Husk meg
Brukernavn
Passord

Shaaban - lite profesjonell?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 07 mai 07, 19:32

Jeg syns jo at når man ikke presterer over flere kamper, så bør man byttes ut. Vi har to unge, sultne landslagskeepere, som bare venter på å få spille.

Du skal aldri si aldri når det gjelder FFKspillere, mener at det er mye skumle holdninger som er ute og går.. Får Shaaban stå over en kamp, skjønner han at Grönis(Knutsson er vel kanskje med i vurderingen av hvem keeper som står også) mener alvor.

Vi er så priviligerte at vi har tre landslagskeepere, da bør det være naturlig at alle får prøve seg litt, spesielt hvis prestasjonene skulle være variable hos en av dem.

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 07 mai 07, 19:47

Opprinnelig postet av Holters

Legg til at vi generelt mangler grovarbeidere / midtbanekrigere, så blir det spinkelt.

Den eneste vi har av krigertypen på midtbanen er Ciaran Martyn. Vet ikke helt hvor sterk han er på hodet enda, men han virker iallfall ganske godt bygd for fysisk spill.  Jonna løper mye og er vel mulig å kalle en grovarbeider (han er ikke akkurat et teknisk underverk eller den som slår de mest geniale pasningene), men noen voldsom kriger er han ikke.

Ramberg og Kvisvik? De må være FFKs svar på "Helan og Halvan".   Vel, Ramberg springer vel en del, men han er omtrent like kraftfull som en 8 grams kinaputt på 20 meters avstand. *poff*

Jeg savner en spillertype som Gashi, Grindheim eller Gislason i klubben, ja... En som er FFKs svar på Roy Keane, gjerne litt mer hodesterk, men som legger igjen de verste villmannstrekka i garderoben (vil ikke ha folk som bevisst skader spillere).

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 mai 07, 19:50
Jeg synes du glemmer Christian Berg, denialsander.

Berg var en sterk bidragsyter i den defensive ankerrollen i våre beste bortekamper i fjor, men dessverre har han vært mye plaget av skader. En sentral midtbane med Berg og Martyn på bortebane utover sesongen høres ut som en idé som bør testes ut, med Bjørkøy på høyre midtbane.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 07 mai 07, 19:57
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Holters

Legg til at vi generelt mangler grovarbeidere / midtbanekrigere, så blir det spinkelt.

Den eneste vi har av krigertypen på midtbanen er Ciaran Martyn. Vet ikke helt hvor sterk han er på hodet enda, men han virker iallfall ganske godt bygd for fysisk spill.  Jonna løper mye og er vel mulig å kalle en grovarbeider (han er ikke akkurat et teknisk underverk eller den som slår de mest geniale pasningene), men noen voldsom kriger er han ikke.

Ramberg og Kvisvik? De må være FFKs svar på "Helan og Halvan".   Vel, Ramberg springer vel en del, men han er omtrent like kraftfull som en 8 grams kinaputt på 20 meters avstand. *poff*

Jeg savner en spillertype som Gashi, Grindheim eller Gislason i klubben, ja... En som er FFKs svar på Roy Keane, gjerne litt mer hodesterk, men som legger igjen de verste villmannstrekka i garderoben (vil ikke ha folk som bevisst skader spillere).

Helt enig med deg. Vi må ha en stor deffensiv midtbanekriger i FFK + en ny høyreback. Ser faktisk ut som det er der det trykker mest nå.

Andrevalgene må bli venstre kant midtbane som har god løpskapasitet(god deffensiv og offensiv) og en stor sterk spiss som er meget god på hode.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 07, 20:02

Opprinnelig postet av Costanza

Berg var en sterk bidragsyter i den defensive ankerrollen i våre beste bortekamper i fjor, men dessverre har han vært mye plaget av skader. En sentral midtbane med Berg og Martyn på bortebane utover sesongen høres ut som en idé som bør testes ut, med Bjørkøy på høyre midtbane.

Vi trenger enda en gode deffensive midtbanespillere i troppen. Hadde vært bra om denne spilleren kan bekle både sentral midtbane og venstre kant på midtbanen.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 07, 20:11

Opprinnelig postet av Costanza

Jeg glemte han ikke, men jeg tok bare for meg de spillerne vi brukte i forrige match.

Jeg burde selvsagt ha tatt med Berg, men jeg sliter liksom med å finne en god beskrivelse av ham? 

Han løper, forstyrrer motstanderne, bryter en del fremspill, men for meg er han er liksom ikke den karen med hør på brystet som motstanderne har solid respekt for. Han er ikke spesielt krigeraktig og ikke spesielt hodesterk.  Men han er det ubemerkede limet som får tilført FFK defensiv tyngde - og som folk på tribunen ikke skjønner hvor viktig er...

Jeg mener ikke på noen som helst måte å underminere hvor viktig Berg var i fjor og hvor viktig jeg tror han vil være for oss i år. Etter Aalesundkampen hadde jeg lyst til å lage et innlegg som het "Christian, HVOR ER DU?!"...

Vi har jo andre midtbanespillere også, der ingen aspirerer etter å bli kalt krigere eller hodesterke: Stadheim (Åja, du er der oppe, ja?! En spinkel påle av en kar som ikke har skremt noen i de hodeduellene jeg har sett), Multe (løper og løper og løper, uten at det blir hverken tyngde, krigerstemning eller duellstyrke. Dog har han fått underkjent en scoring med hodet, som burde vært mål), Elvestad (177 lav og vekt som en bokser i BanTam.-klassen. Det lukter ikke blod, svette og tårer her heller).

