To på prøvespill: Uusimäki (30) og Smatana
Tuomas Uusimäki tilhører den østerrikske klubben Grazer AK og Ladislav Smatana kommer fra Slovakia
---------------------------
Vet absolutt ingen verdens ting om noen av dem, så dette blir spennende.
Har du lest forumets retningslinjer?
Let the dice fly high!
Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Rey
Finnen spilte jo sammen med Prytz i Ørgryte, så klubben bør ihvertfall kjenne litt til han. Slovaken var det ikke lett å finne noe på.
Fotballens leksikon - Fotball Manager 2007 - viser en høyst middelmådig spiller i finnen, mens slovaken finnes ikke...
Opprinnelig postet av fredrikstadfk.no
Tuomas Uusimäki tilhører den østerrikske klubben Grazer AK. Han ble hentet dit fra svenske Örgryte i vinter.
Eh? Misforstår jeg dette? Eller skal Fredrikstad ha en spiller på prøvespill som allerede har spilt for to klubber de siste 12 månedene?
Gardar all over again?
Har du lest forumets retningslinjer?
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Heia FFK
Opprinnelig postet av Holters
Eh? Misforstår jeg dette? Eller skal Fredrikstad ha en spiller på prøvespill som allerede har spilt for to klubber de siste 12 månedene?
Gardar all over again?
Han trenger kanskje 6-12 måneder på å komme i form som de fleste andre kjøpene våre... Skriver kontrakt i sommer, og er klar til å debutere på A-laget i mai/juni 2008...
Ære være Plankebyen
Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF
Skremmende!
Her er bilde og div info
Eneste jeg finner om en Smatana er dette her. Og dette er fra 2004.
Nas dnesny super: | Realizačný tím: | ||
|
Prezident klubu: Ing.Štefan Lackovič Manažér: Juraj Czinege Vedúci mužstva: Pavol Vranko Lekár: MUDr.Dušan Grňa Masér: Peter Lackovič |
SÚPISKA DRUŽSTVA
BRANKÁRI
1 Marek Gála, 30 Martin Hluchý
OBRANCOVIA 2 Andrej Šupka, 3 Marián Hodulík, 4 Peter Mazúch, 10 Ján Liptaj, 15 Michal Štolfa, 16 Martin Karnas
STREDOPOLIARI 5 Ondrej Desiatnik, 6 Dušan Kapráľ, 7 Tomáš Stolárik, 8 Ladislav Smatana, 9 Stanislav Vaňko, 12 Peter Škrabák, 14 Peter Amrich,
17 Ernest Lopú, 18 Tomáš Lojdl, 20 Chorvatovič Richard
ÚTOČNÍCI 11 Milan Farkaš, 13 Richard Veselý, 19 Jaroslav Timko
HLAVNÝ TRÉNER Peter Fieber
ASISTENTI TRÉNERA Miroslav Svoboda, Marián Kohút
- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -
La dem få prøve seg for det minste
- Endelig er stadion klar... JIPPI -
Opprinnelig postet av keiko99
skjønner det, men jeg tror det at grønnhagen er nok mye bedre en eggen derfor sier jeg bare. la dem prøve seg. Så for vi se om grønnhagen er bedre en eggen i å hente spillere...
Er vel strengt tatt ikke han som henter spillere? Han sier hva slags type spillere han ønsker seg så er det opp til styret og bestemme hvilke spillere. Men klart, han kan komme med ønsker, og vi vet ingenting om det grønhaden som har kommet med ønske på disse spillerne eller om det er morgan og styret sitt arbeid
Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho
Opprinnelig postet av kim_andre_c
.....huff, merker jeg får en dårlig magefølelse av disse to..... Er det noe sånt vi bør satse på da?? usikker jeg...
Ja, uff.. U-20 spiller voner jo ikke for kvalitet...
La nå folka lande i Fredrikstad da, jeeez
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Det vi vet er at vi trenger midtbanespillere.
Ramberg er helt ute av form og Kvisvik har ikke vært stor i år. Berg er skadet og sannsynligvis ute for denne sesongen.
Dette gjør oss veldig sårbare på midten. La oss få tak i en krigertype med stor løpskapasitet. Om han er 30 eller 22 er en dritt bare han forsterker midtbanen. En " Gattuso" type ville vært helt gull.
Tapet av Simen kom desverre tydlig fram mot VIF.
9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!
