Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 okt 06, 15:42
Er det flere enn meg som føler at merkevaren Fredrikstad Fotballklubb blir svekket hvis stadionnavnet blir solgt? Det er vel egentlig det jeg er redd for komme til å skje, at navnet FFK blir svekket av slike kommersielle opptrinn som å selge stadionnavnet. At hele merkevaren FFK, som jo er et av de mest innarbeidete merkevarene innen norsk fotball, blir vannet så til de grader ut med penger og investorer som eier enda mer av FFK. Er det ikke slik at de nye investorene eier en bit av spillerstallen også? Hva er det som egentlig blir igjen av en klubb som selger stadionnavnet, som ikke eier sin egen stadion, hvor investorerene eier og selger spillerne? Er klar over at dette ikke har skjedd i FFK ennå, men det har skjedd enkeltvis i andre klubber. En fotballklubb vil ikke snart bestå av en ledelse, en trener og spillere, det vil stå en hel haug med investorer i tillegg som skal ha sin del av inntekter og makt også.

Skrekkeksempelet finner vi vel i ishockeyens verden, i NHL. Der er det pauser i kampene fordi det skal sendes reklame, klubbenes eier kan flytte laget til en annen by på dagen om han finner det mer lønnsomt. Selv om dette er langt frem i tid, så er det kanskje nå man burde se faresignalene, selv om det å dra inn USA og ishockey er å sette det på spissen.

Og igjen, når Viking klarer å skape en solid økonomi uten å selge stadionnavnet, så burde ikke vi være noe dårligere.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340