Husk meg
Brukernavn
Passord

Ståa etter 12 serierunder

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 25 jun 07, 21:24

Hva synes vi supportere om poengfangsten så langt?

Et viktig poeng synes jeg er at vi har spilt kun fem hjemmekamper, og spilt sju bortekamper. Vi har igjen åtte hjemmekamper faktisk, og bare det er gledelig i mine øyne.

Med full pott i åtte hjemmekamper sanker vi 24 poeng til, da har vi 40 poeng hvis vi regner tap i alle bortekampene. Men dette er ikke veldig realistisk. Er det realistisk å håpe på fem hjemmeseire til? Altså 15 poeng til på hjemmebane? Da har vi i tilfelle 31 poeng til slutt. Igjen har jeg ikke giddet å bry meg om bortekampene. Jeg synes det faktisk ser lyst ut med tanke på å sanke 34-35 minst, og da er plassen reddet med klar margin.

Mulig jeg er litt vel pessimistisk hvis jeg "kun" ønsker å beholde plassen, men jeg mener det er først neste sesong vi kan se konturene av et mulig storlag. Alle ungguttene blir ett år eldre, Tarik er da 20, Fofana og Kouadio 19, Shabani 20, Staw og Bråthen er vel da 20. Og i tillegg vil Grönis ha klart (forhåpentligvis) å skaffe spillere som han har fått velge til sitt spillemønster, ikke spillere som han har blitt tildelt slik som nå. Samtidig har vi muligens rensket opp en del i stallen, fått bort spillere som Toht, Vourinen, West, Hoås, Multaharju, Szekeres og Prytz. Og med 2-3 gode forsterkninger pluss stor satsing på unggutta ser det bra ut. Men nå sklir tråden litt ut her... Spørsmålet var som følger:

Hva synes vi om årets sesong så langt? Hovedsakelig poengfangsten.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 25 jun 07, 21:42

Enig i at det er realistisk å se nedover på tabellen, og at hovedfokus er å unngå kvalik eller nedrykk.

Begrunner dette med at FFK fortsatt er et lag under oppbygging. Det er stadig stor utskifting i stallen, laget og ikke minst sentrallinjen. Det tar tid å bygge lag og samhandling. Grönhagen har begynnt en prosess som tar mer enn en sesong å sluttføre. Nå i sommer kommer nye spillere som skal inn på 1. laget. Noen vil kanskje også forsvinne. Selv om vi tilhenger hele tiden ønsker oss nye spillere så betyr det også at trenerteamet må ta et halvt skritt tilbake i veien mot å bygge et lag. Man kjøper gode spillere men ikke et godt lag. Man trener frem et godt lag.

Når RBK var det dominerende laget i Norge hadde de kontuinitet i laget og etablerte samhandlingsmønstre. Det siste læres ikke med en taktikktavle over natten. Det læres etter langt tids øving som lag. Denne tiden har enda ikke hatt til å øve, og da kan man heller ikke lære.

Derfor presterer FFK pr i dag ustabilt med variasjoner fra det glimrende til håpløst i samme kamp og fra kamp til kamp. Og derfor mener jeg også at det kan ende hvor som helst mellom 5.-14. plass

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07

Lagt til: 25 jun 07, 23:03
Vi må bare slå Odd, for å holde stand før ferien

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 26 jun 07, 00:06
Opprinnelig postet av Plankekæll

Hva synes vi supportere om poengfangsten så langt?

Etter 12.runder, helt greit. Med seier over Odd, synes jeg vi har hatt en bra vårsesong, men med tap, er det under pari. Så lite skiller det hos meg om poengfangsten er bra eller dårlig. Tenk det, avhengig av 1- en kamp.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 26 jun 07, 00:22

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Etter 12.runder, helt greit. Med seier over Odd, synes jeg vi har hatt en bra vårsesong, men med tap, er det under pari. Så lite skiller det hos meg om poengfangsten er bra eller dårlig. Tenk det, avhengig av 1- en kamp.

