Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvilke spissmuligheter ??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 20 mai 07, 19:33
Vi kan fortsette bruken av disse under denne tråden.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 20 mai 07, 20:54
Endret: 20 mai 07, 20:55
Hva med Tarik & Toth. Mr.Kjapp- og teknisk og Herr.Flikk-videre kunne vel kanskje vært en fin kombinasjon? Begge står på og gir jernet i allefall..

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 20 mai 07, 21:06
Da er du tilbake i samme oppstilling som jeg er motstander av i så fall. Jeg er tilhenger av 2 rene spisser, så får midtbanen gjøre det de er satt til, nemlig å jobbe. Midtbanemenn skal være sliterær på midten, og rydde vei for spissene er min mening. De skal / bør ikke ha hjelp av spissene til å gjøre denne jobben.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 20 mai 07, 22:00
Nå mener jeg ikke at spissene skal gjøre jobbe & krige istedet for midtbanen da. Men det kjedeligste jeg ser er spisser som ikke gider å jage ball. Det er viktig at spissene er med på å presse motstanderen. HVis ikke de skal være med på det defensive i det hele tatt så blir jobben ekstra tung for de andre.

Når laget har mistet ballen til motstanderen, så er hele laget forsvarsspillere frem til de har vunnet den tilbake igjen spør du meg.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 20 mai 07, 22:28

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Da er du tilbake i samme oppstilling som jeg er motstander av i så fall. Jeg er tilhenger av 2 rene spisser, så får midtbanen gjøre det de er satt til, nemlig å jobbe. Midtbanemenn skal være sliterær på midten, og rydde vei for spissene er min mening. De skal / bør ikke ha hjelp av spissene til å gjøre denne jobben.

Spisser kan gjøre mer enn å dasse rundt seksten med høyt hoftefeste.

En feilvendt/hengende spiss (Toth/Hoås), en rask spiss som springer på det som det er mulig å springe på (West/Tarik/Fofana) og en offensiv midtbanemann som både er ballfordeler og som evner å avslutte (gjerne etter et 40-metersløp) innenfor sekstemeter (Martyn/?).

Det forutsetter en 4-4-2 (4-4-1-1) med diamant på midten.

Skal vi spille 4-4-2 med flat midtbane, kan vi spille med to offensive, boxplayers av spisser (Gardard/Vuorininen/Toth), forutsatt at de har hodestyrke til å ta imot innlegg fra raske kantspillere (Tarik/Fofana). Da er det viktig å ha kantspillere som også har defensive egenskaper (Multe/??) og helst skal vi ha offensive sidebacker (PAC, på en god dag/Bertelsen) som kan bidra til å komme på løp/overlapp.

Jeg ser ikke helt at vi har de spillerne vi behøver for å stille opp med to rene spisser, slik du ønsker, Rune.  Hvordan ville resten av lagoppstillinga di sett ut med to slike spisser?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 20 mai 07, 23:15
Opprinnelig postet av denialsander

Jeg ser ikke helt at vi har de spillerne vi behøver for å stille opp med to rene spisser, slik du ønsker, Rune.  Hvordan ville resten av lagoppstillinga di sett ut med to slike spisser?

Med dagens mannskap kan jeg ikke se noen annen løsning selv. Derfor mener jeg også de har hentet inn feil type spisser ( Gardar og Heavy ). Disse 2 spissene er vel kun fine å ha å slenge inn på på tampen av en kamp når vi må ha et mål, når vi må pumpe lange baller inn foran mål.

Så for å spille med 2 rene spisser som jeg ønsker, må vi få inn spillere som passer til dette selvfølgelig. Det har vi ikke pr.dags dato.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 21 mai 07, 08:02
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Så for å spille med 2 rene spisser som jeg ønsker, må vi få inn spillere som passer til dette selvfølgelig. Det har vi ikke pr.dags dato.

Da skjønner jeg bedre (endelig ;)) hva du mener.

Men man behøver ikke være Einstein for å skjønne at man må hente spillere til den spillestil og -filosofi man ønsker.

I FFK ser det jo nesten ut som at man a) henter spillere som enten er spisskompetente på noe (og deretter forsøker å tilpasse spilleren og ikke spillestil) eller b) henter spiller som ikke er spisskompetente på noe, men som er bra flere steder og alas! Vi har poteten som kan brukes "overalt".

Det må være frustrerende for spillerne selv, for investorene som legger inn penger i spillerne, for de som betaler ut lønna hver måned og ikke minst for det sportslige apparatet som har en spillerstall med spillertyper som spriker i alle retninger.

Jeg håper denne type innkjøp er et tilbakelagt stadie. Det kan se slik ut, men det spørs om det er en varig trend...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 21 mai 07, 08:06
Det er nok slutt nå på å hente så kalte poteter. Vi har grønnhagen nå

http://keiko99.net

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til: 21 mai 07, 08:24
Skulle likt og set Toth på den nye stadion. Han har en helsikes innsatsvilje og er sterk. Jeg lurer faktisk på om Grønhagen har fått mannen "dårlig" pga av null tillitt i kamper. Har selv sett hvordan han er på trening og det er meget positivt. Nei, jeg skulle gjerne ha visst hva som har skjedd mellom disse to. Noe må det være. Hoås er ingen tippeligaspiller og vil vel aldri bli det. Gardar er nok på vei mot en form, men det holder ikke som spiss i tippeligaen.  Videre er jeg av den mening at Shaban bør selges så lenge han forsatt har en verdi. Prisen hans daler for hver kamp med alle de sprell han gjør. Er nok ute av den svenske landslagsdiskusjonen også nå.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 21 mai 07, 09:10

Tarik og Toth hadde vært litt artig mener jeg ...

"vifdødaren" kjemper og sliter og jobber de kampene han spiller og jeg syns han bør få en mulighet.. men det er nå engang sånn at ikke jeg bestemmer laget... og det er nok de fleste i Fredrikstad glad for=)

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Hvordan kan det kåres en verdig vinner av CL, når klubbene som er i finalen ikke engang klarer å vinne hjemlig liga??

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 22 mai 07, 02:32
Endret: 22 mai 07, 02:32
Hadde også gjerne sett Toth få en sjanse på topp, gjerne med Fofana og med Tarik på en av kantene. Forstår ikke helt hvordan Toth kan ha spilt seg så helt ut av laget. Bra at de unge spillerne får mye spilletid så de blir bedre, det er langsiktig tenkt, men det er ikke fritt for at Tarik og Fofana kunne hatt godt av å ha litt muskler på sin side, og ikke bare mot seg. Riktig brukt kan Toth være gull verdt. Det forundrer meg ikke om et annet TL-lag kjøper ungareren og gjør ham til den suksessen han fremdeles kan bli her til lands, men som han neppe blir i FFK. I alle fall ikke uten spilletid.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 22 mai 07, 06:28
Endret: 22 mai 07, 16:58

Når han ikke gidder jobbe på 2.laget en gang, da kan han skylde seg selv...

Vekk med han. Gardar kan heller få ett innhopp siste 25 min.

Toth, hoås og Heavy, morna...

Heia FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914