Husk meg
Brukernavn
Passord

Prøvespiller fra Asec Mimosa

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 11 jul 07, 11:31
www.demokraten.no/lokalnytt/article2873737.ece

Spilleren det er snakk om skal være fra Elfenbenskysten og tilhøre klubben Asec Mimosa, i likhet med de unge landsmennene Fofana og Kouadio i FFK. Det er ventet at den storvokste og fysisk sterke prøvespilleren deltar på formiddagstreningen som starter klokken 11.00.

Trodde vi hadde for mange nonEu jeg. Hvorfor står det ikke om dette noe annet sted?

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 11 jul 07, 11:52
Nå syns jeg at vi har nok spillere fra utenfor EU, og for å være helt ærlig så syns jeg også vi begynner å få nok spillere fra utenfor Norge...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 11 jul 07, 11:57
Dette virker rimelig meningsløst, ja.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 11 jul 07, 12:32

Opprinnelig postet av Dokka

Spilleren det er snakk om skal være fra Elfenbenskysten og tilhøre klubben Asec Mimosa, i likhet med de unge landsmennene Fofana og Kouadio i FFK. Det er ventet at den storvokste og fysisk sterke prøvespilleren deltar på formiddagstreningen som starter klokken 11.00.

Trodde vi hadde for mange nonEu jeg. Hvorfor står det ikke om dette noe annet sted?

West, Kouadio og Fofana er våre nonEU spillere for øyebliket, som er kvota vi kan ha. Hvis det kommer en NonEU spiller til ligger vel det i kortene at Kouadio forsvinner...

Men jeg er enig at vi har for mange utlendinger. Men hvilken posisjon spiller han ?

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jul 07, 12:47
Jeg ser at Mimosa er i Fredrikstad for tiden og skal delta i Jet-turneringen på Hamar, så det er sikkert snakk om at en av disse spillerne skal få trene med FFK.

Bob Page

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jul 07, 12:52
Dvs ikke snakk om en forsterkning til FFK-stallen med andre ord...

---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
---
FFK - Østfolds stolthet

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 11 jul 07, 13:08
Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av Dokka

West, Kouadio og Fofana er våre nonEU spillere for øyebliket, som er kvota vi kan ha. Hvis det kommer en NonEU spiller til ligger vel det i kortene at Kouadio forsvinner...

Men jeg er enig at vi har for mange utlendinger. Men hvilken posisjon spiller han ?

Arrester meg gjerne, men West har vel vært her så lenge at han, sammen med Kasey, går utenom regelverket...

Men at Kouadio forsvinner høres ikke det minste utenkelig ut...

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07

Lagt til: 11 jul 07, 13:10
West har vært her en stund og blir uansett hva som skjer. :-)

Bob Page

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jul 07, 13:13

Greit, da arresterer jeg deg på West. 

Fra NFF :

§ 2-4       Utenlandske borgere

I 0. og 1. divisjon menn og 0. divisjon kvinner kan det i kamprapporten føres opp høyst 3 spillere som ikke er norske statsborgere eller statsborgere av et land som er medlem i EU eller part i EØS-avtalen. Forbundsstyret kan gi særskilt tillatelse til at en spiller som nevnt i første setning kan benyttes utenfor kvoten på 3 dersom spilleren har hatt bopel i Norge i 5 år og i løpet av denne perioden spilt 3 år sammenhengende i klubben.

Såvidt jeg vet har ikke West bodd 5 år i Norge enda, men du har rett ang Kasey,,,

---
---
FFK - Østfolds stolthet

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jul 07, 13:21
Wehrman oppfyller ikke kravet om å ha spilt tre sesonger sammenhengende i Fredrikstad. Jeg er ikke sikker, men tror ikke det holder at han spilte tre sesonger i LSK når han skifter klubb. Mener å ha lest at han må starte på en ny periode da.

Uansett trenger vi ikke enda en spiller utenfor EU nå.

Bob Page

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jul 07, 13:21
Endret: 11 jul 07, 13:21
Hvordan det ? Har du tenkt å fri ?

