Husk meg
Brukernavn
Passord

Shaaban - lite profesjonell?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 07 mai 07, 09:19
Helt enig Per Egil

---------------------------

http://keiko99.net

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 07 mai 07, 09:36

Poenget er jo å gi en klar beskjed om at man ikke har klippekort i klubben og at man faktisk må kjempe for å være blant de 11 utvalgte. Hvordan tror du det er for våre to unge keepere, hvis Rami kan stå så ræva han bare vil, og allikevel få spille??  Får Rami smake flis et par kamper, så bør han ihvertfall få en "faen heller" holdning. "jeg skal ikke la de to yplingene ta plassen min..

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til: 07 mai 07, 09:40
Opprinnelig postet av Husgutt

Poenget er jo å gi en klar beskjed om at man ikke har klippekort i klubben og at man faktisk må kjempe for å være blant de 11 utvalgte. Hvordan tror du det er for våre to unge keepere, hvis Rami kan stå så ræva han bare vil, og allikevel få spille??  Får Rami smake flis et par kamper, så bør han ihvertfall få en "faen heller" holdning. "jeg skal ikke la de to yplingene ta plassen min..

Enig.  Bråthen stod bra da Shaban ble skada. Og Staw er på u-landslaget. Det er jo ikke noen vits i å la Shaban få klippekort bare fordi han har et kjent navn.

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 07 mai 07, 09:45
Det er kanskje en grunn da til at Rami fortsatt spiller i FFK og at det ikke har kommet bud på ham fra storklubber... Rami på sitt beste er landslagsklasse, men han er altfor ustabil. Begynner nesten å minne meg om Steinar Sørlie på slutten. Nei, få inn Bråten eller Staw...

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til: 07 mai 07, 10:12
Det er ingen grunn til at keeperen skal beskyttes mer enn noen andre på banen. Har han gjort en dårlig jobb så må andre få prøve seg, det er vel vanlig praksis det. Skjønner ikke hva som er galt med det??

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 07 mai 07, 10:33
Den som er best på trening for stå...

http://keiko99.net

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til: 07 mai 07, 11:17

Opprinnelig postet av keiko99
Den som er best på trening for stå...

ja, et godt utgangspunkt det, men det hjelper lite når man ikke klarer å levere varene i i kamp!! og for at de unge lovende skal ta steget opp må de få lov til å prøve seg!!

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 07 mai 07, 12:15
Opprinnelig postet av Husgutt

Enig i den forøvrig. Men om Shaban er best på trening hele uka så forstår jeg hvorfor han får fortsette å stå i mål.

olsa

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05

Lagt til: 07 mai 07, 12:55

Opprinnelig postet av Anne
Tror nok ingen av de to nevnte unguttene ser det slik, de er sultne og vil spille. Rami har ikke vert mer en en ordiner keeper siden han kom hit, bra på landslag midels på klubb. Og for de som skryter av feltarbeide har vi noen ungutter om går rundt han både i spenst og mot. vil også tippe at enten har vi to ungutter som 1. og 2. valg i løpet av vårsesangen, eller så blir en av de yngste leid ut.

Det er vel derfor han har blitt tatt ut til det svenske landslaget da.................................

Tror problemet er sammensatt. Rami har ikke dagen, dårlig forsvar og dårlig midtbane.

Snakket med Morgan i går og han var fortvilet over den bakre rekken som slapp Tromsø altfor lett til.

Bortekomplekset blir jo ikke borte nå vi hele tiden drar det fram heller.............

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 07 mai 07, 13:34
Rami har ikke annet en en dårlig dag på jobb, synes han får litt mye uberettiga kritikk, heldigvis vet vi topp nivået hans og er det noen som er smertelig klar over hva han er god for, samt hva han må trene på så er det han selv og Jerry. Tror ikke Grønis hadde latt Rami stå i mål om han ikke hadde vært klar over hans kvaliteter. Det som virkelig trengs er mere defansiv samhandling og terping på defansive oppgaver for enkeltspillerne, når spillere som Kvisvik og Ramberg ikke gjør jobben sin vil hele laget slit pga midtbanens slurving. Samme gjelder for forsvarsrekka, de faller for tidlig av og får ikke satt presset på spillerne til TIL i mellomrommet, da blir det enkelt for TIL og skape sjanser. Alt i alt tapte FFK pga slurv og ukonentrasjon, noe som er helt tydelig. + etter kampen er att FFK leverer til tider fin angrepsfotball til og med på bortebane, - er vel at Gerrbrandt blir skadet, bare han ikke blir borte over lengre tid. Samtidig burde nok Vidar få litt mere tid på seg til og bli vant med tempoet, han fungerer greit idag og, men blir alt for cowboy i duelspillet og selger seg alt for tidlig, taper også endel på hodet.

