Forsvarer Fofana spissplassen fra start ?
Jeg mener han ikke har vist rare greiene på topp.skaper lite,jobber lite og blir for lett for etablerte forsvarspillere i norsk tippeliga.Visserligen et talent ,men er jo ikke målfarlig pr.idag
Mot tromsø burde jo Toth som kjemper alt hva han kan i enhver situsjon vært et mer naturlig valg.
Hoås er heller ikke istand til å tillføre noe som helst. hvorfor spilles ikke west fra start eller ihvertfall en omgang?
---------------------------
Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem
Syns også han tidvis har jobbet bra, og han rundlurte jo Viking-forsvaret en del ganger i den kampen, så fysikken bør ikke være noe som taler imot han, han klarer seg greit uten å være muskelbunt. Men blir kanskje litt lik Tarik.
Jeg er egentlig litt enig. Ikke at Fofana har gjort seg bort de gangene jeg har sett han (hjemmekampene), men er forundret over at ikke Toth er inne i varmen lengre.
Mannen er sterk som en okse og kunne absolutt ha bidratt mye i en kamp som i dag.
FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!
Jeg håper og tror det samme vil skje med Fofana. Det bor åpenbart mye i gutten. Han er flink til å holde på ballen og skaper av og til sjanser nærmest på egenhånd. Men er dessverre litt for veik og upresis foreløpig. Det løsner forhåpentligvis snart.
EDIT: Og der kom FFK1903 meg i forkjøpet
Ære være Plankebyen
Opprinnelig postet av FFK1903
Skaper lite? Syns han skaper en hel del jeg! At målene ikke sitter er en annen sak, men det tror jeg kommer. Det beste hadde vært om vi snart fikk spille en cupkamp, slik at han fikk scoret på seg litt selvtillit der. Kunne kanskje hatt godt av en hvilekamp på bekostning av West, men å sette han ut av laget permanent er vel noe av det dummeste vi kan gjøre hvis vi vil at han skal blomstre. Jo mer tillitt han får, desto lavere skuldre vil han få, når han vet han ikke MÅ sette sjansene. Lave skuldre = mål. Tror jeg. Tarik slet med det samme i fjor, han fikk tillitt og det ser vi resultatet av nå.
Syns også han tidvis har jobbet bra, og han rundlurte jo Viking-forsvaret en del ganger i den kampen, så fysikken bør ikke være noe som taler imot han, han klarer seg greit uten å være muskelbunt. Men blir kanskje litt lik Tarik.
tenkte ikke å fjerne ham helt,men kanskje bruke ham annerledes spes. på bortekamper. husker tarik fra ifjor,men han skapte mange flere sjanser også for andre spillere... ellers ikke uenig i poengene dine om lavere skuldre og slikt.
Dog.mener andre bør starte neste gang.. kan hende det å komme inn som innbytter gir annen tenning o gandre resultater
Opprinnelig postet av FFK1903
Skaper lite? Syns han skaper en hel del jeg! At målene ikke sitter er en annen sak, men det tror jeg kommer.
Enig! Jeg synes sesongen hans minner skummelt om Tariks ifjor. Tarik kom jo til mange sjanser ifjor vår, men fikk nada uttelling. Så lenge han fortsetter å komme til sjanser er det da ingen grunn til å ta ham ut - han behøver få tid til å la det komme.
Noe vi ikke har tid til å gjøre noe med er den mentale delen av hva som skjer når vi lar Guttæne passere bygrensa... Plutselig blir de en gjeng tafatte juniorer hele gjengen, jo!
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
helt enig ffk1903. han må få tillit. så lenge han skaper noe så kommer måla etterhvert. hadde vært annerledes hvis han ikke hadde skapt noen ting.
mener vi burde stilt med en fysisk sterk spiss sammen med fofana idag. toth eller vuorinen. blir litt for lite muskler på topp med tarik å fofana.
Vi må være kalde nok til å gi Fofana tid. Tålmodighet er nøkkelordet her. Alle som har greie på fotball ser at dette er en spiller med enormt potensial.
Jeg syns at Tarik og Fofana var de eneste som stod til godkjent idag!
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Ismaël Béko Fofana er omtrent der Tarik var i fjor: Skaper mye, men sliter med å omsette sjansene i mål. Tarik fikk mye tillit, og vi vet hvordan den historien endte. Jeg mener derfor at Fofana forsvarer plassen.
En Brian West i form derimot, vil få spisser i Tippeligaen sette ut av startelleveren.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Vlad
Jeg mener han ikke har vist rare greiene på topp.skaper lite,jobber lite og blir for lett for etablerte forsvarspillere i norsk tippeliga.Visserligen et talent ,men er jo ikke målfarlig pr.idag
Mot tromsø burde jo Toth som kjemper alt hva han kan i enhver situsjon vært et mer naturlig valg.
Hoås er heller ikke istand til å tillføre noe som helst. hvorfor spilles ikke west fra start eller ihvertfall en omgang?
Jeg skjønner ikke hvordan du kan sitte og være enig i at han er et talent hvis du mener han verken skaper noe, jobber, og ikke har den fysikken som skal til.
