Fofana lager unødvendige frispark.
Syns vi har fått en strålende spiss i Fofana, men(Alltid et men) jeg syns han lager for mange frispark. I kampen mot Brann, spesielt på slutten, lagde han uhorvelig mange unødvendige frispark.
Jeg forventer ikke mye rutine av ham, men når vi leder 1-0 og han presser en feilvendt motstander i rygg langt inne på deres halvdel, må det da gå an å holde armene nede? La motstanderen spille ballen inn til keeper, for å så fortsette presset. Da bruker de lang tid på å bygge opp et angrep, og sjansen er større for at de ikke scorer. Isteden får de frispark og kan flytte opp laget og slå en lang ball.
Han skal være glad han ikke fikk gult kort, gang på gang var han oppe med armene og dyttet Brannspillerne. Hva med å være litt tålmodig, prøve og vinne ballen for og så score? Dette er ikke første gangen han gjør dette, har merket det i flere kamper tidligere i sesongen. Hva med å lære ham litt om tålmodighet og klokhet på fotballbanen? Tror han trenger mye veiledning rundt dette, da han kan bli en mye bedre fotballspiller hvis dette skjerpes.
En annen ting å nevne er jo at han går unødvendig mye i offside. Det gjorde han ikke så mye mot Brann, men spesielt i andre kamper..
Lærer han seg dette, er sjansen større for at han får sjanser og scorer. Ellers er han en veldig god spiss som kan lage mye trøbbel for andre lags forsvar!
---------------------------
Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?
Drillo- Håndball er hands..
Opprinnelig postet av Lemmy
Jeg forventer ikke mye rutine av ham, men når vi leder 1-0 og han presser en feilvendt motstander i rygg langt inne på deres halvdel, må det da gå an å holde armene nede? La motstanderen spille ballen inn til keeper, for å så fortsette presset.
Du forventer ikke at han har mye rutine, men forventer allikevel at han skal opptre rutinert? Det kommer, det kommer. Han prøver, feiler, lærer, prøver, feiler og lærer - jeg synes han viser at han kan bli en veldig god spiller på sikt. Men selvsagt må han luke bort dumme ting som de du nevner. Jeg er sikker på at FFKs trenerteam forsøker så godt de kan å korrigere dette.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Let the dice fly high!
Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.
Opprinnelig postet av Snæbbis
Sånn litt offtopic, burde ikke Kouadio snart få seg noen minutter i en og annen kamp, hvis han skal få fornyet arbeidstillatelsen?
Noen minutter til eller fra spiller ingen rolle. De ser ikke bare på antall kamper, de ser også på spilletid... Dersom trenerteamet mener Kouadio ikke er god nok får han heller sitte på benk eller spille for 2. laget.
Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem
Opprinnelig postet av denialsander
Noen minutter til eller fra spiller ingen rolle. De ser ikke bare på antall kamper, de ser også på spilletid... Dersom trenerteamet mener Kouadio ikke er god nok får han heller sitte på benk eller spille for 2. laget.
Hvor har du det fra?
- Du er idrettsutøver på høyt nivå som selv skal delta i utøvelsen av idrett på høyt nivå, eller skal være trener for idrett på høyt nivå i Norge.
- Det foreligger uttalelse fra Norges Idrettsforbund.
- Kompetansen din er absolutt nødvendig for virksomheten
Tillatelsen kan fornyes
(...) Ved fornyelsen er det et krav om at du har deltatt på minst 50% av kampene som er spilt.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Lemmy
Jeg forventer ikke mye rutine av ham, men når vi leder 1-0 og han presser en feilvendt motstander i rygg langt inne på deres halvdel, må det da gå an å holde armene nede? La motstanderen spille ballen inn til keeper, for å så fortsette presset.
