Husk meg
Brukernavn
Passord

Utlendinger i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 04 jul 07, 02:06

Ser at Knut Torbjørn Eggen uttaller at grensen for antall utlendinger i RBK og i Norsk fotball for lengst er overskredet.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149196

FFKs tropp består i dag av 13 utlendinger og 14 Nordmenn (Ref: FFKSupporter.net). De siste spillerene som har blitt hentet til klubben har nesten uten unntak vært utlendinger og FFKs 1. ellever vil sannsynligvis innehlode maks 4 Nordmenn etter at de to siste nykommerne er på plass.

Håper noen i FFK systemet snart kaster en intern brannfakkel ala den KTE har kastet i RBK før FFK mister all identitet! Denne utviklingen vil være utrolig negativ om den ikke snus! Forsterkninger til klubben bør i fremtiden bestå av Nordmenn!

---------------------------

"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07

Lagt til: 04 jul 07, 02:24
Opprinnelig postet av Kent

Ser at Knut Torbjørn Eggen uttaller at grensen for antall utlendinger i RBK og i Norsk fotball for lengst er overskredet.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149196

FFKs tropp består i dag av 13 utlendinger og 14 Nordmenn (Ref: FFKSupporter.net). De siste spillerene som har blitt hentet til klubben har nesten uten unntak vært utlendinger og FFKs 1. ellever vil sannsynligvis innehlode maks 4 Nordmenn etter at de to siste nykommerne er på plass.

Håper noen i FFK systemet snart kaster en intern brannfakkel ala den KTE har kastet i RBK før FFK mister all identitet! Denne utviklingen vil være utrolig negativ om den ikke snus! Forsterkninger til klubben bør i fremtiden bestå av Nordmenn!

Problemet tror jeg ligger i at vi ikke er blitt en attraktiv klubb i Norge enda. Blir ofte slik at man må se til utlandet for å finne spillere som er gode nok, når ikke de norske som er gode nok vil til oss. Jeg vil tippe at etter vi har fått etablert oss i toppen er det lettere å hente norske kvalitetspillere.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 04 jul 07, 20:14
Tror Eggen bærsjer litt på leggen der. Dagens spillerstall i FFK er jo ikke helt fri for utlendinger den heller, og de fleste er det jo Eggen sjøl som har hentet...

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 04 jul 07, 20:23

kommer jo ann på ressurser. for lag som ffk som ikke har mye penger, er det lettere å se til utlandet etter gode billige spillere. men rosenborg har råd til å kjøpe gode norske spillere.

men syns det er alt for mye utlendinger i tippeligaen. å ihvertfall 1/3 eller mer sitter mer på benken enn de er på banen. er disse jeg vil bli kvitt. utenlandsk stallfyll er ikke noe vits å ha. da er det bedre å få inn noen juniorer.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 04 jul 07, 20:25
Hvor mange utenlandsk stallfyll har han hentet da ?

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 04 jul 07, 20:27

Opprinnelig postet av Bob Page
Hvor mange utenlandsk stallfyll har han hentet da ?

mange. hehe

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 04 jul 07, 23:05

Tror Eggen bærsjer litt på leggen der. Dagens spillerstall i FFK er jo ikke helt fri for utlendinger den heller, og de fleste er det jo Eggen sjøl som har hentet...

Eggen snakker vel ikke om FFK, men om RBK

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 04 jul 07, 23:11
Opprinnelig postet av stjernengutt

Hadde du i det minste lest ingressen i linken i startinnlegget kunne du lest følgende:

Nyansatt RBK-direktør Knut Torbjørn Eggen vil ha færre utlendinger i norsk fotball - og spesielt i Rosenborg.

Altså, han snakker om RBK, FFK og alle lagene i Tippeligaen. Da er det jo litt rart at han har hentet inn en hel haug med rask til klubben, hvor juniorspillere hadde gjort dobbelt så god jobb til halve lønna...

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 04 jul 07, 23:35
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av stjernengutt

Hadde du i det minste lest ingressen i linken i startinnlegget kunne du lest følgende:

Nyansatt RBK-direktør Knut Torbjørn Eggen vil ha færre utlendinger i norsk fotball - og spesielt i Rosenborg.

