Husk meg
Brukernavn
Passord

På tide å forlenge kontrakten til Hoås?!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06

Lagt til: 18 apr 07, 14:24
Endret: 18 apr 07, 18:10
leste i f-b idag at hoås sin kontrakt går ut den sesongen her, er han verdt å forlenge med?!Jeg syns det, hadde vært litt trist å niste han nå som han lissom skulle slå igjennom, hva syns dere?

---------------------------

CUPVINNER 06

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 18 apr 07, 14:32
Endret: 18 apr 07, 14:33
Det er nok ingen fare for at Hoås blir snappet opp av en annen Tippeligaklubb, så god er han ikke. Ennå. Utlandet er også ganske utenkelig. I tillegg virker han ganske fornøyd med tingenes tilstand, så det er vel ingen grunn til å forhaste seg.

Hvis han,som du sier, skulle få sitt gjennombrudd er det bare å tilby han en feit kontrakt til sommeren. Om han derimot ikke overbeviser de neste månedene tipper jeg han er ferdig i klubben.

Ære være Plankebyen

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 18 apr 07, 14:34

Opprinnelig postet av Per Egil
Det er nok ingen fare for at Hoås blir snappet opp av en annen Tippeligaklubb, så god er han ikke. Ennå. Utlandet er også ganske utenkelig. I tillegg virker han ganske fornøyd med tingenes tilstand, så det er vel ingen grunn til å forhaste seg.

Hvis han,som du sier, er i ferd med å slå igjennom er det bare å tilby han en feit kontrakt til sommeren. Om han derimot ikke overbeviser de neste månedene tipper jeg han er ferdig i klubben.

ganske så korrekt resonert, men uansett vil nok ikke hoås få en "feit" kontrakt som de best betalte i klubben. men han MÅ prestere jevnt og godt framover skal det bli ny kontrarkt i det hele tatt.

UEFA KØPPEN 2007?!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 18 apr 07, 14:38
Endret: 18 apr 07, 14:41

FFK har følgende spisser(eller som kan brukes som spisser): Tarik,West, Fofana, Vuorinen, Gardar, Toth, Kouadio og Hoås. Det er helt klart for mange, og noen vil nok forsvinne til sommeren. Tarik, Fofana og Kouadio vil garantert være spillere for fremtiden. Av de andre spissene er det Vuorinen og Hoås som er yngst og har størst utviklingspotensiale. Hvis Hoås fortsetter med å være i startoppstillingen så vil han nok bli tilbudt ny kontrakt senest til sommeren.

Toth vet alle hva står for. Han er en kriger som gir alt, men er hverken spesielt rask eller giftig(nå skal det sies at spisser sjelden er like målfarlige i 4-5-1/4-3-3 som i 4-4-2).

West er både rask og målfarlig når han er skadefri.

Gardar og Vuorinen får nok bare tiden frem til sommeren på å bevise at de er noe å satse på fremover.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

TothNR1

A-lagspiller

Lagt til: 18 apr 07, 14:39

Opprinnelig postet av Per Egil

Hvis han,som du sier, skulle få sitt gjennombrudd er det bare å tilby han en feit kontrakt til sommeren. Om han derimot ikke overbeviser de neste månedene tipper jeg han er ferdig i klubben.

enig i det, bør vente litt å se hvordan han spiller denne sesongen..

CUPVINNER 06

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 18 apr 07, 14:43
Opprinnelig postet av TothNR1

enig i det, bør vente litt å se hvordan han spiller denne sesongen..

Grönhagen vurderer han som en av to spisser i startelveren. Hvis han har klokketro på gutten så vil det være billigere å signere ham nå, enn om han har gjort suksess frem mot sommeren.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 18 apr 07, 14:46
faktisk har vi så overflod av spisser at 2 av disse: toth, gardar og vuorinen er overflødige. toth har vel også kontrakt ut ses, så han er nok ferdig, gammel mann blitt. vuorinen er rett og slett en svak spiller. gardar var et panikk kjøp. gardar og vuorinen ut i sommer. toth/hoås og west/fofana holder leenge ut ses.så hente inn erstatter(e) for toth og (hoås). kan ikke hente flere spisser nå før vi har ryddet kraftig opp i stallen.