Kouadio kan vel spille på midten han også. Men han er like høy som Elvestad og veier enda mindre...

FFK har aldri vært eksponenter for tunge, høye og massive krigsmaskiner. Det håper jeg heller aldri vi vil bli - men realitetene i dagens fotball er at lag som ikke har duellsterke og sterke hodespillere vil få skambank av (altfor) mange motstandere...

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 07, 20:38
Agim Shabani er en god ballspiller. Kanskje han kunne vært det limet mellom midtbane og forsvar?

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 07, 21:20

Opprinnelig postet av benksliter`n
Agim Shabani er en god ballspiller. Kanskje han kunne vært det limet mellom midtbane og forsvar?

Mulig. Jeg har ikke sett nok av ham til å bedømme om han er god nok til å kle en rolle som et defensivt midtbaneanker. Vi snakker tross alt om en av de viktigste rollene i et lag, synes jeg.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 09 mai 07, 09:37

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 09 mai 07, 10:41
Endret: 09 mai 07, 11:00

Opprinnelig postet av Per Egil

Kanskje glasset ikke er halvtomt allikevel?

Spørsmålet da må jo være om halvfullt er godt nok?

Vel. han er vel primært stopper, en oppgave han utfører med stor pondus, men tror ikke han skal satses på i en def. midtbanerolle.

Hva Rami angår burde ingen stille spørsmålstegn ved hans kvaliteter som keeper. Som flere her nevner er Rami i form en meget god sisteskanse. Utfordringen slik jeg ser det ligger i det mentale. Han er i mine øyne ikke tøff nok i feltet, og han har ( så vidt jeg kan se) en lei tendens til å "falle i staver" i løpet av kampen. Han virker rett og slett ukonsentrert og lite "laddad". Hvorfor dette skjer kan bare han gi en forklaring på, og jeg er ikke sikker på om han oppfatter det slik selv.

Hva feltarbeidet angår er dette en sak Jerry bør ta tak i på trening. Her er det ikke bare spenst og styrke som er avgjørende, men Timingen hans er rett og slett tragisk. Som keeper selv kjenner jeg mine egne begrensninger og velger å holde meg på streken. Dette har jeg også informert mine forsvarskolleger om, slik at de vet at jeg ikke kommer ut i feltet selv om de skulle anse situasjonen som "sikker". Jeg går KUNN når jeg mener det er forsvarlig. Dette bør kanskje Rami også vurdere, på denne måten slipper man missforståelser og skogturer... For saken er grei nok den, går du ut i feltet for å plukke ned et overlegg, ja da må du satse 110%, det nytter ikke å gjøre en halvhjertet innsats, da smeller det, gjerne med baklengs og skade...

Tror forøvrig at kvaliteten på denne typen trening i FFK og klubbene generelt sett er fpr dårlig. Vet at Jerry var veldig glad i en type "trampoline" under trening av spenst og feltarbeid for mange år siden, jeg håper han har lagt denne bort og nå kjører direkte innlegg fra forskjellige posisjoner rundt 16 meter, og da bør det være 2-3 spillere som konstant "plager" keeper inkludert... That makes a real man...

Nytt år, nye muligheter.

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 07, 18:18

Jeg leste et innlegg på baksiden ab FB idag om Shaaban.

Her er det:

Gammel skade

Det er en gammel skade som gjør at FFK`s keeper Rami Shaaban ikke tør å strekke seg helt ut når han kaster seg til venstre.Skaden har han slitt med i mange år. Til høyre kaster han seg og redder alt,sier Espen.

Hva i svart f... er dette???

Noen andre som har hørt noe liknende,eller er dette bare "BULL"?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 13 mai 07, 23:34
Hjalp veldig mye de utblåsingane der gett.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 mai 07, 23:41

Jeg leste et innlegg på baksiden ab FB idag om Shaaban.

Her er det:

Gammel skade

Det er en gammel skade som gjør at FFK`s keeper Rami Shaaban ikke tør å strekke seg helt ut når han kaster seg til venstre.Skaden har han slitt med i mange år. Til høyre kaster han seg og redder alt,sier Espen.

Hva i svart f... er dette???

Noen andre som har hørt noe liknende,eller er dette bare "BULL"?

Det du sier stemmer etter det jeg ble fortalt i dag. Dette var noe F-b.no ikke skulle røpe, men det dem har gjort er jo noe jeg kaller svik. Dem lovet å ikke røpe dette ble jeg fortalt i dag. Så gjør dem dette for å skade FFK spør jeg om

http://keiko99.net

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 14 mai 07, 01:57

Blæh med det. Shaaban gikk ut i full lengde til høyre i dag og reddet IKKE skuddet fra Gunnarson. Ikke for å si at Shaaban burde tatt det, men likevel.

Dessuten er det ikke på strek Shaaban har svakheter. Tvert i mot, på strek er han den beste keeper i Norge. Det er i feltarbeidet han i blant svikter. En fattig trøst at det ikke var det som var problemet i dag.

Fredrikstad Blad skriver mye rart. I blant er de svært så patriotiske, andre ganger får man inntrykk av at de blir skadefro av å skrive stygt om FFK.

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914