Fofana lager unødvendige frispark.
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av denialsander
(selv UDI-ansatte vil vel se det)UDI vurderer overhodet ikke om spilleren er nødvendig for virksomheten eller ikke. Det er det NFF som gjør og sender innstilling til UDI sammen med søknaden. Den innstillingen er helt avgjørende..
I praksis trolig ja, juridisk nei.
NFF sin innstilling er bare en anbefaling. Det er UDI som tar tar avgjørelsen etter en saksbehandling. NFF har retningslinjer som må oppfylles for at en fotballspiller skal regnes som "absolutt nødvendig for driften", og som legges til grunn i anbefalingen. Det er uansett UDI som tar avgjørelsen. Dersom NFF har en dårlig dag, "glemmer" sine retningslinjer og anbefaler en spiller som ikke oppfyller kravene, vil UDI overprøve denne. UDI har bedt om ekspertvurdering fra NFF for å kunne skille klinten fra hveten, og det er ikke mye hjelp i en vurdering som rutinemessig slår fast at alt er "klinten".
Jeg tror ikke UDI enda har gått imot en innstilling fra NFF, så i praksis har den selvsagt meget stor betydning.
For øvrig kan det være interessant å lese dette:
www.rbkweb.no/filer/ikke-eoes-spillere.pdf
---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
UDI har bedt om ekspertvurdering fra NFF for å kunne skille klinten fra hveten, og det er ikke mye hjelp i en vurdering som rutinemessig slår fast at alt er "klinten".
Jeg tror ikke UDI enda har gått imot en innstilling fra NFF, så i praksis har den selvsagt meget stor betydning.
Anbefalingene fra NFF er mye mye oftere (nesten alltid) "hveten" og ikke "klinten". Ikke mange spillere som blir hentet til norske klubber som ikke får positiv innstilling fra NFF.. NFF må selvfølgelig gjøre en grundig jobb med dokumentasjon for å fremstå som troverdige i disse sakene ovenfor UDI, hvis ikke mister de tillit/troverdighet og kan risikere å miste muligheten til å være "anbefalende innstans" i slike saker. Det er opp til den klubben som søker å legge fram all nødvendig dokumentasjon for NFF.
Og, du har rett, derfor er det som du sier " i praksis" innstillingen til NFF som legges til grunn for arbeids og oppholdstillatelse for fotballspillere. Det er jo praksisen som er interessant for resultatet, ikke det juridiske.
Systemet fungerer jo nogenlunde greit: Klubben henter en spiller som de mener er viktig for laget, NFF innhenter nødvendig dokumentasjon (fra klubben) om spilleren og sender innstilling til UDI som godkjenner søknaden om denne er anbefalt av NFF...
RednWhite
Fant denne tråden ang Fofana, ikke direkte om han lager for mange unødige frispark som tittelen sier, men ...
Jeg bare lurer på, synes dere han er god nok? Jeg synes han har spolert nok sjanser nå, mulig han trenger en hvilpause fra start 11`ren. Jeg synes han har blitt dårligere en han var jeg.. Hadde stor tro på han , og har vel egentlig det enda, men det begynner å drøye litt nå egentlig....
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Felt P, rad 7, sete 11 !
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Jeg bare lurer på, synes dere han er god nok? Jeg synes han har spolert nok sjanser nå, mulig han trenger en hvilpause fra start 11`ren. Jeg synes han har blitt dårligere en han var jeg..
Synes ikke han spolerer sjanser(!?) Mener ha gjør en god innsats, men mangler litt på å være kald i avslutningene. Jobber utrettelig og er en konstant trussel. Har sansen for at Grönhagen er tålmodig med ham.
Mener bestemt at Fofana/Tarik var langt mer farlige enn Sungot/Ocean i kampen mot LSK.
FFK har ikke behov for nye spisser.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
syns han virker uinspirert om dagen jeg. er ikke noe sprut i bena lenger. i førsten så sa jeg at så lenge han kommer til sjangser så fortjener han plass. for måla kommer etterhvert. men nå syns jeg han har vært dårlig en periode. han har en finte som han bruker 20 ganger i løpet av en kamp. veldig lett for forsvarerne å ta han.
gardar å tarik på topp. med west i bakhånd de neste kampene håper jeg.
Opprinnelig postet av scheien
syns han virker uinspirert om dagen jeg. er ikke noe sprut i bena lenger. i førsten så sa jeg at så lenge han kommer til sjangser så fortjener han plass. for måla kommer etterhvert. men nå syns jeg han har vært dårlig en periode. han har en finte som han bruker 20 ganger i løpet av en kamp. veldig lett for forsvarerne å ta han.
gardar å tarik på topp. med west i bakhånd de neste kampene håper jeg.
Helt enig! Men jeg har trua på at han kommer sterkere, men han trenger noen kamper fra benken...
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Felt P, rad 7, sete 11 !
Har tidligere nevnt at dette nok handler mye om trivsel utenfor banen for Fofana. Derfor liker jeg at Grönhagen bruker ham såpass mye som han gjør. Vi må tenke langsiktig. Fofana vil bare bli bedre og bedre hvis han får spille, noe vi kan dra nytte av. For det første vil han tilføre oss mye sportslig. For det andre vil han tilføre oss en del økonomisk ved salg. Og for det tredje kan det hende han tipser andre ivorianere om FFK som en bra klubb som satser på unge talenter.
For det må vel nesten handle om at han ikke har funnet seg helt til rette her enda. FFK kan ikke ha bommet så mye når de valgte å hente ham. For han har, om jeg skal være ærlig, ikke vært god nok, desverre. Har vel savnet det tekniske reportoaret hans, det har jeg sett svært lite til. Dessuten ser man at han er ung. Han lager, som det står i tråden, unødvendig mange frispark, og går altfor mye i offside. I tillegg har han ikke den største spillforståelsen, og sliter med å løpe i riktige rom. I tillegg har han vel ikke avslutningsferdighetene som skal til. Men mye av dette tror jeg han egentlig har, han stresser bare for mye i situasjonene.
Men jeg er enig i at han kanskje bør få en kamp på benken, for å komme inn som joker. Det kan være bra med en spiss som ham i slutten av kampene, hvor forsvarerne begynner å bli slitne i beina.
Men selvfølgelig kan man se det på en annen side også. Fofana har vel ikke vært dårlig i mer enn en eller to kamper. Han har vært helt på det jevne hele sesongen. Det er det ikke alle som har vært. Mange som har variert i prestasjonene..
I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-
Opprinnelig postet av Lemmy
For det andre vil han tilføre oss en del økonomisk ved salg.
Et lite problem med dette. Det er ikke FFK som eier han og vil tjene penger på han, men Charlton. Ellers er jeg enig med deg :-)
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
men han trenger noen kamper fra benken...
Hva skal det være godt for? Hørt om at man kan spille seg i form, men å la vær å spille for å komme i form?
Jeg synes han skal spille.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914