Ikke det vi trenger i vår situasjon!
Finnen har i det minste bra erfaring fra godt nivå og en spiller det kan være aktuelt å hente ...
SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859
Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur
Viss han spæller hardt er det bra, trenger en kriger på midten!
Opprinnelig postet av ari_lg
Finnen virker i alle fall som en hadrtarbeidende og tøff midtbanespiller i klippet: -I like to play tough, thats just the way I play..
Var det ikke slovaken som sa det?
Opprinnelig postet av keiko99
du kunne kommet med linken samtidig rune
Her er linken www.zelpo.sk/sport/futbal/fs0505.html
Opprinnelig postet av bjorn
Opprinnelig postet av ari_lg
Finnen virker i alle fall som en hadrtarbeidende og tøff midtbanespiller i klippet: -I like to play tough, thats just the way I play..
Var det ikke slovaken som sa det?
Det var nok slovaken som sa det ja, han skada jo nesten Martyn så det ut som. Finnen var han som feide ballen i glomma.
Forza ACF
SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859
Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur
Opprinnelig postet av Erikk
Ja og gjerne en som er stor, sterk, arbeidsvillig og har god spilleforståelse.
Dette er et viktig poeng, kanskje det viktigste. Og ifølge Grønis så har finnen det.
Opprinnelig postet av HotDream
ØIS-FFK 2 mål av finnen
Interessant. Det var vel ikke tilfeldigvis noen her som så kampen?
Forza ACF
Opprinnelig postet av TurnipZ
ØIS-FFK 2 mål av finnenInteressant. Det var vel ikke tilfeldigvis noen her som så kampen?
To mål mot den bakgårdsklubben der, da. Det er da ikke noe å skryte av. Fysjameg.
(er det ikke slik vi omtrent alltid er ovenfor spillere som er på prøvetrening, da?)
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Når han scorer to mål mot oss betyr det selvsagt han er jævla god
Det er vel ikke alle prøvespillere som har fortjent billetten og kostnaden med varmtvannet i dusjen, nei. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor vi ikke klarte å huke tak i Lindpere. Han virker jo veldig bra... Hadde han ikke uka hos oss, tru?
Jeg tror mer på at vi skal hente inn en rutinert spiller før vi henter enda en unggutt med potensiale... Helst en litt kjedelig kæll, arbeidsom og som ikke gjør så mye ut av seg - som Bjørkøy, Gerrbrand og Prytz, f.eks.
Opprinnelig postet av bjorn
Har vært god grunn til skepsisen ovenfor de aller fleste som har vært her på prøvespill da ...
Nå håper jeg inderlig at de legger lista for prøvespill flere hakk høyere enn det som har vært tilfelle de siste årene. Da har man sagt: Terskelen for prøvespill skal være lav, men terskelen for kontrakt skal være høy. Skjønner ikke vitsen med å ha "20 mann" på prøvespill, når de ikke engang hadde hevet nivået på FFK2...
Klubben må sette lista høyere, sette en standard som viser hva slags type spillere man ønsker.
Opprinnelig postet av Pelle
Nå håper jeg inderlig at de legger lista for prøvespill flere hakk høyere enn det som har vært tilfelle de siste årene.
Hvorfor det?
Grönhagen har uttalt at spillere som kjøpes skal styrke første elveren. Hva er da galt med å la spillere prøve seg? Det må vel være bedre enn å kjøpe spillere usett. Husk at de aller fleste spillerene som holder TL nivå eller høyere har ikke du, jeg eller noen andre i Norge hørt om. Da må det være ok å gjøre litt research.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Da må det være ok å gjøre litt research.
Nettopp. Det er det profesjonelle klubber gjør: Driver research fremfor å invitere et hav av spillere for å trene med klubben både midt i og utenfor sesongen. Mange av de spillerne som har trent med FFK de siste årene kunne man enkelt sluppet å hente til byen hvis man faktisk gjorde litt mer research i forkant....
Grönhagen har uttalt at spillere som kjøpes skal styrke første elveren. Hva er da galt med å la spillere prøve seg? Det må vel være bedre enn å kjøpe spillere usett. Husk at de aller fleste spillerene som holder TL nivå eller høyere har ikke du, jeg eller noen andre i Norge hørt om. Da må det være ok å gjøre litt research.
