Husk meg
Brukernavn
Passord

Tarik ilgger på 2. plass

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 30 apr 07, 16:09
Endret: 30 apr 07, 16:12

På spillerbørsen til dyn.tv2.no/sport/main.do

Bengt Eriksen tror at Elyounoussi nå nærmer seg en plass i landslagstroppen. Les mer her www.fxt.no/tippeligaen/article999553.ece

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 30 apr 07, 17:36
Jeg liker ikke alle oppslagene om den samme enkeltspilleren hele tiden. Er redd "trykket" på Tarik kan få uheldige konsekvenser. Men har har jo vist at han takler press bra fra før av heldigvis..

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 30 apr 07, 22:02
Blir morsomt å se hvordan motspillerne/dommerne gjør det i neste kamp. Kanskje er de redd for å få fokus på dårlig taklinger mot han at de vegrer seg mot å takle Tarik, det hadde jo vært noe!

Hele tråden kunne for øvrig fint vært plassert i tråden om "FFK-linker", da begge linkene ikke er all verden å diskutere. Slakten av Tarik er vel blitt diskutert rundt om i tråder allerede.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 01 mai 07, 01:05
Et spørsmål som da reiser seg er "hvor lenge for vi beholde ham ?". Noen som har noen synspunkter ? Jeg er sterk redd for at han "lider" samme skjebne som Brenne, dvs nekter å forlenge med FFK og vil til et annet lag. Her bør FFK strekke seg litt lenger for å beholde ham... Gjerne sørge for å forlenge kontrakten hans nå med en passende lønnsøkning...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 01 mai 07, 01:11
Håper virkelig vi får beholde tarik 2-3 år til. Forøvrig helt enig i at han bør få en feit langtidskontrakt nå, så kan man selge ham dyrt til utlandet senere.

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 01 mai 07, 01:34
Tarik er sannsyneligvis DEN MEST verdifulle norske spiller igjennom tiden og ingen Norsk klubb vil noen gang ha råd til og innfri FFKs krav til en sum, det beste hadde vært om Tarik hadde gått til en annen klubb etter halvspilt sesong neste år, da har han fått prøvd seg i E-Cup og utlandske klubber vil kunne se at han er en trygg investering samt at han sannsyneligvis har både spillt A-Landslags fotball og forhåpentligvis EM sluttspill ;) Da vil hans markedsverdi overstig 40-50 mill, det er jeg helt sikker på, men uansett så kommer nok FFK til og strekke seg langt for og forlenge kontrakten hans om det finnes noen form for mulighet for videre spill i Norge og FFK, vi snakker da om lønninger som overgår alt som har vært gitt i Norge tidligere.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 01 mai 07, 02:28
Endret: 01 mai 07, 02:29

Det var da voldsomt... Tidenes mest verdifulle norske spiller, prislapp på 40-50 millioner og ei lønn som overgår alt som har vært i Norge tidligere.

Vi snakker fortsatt om en uslipt diamant her, han har fortsatt mye å gå på, ikke minst fysisk (selv om det sikket kan ødelegge noe av farten). Han har vel foreløpig scoret 8 mål i Tippeligaen, og selv om starten har vært strålende så tror jeg ikke vi kan forvente samme scoringsrate fremover.

Han kan bli en fremtidig storstjene, så absolutt, men å snakke om overgangssummer på 50 millioner er vel en god del over markedspris vil jeg tro, selv om han skulle gjøre det like bra som du spår/håper. Carew ble vel i sin tid solgt for 70 mill, da fra Rosenborg som ikke ville selge for småpenger til storklubben Valencia, i en tid hvor prisene var på sitt høyeste omtrent. Hvor mye gikk Gamsten for igjen? Prisene på spillermarkedet har sunket litt siden den gang også...

Men men, skal aldri si aldri. Er jo ikke uten grunn at Chelsea har vært med nesa og snust på Tarik, og de betalte jo tross alt 180 millioner for Mikkel Rev...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 mai 07, 02:35
Hehe, nå tar du av, Ebenfalk2.

Tarik Elyounoussi er meget talentfull, men det finnes flere andre store talenter her til lands. F.eks Per Christian Skjelbred, som at på til slå i bordet med godt spill i Champions League. Det tar nok mange herrens år før Tarik Elyounoussi eventuelt får "en lønning som overgår alt som har vært gitt i Norge tidligere".

I tillegg skal det vel godt gjøres å slå overgangssumen til John Carew på 75 millioner kroner fra Rosenborg til Valencia. La oss heller ikke glemme Tore Andre Flos overgang til Rangers på 161 millioner samme år.

Har du lest forumets retningslinjer?

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mai 07, 12:07
Endret: 02 mai 07, 00:52
Fortell meg om hvilke andre 19 år gamle spillere som domminerer så til de grader i kampene de spiller? Tarik har vært en ener for FFK helt siden starten ifjor, ok han skåra ikke mål i førsten, men det begynner og komme nå. Summen på 40-50 mill er ikke urealistisk mtp at klubber som Chelsea har følere ut på han, de største klubbene har bortimot ubegrenset med midler og legger gjerne langt over markedsverdi på bordet for og sikkre seg ett stort talent, selvfølgelig er ikke Tarik verdt det nå, men så fremt han ikke får en alvorlig skade vil jeg tro at hans ferdighater vil stige mot nye høyder bare han får spille på høyere nivå, noe som kommer til og skje iløpet av sommeren, A-Landslag og E-Cup. Han har alerede blitt lagt merke til av Engelsk fotballpresse, han har nok ikke noe navn der ;) men har helt klart blitt lagt merke til. Gutten besitter et talent utover det vanlige for norske spillere, han har fart,
finter, teknikk og avslutningsegenskaper, samt at han ikke er så værst på dødballer heller.
Ferdigheter som kreves av toppspillere, samtidig er han anvendelig både som spiss og kant, bare vent og se med en gang Landslagsdebuten kommer så sitter storklubbene og sikkler!! Gamsten gikk forøverig for 30 mill, er ikke like rask, teknisk samt ikke de samme avslutter ferdighetene.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 01 mai 07, 12:14
Endret: 01 mai 07, 12:15