Du forventer ikke at han har mye rutine, men forventer allikevel at han skal opptre rutinert? Det kommer, det kommer. Han prøver, feiler, lærer, prøver, feiler og lærer - jeg synes han viser at han kan bli en veldig god spiller på sikt. Men selvsagt må han luke bort dumme ting som de du nevner. Jeg er sikker på at FFKs trenerteam forsøker så godt de kan å korrigere dette.
Hehe, visste at det ville bli feiltolket. Litt klarere så mente jeg: Forventer ikke at han opptrer så klokt, men spiller man for et lag på øverste nivå i Norge, er man god nok til å vurdere situasjonene litt bedre enn det han gjorde spesielt mot Brann.
Har også veldig trua på ham, tror han har forutsetninger til å spille på øverste klasse internasjonalt. Han har etter min mening fått en veldig bra start på sesongen, men er kanskje litt nervøs, noe man ser foran mål. Tror også at han har det som skal til for å få ballen i mål, og etterhvert opptre litt klokere!
Feks. håndball?
Ære være plankebyen!
F.eks. i det West var på vei igjennom en gang, gav en av forsvarspillerne ham ett lite napp i armen. Det var nok til at West mistet rytmen og fikk ballen for langt foran seg, slik at keeper fikk ryddet opp i situasjonen (samt at West hadde et dårlig touch)
Men generelt synes jeg Fofana har fått altfor mye pes. Personlig synes jeg han har prestert langt bedre enn det jeg hadde forventet. Trodde det ville ta lengre tid før han gikk rett inn i startelleveren.
Målene kommer!
Opprinnelig postet av kjell
De siste minuttene mot brann skulle han jo strengt tatt lage frispark da. Jage alene på topp, få stopp i spillet og dra ned tempoet.
Ikke helt enig. Det er en fordel å få stopp i spillet, så lenge vi har ballen og kan dra ned tempoet. Når Brann får frisparket, kan de fortsette å holde trykket opp og pumpe lange baller opp mot vårt etablerte forsvar. Fofana lagde jo frispark, slik at vi omtrent ikke kom over midtbanen. Vi fikk ikke flyttet ut laget, og dermed opprettholdt Brann presset.
Det som irriterte mer derimot var at en del av oppsspillene var ikke så gale, men Fofana befant seg på "feil plasser". Han kom hele tiden bak midtstopperen, eller var ute på kantene. Kunne fått noen farlig sjanser dersom han lærte å plassere seg mer riktig,
... men det kommer!
Her er jeg enig. Skal han holde er det bedre å gjøre det skjult. Han har alt å tape på at han bruker strak arm mot motspillerne, da ser dommeren det. Hvis han gjør det litt skjult, vinner han kanskje ballen.
Ser at et par her mener at spillet blir stykket opp når han lager frispark, og det er riktig. Men tvinges Brannspillerne til å spille tilbake til keeper, og en annen spiller presser han, er sjansen stor for et unøyaktig oppspill. Da vinner kanskje vi ballen, og har den i laget. Det er vel bedre enn et helt upresset oppspill? Spesielt i sluttminuttene, hvor vi har Hoås. Han kunne presset Brannspillerne, og vi hadde kanskje vunnet ballen. Men han er altfor lat, så han lar dem upresset spille ballen opp mot vårt mål.
Dessuten, vinner Fofana ballen fra en Brannspiller, så A) Har de kanskje ingen i sikring, B) Han har en enorm fart og kan score og dermed punktere kampen. Det er jo grunnen til at FFK får uavgjort mot Brann og taper Mot Stabæk. I kampen mot Brann er vi aggressive hele kampen og får et sterkt bortepoeng. I kampen mot Stabæk faller vi langt ned i press på ballfører/aggressivitet og taper.
Men igjen til Fofana. Han har gjort en kjempejobb, og jobber og sliter. Lykke til, måla kommer!
Feks. håndball?