Ikke noe galt i å la spillere prøve seg, men man behøver ikke hente inn kreti og pleti fra alle bakgårdsklubbene i Europa. Da er det bedre å gjøre litt research i forkant, sånn at man vet hva man ser etter.
Skal du kjøpe deg en flott Volvo XC90, kan du gjerne gå til en forhandler som selger Lada, Daewoo, Daihatsu eller Skoda (uten å si noe negativt om disse bilmerkene). Tror du kan se på og prøvekjøre en god del biler før du finner din Volvo der. Går du direkte til en Volvo-forhandler er sjansen større for at du finner det du leter etter.
Det er vel i og for seg ikke noe nytt at man sier at man skal kjøpe spillere som skal forsterke førsteelleveren. Den uttalelsen har vi vel hørt de siste årene..
Slovaken som kom f.eks. ingen som vet noen verdens ting om fyren, og i tillegg får krydret det med han nedprioriterte fotball for studier og spilte 3 divisjon, man tenker sitt ...
i bilverden er det vel nokså usansynlig men angående fotballspillere er det i noen tilfeller sånn at man finner gode spillere i dårlige klubber..
-uten og rakke ned på daewoo og Bobby Lee
Opprinnelig postet av Solheim
..
i bilverden er det vel nokså usansynlig men angående fotballspillere er det i noen tilfeller sånn at man finner gode spillere i dårlige klubber..
Klart det kan være gode spillere i dårlige klubber.
Det var kanskje et dårlig bilde, men om du ønsker deg en Volvo, og bare prøvekjører Daewoo.. Da vil du bli skuffet. (Igjen, uten å si noe stygt om Daewoo..)
For å overføre det til fotball igjen. Om du ønsker en sterk, rask, stor og god deffensiv midtbanekriger, som også er målfarlig, og som selvsagt skal holde GODT TL-nivå, blir du sannsynligvis veldig skuffa om de spillerne som kommer på prøvespill, ikke ville styrke andrelaget engang.
Bedre å legge lista litt høyere, og heller gjøre litt mer research.
Det er ikke bare for Grönhagen at Smatana er et ubeskrevet blad. Smatana spiller for den slovakiske 3. divisjonsklubben FK Rapid Ruzinov Bratislava og innrømmer at fotball ikke har blitt prioritert de siste årene.
– Jeg har satset på å fullføre min utdannelse, men ser på det som en kjempemulighet å få prøvd meg i Fredrikstad, sier han.
– I ung alder var jeg på slovakias juniorlandslag og hadde faktisk tilbud om å komme over til Raith Rovers i Skottland for prøvespill, røper han
Slovakisk tredjedivisjon, hvor utdannelse har vært det som har stått i hodet på han? Men men, vi må ikke glemme at han for flere år siden var aktuell for prøvespill for storklubben Raith Rovers i skotsk serie!
Må si jeg begynner å gå lei halvutvikla amatørspillere med landskamper for en mannsalder siden - og gjerne for et jallaland - dukker opp på FFK-treningene. Må si det er en viss forskjell på Rosenborg og FFK gitt, de henter en profil til ti millioner i Sapara, vi må nøye oss med en hobbyamatørspiller som må vise seg frem på trening.
Opprinnelig postet av FFK1903
Det kan du si om igjen. Det er lov å håpe, men mirakler er vel litt mye å håpe på...
Må si jeg begynner å gå lei halvutvikla amatørspillere med landskamper for en mannsalder siden - og gjerne for et jallaland - dukker opp på FFK-treningene. Må si det er en viss forskjell på Rosenborg og FFK gitt, de henter en profil til ti millioner i Sapara, vi må nøye oss med en hobbyamatørspiller som må vise seg frem på trening.
Ja det er en viss forskjell på RBK og FFK i denne sammenhengen.
RBK er den klubben i Skandinavia/Norden med størst suksess i Europa de siste årene. Det å få vist seg frem i Champions League er noe alle spillere med ambisjoner drømmer om. Derfor kan RBK hente spillere fra øverste hylle i Norden, og også spillere fra et høyt nivå i de landene som ikke innehar de største Europeiske ligaene. Det medfører at de ofte vet hva de får. Dessuten har RBK en stor lommebok.
Nå vet ikke jeg hvor mange spillere som har vært i Trondheim på prøvespill, men jeg kan nevne mange som har kostet mye og ikke innfridd. Dette gjelder både spillere fra Norge og utlandet.