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 07, 13:40
Her kan vi se tabbemålene. Dette er bare andre gangen jeg ser det. Hva er det Rami og PAC driver med??? Hvordan er det mulig for en toppkeeper i Norge å slippe inn nikken til Årst??? Trodde PAC at han spilte midtstopper???

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 07 mai 07, 13:53
Rami har vært dårlig i hver kamp iår, mange kamper ifjor også, men mange ville ikke se det da. Jeg sa dette ifjor også, Rami er på landslaget av en grunn, han kom inn for en bedre keeper som var skadet, tipper Rami ikke er så ofte å se på det svenske landslaget så mye lenger..

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 07 mai 07, 15:40

Herregud, folk får det til å virke som om Shaaban er helt udugelig. Nikken til Årst skulle han ha tatt, men for meg virker det veldig som om han får sola midt i trynet. Hele situasjonen virket jo helt merkelig. Sier ikke at mannen ikke har en del å gå på, men det er MANGE spillere som bør benkes før Rami Shaaban.

Ikke ta helt av her nå...

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 07 mai 07, 15:55
Endret: 07 mai 07, 15:55
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Rami har vært dårlig i hver kamp iår, mange kamper ifjor også, men mange ville ikke se det da.

Nuvel. Sammen med et oppoffrende forsvar holdt Rami oss lenge inne i kampen på Åråsen. Hjemme mot Lyn hadde han to matchvinnende redninger. Mot Ålesund var han kanskje ikke på topp, men spilte deler av kampen med lett hjernerystelse. Han hadde noen krøkkete innvolveringer mot Viking, men fotparaden da Viking presset som verst var det klasse over.

Kanskje glasset ikke er halvtomt allikevel?

Ære være Plankebyen

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 07 mai 07, 16:26

Dårlig keeperspill av Rami. Men når jeg ser målene, så er det jo dårlig forsvarspill hele veien. To ganger header de jo inn ballen, uten markering. Hva er det for noe? Det er lovlig å tape en hodeduell, men vi kan i det minste forlange at de går opp! Snuskete forsvarspill, rett og slett!

Ære være plankebyen!

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 07, 16:41
Opprinnelig postet av kjell

Dårlig keeperspill av Rami. Men når jeg ser målene, så er det jo dårlig forsvarspill hele veien. To ganger header de jo inn ballen, uten markering. Hva er det for noe? Det er lovlig å tape en hodeduell, men vi kan i det minste forlange at de går opp! Snuskete forsvarspill, rett og slett!

FFK er meget dårlig ved hodedueller er og døballer imot,selv om vi har Piiroja. Her kunne vi sagt som Rushfeldt før TIL-FFK kampen, at FFK må bli tøffere og mer kyniske i slike situasjoner. Dette gjelder også på offensive døballer.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 07 mai 07, 17:03

Opprinnelig postet av Per Egil
Rami er den beste keeperen i klubben, og derfor er det riktig at han står.

Er ikke så sikker på den påstanden jeg. Manges mening om at Rami er en keeper i toppklasse er jeg, og har heller aldri vært enig i. Måte på hvor mange sjanser en mann skal få når vi har to unge og meget lovende keepere på benken. Hadde dette vært hans første dårlige match iår, ville ikke denne diskusjonen engang vært oppe, men det er det en grunn til at den er; Rami har vært skuffende svak i år, og tidvis ifjor. Slipper inn altfor mange enkle mål, samtidig som han er utrolig usikker i feltarbeidet generelt. Rami burde vært ute og plukket siste målet til TIL også. Et  høyt innlegg som detter ned på femmeter rett foran mål, er rett og slett keepermat.

