Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør vi gå for Martyn?!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 25 mai 07, 00:06
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg synes terskelen er for  lav for prøvespill. De kommer med altfor mye som ikke burde vært her. De burde greie å finne ut av nogenlunde hvilket nivå de er på før de kommer hit.

Ang. Lindpere, de tenkte vel han som en v.back, og ikke kantspiller. Vi har dessverre for mange på v.kant , Kvisvik, Kouadio og Stadheim. Ellers så ville jeg mye heller hatt Lindpere enn Stadheim.

Jeg vet ikke om det var godt nok svart for deg. Hvis ikke så spør videre.

Kanskje lista ligger for lavt for å komme på prøvespill, men så ligger den for høyt for at innsats på prøvespill skal resultere i kontrakt.

Noe har de i alle tilfeller sett i Lindpere i Tromsø som man ikke så i FFK, uten at jeg mener å lage en altfor generell regel ut av bare ett eksempel. Et annet eksempel - Palmi Rafn Palmason. Han imponerte flere har jeg skjønt, selv om jeg ikke så ham selv, riktignok. Men jeg tror ingen lar seg imponere av ingenting. Noe må gutten ha vist fram. Han var visst ganske nær å få kontrakt også etter hva jeg forsto. Da tenker jeg med meg selv at han må være en fabeliaktig god spiller, når han i det hele tatt vurderes såpass etter å ha prøvespilt for FFK.

Ja, var Stadheim noengang på prøvespill? Uten at jeg vet sikkert velger jeg å tro at han ikke var det, ettersom man valgte å gå for ham.

Det er sunt med litt skepsis, for all del. Men det kan bli litt mye til feil tid kanskje. Det kreves litt mot å stå for at man lar seg overbevise også. Jeg så treningskampen mot Hønefoss, og Fofana brukte bare ti minutter og ca to ballberøringer på å overbevise meg om at han en veldig god spiller. Etter hva jeg skjønte var alle som så ham prøvespille dødsimponert - likevel skulle man liksom trekke litt på det husker jeg. Det var ikke snakk om å dra noen forhastede slutninger, nei.

Det er for enkelt å bare være skeptisk. Egentlig er det litt feigt, som om man aldri våger å stå for noe. Mener ikke å beskylde deg for å være feig, jeg sikter heller til de som avviser gode spillere etter prøvespill. Men du er ikke akkurat redd for å være skeptisk heller, så jeg tenkte du kanskje har noe å si om hvordan man tenker i FFK. Er jeg på jordet her, eller er jeg inne på noe?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 25 mai 07, 00:19
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det er sunt med litt skepsis, for all del. Men det kan bli litt mye til feil tid kanskje. Det kreves litt mot å stå for at man lar seg overbevise også. Jeg så treningskampen mot Hønefoss, og Fofana brukte bare ti minutter og ca to ballberøringer på å overbevise meg om at han en veldig god spiller. Etter hva jeg skjønte var alle som så ham prøvespille dødsimponert - likevel skulle man liksom trekke litt på det husker jeg. Det var ikke snakk om å dra noen forhastede slutninger, nei.

Det er for enkelt å bare være skeptisk. Egentlig er det litt feigt, som om man aldri våger å stå for noe. Mener ikke å beskylde deg for å være feig, jeg sikter heller til de som avviser gode spillere etter prøvespill. Men du er ikke akkurat redd for å være skeptisk heller, så jeg tenkte du kanskje har noe å si om hvordan man tenker i FFK. Er jeg på jordet her, eller er jeg inne på noe?

Jeg også var på Hønefosskampen og ble imponert over Fofana. Sånn som han har opptrådd i seriekampene, så virker det sånn på meg at han binder seg.

Når det gjelder spillere på prøvespill, så synes jeg de får for liten tid på å vise seg fram. Hva de får vist på trening forteller i hvertfall ikke meg noen ting. Å bedømme de på det grunnlaget blir feil for meg. Før seriestart så sa folk at Stadheim, Hoås og Heavy hadde vært bra på trening, men hva hjelper vel det. Jeg mener de må få vist seg fram i treningskamp i det minste, ellers er det ikke noe vits i å ha de på prøvespill.