Er vel sånn hos meg også egentlig. Med seier har vi gjennomført en god vårsesong, hvor kun en kamp hjemme har endt uten tre poeng veier opp for ingen borteseire. En seier betyr også at vi holder oss på øvrehalvdel av tabellen, mest sannsynlig.

Med tap så er jeg mindre fornøyd, da har det kanskje allerede skilt seg ut fire, fem lag i toppen av tabellen som har fått et lite forsprang, mens vi er dratt ned i den store gjørma av lag som alle kan rykke ned. Jeg håper på tre poeng i denne kampen og at vi igjen skaper et pusterom ned til de aller nederste på tabellen. Det beste hadde vært om Odd og Aalesund, samt Sandefjord allerede hadde mistet grepet, men det ser ut de to førstnevnte har kommet seg på rett spor.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 26 jun 07, 00:23
Endret: 26 jun 07, 00:37

Med tanke på at vi i veldig stor grad har hatt marginene i vårt favør (seieren mot VIF og poenget mot RBK var rene ran) og at vi har spilt halvannen hjemmekamp mot 10 mann synes jeg sesongen så langt er under pari. Poengsankingen er kanskje godkjent men ser man bak resultatene har prestasjonenene vært alt annet enn imponerende. Jeg sa i et innlegg for 2-3 serierunder tilbake at vi kommer til å falle på tabellen om ikke prestasjonene bedrer seg noe som allerede er et faktum og som vil fortsette om ikke laget begynner å prestere bedre.

Men det er positive ting på gang som jeg tror vil forbedre prestasjonene fremover. Wehrman er kanskje den viktigste årsaken, tror han blir viktig. Shaban har hatt stigende formkurve hele vårsesongen og spilt meget bra de siste kampene. Lover godt for høstsesongen. Sårt trengte Bertelsen er på vei tilbake og med en Ramberg i form kan vi sikre mange poeng ved å sette Bjørkøy ned som høyre back på bekostning av PAC som desverre ikke er god nok for et lag som vil bli blandt de 4 beste i Norge. Ramberg og Wehrman kan utfylle hverandre fint på midtbanen. Og i løpet av sommeren har kanskje Kvisvik et oksygenopptak over 60 også om han trener hardt!

Så med 3 poeng mot Odd og ett nivå opp i prestasjonsnivå til høsten basert på nevnte endringer kan det bli en fin høst

"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 26 jun 07, 09:23
Har vi egentlig hatt marginene i vår favør?
Ok vi hadde tur mot VIF og RBK, men vi har da gjort god figur i endel bortekamper?
Mot godset hadde vi fortjent mer enn 0 poeng i hvertfall, og det pleier å jevne seg ut.

Hvorfor kan godset score på sin første sjanse uten å ha hatt noe spill?
Det skjer nesten ikke med FFK, hvert mål må bløs for virker det som.

Avsporinger, er enig med trådstarter, vi bør havne i 40 poeng gruppa.
Så lenge vi satser på trøkk fra første stund hjemme bør det  bli bra med poeng der.

GÅ SJÆL RHINO!

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 26 jun 07, 09:57

De kampene hvor man kan si vi har hatt henholdsvis flaks som har vunnet/tatt poeng og uflaks som ikke har vunnet/tatt poeng:

Stabæk (1-2). Dette var kanskje mer en glipp enn uflaks, men uansett burde vi vunnet. Man roter bare ikke bort en ledelse med en mann mer.

VIF (1-0): VIF hadde mange flere sjanser enn oss og hadde fortjent minst ett poeng. Flaks.

RBK (1-1): Var det nå egentlig flaks, dette? Syns vi heller skal si at poenget kom av oppofrende forsvarsspill. RBK ble presset til avslutninger fra dårlige posisjoner og hadde få virkelig gode avslutningsmuligheter. Men med tanke på at vi selv bare hadde to-tre målsjanser kan man med pessimist-øyne si at dette var flaks.

AaFK (3-3); Her var det så mange tilfeldigheter ute og gikk at hvem som helst kunne vunnet. Uavgjort var greit.