Det er bare RBK som har den posisjonen i Norge. Andre klubber må velge, og gamble, på mindre meritterte spillere. De aller fleste blir "flopper" dvs at de ikke blir tippeliga profiler. Noen få blir det, og når det skjer hylles de som har hentet spillerene som genier. Ofte tar det også tid før spillerene slår til. Noen spillere som Gunnarson i Stabæk og DeOrnelas i Odd fikk tid. Andre, som Zane i Molde, ble sendt på dør tidlig.
Som nevnt tidligere har Grönhagen sagt at spillere som signeres skal styrke første elveren. Det er altså intensjonen, men noen garantier for dette får man aldri. Det å hente spillere hit for prøvespill er en grei måte å få et inntrykk av hvordan de fungerer på FFK trening, med laget og i Fredrikstad. Svaret på det får man ikke av en agent.
Jeg tenker litt på det som sikkert om en tid vil bli sett tilbake på som våre største tabbekjøp hvis en ser på overgangsummer og lønn. Som dere forstår tenker jeg på Sadheim og Heavvy. Hvordan kan vi si at vi ikke har råd til en skikkelig speider når vi har råd til dette?
Videre har vi hatt utrolig mange prøvespillere i FFK de siste årende. Flere spillere har jo vært så dårlige at det hele har virket som en vits. Husker dere hvor mange av disse som har fått kontrakt? Prytz og Multe. Fler???
Å hente inn et dusin antall spillere fra mindre land til prøvespill som man tydeligvis knapt nok vet hva står for er i beste fall ren bingo, og uansett et uttrykk for at man fortsatt er å regne som amatører på området. Så mye penger som det er i norsk toppfotball for tiden, så er jeg forundret over at FFK ikke arbeider mer systematisk opp mot spillermarkedet.
Opprinnelig postet av Costanza
FFK har i lihet med andre norske Tippeliga-klubber økonomi til å ha en fulltidsansatt speider som kan sørge for å profesjonalisere denne biten, men det er snakk om vilje og prioriteringer. Rosenborg var først ute og kjøpene av bl.a. Sapara og Stoor var et resultat av grundig arbeid over tid hvor speideren hadde fulgt spillerne i mange i en lenger periode. Da reduserer man muligheten for feilkjøp betraktelig, og på lang sikt vil det være økonomisk gunstig. Enkelte andre norske klubber har fulgt etter.
Å hente inn et dusin antall spillere fra mindre land til prøvespill som man tydeligvis knapt nok vet hva står for er i beste fall ren bingo, og uansett et uttrykk for at man fortsatt er å regne som amatører på området. Så mye penger som det er i norsk toppfotball for tiden, så er jeg forundret over at FFK ikke arbeider mer systematisk opp mot spillermarkedet.
Mener du at om FFK hadde fulgt Sapara og Stoor, og tilbudt dem kontrakt, så ville FFK vært et like naturlig valg for disse spillerene?
Om du mener det, så er jeg uenig. Og det er der mye av forskjellen på RBK og FFK ligger i denne sammenhengen.
Jeg tenker litt på det som sikkert om en tid vil bli sett tilbake på som våre største tabbekjøp hvis en ser på overgangsummer og lønn. Som dere forstår tenker jeg på Sadheim og Heavvy. Hvordan kan vi si at vi ikke har råd til en skikkelig speider når vi har råd til dette?
Videre har vi hatt utrolig mange prøvespillere i FFK de siste årende. Flere spillere har jo vært så dårlige at det hele har virket som en vits. Husker dere hvor mange av disse som har fått kontrakt? Prytz og Multe. Fler???
Det kan høres ut som om dette bare gjelder FFK. De fleste har hørt om Ocean. Han gikk fra Odd til LSK for en pen sum. Odd( de hadde penger) har hentet 3 spisser på rad som skulle erstatte ham. Er det noen som kan navnet på de?
De aller fleste spillere på prøvespill i TL får ikke kontrakt. De aller fleste som får det flopper. Det er historien.
Som flere sier er det snakk om prioriteringer når man skal avgjøre om man skal ansette en profesjonell speider eller ikke. Poenget mitt er at det koster mye mer å kjøpe inn dyre spillere som ikke blir vurdert som gode nok av trenerne.
Det er vel ikke slik at man kjøper spillere, som det viser seg at ikke forsterker første elveren, fordi man ikke har speidere?