Gi plass for en Bråthen, og vis at konkurransen er reel også på keeperplass. Etter min mening burde ikke Bråthen vært benket etter sin innsats mot Aalesund.

Rød.... hvit... og patriot!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 mai 07, 17:09
Endret: 07 mai 07, 17:12
Opprinnelig postet av kjell

Problemet er at vi ikke har "nok" hodesterke spillere til å markere alt og alle. I de fleste kamper har vi spilt med Gerrbrand og Martinsen, som ikke er mer enn OK hodespillere. Dersom de, som f.eks mot Tromsø, markerer to hodesterke spisser, så har vi "ingen" til å markere to midtstoppere og gjerne også en hodesterk midtbanespiller.

Folk må gjerne klage over at feil personer markerer hodesterke spillere, men vi har rett og slett ikke nok spillere med hodespill som spisskompetanse til å dekke opp alle, og de som er igjen må gå i kroppen fremfor å forsøke å vinne hodeduellene. F.eks. ble det Czwartek vs Occean mot LSK, og mot Tromsø ble det Bjørkøy mot Steen. Rått parti.

Sånn blir det når vi har to spirrevipper på topp, som ikke akkurat rydder opp på defensiv dødball, slik f.eks Iversen gjør for Rosenborg. Vi har heller ingen hodesterke midtbanespillere, ala f.eks Scharner eller Gislason.

Legg til at vi generelt mangler grovarbeidere / midtbanekrigere, så blir det spinkelt.

Har du lest forumets retningslinjer?

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 07 mai 07, 17:37

Jeg syns Bråthen eller Staw bør få spille. Ikke fordi de er bedre enn Shaaban, for det er de ikke. Men det kan være bra for Rami å vite at når man ikke presterer over 3 kamper, er man ikke god nok. Til de som bare kritiserer ham for kampen mot Tromsø, så syns jeg det er rart. Alle kan ha en dårlig dag, men ikke 3-4..

Ta feks. målene til LSK. De to første er ganske grei skuring for en keeper og gå ut å plukke. Mot Aalesund var han vel ikke akkurat helt patent da heller. Mot Viking kunne fort seieren gått i dass pga. at han bommet horribelt på to innlegg. Mot Tromsø starter målkalaset med et gedigent utkast som ender i mål. Det kan han på en måte klandres på. Men det 3. målet var utrolig dårlig av ham. Det er så lett å lese utganger på, det har ingen kraft og det bør han ta! Når han etter hvert ser at ballen er på vei inn, hopper han halvhjertet og prøver å ta den. Steinar Sørlie-takter...Det 4. målet kunne han også plukket i feltet.

Men til trådstarter, hva mener du med profesjonell? Det første jeg tenkte var at du mente at han var useriøs, og det er han så absolutt ikke. Han har bra holdninger, og tør å kritisere klubben! Stå på der! Fotballfaglig sett er han heller ikke dårlig, men må(MÅ!) skjerpe seg på innlegg og langskudd.

Selvfølgelig, mye av feilen ligger i det rufsete defensive hodespillet. Vi trenger Piiroja!!! Men hadde han prøvd å komme seg mer ut på dødballer, hadde ikke spillerne fått heade så enkelt. I tillegg er det jo rutinert å gå ut i feltet på en måte, sjansen er STOR for at dommeren blåser frispark i keeperes favør.. Men stå på Rami! Håper du får en kamp på benken, studerer feilene og tar dem til deg, og kommer tilbake som vi kjenner deg på det beste!

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06

Lagt til: 07 mai 07, 19:28
Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg syns Bråthen eller Staw bør få spille. Ikke fordi de er bedre enn Shaaban, for det er de ikke. Men det kan være bra for Rami å vite at når man ikke presterer over 3 kamper, er man ikke god nok.

Dette er bare tull. Aldri i verden om Shaaban slapp inn to tabbemål fordi han følte seg for trygg på plassen sin. Rami må benkes hvis vi har noen bedre alternativer. Ikke for å statuere et eksempel.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914