Husk meg
Brukernavn
Passord

Patetiske F-B

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 27 okt 03, 16:35
Etter gårdsdagens blodige skuffelse kjører Fredrikstad Blad Sporten videre med sine "slapp av, dette tar vi på hæln"-skriverier. Avisa har valgt 2 x glisende Forsberg som illustrasjon på nederlaget. På avisas forside glisende sammen med en minst like breit glisende ARI BEN, og som hovedbilde på sportsidene en glisende Forsberg med en pose med champagneflasker i, som bare skulle godgjøre en ukes tid til.
Dette er journalistisk lavmål. Hvorfor formidler ikke avisa den enorme skuffelsen kampen var? Hvorfor kjører de videre i ren Se-og-Hør-stil i stedet for å dekke det som er relevant etter denne kampen?
Hvem av dere supportere ønsker å se en søtsuppe av Forsberg, Ari Ben og champagne etter det som hendte i går?
Jeg er glad av byens avis-lillebror fremdeles kommer ut. Der kan man i alle fall lese nøkterne kommentarer til kampen og utfordringen vi står overfor, uten kvalmende kjendissmørje oppe i det hele.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 27 okt 03, 16:38
Å lese FB dagen etter kamp har jeg etter hvert funnet meningsløst. Det er for mye vås og feil fokus.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 27 okt 03, 16:40
Jeg synes forsiden søndag var værst og litt talentløst. De fikk årets forside pris for siden mot Kvik ifjor og skulle gjenta det nå. Slikt går aldri!

Vi kan trå feil mot Oslo Øst og det er ikke noe poeng i å legge lista noe høyere enn det den er.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 27 okt 03, 16:55
FB bekreftet Lindbæk-kjøpet før det var klart. Nå bekrefter de opprykket før det er klar. For en herlig tabloid verden vi lever i :)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 189

Lagt til: 27 okt 03, 19:24
Jeg syntes det er topp at F-B satset på den forsiden jeg. Det er en ting som trekker folk på kampene og gjør interessen for FFK enda større. Jeg skal være enig i at det var litt surt å se den forsiden etter tapet , men det er en sjanse som F-B tar og denne gangen gikk det ikke... Dere må ikke være så pessimistiske selv om ikke ALT går FFK`s vei..

---------------------------

FFK knuser ALL motstand!! :)


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 27 okt 03, 19:43
Avisens oppgave er å fortelle folk om hva som hendte, og gi en meningsfylt analyse av saken.
Å lage forsider som trekker folk til stadion får komme i andre sammenhenger enn i matchreferatet.
Den bidrar dessuten til å lage en farlig
snubletråd før den viktisgste kampen laget har spilt på 20 år, finalen i 1984 innkludert. Undervurdering og troen på at dette kan aldri gå galt er livsfarlig.
I den sammenhengen er det folk knekkende likegyldig hva Forsberg gjør av champagnen sin i dagene som kommer, og hva Ari Ben tror om opprykksmulighetene til FFK.

Mager

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 20

Lagt til: 28 okt 03, 07:29
Helt enig med Kjo. Mandagens FB ødela frokosten min.
Men verre enn at min matlyst blir ødelagt - jeg tror FB er den beste bidragsyter til at dette kan gå i dass. Hadde jeg vært LO mattson på søndag, hadde jeg gitt faen i all taktikkprat. I stedet hadde jeg hengt denne dagens FB-forside på alle knagger i hjemmegarderoben. Makan til motivasjonsfaktor kan ikke en trener ønske seg. Ser ikke bort fra at denne forsiden var hoveårsaken til at kråkene så ut som kamikazeflygere denne smertefulle dagen.
På samme måte tror jeg mandagens FB med bilde av champagnen til Forsber`n og overskriften; "Vi bare utsetter festen, gutter", vil bli utnyttet av Oslo Østs sin trener. Vi må derfor forvente å møte et nytt lag med dødsforakt på lørdag, takket være Vidar Henriksen og co.
Den eneste trøsten om dette ender i fortvilelse, er at FB`s hovmod har stått for fall. Da bør Arbeiderpressen sterkt vurdere å gjenopprette Demokraten som syvdagers avis. Jeg tegner abonnenment på da`n.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 28 okt 03, 07:52
Endret: 28 okt 03, 07:54
Ikke helt sikker på hvem som er patetisk her, Fb eller de som spyr ut meningsløs kritikk...

Dog kan det virke noe bittert å lese slike reportasjer når man har tapet friskt i minne, men husk HVEM som har sagt at FFK skal rykke opp, at Champisen kan lagres ei uke til etc etc...

Det er FFK selv med KTE i spissen, så slapp av folkens, slutt å syte, fokuser på den festen vi skal være med på bidra til på lørdag, alt kan fortsatt gå galt, men ikke galere enn kvallik...

:ffk::ffk::ffk:

Når det er sagt, Fb på søndagen derimot, den var vel kanskje litt på kanten, man bør aldri være stor i kjeften fær et lokaloppgjør...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 28 okt 03, 08:37
Vedr. Forsiden:
Poenget var at den første mot Kvik Halden var så bra, pga. av teksten og resultatet 7-1. Den nye er omvendt og ødelegger litt av effekten for den første. Jeg har den første hegende på jobben, jeg håper ikke en mossing eller haldenser så den nye og henger opp den, da er det bare å rive den ned jeg har.

De burde ikke forsøkt å gjenta samme suksess, det er en regel!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 165

Lagt til: 28 okt 03, 20:26
Tror Ari Behn er fra Halden, ikke fra Moss......
Kanskje han er sur fra i fjor? He he

---------------------------

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 28 okt 03, 20:30
Det er vel litt off-topc, men siden du nevner det. Ari Behn er ikke fra Halden. Han er født i England og bodde vel der de første leveårene sine. Etter det har han bodd i Moss og Oslo. Blir som regel kalt "mossing" - uten at det er noe å skryte om... Og spør meg ikke hvorfor jeg vet dette.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 28 okt 03, 22:39
Tilbake til topic igjen..

Jeg syntes f-b er en veldig bra sportsavis og ikke minst en viktig brikke i gratis PR som FFK får. De tar opp alle mulige saker rundt FFK. Bare se på `Nyheter fra F-B.no` boksen vår. Det er flere artikler daglig som omhandler FFK.

Selv om de kanskje er litt vel optimistike og litt føre var noen ganger så er det tross alt en avis som lever på å få oppmerksomhet som alle andre.

Til lørdag ønsker jeg en tilsvarende forside igjen

---------------------------

Sjefskodærn


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 29 okt 03, 11:53
Ganske enig at det er dumt med blærete forside når det går galt, men hadde vi reagert dersom opprykket var i boks etter Mossekampen?
Men det er en fin debatt uansett: jeg liker heller ikke "kjendissmøreri" og den slags, og velger heller Demokraten-sporten.
Men det er jo som kjent en smakssak
:ffk:


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340