Opprinnelig postet av Holters
Noen minutter til eller fra spiller ingen rolle. De ser ikke bare på antall kamper, de ser også på spilletid... Dersom trenerteamet mener Kouadio ikke er god nok får han heller sitte på benk eller spille for 2. laget.Hvor har du det fra?
Vilkår for fornøyelse er ikke bare at man skal ha deltatt på minst 50% av kampene. Så vidt jeg vet skal kravene som er vilkår for selve tillatelsen ("kompetansen din er absolutt nødvendig for virksomheten") også gjelde ved fornyelsen.
Har ikke funnet den linken jeg leste dette i, men jeg fant en annen som tar for seg det samme temaet, om Monkam i Brann. I denne saken fikk han dog fornyet oppholdstillatelsen.
Poenget mitt er at en spiller med 13 kamper (50%) á 3-5 minutter per kamp ikke akkurat kan defineres som absolutt nødvendig for virksomheten... Dersom UDI finner det for godt å tolke reglene strengere vil ikke en rekke korte innhopp hjelpe noe som helst.
For øvrig kan det å være backup faktisk holde for å være "absolutt nødvendig" for virksomheten. Dersom en god backup ikke får fornyet oppholdstillatelse, må klubben hente inn en erstatter. Ergo er spilleren "absolutt nødvendig for virksomheten".
Tror du skal stole mer på UDIs sine sider enn en artikkel i 100% fotball. ;)
For øvrig kan det å være backup faktisk holde for å være "absolutt nødvendig" for virksomheten. Dersom en god backup ikke får fornyet oppholdstillatelse, må klubben hente inn en erstatter. Ergo er spilleren "absolutt nødvendig for virksomheten".
Hehe, ja. Jeg er enig i at en artikkel fra 100% fotball ikke akkurat er "bibelen" når det gjelder lovverket til UDI. Men jeg mener bestemt å ha lest en spesifisering av lovverket med utsagn fra UDI - trodde det var på fotball.no, men fant den ikke.
Jeg har vanskelig for å skjønne et argument om å hente en "fast innbytter" er det samme som at spilleren er "absolutt nødvendig" for klubben, og det blir fintolkning av legalese - en øvelse jeg har kompetanse til. :)
Jeg har vanskelig for å skjønne et argument om å hente en "fast innbytter" er det samme som at spilleren er "absolutt nødvendig" for klubben, og det blir fintolkning av legalese - en øvelse jeg har kompetanse til. :)
Jeg erindrer å ha lest at dette var tilfellet (og argumentene) til Rosenborg når det gjelder Kone, og han fikk fornyet arbeidstillatelse. God backup for Iversen. Hadde ikke Kone fått fornyet arbeidstillatelse, måtte de ha hentet inn en erstatter. Ergo nødvendig.
Jeg erindrer å ha lest at dette var tilfellet (og argumentene) til Rosenborg når det gjelder Kone, og han fikk fornyet arbeidstillatelse. God backup for Iversen. Hadde ikke Kone fått fornyet arbeidstillatelse, måtte de ha hentet inn en erstatter. Ergo nødvendig.
Mmm.. Ser den. Men Iversen overbeviste virkelig ifjor og du skal være rimelig nedsnødd (selv UDI-ansatte vil vel se det) dersom man tror det er enkelt å ta plassen til Iversen.
Er ikke like sikker på om det gjelder for en "potetinnbytter" på FFK, som kommer inn for hvem som helst, bare det er to-tre minutter igjen.
Men, jeg tror vi egentlig er enige. Noen ganger må man kverulere litt. :)))
Han gikk kontinuerlig i offside
Dét må man i hvert fall kunne få en slutt på...
Tur/retur Oslo annenhver helg - gleder meg!
(selv UDI-ansatte vil vel se det)
UDI vurderer overhodet ikke om spilleren er nødvendig for virksomheten eller ikke. Det er det NFF som gjør og sender innstilling til UDI sammen med søknaden. Den innstillingen er helt avgjørende..
RednWhite
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914