---
---
FFK - Østfolds stolthet

nelg64

Juniorspiller

Lagt til: 11 jul 07, 13:25

Hvordan det ? Har du tenkt å fri ?

Ha-Ha-Ha-Ha, det skulle tatt seg ut, men det kan være andre som har gjort det:-)

nelg64

Juniorspiller

Lagt til: 11 jul 07, 13:30
Endret: 11 jul 07, 22:36

Opprinnelig postet av Costanza
Wehrman oppfyller ikke kravet om å ha spilt tre sesonger sammenhengende i Fredrikstad. Jeg er ikke sikker, men tror ikke det holder at han spilte tre sesonger i LSK når han skifter klubb. Mener å ha lest at han må starte på en ny periode da.

Helt enig, dessuten er det ikke flere unggutter FFK trenger nå. Bedre å dyrke unge, lokale talenter, enn å bygge opp "non EU" spillere mener jeg. 

Bob Page

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jul 07, 13:45

Vel, står ingen ting om dette her ,  som jo er regelboka til NFF...

---
---
FFK - Østfolds stolthet

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 11 jul 07, 14:46

Det står "tre år sammenhengende i klubben", og ut fra det, skulle en jo da tru at det gjaldt pr. klubb, dvs. at en begynner å telle på nytt igjen ved klubbskifte. Etter min personlige mening ville det være ganske meningsløst, så jeg håper det ikke er sånn i praksis. Er det noen her som vet om noen eksempler fra virkeligheten?

Bob Page

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jul 07, 16:26
Opprinnelig postet av Magnum

Det står "tre år sammenhengende i klubben", og ut fra det, skulle en jo da tru at det gjaldt pr. klubb, dvs. at en begynner å telle på nytt igjen ved klubbskifte. Etter min personlige mening ville det være ganske meningsløst, så jeg håper det ikke er sånn i praksis. Er det noen her som vet om noen eksempler fra virkeligheten?

Ganske meningsløst ja, men så er den regelen ny av året, så det blir spennende om hvordan NøFF praktiserer den...

---
---
FFK - Østfolds stolthet

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jul 07, 16:53

Ganske meningsløst ja, men så er den regelen ny av året, så det blir spennende om hvordan NøFF praktiserer den...

Ok, jeg mente det var lignende regler før men at det ble endra fra to til tre spillere e.l. Skal absolutt ikke påstå at jeg er vel bevandra i det regelverket der. :-)

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 11 jul 07, 18:44
Dette med "fem år og bli ansett som EU-spiller" er nye regler som ble innført samtidig som utvidelsen til 3 ikke-EU-spillere.

Har du lest forumets retningslinjer?

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til: 11 jul 07, 19:13
Omskåret og tvangsgifta mener du? Du er en riktig artigkar du. Nei,nå har vi nok utenfra på laget (stallen )

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jul 07, 22:12

Opprinnelig postet av Holters
Dette med "fem år og bli ansett som EU-spiller" er nye regler som ble innført samtidig som utvidelsen til 3 ikke-EU-spillere.

Rektig. Det begynner å demre. :-)

olsa

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05

Lagt til: 12 jul 07, 12:27
Brian West har vel vært her i tre år nå. Husker han kom samtidig med Tero Koskela. Var naboene mine da.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jul 07, 12:51
Opprinnelig postet av olsa
Brian West har vel vært her i tre år nå. Husker han kom samtidig med Tero Koskela. Var naboene mine da.

Det stemmer at Brian West kom til Norge og Fredrikstad i 2004, men det hjelper lite her når kravet samtidig er fast bopel i Norge i fem år.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 12 jul 07, 13:37

Opprinnelig postet av olsa

Såpass, da har du vært naboen min også da :-)¨

OT, men moro lell...

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 13 jul 07, 01:21
Endret: 13 jul 07, 01:22
Opprinnelig postet av nelg64

Helt enig, dessuten er det ikke flere unggutter FFK trenger nå. Bedre å dyrke unge, lokale talenter, enn å bygge opp "non EU" spillere mener jeg. 

