Husk meg
Brukernavn
Passord

Trond Erik Bertelsen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07

Lagt til: 03 mai 07, 21:29
Når er han tilbake? noen som vet noe?

---------------------------

pippisangen kommer sæi;)

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 03 mai 07, 22:26

Sjekk tidligere linker også.. Men han er tilbake i trening fra juni/juli (sist jeg snakka med han)...

Han regner med å være tilbake på fotballbanen til høsten igjen, eller når høstsesongen starter ;o)

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

Anne_ffk

A-lagspiller

Ble medlem: 22 jul 05

Lagt til: 03 mai 07, 23:04
yeah!

Ny stadion, og ny tippeligasesong, 2007! =)

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 03 mai 07, 23:54
Hva skal vi med TEB, når vi har anders prydz..? hehehe

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Hvordan kan det kåres en verdig vinner av CL, når klubbene som er i finalen ikke engang klarer å vinne hjemlig liga??

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 04 mai 07, 09:25
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Hva skal vi med TEB, når vi har anders prydz..? hehehe

Det er helt suverent å ha to gode venstrebekker med vidt forskjellige egenskaper. Bertelsen passer fint mot et angripende lag, Prytz er bedre i "tyngre" kamper.

I moderne fotball sier man at en av de viktigste posisjonen på banen er bekkene fordi den defensive organiseringa er helt avhengig av denne posisjonen, og hvor høyt man ligger har direkte innvirkning både på midtbane og forsvar...

Personlig liker jeg bedre 4-3-3, og da blir bekkens rolle mindre med en gang fordi man allerede har en (minst) breddeholder i angrep...

Neida, vi får bruk for Bertelsen, ikke tvil om det.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 04 mai 07, 09:31
Få Berthelsen i toppform og selg ham for en haug med penger

RednWhite

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 04 mai 07, 11:02
Alle husker godt hvor mye misnøye det var når begge var skadet..

Det er ingen garanti for at det ikke blir nye skader på VB`ene våre.. Vi skal bare være glad for å ha to gode backalternativer, med litt forskjellige egenskaper. Gleder meg at det begynner å bli god bredde i stallen!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 04 mai 07, 12:28
Endret: 04 mai 07, 12:29

Selvfølgelig er det bra å ha dobbel dekning på alle plasser. Men jeg har inntrykk av at Bertelsen er temmelig oppskrytt. Ikke misforstå, gutten har utvilsomt et stort potensiale, masser av talent. Men farten hans tilside så har han aldri fremstått som en spesielt komplett spiller, tvert i mot. Bertelsen var utvilsomt en stor forsterkning for laget da han kom, men i dag ser jeg ikke at han er det lenger. Skal Bertelsen igjen bli en viktig spiller for FFK må han ikke bare bli skadefri, han må også utvikle seg en hel del som spiller. Den dagen han eventuelt har gjort det tror jeg han kommer til å reise uansett, hvis ikke FFK har etablert seg som en storklubb det blir spennende for Bertelsen å bli i. Så jeg har beskjedne forventninger.

Prytz har minst 3-4, kanskje 5 år igjen på topp. Bertelsen er velkommen til å kjempe om en plass på laget i denne perioden, men noen gratisbillett bør han ikke få. Han må bli en hel del bedre enn han noengang har vært skal han klare å skyve tilside Prytz.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 04 mai 07, 12:50
Jeg har merket meg at stadig flere nevner at "Bertelsen er oppskrytt" og lignende. Min kommentar til det: Vås!

Trond Erik Bertelsen har siden han kom til klubben vært blant FFKs mest stabile spillere på høyt nivå. Jeg har satt spillerbørs etter alle FFKs kamper i Tippeligaen på disse sidene, og selv om jeg vet mange er uenig i mine vurderinger, så har jeg registrert at Bertelsen har vært stabilt i toppen av børsen ved sesongslutt de sesongene han har vært er. Ofte banens beste spiller. Og det er en prestasjon i seg selv når han spiller sideback - den mest krevende posisjonen på banen. Det er bare keeperplassen hvor feilene blir like synlig og man blir ofte alene. Samtidig er man ikke like mye involvert i spillet som de som spiller sentralt i banen og det kan være vanskelig å markere seg. Derfor ser vi også at sidebacker veldig ofte havner langt ned på spillerbørser.

Bertelsen derimot har klart å markere seg på en svært positiv måte på venstreback. Det første som imponerte meg var innsatsviljen. Her har vi en spiller som alltid yter 100 %. Dessuten er han lynrask, den beste egenskapen en back kan i, i tillegg til at han har et godt venstrebein er villig med fremover på banen (her har han hatt en klar positiv utvikling) og blir stadig bedre til å posisjonere seg.