De spillerene som FFK har råd til, og som vil hit, er ikke så gode at man har garantier for at de vil slå til. Derfor kan man ikke vite, om man er seider eller ikke.
De største Europeiske klubbene har speidere i mange land. Dette er ikke folk som er heltidsansatte, men som er i fotballmiljøet og som tipser klubbene om, spesielt unge, spillere som kan nå et høyere nivå. Deretter sender klubbene sine representanter for å sjekke nærmere.
Husk at alle spillere på det nivået FFK er ute etter har agenter. Disse agentene er ute etter å selge spillerene til klubber som har behov og er villige til å betale. Disse skaffer selvfølgelig også all (positiv) info om spillerene til veie. Man må regne med at FFK blir nedringt av agenter fra inn og utland til enhver tid.
Multe kostet vel sånn ca. 0, og har sikkert ikke store lønna heller. Han er jo ikke akkurat noen storspiller, men han har vist seg å være nyttig, om ikke annet.
Mener du at om FFK hadde fulgt Sapara og Stoor, og tilbudt dem kontrakt, så ville FFK vært et like naturlig valg for disse spillerene?
Nei, det var ikke det jeg mente. Trakk bare frem Sapara og Stoor som eksempler på spillere RBK har sikret seg etter å ha fulgt de tett over tid med speider. Spillerne kunne like godt vært Hansen og Jensen. Navnene var bare eksempler.
Jo han og Prytz kom som prøvespillere og har fått kontrakt. Kan nesten virke som om vi har hatt 100 andre spillere på prøve som ikke har fått kontrakt
Og hva er problemet med det? Har de ikke fått kontrakt så har de vel ikke gjort noen "skade"?
RednWhite
Mulig det men jeg vet ikke hvilken invirking det har på de andre spillerne når det inviteres så mange prøvespillere av variabel/lav/svært lav kvalitet. Spillere fra Slovakisk 3. div (hvis jeg husker rett) har jeg vanskelig for å tro at hever FFK. Hvis vi hadde hatt inn prøvespillerer som var anbefalt en en speider som arbeider for oss eller en spiller som har prestert i Adeccoligaen så hadde det blitt etter hva jeg kan se både færre og bedre prøvespillere.slovakeren har vel kamper for u21 så noe må det jo bo i gutten og det at det kommer spillere på prøve burde gjøre at de vi har fra før ofrer seg ekstra
Mulig det men jeg vet ikke hvilken invirking det har på de andre spillerne når det inviteres så mange prøvespillere av variabel/lav/svært lav kvalitet. Spillere fra Slovakisk 3. div (hvis jeg husker rett) har jeg vanskelig for å tro at hever FFK. Hvis vi hadde hatt inn prøvespillerer som var anbefalt en en speider som arbeider for oss eller en spiller som har prestert i Adeccoligaen så hadde det blitt etter hva jeg kan se både færre og bedre prøvespillere.
Hvis det gjør noe annet med spillerne på laget enn å skjerpe dem så er de lite proffe.
Jeg er enig i at å ha en speider som reiser rundt og kartlegger spillere/spillertyper hadde vært den beste løsningen. Nå er det bare sånn at det har vi ikke enda, og hva er da alternativet? Å ikke teste noen i det hele tatt? Å teste spillere som allerede er kjent for å holde nivået? (Hva nå vitsen med det måtte være). Hva finner vi ut for noe mer om en spiller på prøvespill/trening som allerede har prestert i Adecco?
Vitsen med prøvespill (trening) må jo være å grave fram noen som ikke er kjent for å holde nivået, men som kan holde nivået. En som har potensiale til å gå inn på laget på sikt.
Skal en spesiell plass på laget forsterkes så bør man jo kjøpe en etablert spiller og da er det ikke snakk om å vise seg fram på et par treninger... Slike spillere bør ha bevist at de holder nivået, og har derfor også en viss størrelse på prislappen.
RednWhite
Jo han og Prytz kom som prøvespillere og har fått kontrakt. Kan nesten virke som om vi har hatt 100 andre spillere på prøve som ikke har fått kontraktOg hva er problemet med det? Har de ikke fått kontrakt så har de vel ikke gjort noen "skade"?
Det er vel FFK som betaler reise etc. for prøvespillerne vel ?? Og hvis så er , og vi har 100 på prøve så blir det dyrt nok i lengden.
Må si jeg begynner å gå lei halvutvikla amatørspillere med landskamper for en mannsalder siden - og gjerne for et jallaland - dukker opp på FFK-treningene.