Jeg mener Fofana bør fortsette å spille. Jeg er ikke enig i beskrivelsen du kommer med, og i treningskampene rett før seriestart viste han sin målteft også. Men 90 min må han ikke ha absolutt hver gang.
Jeg er enig med deg hva angår Toth, men velger å tro han har dabbet av ettersom Grønhagen velger ikke å bruke ham. Stoler på trenerteamet her..
Fonfana har fått 5 TL kamper nå til å bevise om han får ut sitt potensiale i en TL kamp.
Så langt har han ikke vært den forsterkningen FFk ledelsen har forventet.
Mener m.a.o fortsatt ay han ikke forsvarer å begynne fra start, men kan få komme inn har West har løpt fra seg (f.eks).
Mener også fortsatt at dersom ikke Fongfana presterer på høyere nivå, trenger FFK en forsterkning på topp som holder brukbart TL nivå.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Fonfana har fått 5 TL kamper nå til å bevise om han får ut sitt potensiale i en TL kamp.
Så langt har han ikke vært den forsterkningen FFk ledelsen har forventet.
Hvilke spillere beviser i løpet av fem Tippeliga-kamper om de får ut potensiale sitt eller ei? Gjorde for eksempel Cristiano Ronaldo det i United? Det vel først denne sesongen og til dels forrige sesong at han har fått ut sitt potensiale, og han har vel vært i United et par, tre år?
Tarik, som det er mer naturlig å sammenligne med, fikk 12 kamper fra start, før han kom inn som innbytter og scoret mot Viking i den trettende kampen han spilte i fjor. Det gjelder å ha tålmodighet med unge spillere, hadde det vært en etablert stjerne vi har snakket om så skulle jeg vært enig med deg og mer til, da hadde forventingene vært der fra kamp én. Nå er du altså villig til å gi Fofana mindre tillit enn det Tarik har fått i starten av sin FFK-karriere. Han burde egentlig få mer tid, ettersom han nettopp har ankommet landet, har språkproblemer og sikkert ikke er klimatisert ennå. I fjor når Tarik fikk tillit så hadde han allerede fått innhopp året før, samt at han har steget i gradene i FFK og var mye bedre forberedt.
Summen av dette gjør at jeg ser at Fofana får spille fast, selv om han sikkert kunne trengt en pust i bakken i en kamp, men å sette han ut av laget på bakgrunn av det han har vist nå blir i mine øyne feil. Tenk om ledelsen skulle tenkt det samme som deg i fjor. "Dersom ikke Fofana prestere på høyere nivå, trenger FFK en forsterkning på topp som holder brukbart TL-nivå", da hadde vi mest sannsynlig ikke hatt en Tarik like god som i år. Og brukbart TL-nivå? Hva skal vi med en slik spiller? Fofana holder høyere nivå enn brukbart allerede!
Hei FFK 1903,
det vi kanskje er uenige om; er at jeg ifjor vurderte Tariks innsats i de første kampen langt over den innsatsen Fonfana viser. Samt at Tarik ikke hadde den "opphausinga" før seriestart. Tarik leverte de varene som var forventa og vel så det, mens Fonfana etter min mening fortsatt ikke har vist seg som venn med ballen.
Det kan også tenkes at jeg er litt "farget" av alle de forventningene som var til Ivoryboys fra enkelte her inne, fordi om jeg har forsøkt å ikke bli "blendet" av alle forventningen.
Forventninger jeg ikke tar egentlig noe standpunkt til.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av Vlad
Jeg skjønner ikke hvordan du kan sitte og være enig i at han er et talent hvis du mener han verken skaper noe, jobber, og ikke har den fysikken som skal til.
Jeg mener Fofana bør fortsette å spille. Jeg er ikke enig i beskrivelsen du kommer med, og i treningskampene rett før seriestart viste han sin målteft også. Men 90 min må han ikke ha absolutt hver gang.
Jeg er enig med deg hva angår Toth, men velger å tro han har dabbet av ettersom Grønhagen velger ikke å bruke ham. Stoler på trenerteamet her..
Kan mene at jeg ser potensial i han selv om jeg ikke synes han er den forsterkningen pr.idag som man ble forespeilet.
Teknikken hans er f.eks meget god.
Talentet kan også sees selv om jeg synes han er passiv i en del situasjoner.. at fysikken ikke er der den bør være har noe med alder å gjøre. Denne tråden var heller ikke ment som "få ham vekk " tråd.. Synes bare han ikke forsvarer første-ellever plass pr.idag
Mål er nært forestående fra Fofana, det kan jeg se. Han kommer til sjanser så her er det bare snakk om å få det til å løsne. Tror vi skal fortsette det vi har startet på, å spille inn Fofana skikkelig og gi han tillit og spilletid.
Tror hjemme mot Stabæk kan være en god mulighet for et Fofana mål eller 2.......
Ja vi har ett borteproblem, men svarte vi er gode hjemme :-)
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!
er på linje med dracula i forhold til tarik ifjor vs. fofana iår,men så heter jo jeg Vlad også da så da sier det seg selv.
som en liten konklusjon så mener de fleste her at fofana fortsatt bør starte kampene på topp.
Tiden vil vise hvordan det går. krysser fingre gjør vi åkke som hvem som starter.
Let the dice fly high!
Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914