Om hvordan de tenker i FFK ?? Sikkert ikke sånn som meg .

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 25 mai 07, 02:14
Opprinnelig postet av Rune Haugen
  

Om hvordan de tenker i FFK ?? Sikkert ikke sånn som meg .

 

Sikkert ikke. Hadde de tenkt som vi gjør så hadde garantert FFK gjort det mye bedre.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 mai 07, 17:46

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 25 mai 07, 23:14
Endret: 25 mai 07, 23:23

Mellom Fofana og Martyn er himmel og jord. Morten Simenesen fra Lisleby er bedre spiller en Martin. Morten nå synes jeg ikke at du er dårlig men heller det at du hadde gjort bedre jobb enn han...

 

Shit i dag har jeg skikkelig skarp tunge.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 26 mai 07, 01:23
Martyn er mer en god nok for dagens FFK og jeg håper de kjøper han

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 mai 07, 08:40
oi paco det var store ord.

---------------------------

http://keiko99.net


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 mai 07, 08:49
God spiller er mulig, men god nok? og riktig mann? jeg hadde håpet at han skulle tilføre mer aggresivitet og spilleforståelse en det han har vist til nå. For 4 mill kan man få bedre spillere en det, men han skal få tvilen til gode noen kamper til, men griper han ikke sjansen og begynner og stå mere frem burde han sendes hjem.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 mai 07, 11:01
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Lemmy
Syns helt klart vi bør gå for Martyn. Har en dårlig feeling ang. Chr. Berg, en lyskeskade kan ta utrolig lang tid! Dessuten åpner Martyn for å sette Bjørkøy ut på kanten. Og si vi ikke kjøper ham og Berg fortsatt er skadet. Hva om da Bjørkøy eller Ramberg skader seg? Hva skal vi sette inn på da? Elvestad er nok litt for uvøren enda, men kan bli bra..Tarik spilte jo litt mot Brann, men tror ikke det er så aktuelt å ha ham mye der. Dessuten syns jeg han har levert varene bra. Han har ikke vært noe kjempestrålende, men har hatt glimt av fotballferdigheter. Målet hans må være og prestere godt jevnlig, ikke bare i 1 eller 2 kamper.. Men det er helt klart at han er en god spiller. Han har gode tacklinger, stor løpskraft, et par geniale løp og bra pasninger. Det burde være godt nok for FFK!

Etter hans låneperiode kan vi vurdere andre spillere vettu. Grei å ha han nå, men hvis han ikke viser bedre bør det vurderes å finne en annen i steden for.

Selvfølgelig må andre spillere vurderes, det er ikke det. Men på sommeren kjøper jo FFK bare en haug med spillere som blir stallfyll, uansett. Eneste bra kjøpene har vært Bjørkøy, Zivkociz og Piiroja. Spillere som Heavy, Toth, Gardar(Han hadde blitt stallfyll hadde han kommet i sommer) og Multaharju. Ok, Multaharju har spilt litt i år, men det har mest vært på venstreback grunnet skade. Nå litt på høyrekanten også da..Toth var en suksess i fjor, men ikke året før og i år.

Vi vet hva vi får av Martyn, hvorfor ikke gå for ham da? Det er uansett veldig vanskelig å spille seg inn på laget når man ankommer laget på sommeren.. Dessuten tror jeg vi skal ut med mye penger for en ordentlig midtbanespiller som er så mye bedre enn Martyn.

I tillegg har vi jo Ramberg, Bjørkøy og Berg når han er klar. Da burde det vel ikke være nødvendig med en kjempegod midtbanespiller, syns heller vi da kunne investert i feks. en høyrekant/spiss!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 mai 07, 11:56
Martyn ser ut til å være vraket i dag, kanskje ett tegn på han drar hjem i sommer?