Altså, han snakker om RBK, FFK og alle lagene i Tippeligaen. Da er det jo litt rart at han har hentet inn en hel haug med rask til klubben, hvor juniorspillere hadde gjort dobbelt så god jobb til halve lønna...

Er det Ringberg, Shaaban, Piroja, Gerrbrand og Bora du tenker på? Må vel være fullt legitimt å ville ha færre utlendinger i norsk toppfotball, selvom man tidligere har vært med på å hente en del utlendinger mye pga høye priser i Norge.....

FFK1903

Moderator

Lagt til: 05 jul 07, 00:06

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Er det Ringberg, Shaaban, Piroja, Gerrbrand og Bora du tenker på? Må vel være fullt legitimt å ville ha færre utlendinger i norsk toppfotball, selvom man tidligere har vært med på å hente en del utlendinger mye pga høye priser i Norge.....

Ikke gjør deg dummere enn du er, selvsagt er det andre spillere jeg refererer til. Eller hva med alle spillerne som rant inn på treningene som egentlig hadde null å vise til. FFK var jo åpen som ei låvedør for lykkejegere fra utlandet.

Jeg føler han på mange måter kritiserer Tippeligaen for å ha for mange utlendinger, da driter du i eget reir når man selv har vært med på å hente inn middelmodige spillere til en Tippeliga-klubb. Det blir som om David Toska kritiserer kriminelle her i landet for å begå ran det, om vi setter det litt på spissen...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 05 jul 07, 00:10
Endret: 05 jul 07, 00:12

Ikke gjør deg dummere enn du er, selvsagt er det andre spillere jeg refererer til. Eller hva med alle spillerne som rant inn på treningene som egentlig hadde null å vise til. FFK var jo åpen som ei låvedør for lykkejegere fra utlandet.

Jeg føler han på mange måter kritiserer Tippeligaen for å ha for mange utlendinger, da driter du i eget reir når man selv har vært med på å hente inn middelmodige spillere til en Tippeliga-klubb. Det blir som om David Toska kritiserer kriminelle her i landet for å begå ran det, om vi setter det litt på spissen...

Apropo å gjøre seg dummere enn du er. David Toska inn i denne den diskusjonen er høyt nivå....... Forøvrig veldig interresant å se hvordan en moderator reagerer på litt kritikk av ett innlegg......

FFK1903

Moderator

Lagt til: 05 jul 07, 00:16
Endret: 05 jul 07, 00:17

Apropo å gjøre seg dummere enn du er. David Toska inn i denne den diskusjonen er høyt nivå....... Forøvrig veldig interresant å se hvordan en moderator reagerer på litt kritikk av ett innlegg......

Som skrevet: For å sette det litt på spissen.

Hva har min rolle som moderator med dette å gjøre, jeg kan vel reagere som privatperson jeg like mye som alle andre brukere her inne. Nå du skriver et slikt bedreviterinnlegg som dette, så får du vel tåle å bli besvart med samme mynt? Jeg tror i hvert fall du skjønte veldig godt at det ikke var Ringberg og resten av spillerne du listet opp som jeg mente med dårlig rask. Derfor er det vel rimelig legitimt å skrive at du ikke bør gjøre deg dummere enn du er, bare så det er sagt, det betyr nødvendigvis ikke at du faktisk er det!

Men flott at du svarer på måten jeg svarer på, fremfor å faktisk svare på poenget mitt, og som jo er det tråden handler om...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 05 jul 07, 00:24
Endret: 05 jul 07, 00:29

Som skrevet: For å sette det litt på spissen.

Hva har min rolle som moderator med dette å gjøre, jeg kan vel reagere som privatperson jeg like mye som alle andre brukere her inne. Nå du skriver et slikt bedreviterinnlegg som dette, så får du vel tåle å bli besvart med samme mynt? Jeg tror i hvert fall du skjønte veldig godt at det ikke var Ringberg og resten av spillerne du listet opp som jeg mente med dårlig rask. Derfor er det vel rimelig legitimt å skrive at du ikke bør gjøre deg dummere enn du er, bare så det er sagt, det betyr nødvendigvis ikke at du faktisk er det!

Men flott at du svarer på måten jeg svarer på, fremfor å faktisk svare på poenget mitt, og som jo er det tråden handler om...