UEFA KØPPEN 2007?!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 18 apr 07, 14:55
Endret: 18 apr 07, 14:56

Opprinnelig postet av bateman
faktisk har vi så overflod av spisser at 2 av disse: toth, gardar og vuorinen er overflødige. toth har vel også kontrakt ut ses, så han er nok ferdig, gammel mann blitt. vuorinen er rett og slett en svak spiller. gardar var et panikk kjøp. gardar og vuorinen ut i sommer. toth/hoås og west/fofana holder leenge ut ses.så hente inn erstatter(e) for toth og (hoås). kan ikke hente flere spisser nå før vi har ryddet kraftig opp i stallen.

Vuorinen ble som en veldig ung spiller toppscorer i Finland sist sesong. Dermed mener jeg det er feil å si at han er en  svak spiller. Men, han har ikke prestert i nærheten av sitt beste her, og vil kanskje ikke gjøre det heller. Toth er 32 og dermed ikke for gammel til noe som helst.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 18 apr 07, 14:57
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Gardar og Vuorinen får nok bare tiden frem til sommeren på å bevise at de er noe å satse på fremover.

Hvordan da mener du ? Klubben kan jo ikke akuratt bryte kontrakten med disse to, med mindre andre er villige til å kjøpe de og Gardar og Vourinen er villige til å bytte klubb..

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 18 apr 07, 15:15
Han må vise seg fra en langt bedre side før det blir aktuelt, etter min mening.

Hoås har hatt mye tid til å bevise/forbedre sine kvaliteter og alt kan snu, men ser det ikke helt for meg.
At Grönis velger Hoås i startoppstillingen er ikke nødvendigvis noe kvalitetstempel, desverre.

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05

Lagt til: 18 apr 07, 15:20
etter min menin så er hoås åårhundrets største kløne. jeg fatter ikke hvorfor de lar den mannen spille

FFK, stjernen og liverpool for altid:)

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 18 apr 07, 15:42
fordi han har et godt potensiale, og er god nok (etter min mening)

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 18 apr 07, 15:43

Opprinnelig postet av hedvalen
etter min menin så er hoås åårhundrets største kløne. jeg fatter ikke hvorfor de lar den mannen spille

Om du var fotballtrener på TL nivå så ville du kanskje forstått. Det er ikke bare Drillo og Grönhagen som har hatt tro på Hoås. Han var også fast inventar på U-21 laget.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 18 apr 07, 15:44
Opprinnelig postet av Bob Page

Hvordan da mener du ? Klubben kan jo ikke akuratt bryte kontrakten med disse to, med mindre andre er villige til å kjøpe de og Gardar og Vourinen er villige til å bytte klubb..

Leie ut til sine gamle klubber f.eks. Begge ønsker nok å spille fotball.

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05

Lagt til: 18 apr 07, 16:03

hoås har så stor feil % i det han gjør at det er helt skremmende. masse feil passninger og vinner sjeldent på hode tross høyden

FFK, stjernen og liverpool for altid:)

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 18 apr 07, 17:40
Jeg har hvert en av de som har klaget på Hoås men ser nå at laget spiller bedre med han på banen.Han binner opp et par mann og gir rom til de andre,en spiller som det er hvert og satse videre på

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 18 apr 07, 18:50
Hoås var en del småsyk i nesten hele de 2 foregående sesongene, samt at han har hatt en del skader. I tillegg har han møtt til tider stor motgang fra både media og supportere. Dette har jo bedret seg betraktelig nå heldigvis, og jeg synes Hoås viser seg som meget sterk med det humøret og oppgangen han viser nå om dagen.
Jeg har også lagt merke til at folk flest synes han har en annen attitude på banen denne sesongen enn de to foregående årene. 

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 18 apr 07, 19:04
Endret: 18 apr 07, 19:04
Opprinnelig postet av hedvalen

hoås har så stor feil % i det han gjør at det er helt skremmende. masse feil passninger og vinner sjeldent på hode tross høyden

Ajaj, så det var du som satt bak meg på FFK-Lyn-kampen?! For du låter akkurat ut som han som gjorde det: Han klaga, klaga, klaga og klaga.