Er også enig i dette, men det kan være at man ikke er helt happy med Kouadio, tross alt. Man var visst litt usikker på ham fra starten av også, det var primært Fofana man var ivrige på. Det kan være man vurderer å erstatte Kouadio med en spiller som er nærmere FFKs førstelag pr i dag. Ikke at jeg vet, men det ville ikke høres utenkelig ut.

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06

Lagt til: 13 jul 07, 19:25
Vel, hvordan gjorde så denne spilleren det på FFK-trening? ;=)

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 13 jul 07, 19:54

Opprinnelig postet av morradi
Vel, hvordan gjorde så denne spilleren det på FFK-trening? ;=)

Og hva heter han?

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 jul 07, 20:15
heter ikke han  Asec Mimosa

http://keiko99.net

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 13 jul 07, 20:34

Opprinnelig postet av keiko99
heter ikke han  Asec Mimosa

Det er en klubb det åsså keiko99.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 jul 07, 21:53
jeg så det på etter tid eller takk rune

http://keiko99.net

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 14 jul 07, 01:18
Opprinnelig postet av keiko99
jeg så det på etter tid eller takk rune

ingenting å takke for

Bob Page

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jul 07, 02:19
Endret: 14 jul 07, 07:05
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
det var primært Fofana man var ivrige på.

Sikker på det ? På programmet "Exit Elfenbenkysten" som nylig ble sendt i reprise på TV2 sport virket det som det var Kouadio de hadde fulgt primært, og at MA hadde fulgt Fofana selv i 2 år. Virket på meg at de tok med ham i samme slengen. Uansett et bra program som skildret prosessen for å få guttene til FFK...

---
---
FFK - Østfolds stolthet

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 14 jul 07, 04:38

Ganske sikker, men det var i så fall fra fredrikstadfk.no, ikke fra TV2s dokumentar.

Det eneste jeg er helt sikker på er at det lille jeg har sett av Kouadio og Fofana sammen så håper jeg å se mer av den kombinasjonen i FFK-trøya. Hver for seg blir de begge litt lette i møte med velvoksne TL-stoppere, men sammen har de et finterepertoar som kan snurre de fleste stopperpar langt opp på tribunen.

En tilsvarende spiller med litt kraftigere fysikk hadde nok ikke vært helt feil.  

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 14 jul 07, 07:09
Sikker på det ? På programmet "Exit Elfenbenkysten" som nylig ble sendt i reprise på TV2 sport virket det som det var Kouadio de hadde fulgt primært, og at MA hadde fulgt Fofana selv i 2 år.

Jeg mener å mimre at han fyren (altså ikke Morgan, men han som viderefomidlet kontakten til FFK og som var med hele programmet) var den som mente at det var overraskende at FFK var mest interessert i Fofana, all den tid Kouadio var spilleren som av mange ble sett på som et større talent. Men jeg kan jo huske feil...

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 14 jul 07, 13:59
Når de var på prøvespill her i vinter, så sa ihvertfall Eggen at det var Fofana som var mest interessant

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jul 07, 17:40
Jeg leste papirutgaven av Romerikes Blad (bor der) tidligere i dag, og de hadde en bred dekning av kampen mellom Eidsvold/Turn og FFK 2. Der ble Kouadio hyllest som banens soleklart beste spiller med flere superlativer. Positivt!

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 14 jul 07, 18:02
Høres veldig bra ut. Tror han har noe på gang og var god i forrige kamp jeg så han. Håper han få et innhopp mot LSK. Eneste som taler mot det er at vi da får fire non-eu spillere (Hvis Wehrmann ikke går som EU spiller)

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 14 jul 07, 18:29
Har leste ganske mye om disse spillerne på diverse forum som mange folk innen fotball med stor kunskap om det afrikanske markedet og der har Fofana blitt regnet som en fantastisk målgjører og med store ord om hans fremtid, mens Kouadio har blitt regnet for og være en playmaker med ett imponerende drible reportoar, men hans størrste utfordring ville være og bli fysisk sterk nok til og takle den Europeiske måten og spille fotball på. Så Fofana er nok den spillern som har størrst forutsetning for og lykkes i Europa.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914