Når Drillo med all sin kompetanse forteller direkte på TV til det norske folk at det er en venstreback i Fredrikstad, i Trond Erik Bertelsen, som er på samme nivå som John Arne Riise (det var vel i 2005), så forteller det også en hel del. Drillo vet hva han snakker om når det gjelder venstrebacker. Det var han som fikk frem Stig Inge Bjørnebye.

At Åge Hareide i tillegg tydelig hadde Trond Erik Bertelsen som andrevalg på landslaget, bak Riise, foran en viktig EM-kvalikkamp samtidig som Bertelsen ble skadet, så er også det et kvalitetstegn. Bertie ville antagelig blitt foretrukket foran Marius Johnsen (der snakker vi overvurdert forresten). Tar både Hareide og Drillo feil?

Bertelsen har også rukket å spille noen a-landskamper i ung alder, og han har fått skryt for sin innsats av folk langt utenfor Fredrikstads grenser. Han har rett og slett gjort det veldig bra, og hadde ganske sikkert vært med i landslagstroppene når hvis han hadde vært frisk. Han spilte jo også fast for U21-landslaget i en årrekke på venstreback, selv når han kunne spilt på et landslag en generasjon under, slik som Tarik.

Hvis folk fortsetter å kalle Bertelsen for en overvurdert fotballspiller, så frister det å slå i bordet med at han er undervurdert!

Det virker dessuten som en del FFK-patrioter har lett for å glemme spillere når de har vært ute med skade en liten stund. Da Brian West var ute i lang tid med skade var det veldig mange som var klare på at han måtte selges, selv om han kom frisk tilbake, fordi han uansett er en oppskrytt spiller. Fullstendig historieløst og dessuten fryktelig utålmodig. Nå er West tilbake og kommer snart til å bevise at han er blant lagets beste spillere. Man så tendenser til det samme med Piiroja. Martinsen og Gerrbrand trengte ikke spille mange kampene sammen, før man kunne lese på forumet at Piiroja nå kom til å bli tredjevalg, han var jo ikke så god og gjør mange feil, Gerrbrand og Martinsen er bedre osv.

Faktum: Raio Piiroja, Trond Erik Bertelsen og Brian West er alle nøkkelspillere for FFK når de er skadefrie. Vi snakker her om kremen av FFK, intet mindre. Det er lov å huske hva de har prestert før de ble skadet, bla gjerne bakover i tidligere video-opptak, kampreferater og spillerbørser om dere er usikre, og dere vil raskt se hva disse spillerne har betydd og kommer til å bety for FFK fremover.

Prytz har spilt et par ganske gode kamper for FFK. Bertelsen har et titalls kanonkamper. Det er fasiten. I tillegg til at Bertelsen er et av de største forsvarstalentene i norsk fotball, og Prytz en anonym og rutinert sliter for et middelmådig svensk lag i en årrekke (uten at det er meningen å rakke ned på Prytz, en spiller jeg også har fått sans for)

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 04 mai 07, 13:08
Er så enig i det du skriver Costanza

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 04 mai 07, 13:27

Bertelsen kan vel knappest være undervurdert, når Drillo og Hareide skryter ham opp i skyene? Sidekommentator Frode Olsen fant på søndag sitt snitt til å mine om at Bertelsen er en av FFKs beste forsvarsspillere. De fleste eksperter er visst enige i det. Så "undervurdert" forstår jeg ikke.

Som sagt, det er ingen tvil om at Bertelsen er meget talentfull. Men har er ung, han har svært kort fartstid  i TL. Det er lett å trekke VG-børsen i tvil når man er uenig med den, men over 10 kamper og mer tror jeg denne lista sier noe om kvaliteten å spillerne. På VG-børsen i fjor var Bertelsen et lite hakk eller to bedre enn Szekeres.

Drillo har vel en tendens til å falle pladask for spilere med ekstrem fysisk spisskompetanse, uten at de nødvendigvis er komplette spillere. Personlig har jeg mer sansen for utpreget kloke spillere, med et godt blikk for muligheter og evne til å gjøre noe med det. Prytz viste på søndag evne til å vinne en spurtduell mot en klart raskere spiller, ved å presse motspileren til å løpe en lenger vei til ballen, og så var Prytz først likevel. Dét er en egenskap jeg har sans for.

