Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 okt 06, 00:26
Endret: 11 okt 06, 00:43
Beklager at jeg ikke delte opp svar/spørsmål like godt som deg, men jeg er sabla trøtt, så du får lese litt frem og tilbake

Spørsmålet var egentlig for å lodde stemningen, over hvor langt enkelte var villige for å gå for millioner inn på kontoen. Om det ikke er det samme kan vi være enig om, men at det ikke er så fjernt inn i fremtiden at det kan bli aktuelt vil jeg tro stemmer bra. Det finnes allerede klubber som har skiftet navn...

Mulig poenget mitt kom dårlig frem i det andre avsnittet, men for å forklare det kort, så liker jeg ikke tanken på å bli avhengig av disse ekstramillionene, som vi sikkert kommer til å bli. Mer penger, betyr større utgifter. Hva gjør vi den dagen disse sponsormillionene blir brukt andre steder enn på FFK, vi har da store utgifter som blir delvis betalt av disse millionene. Jeg ser selvsagt poenget ditt, men frykter at klubben kommer til å ta disse pengene som en selvfølge inntil den dagen de ikke er der lengre. For interessen for norsk fotball vil dale, slike ting går i bølger, og akkurat nå har vi nådd toppen, tror jeg. Vi har sett økonomsike kollapser innen fotball før, og vi vil se det igjen, akkurat som ingen tror at nedturen etter jappetiden kan gjenta seg, selv om det ser ut som den gjør det akkurat nå. Folk tjener mye penger, og bruker like mye og setter seg selv i gjeld. Det kommer en blåmandag der også, uten sammenligning for øvrig. Selv om dette sikkert minner mye om alle andre sponsorkontrakter og at vi likevel kommer til å bli avhengig av dem som jeg frykter, så blir det i mine øyne ikke likevel helt det samme, og ikke nødvendig for å få hjulene til å gå rundt.

I det neste avsnittet har jeg faktisk en link som svar

Hele 9 av 12 klubber har altså opplevd en nedgang. Kun de tre øverste lagene (som også var tippet øverst) har opplevd en oppgang. Mange av klubbene har mindre nedgang, men det er likevel rart. Og Viking ser vel nå at effekten av et nytt stadionanlegg minker allerede nå. Selv med tusen ny seter som drar opp snittet litt i toppkampene så har de opplevd en nedgang i tilskuerantallet.

Du er selvfølgelig rett i at ny stadion til neste år gir et boost i tilskuersnittet, og at det derfra trenger sportslig suksess for å holde seg oppe. Men jeg mener at vi ikke trenger å ofre stadionnavnet for dette.

Joda, det skjer ikke på et sekund at fotballinteressen minker, men vi har da sett før at en blåmandag kommer overraskende på klubbene, og vil gjøre det igjen. Og om faresignalene er der ute, er det ikke sikkert noen fanger dem opp før det er for sent.

Jeg er faktisk ganske så innovativ av meg, tro det eller ei , men jeg ser ikke at salg av stadionnavnet skal være nødvendig for å nå målene FFK har satt seg. Det er greit å være nytenkende og se hvor klubben kan få tak i flere penger, men de burde sett andre steder først, og sett på det å selge en bit av klubben som en slags nødløsning. Jeg hadde skjønt det om dette var forskjellen mellom konkurs og fortsatt eksistens, men det er det ikke. Og hvis vi skulle få 35 millioner over ti år for stadionnavnet, hva gir egentlig 3,5 millioner oss? En ekstra spiller i året? Er jo flott det, men jeg tror den nye stadion alene vil innbringe nok penger, problemet er vel heller å skaffe oss riktige spillere, noe som til tider har vært et større problem enn pengene.

Og 3-6 millioner er egentlig så veldig mye, slike penger forsvinner fort mellom to papirmøller. Litt her og litt der og vips så er det ikke mye sportslig suksess de kan utrette. Jeg tviler i hvert fall på at disse pengene blir øremerket spillerkjøp.

Hmmm, noe sier meg at jeg burde ha skrevet innlegget i våken tilstand, for jeg tviler på at jeg fikk frem poenget mitt denne gangen heller. Men jeg lover, det er det et eller annet sted...

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340