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 26 mai 07, 11:58
Opprinnelig postet av bjorn
Martyn ser ut til å være vraket i dag, kanskje ett tegn på han drar hjem i sommer?
Jeg er muligens den eneste som håpet at Martyn skulle starte idag selv om han ikke var god mot brann,men etter min mening så er Ramberg en av lagets svakeste spiller men vi får se idag

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 mai 07, 12:02
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av bjorn
Martyn ser ut til å være vraket i dag, kanskje ett tegn på han drar hjem i sommer?
Jeg er muligens den eneste som håpet at Martyn skulle starte idag selv om han ikke var god mot brann,men etter min mening så er Ramberg en av lagets svakeste spiller men vi får se idag


Du er ikke den eneste nei, fatter ikke Ramberg får starte noen kamper for min del.
Veik og beste fall middels spiller.

Selv om ikke Martyn har blendet meg så er han endel bedre enn Ramberg, syns jeg da...

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 26 mai 07, 12:04
Enig i at Martyn bør starte istedenfor Ramberg. Imidlertid er slett ikke sikker på om vi burde kjøpe han...........

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 mai 07, 12:06
martyn har skyld for ett av måla brann fikk. så det helt rett at han nå sitter på benken.

---------------------------

http://keiko99.net


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 26 mai 07, 12:12
Opprinnelig postet av keiko99
martyn har skyld for ett av måla brann fikk. så det helt rett at han nå sitter på benken.
Har han skylda på grunn av den pasningen? skal vi gi Ramberg og Kvisvik skylda for resten av målene i år da på grunn av slett innsats

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 mai 07, 12:12
Hansi er kanskje den mest kreative midtbanespilleren i FFK, og er en type som kan samenlignes med spillere som Iniesta, Xavi, Carrick og Fabregas i være måte på banen, flink til og involvere seg i det offansive spillet, gode passninger og med bedre plasserings evne enn taklingsstyrke. I ett helt annet kaliber selvfølgelig. Problemt for FFK uten Hansi på banen er at det offansive spillet blir VELDIG stillestående og det blir slått altfor mye lange baller på små spisser. Jeg mener FFK burde starte med Ramberg i de kampene som skal styres og uten i kamper hvor det skal kriges og slåes mye langt.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 mai 07, 12:17

Jeg føler at ramberg har vært ganske ustabil etter comebacket. Han spiller aldri to gode kamper etterhverandre, og aldri to dårlige kamper etterhverandre. Han var ikke god mot stabæk, og ble vraket til brann kampen, fortjent. han ble skadet etter 5 minutter når han kom på i bergen, og måtte ut igjen.

 

Jeg har tro på at Ramberg kan gjøre en god kamp idag, og gjør han det, samt at resten av laget presterer som mot f.eks brann eller viking, da blir det poeng idag! muligens også 3... =)

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 mai 07, 12:29
Ingen i FFK spiller to gode kamper etterhverandre. Er ikke no automatik i det, har sett Ramberg spille to gode kamper etter hverandre flere ganger før, så den må du lengre ut på landet med, men som de fleste lag i TL pleier FFK og tape kampen etter de har vunnet eller omvendt. Utifra de resultatene der så skal egentlig FFK da tape eller vinne neste kamp?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 mai 07, 12:35
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av keiko99
martyn har skyld for ett av måla brann fikk. så det helt rett at han nå sitter på benken.
Har han skylda på grunn av den pasningen? skal vi gi Ramberg og Kvisvik skylda for resten av målene i år da på grunn av slett innsats
1 ramberg og kvisvik spilte ikke fra start i bergen. 2 dette er helt uten for topic.

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 mai 07, 12:38
Opprinnelig postet av Lemmy

Vi vet hva vi får av Martyn, hvorfor ikke gå for ham da?

Vet vi hva vi får av Martyn ?? Det er jo på det grunnlaget jeg er tvilsom til han. Har en bra kamp, og resten under pari. Ikke bra nok pr. dags dato synes jeg. Men han skal få lov til å spille flere kamper på å overbevise meg.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340