SF (2-2): Denne hadde vi sjanser nok til å vinne, vi kjørte jo det meste av 2. omgang. Marginene mot oss.

Godset (1-2): Her hadde vi fortjent uavgjort, ingen av lagene var bedre enn det andre. Marginer og slurv.

Alt i alt syns jeg at flaks og uflaks mer eller mindre har oppveid hverandre så langt. Om vi begynner å regne med slike ting som Lyns røde kort på "marginene med oss" syns jeg vi  er strenge med oss selv. Lyn fikk et dårlig utgangspunkt, vi utnyttet det.

Uansett, vi har som noen nevner åtte hjemmekamper igjen av de siste 14 kampene. Disse inkluderer Odd, Sandefjord, Tromsø, Aalesund og Godset, lag vi absolutt bør kunne slå hjemme, er litt skeptisk til at vi skal slå RBK, LSK og Brann. Skjønt Brann er ustabile som pokker, så hvorfor ikke. Er nok fornøyd om vi klarer U mot RBK og LSK, men en seier mot kanarifuglene hadde smakt veldig godt. Er så alt for lenge siden sist.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 26 jun 07, 23:41
Opprinnelig postet av Tøfflus

Stabæk (1-2). Dette var kanskje mer en glipp enn uflaks, men uansett burde vi vunnet. Man roter bare ikke bort en ledelse med en mann mer.

Jeg fatter ikke at noen fortsatt kan hevde at FFK burde vunnet mot Stabæk, ti mann eller ikke. Uflaks er det i hvert fall ikke snakk om. Det Stabæk har vist hittil i år tyder på en helt annen klasse. Det er faktisk ikke tilfeldig at Stabæk er det eneste laget som har vunnet i Fredrikstad.

Det er for øvrig ikke noe usedvanlig i fotball at et lag hever seg med en mann mindre på banen. Å lede med et mål er heller ingen stor ledelse. Det blir søkt å insistere på at man skulle hatt poeng i denne kampen.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 27 jun 07, 01:06

Det er farlig lett å gå i den fella FFK gikk i mot Stabæk, ja. I ettertid kan vi også lettere se hva for et lag det var som slo oss den dagen. Definitivt ikke et lag man burde undervurdere. Men det var ikke like klart for noen på det tidspunktet, så det smaker litt av etterpåklokskap å se sånn på det.

Poenghøsten så langt har vært fin den. Ikke helt hundre, men det hadde vel ikke vært realistisk å forvente heller.

Manglende borteseier til tross, poenghøsten på bortebane har vært grei nok - poeng i 4 av 7 kamper. Hjemme har vi vunnet 4 av 5 kamper, og det er ikke ille det heller.

Vi trenger å hiolde koken hjemme, hvilket ikke blir bare enkelt når LSK, Brann og RBK kommer på besøk. Men klarte vi å ta poeng i to av de tre kampene borte så kan vi klare to seire hjemme. Umulig er det i alle fall ikke.

Kan bli riktig gøy utover høsten dette.

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 27 jun 07, 10:41

Du gir deg ikke på dette nei?  Stabæk er gode, men du kan bare ikke hevde at det er så stor forskjell på lagene at man må forvente at Stabæk skal snu 1-0 til 1-2 med en mann mindre. Som du ser skrev jeg "mer en glipp enn uflaks". FFK-spillerne sovnet etter pause. I første omgang var det to gode lag på banen og begge skapte sjanser. Etter pause sluttet FFK å spille fotball og ville ligge bakpå og forsvare ledelsen.

Stabæk snudde ikke kampen på at de spilte fantastisk fotball, men på at motstanderen sloknet og på et par gode enkeltprestasjoner.

Nei, det er ikke tilfeldig at Stabæk er det eneste laget som har vunnet i Fredrikstad. De er gode.  Men ikke så mye bedre enn Fredrikstad at man burde forvente en slik kamputvikling som vi fikk. Så stor forskjell er det ikke på toppen og midten av Tippeligaen. Stabæk slet nettopp mot et Tromsø-lag som har vist svært variabel form i det siste og kunne like gjerne ha tapt den kampen.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914