Vi ønsker å se FFK vinne av egne ferdigheter
Dette er bare noen ting som faller meg i hu sånn "off the top of my head".
 
Det å si "spellær vel ingen rolle så lenge døm vinner" er i denne sammenhengen "motproduktivt" for den slags kynisme har man i klubber uten historie, tradisjon og kultur. Jeg tror IKKE flertallet av  FFKs tilskuere er i denne kategorien, snarere tvert imot. Mange tilskuere har intet imot å tape en kamp hvis vi har gjort så godt vi kan og forsøkt å spille god fotball. Jeg kan bare tale for meg sjøl, men jeg må innrømme at en heldig seier ikke smaker på langt nær så godt som når vi spiller godt gjennom hele kampen og vinner klart på egne ferdigheter.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340