Som nevnt tidligere har Grönhagen sagt at spillere som signeres skal styrke første elveren. Det er altså intensjonen, men noen garantier for dette får man aldri. Det å hente spillere hit for prøvespill er en grei måte å få et inntrykk av hvordan de fungerer på FFK trening, med laget og i Fredrikstad. Svaret på det får man ikke av en agent.
Grønhagen har sagt det, Morgan har sagt det, Eggen sa det i sin tid, og flere med dem; man skal hente spillere som hever laget.
Da kan man jo begynne med å heve terskelen for prøvespill noen hakk. Agenter er sleipere enn bruktbilselgere. De er kun interessert i å tjene penger ved å selge spillerne "sine" til en så god pris som mulig. Det gjør de ved å skryte spillerne opp i skyene, og dessverre blir kjøperne ofte lurt. Det går an å ha en viss bakkekontakt, og ikke tro at man kan gjøre gull av gråstein. Det funker svært sjelden.
Lurer på hvor mange mill FFK har brukt på spillere de siste 3-4 årene, spillere som ikke har slått til, og må "gis" bort for å slanke stallen, slik at man kan hente inn nye.. -gråsteiner. Ihvertfall så langt.
Håper klubben vil legge litt penger i å gjøre litt research på forhånd. Da kan de kanskje spare penger i lengden.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det er vel FFK som betaler reise etc. for prøvespillerne vel ?? Og hvis så er , og vi har 100 på prøve så blir det dyrt nok i lengden.
Da koster det litt ja. Vis meg en billigere metode å finne spillere på.... Hvor kommer tallet 100 fra forresten? Og i tilfelle over hvor lang tid har vi hatt 100 på prøve? Og hvor mange har på den tiden fått kontrakt?
P.S.
Kouadio og Fofana var vel også på prøve før de fikk kontrakt...?
RednWhite
Da koster det litt ja. Vis meg en billigere metode å finne spillere på....
Å ansette én speider som tar for seg et segment i markedet er nok billigere vil jeg tro, enn å sende en armé med spillere hit.
En kreativ sammenligning: Det var billigere for Asbjørnsen og Moe å reise rundt i Norge å samle eventyr, eller å få alle fortellerne hjem i stua til de to.
I steden for å gape over hele fjøla, altså verden, så finner vi en del av markedet, for eksempel Øst-Europa. Å sende en speider rundt der nede er i hvert fall ikke dyrere enn å sende en haug med spillere hit.
Ikke minst lønner det seg på lang sikt, da en speider helt sikkert vil ha en større treffprosent hva kvalitet angår enn hva tilfellet er vel det ymse slaget av hobbyspillere som tusler ut på treningene. Sikkert greit med friske pust på treningene, men når det noen ganger en jevn strøm av dårlig kvalitet på spillerne som kommer, så blir kvaliteten på treningene også deretter, og dessuten kan det ikke være særlig til signalement å sende til spillerne som allerede er der. Her skal vi forsterke førsteelleveren, og så kommer det en spiller fra slovakisk tredjedivisjon som ikke engang har prioritert fotball.
Her ble det sagt mye jeg er enig i. Vil legge til at speideren også kunne jobbe mot Adeccoligaen
Jeg var ikke rask nok. Dette inlegget skulle vært en plass høyere oppe :-)
En kreativ sammenligning: Det var billigere for Asbjørnsen og Moe å reise rundt i Norge å samle eventyr, eller å få alle fortellerne hjem i stua til de to.
Dette er nok faktisk en meget god sammenlikning. Asbjørnsen og Moe hadde hørt mange eventyr og historier før de satte i vei på sin "rundtur" i Norge for å samle eventyr. Underveis oppdaget de varianter av eventyra og nye eventyr.
De fikk sikkert høre en del dritteventyr som vi heldigvis ikke har hørt noe mer om seinere. Og de fikk kanskje høre en del eventyr av høy kvalitet som de ikke hadde forventet å høre.
Gitt eksempel: En speider drar til Fredrikstad se Raio i en kamp. I den kampen han ser er det ikke Raio som stjeler interessen, men en rask, målfarlig og spennende unggutt som heter Tarik.
Kanskje speideren drar hjem med et ekstra navn på blokka? Kanskje det er den uoppdagete perlen som blir funnet av speideren - og speiderens klubb kan kanskje få kjøpt et ungt talent før prisen flyr i været og "alle andre" ønsker spilleren.