Dessuten nekter jeg plent å være med på at Bertelsen er den venstreback i FFK med en nevneverdig venstrefot. For å si det sånn, jeg har ikke endret syn på den saken etter Vikingkampen.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 04 mai 07, 13:35
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Bertelsen kan vel knappest være undervurdert, når Drillo og Hareide skryter ham opp i skyene? Sidekommentator Frode Olsen fant på søndag sitt snitt til å mine om at Bertelsen er en av FFKs beste forsvarsspillere. De fleste eksperter er visst enige i det. Så "undervurdert" forstår jeg ikke.

Jeg sier ikke at han er undervurdert. Jeg viser jo nettopp til hvordan folk med kompetanse for å forstå fotball utenfor Fredrikstad har lovprist Bertelsen. Det jeg skriver er at hvis "Bertelsen er overvurdert"-trenden vedvarer på dette forumet, vil det jo etter hvert bety at han undervurderes her inne...
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Prytz viste på søndag evne til å vinne en spurtduell mot en klart raskere spiller, ved å presse motspileren til å løpe en lenger vei til ballen, og så var Prytz først likevel. Dét er en egenskap jeg har sans for.

Gode egenskaper hos FFK-spillere er også noe jeg setter pris på, enten de er taktiske eller tekniske. Likevel er det nok hurtighet/tempo som er den ene egenskapen jeg setter mest pris på hos fotballspillere, kanskje spesielt i backposisjon (spilleforståelse og posisjonering er enklere å trene opp og kommre som regel som følge av mer erfaring). Jeg la også merke til en situasjon der Prytz på grunn av manglende tempo kom altfor sent inn i en takling og pådro seg et gult kort...

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 05 mai 07, 12:13

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg la også merke til en situasjon der Prytz på grunn av manglende tempo kom altfor sent inn i en takling og pådro seg et gult kort...

Jeg tror ikke Prytz engang var interessert i ballen i den situasjonen du tenker på. Det virket for meg som en takling av mann - for å vise at "du skal ikke komme her og tru du får noe gratis av meg".  Og naturlig nok; et krystallklart gult kort. Det som jeg synes var litt "synd" var at han ikke klarte å takle motspilleren ut av banen (ikke skade ham, altså!)...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 04 mai 07, 13:36
Bertie er god, kanskje med tiden for god til å bli i FFK. Han blir en fin intektskilde ved salg. Vi får sikkert så bra betalt for ham at vi kan kjøpe noe bra som erstatning.... Hvis han er i Riise-klasse som noen hevder så er han jo mer verdt enn hele stallen....

RednWhite

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 04 mai 07, 13:47
Opprinnelig postet av HotDream
Bertie er god, kanskje med tiden for god til å bli i FFK. Han blir en fin intektskilde ved salg. Vi får sikkert så bra betalt for ham at vi kan kjøpe noe bra som erstatning.... Hvis han er i Riise-klasse som noen hevder så er han jo mer verdt enn hele stallen....

Markedsverdien har nok sunket en god del på grunn av det lange skadeoppholdet, og vi vet ennå ikke hvordan han kommer til å gjøre det når han endelig kommer tilbake. Og siden kontrakten går ut etter neste sesong, så har han veldig kort tid på seg til å overbevise andre klubber sånn at de "rekker" å kjøpe ham fri før de isteden kan hente ham gratis....

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 04 mai 07, 13:58

Opprinnelig postet av HotDream
Bertie er god, kanskje med tiden for god til å bli i FFK.

På veien dit må han først bli god nok for FFK igjen. Han var det da han kom, men FFK har blitt et klart bedre lag siden da. Bertelsen har ikke blitt bedre av å gå skadet.

Uansett er det bare bra at Bertelsen begynner å bli skadefri igjen, så kan han selv vise gjennom spill hva han er god for. Den dagen han fortjener en plass på laget er jeg sikker på at Grønnis gir ham den.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 04 mai 07, 14:07
Endret: 04 mai 07, 14:09

Opprinnelig postet av Costanza
  Marius Johnsen (der snakker vi overvurdert forresten).

Der er vi enige! Én ting er at jeg ikke er dødsimponert over Bertelsen, men direkte skremt er jeg heller ikke. I motsetning til over valget av Marius Johnsen på landsaget. Gud og bevare meg vel for en tragedie av en spiller. Tror jeg har sagt det før; når man har slike motspillere, hvem trenger forsterkninger?  

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 05 mai 07, 11:32
Endret: 05 mai 07, 11:33
I følge FFKs web skal Trond Erik være tilbake midten av juli.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914