Jeg tror også at Tarik kommer til å gå for en meget pen sum etterhvert, men jeg både håper og tror at det er minst to år til. Enn så lenge tror jeg det er til det beste både for FFK og for Tarik selv at han blir hvor han er, og at den prisen som er antydet mest er et signal til andre norske klubber om at de ikke en gang behøver å tenke på saken.

Det tar tid å få erfaring, Tarik er tross alt bare i sin andre sesong i TL. Drar han for tidlig blir han lett en ny Hæstad. Det er ingen fare for at Tarik kommer til  bli i FFK for lenge heller, eller at han samler for mye erfaring her hjemme før han drar til utlandet. For det gjør han, det er bare et spørsmål om tid, ikke et spørsmål om penger.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 01 mai 07, 12:46

Opprinnelig postet av Holters
Hehe, nå tar du av, Ebenfalk2.

Tarik Elyounoussi er meget talentfull, men det finnes flere andre store talenter her til lands. F.eks Per Christian Skjelbred, som at på til slå i bordet med godt spill i Champions League.

Ciljan...

Christoffer

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06

Lagt til: 01 mai 07, 20:06

Når går kontrakten til Tarik ut?

Norgesmestere 2006!!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 mai 07, 20:37
Opprinnelig postet av Christoffer
Når går kontrakten til Tarik ut?

30. november 2009.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 mai 07, 20:39
Opprinnelig postet av Plankekæll
Ciljan...

Argh, jeg skriver alltid Christian, selv om jeg vet at det er Ciljan. Garantert fordi jeg kjenner en del "Per Christian" selv.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 02 mai 07, 04:10

Fortsetter Tarike å score i det tempoet han gjør nå (3 mål på 4 kamper) i tillegg til å skape så mye som han gjør kommer det garantert gode tilbud fra utlandet allerede til sommeren. Står Tarik med 8-10 mål på samvittigheten når vinduet åpner 1. juli tror jeg fort han kan være verdt "en halv" Carew (+/- 35 mill). Husk at gutten er 19 år! Det han har levert til nå i år er ganske ekstremt for en 19 åring!

"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 02 mai 07, 10:00

En annen forutsetning for at vi beholder Tarik ennå et par år, er selvfølgelig at FFK beholder plassen i Tippeligaen. Rykker vi ned (måtte det aldri skje) så forsvinner han nok raskere.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 02 mai 07, 10:08
Det kommer ikke til og skje :)

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 02 mai 07, 18:09
Får håpe vi beholder han en stund til, og at når han først går så er det til en bra klubb og til en bra pris. Men håper vi iallefall beholder han ut sesongen, gjerne neste også.

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 02 mai 07, 22:09
hmmm et litet apropo : Tarik har fått gult kort i begge bortekampene til nå, får han det i neste så er han ikke med hjemmekampen etter...hmmm litt tidlig på sesongen å begynne å snakke om karantener, men det er allerede reelt

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06

Lagt til: 02 mai 07, 23:27
Når han selges videre håper jeg han kommer til en klubb som er villige til å satse på han og gi han tilstrekklig spilletid, slik at han får utviklet seg ytterligere.

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 02 mai 07, 23:38

Opprinnelig postet av Fjedjik
hmmm et litet apropo : Tarik har fått gult kort i begge bortekampene til nå, får han det i neste så er han ikke med hjemmekampen etter...hmmm litt tidlig på sesongen å begynne å snakke om karantener, men det er allerede reelt

Har ikke PAC fått 2 æv a ?? Mer krise det.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 03 mai 07, 12:28

Ingen krise om PAC har to.

Neste hjemmekamp uansett benken.

Når det gjelder korta til Tarik, tror jeg kort hyppighet hans forsvinner dersom dommerene nå ( etter medieomtale) er blitt mer skjerpa på hvordan han behandles.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 03 mai 07, 20:44
Opprinnelig postet av dracula

Når det gjelder korta til Tarik, tror jeg kort hyppighet hans forsvinner dersom dommerene nå ( etter medieomtale) er blitt mer skjerpa på hvordan han behandles.

Tar du ut laget dracula? Og hva er grunnen til at PAC sitter på benken i neste hjemmekamp?

RednWhite

Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07

Lagt til: 03 mai 07, 20:56
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av dracula

Tar du ut laget dracula? Og hva er grunnen til at PAC sitter på benken i neste hjemmekamp?

PAC har vel gjort d græit han vel?

pippisangen kommer sæi;)

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 03 mai 07, 21:34

Opprinnelig postet av HotDream

Dracula mener det er bedre med en midtstopper på Backplass... Enn en erfaren og rimelig god back som har fått rævva støtte av midtstopperne og har vært satt til å passe på spillere som er en meter høyere.

For da er det jo riktig så lurt å skylde på PAC.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914