Hvis vi har en speider som drar land og strand rundt i sør-øst Europa vil han nærmest garantert finne spillere som holder både høyere kvalitet enn det vi (som regel) har på prøvespill, som kanskje ikke er fullt så kravstore i lønn og som ser på FFK som en spennende klubb.
Hvis vi alltid skal hente spillere som er kjente, har et navn, har landslagserfaring, osv, snakker vi om spillere som andre er interesserte i - og som er med på å gi agentene dollartegn i øya. Krig om en spillers underskrift er vel den våte drømmen til en agent...
En god speider er et utmerket alternativ. Det beste, uten at jeg vil påstå det er det billigste.
Ingen som kunne svare på hvor tallet 100 prøvespillere kommer fra og over hvor lang tid dette tallet gjelder? Og hvor mange har fått kontrakt av de 100 (tviler jo på tallet jeg da men..) Ingen kan uten å vite dette si hva som er billigste alternativ.
RednWhite
Jeg vil også tro at en speider koster mindre i lønn ol enn en gjennomsnittspiller
Det vet jeg ikke, har ingen oversikt over hvor mye hverken en speider eller en "gjennomsnittspiller" tjener. Er ikke så interessant heller, da jeg antar at vi ikke skal redusere stallen for å få plass til en speider på lønnsbudsjettet. En speider får vel i utgangspunktet ganske mange reisedager / hotellnetter i løpet av et år....?
Ikke misforstå; jeg syns en god speider med gode kontakter ville være fint å ha.
RednWhite
Jeg er skyldig for tallet 100. Jeg skrev noe slikt som "Jeg har en følelse av at det har vært 100 prøvespillere her de siste årene av middels/lav/elendig kvalitet"
Ja, ja . Enig at det kan virke sånn. Tror tallet er litt lavere, men det er ikke så viktig. Det var bare det at noen tok det tallet til kreditt for sitt "regnestykke" når han skulle si noe om hvor dyrt det var å prøve spillere...
RednWhite
De alene er jo en god grunn til å ansette en speider :)
Noen som for øvrig har vært på trening og sette de nye i aksjon?
Du har en liten smakebit på prøvespillerne i denne tråden.
De alene er jo en god grunn til å ansette en speider :)
Noen som for øvrig har vært på trening og sette de nye i aksjon?
Var ikke såå mange da .
For øvrig var denne, som du sier, "kreativ" som sammenligning: "En kreativ sammenligning: Det var billigere for Asbjørnsen og Moe å reise rundt i Norge å samle eventyr, eller å få alle fortellerne hjem i stua til de to. "
Skal ha rimelig bra fantasi for å sammenligne det som var praktisk i "hest og kjerre-tida" med det som er praktisk nå.... Jeg kan jo dra en annen sammenligning (spørsmål): kom det noen fra Rogaland og hentet deg når du skulle begynne å jobbe her borte? Eller var det du som reiste til arbeidsgiveren din for å få jobben?
Uansett så er diskusjonen litt teit, siden vi jo egentlig er enig om at en god speider ville vært bra for FFK . Det jeg sier er at prøvespillerne har gjort og gjør liten skade sålenge de ikke "lurer" til seg en kontrakt... De fleste innkjøp som karateriseres som bomkjøp hos oss er vel ikke spillere som har vært på 3 dagers trening med a-laget, men heller spillere som har meritter i hjemmelig liga og som ikke har klart nivået i Norge av forskjellige grunner....?
RednWhite
... det gjelder deg også, Holters
PS! Er det noen her som har sett spillerne i aksjon på trening med egne øyne?
Forza ACF
Opprinnelig postet av TurnipZ
Noen som i det hele tatt vet hva som skjer??
Er det ingen som vet noen ting?? Hvor lenge skal de være her??
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!
-I helgen skal vi vurdere hva vi gjør med dem, sier "Grønis" til Radio Fredrikstad
Opprinnelig postet av aavdst
De to som var på prøvespill i FFK denne uken, Ladislav Smatana og Tuomas Uusimäki har gjort sitt på FFK-trening foreløpig.
-I helgen skal vi vurdere hva vi gjør med dem, sier "Grønis" til Radio Fredrikstad
Noen som vet noe om hva helgens "vurdering" førte til?
RednWhite
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914