Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 25 mai 10, 16:30

Konsekvent dømming kommer vi aldri til å få uansett så lenge dommere er mennesker. Men jeg er enig i at det er mye rar dømming, og ikke minst lite konsekvent dømming. Det forandrer uansett ikke denne situasjonen som er helt klar. Hva andre dommere hadde gjort der spiller ingen rolle, Roy Helge Olsen gjorde helt rett i den situasjonen. Men ja, vi deler nok synet på den lite konsekvente dømmingen. Ikke bare fra én dommer i én spesifikk kamp, men fra dommer til dommer. Dette her blir uansett aldri perfekt.

Om en dommer hadde fulgt alle reglene til punkt og prikke og dømt for alt av holding og dytting hadde jeg applaudert. At andre dommere velger de feige løsningene er dessverre vanlig, men det betyr ikke at det er riktig.

Uansett må dommerne snart bli enige om hva som skal dømmes for og hva som må fokuseres på. Jeg mener at en del av dem lar være å dømme på opplagte ting fordi de er nervøse for konsekvensene. Det blir feil. Og hvorfor skal det være forskjell på en stygg takling etter 15 sekunder og en stygg takling etter 35 minutter? Den første blir omtrent aldri gitt kort for, den andre alltid. Og hvorfor skal det mer til å få straffe enn frispark midt på banen? 

Denne diskusjonen dør hvertfall aldri, men som sagt er jeg veldig for at dommerne dømmer for det de ser. Som feks i gårsdagens kamp.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340