Som moderator bør du gå foran med å diskutere sak, og ikke flåsete oppgulp. Ja, det er veldig bra at moderatorene er med å diskuterer, det hever nivået, og det har jeg skrevet om før.

Du kan sammenligne med Toska, jeg vil ikke strekke det lenger enn at tidene forandrer seg.....

Poenget mitt med det første svaret mitt var selvfølgelig at det er mange utlendinger som har sørget for at vi er der vi er idag, og at vi ikke hadde vært der uten dem, kan alikevel være slik at det er best for FFK i framtiden å skaffe flere norske spillere for å komme videre.......

FFK1903

Moderator

Lagt til: 05 jul 07, 00:30
Endret: 05 jul 07, 00:30
Som moderator bør du gå foran med å diskutere sak, og ikke flåsete oppgulp. Ja, det er veldig bra at moderatorene er med å diskuterer, det hever nivået, og det har jeg skrevet om før.

Du kan sammenligne med Toska, jeg vil ikke strekke det lenger enn at tidene forandrer seg.....

Av hele mitt innlegg, så trekker du frem en bit av delsetning som du mener ikke passer seg for en moderator. Resten av innlegget diskuterte jeg saken, inkludert en sammenligning som egentlig ikke var ment å ta helt seriøst. Har du flere synspunkter om meg og min rolle som moderator oppi det hele, så foreslår jeg at du sender en PM med alle spørsmålene og synspunktene, så skal du får svar. Denne tråden fortsetter nå å handle om utlendingene i FFK.

Slettet

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 06 jul 07, 17:19

Av hele mitt innlegg, så trekker du frem en bit av delsetning som du mener ikke passer seg for en moderator. Resten av innlegget diskuterte jeg saken, inkludert en sammenligning som egentlig ikke var ment å ta helt seriøst. Har du flere synspunkter om meg og min rolle som moderator oppi det hele, så foreslår jeg at du sender en PM med alle spørsmålene og synspunktene, så skal du får svar. Denne tråden fortsetter nå å handle om utlendingene i FFK.

Da må jo du skjønne at det var noe du kunne spart deg der.. Når det er det som sitter igjen fra innlegget ditt, så hadde det vært like greit om du dreit i å skrive det!

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 06 jul 07, 18:48
Endret: 06 jul 07, 18:50

Når det er det eneste som sitter igjen fra innlegget til Rey, så sier det mer om leseren enn om forfatteren.

Føler for å ta Rey litt i forsvar her.

Ellers ser jeg ikke helt hva galt Rey gjør i sitt innlegg. Hvis man leser artikkelen og den påfølgende diskusjonenen skjønner de fleste med et minimum av FFK-kunnskap at det ikke er spillere som Ringberg, Shaaban, Piroja, Gerrbrand og Bora det tenkes på. Isåfall skal jeg være helt enig i at man gjør seg dummere enn man er. Hvis det var sånt at Rey traff et ømt punkt og folk ikke er smartere, kan jeg vel nevne noen av spillerne det tenkes på: Carlsson, Koskela, Lindström, Viikmäe,  Szekeres og Vourinen.

Det andre "gale" Rey tydeligvis gjør er å bruke sammenligninger fra andre felt enn fotball samt å sette ting på spissen. Det er da en helt vanlig ting å gjøre når man skal få fram sitt poeng. Knut Torbjørn Eggen er jo ikke akkurat berømt for å gi unge lovende spillere sjansen fremfor eldre spillere (utenlandske elelr norske). Sånn sett sitter han etter min mening litt i "glasshus" med sine kommentarer. På samme måte ville Toska sittet i "glasshus" i sammenligningen.

En annen sammenligning vil være om en avis lager en sak ut av at noen forumbrukere på et nettsted legger ut linker til ulovlig materiale samtidig som de selv bruker tilsvarende ulovlig materiale i redaksjonell bruk... Glasshus!

PS! Jeg kunne fint spart meg for hele dette innlegget, men det er ikke alltid man gidder.

God bedring, Dagfinn!

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 06 jul 07, 19:27
Bortsett fra at det er FFK1903 som skrev de postene, er jeg helt enig :)

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914