Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 02 mai 08, 21:33

Sitter her og kjeder meg litt på jobb i Halden, og plutselig slo en tanke meg. Det hadde vært litt gøy å se hva vi Fredrikstadfolk synes om de andre byene i Østfold, og om vi kan rangere de etter hvilke vi synes er finest. Her er det ingen krav til saklighet, en by kan ende nederst på lista med nabohat som eneste begrunnelse =) Mitt eneste krav er at alle som stemmer har vært i alle byene.

Det er verdt å nevne at det er seks bykommuner i Østfold:

1. Fredrikstad

2. Sarpsborg

3. Moss

4. Halden

5. Askim

6. Eidsberg (Mysen)

Fredrikstad behøver ikke å tas med, da jeg antar at den ville endt på en suveren førsteplass uansett

Min liste:

1. Halden - Har rett og slett falt litt for den lille sjarmerende byen ved grensen. Byen har sjarm, festningen pryder bybildet og hyggelige folk.

2. Mysen - Et koselig lite sentrum, trivelige områder rundt. Blir kanskje litt for lite.

3. Moss - Tro det eller ei, men hatet ovenfor fotballaget til tross, Moss ender faktisk som nummer tre. Byen er faktisk ikke så ille, og hvis en drar ut på Jeløya er det veldig fint der. Minus for lukt og fotballaget.

4. Askim - Har ikke så mye å by på annet enn Østfoldbadet, men den lille bykommunen er fin og landlig sjarmerende på sitt vis.

5. Sarpsborg - Ikke uten grunn har nettopp denne byen blitt kåret til en av landets styggeste byer sammen med Drammen. De stygge pipene, en kjedelig og usjarmerende gågate, ræva rundkjøringer midt i byen, de tre damene på Charterfeber, hockeylaget og det bitre nabohatet. Rett og slett verst!

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340