Men når Hoås gjorde noe bra (og hvis du ser kampen i reprise, vil du nok oppdage at det skjedde ganske ofte) var det stille som i graven. Da var ikke Hoås bra, nei. Da var det bare stillhet.

Det er mange som er negative til Hoås, men PRØV bare å ta av de negative brillene, så kan det hende at verden ser litt bedre ut.

Jeg sier ikke at Hoås er mr. Perfekt Spiss. Det er han på ingen måte. Men at han har potensiale og at han forbedrer seg - og også gjør mye bra - det burde være hevet over enhver tvil...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06

Lagt til: 18 apr 07, 19:17

Signer i vei syns da jeg.

Hoås har som fler her og bemerker, talent. Han viser og først nå det frem på banen, og endelig for`n si.

Må si at Gardar og Hermanni kjenns som svake kort. Greif finnen er ung, men Hoås er vel pr d.d. bedre?

Har hatt sans for Hoås siden han kom, spennende spiller med masse talent osv.

Problem med skader og mye harselas av "oss" har tydelig holde gutten igjen.

Men for all del vent til kontrakten er på vei ut, bare det ender i signering.

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 18 apr 07, 20:01
Endret: 18 apr 07, 20:02
Enig der ja Vourinen har skuffet meg stort ,hadde så store forhåpninger til han men jeg håper fortsatt på Gardar og det ser ut til at Grönhagen har forhåpninger til han også.

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 21 apr 07, 21:22

hadde stor tru på vuorinen selv. men er ikke alltid det holder. merkelig for en spiller som ble sett på som den nye litmanen. hehe. gardar har jeg vel egentlig aldri trudd noe om.

men hoås er en kløne er jeg enig i. se bare målet hans mot lyn. alene med keeper å klare å fumle den ballen i mål på en måte. en ordentlig spiss hadde klina den i nettmaskene. ikke skora p.g.a en solid keepertabbe. men han binder opp mye, å jeg ser at det bor noe i han. men trur han må skjønne det selv først. men noen goalgetter trur jeg aldri han blir. trur det blir max 5 mål på han i år. å det er ikke bra nok for en spiss. bør ha to spisser som ligger på +/- 10 mål

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 21 apr 07, 21:36

Herregud, noen blir aldri fornøyd. Ser ut som en kløne, målet han scorte var ikke pent nok...

Tror vi må satse på å score først, så kan vi evt. begynne å gi stilpoeng. Tror aldri jeg kommer til å klage på at et FFK-mål ikke var pent nok.

Norgesmester

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 21 apr 07, 21:42
Opprinnelig postet av DrDRE

Herregud, noen blir aldri fornøyd. Ser ut som en kløne, målet han scorte var ikke pent nok...

Tror vi må satse på å score først, så kan vi evt. begynne å gi stilpoeng. Tror aldri jeg kommer til å klage på at et FFK-mål ikke var pent nok.

helt enig

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 21 apr 07, 21:48
Opprinnelig postet av kanogvetalt

FFK har følgende spisser(eller som kan brukes som spisser): Tarik,West, Fofana, Vuorinen, Gardar, Toth, Kouadio og Hoås. Det er helt klart for mange, og noen vil nok forsvinne til sommeren. Tarik, Fofana og Kouadio vil garantert være spillere for fremtiden. Av de andre spissene er det Vuorinen og Hoås som er yngst og har størst utviklingspotensiale. Hvis Hoås fortsetter med å være i startoppstillingen så vil han nok bli tilbudt ny kontrakt senest til sommeren.

Toth vet alle hva står for. Han er en kriger som gir alt, men er hverken spesielt rask eller giftig(nå skal det sies at spisser sjelden er like målfarlige i 4-5-1/4-3-3 som i 4-4-2).

West er både rask og målfarlig når han er skadefri.

Veldig bra oppsummert! Håper FFK til sommeren selger bort alt "stallfyllet", spillere som Multaharju, Vuorinen og Johansson. Hvis vi i tillegg selger en middels bra spiller, som feks. Toth, tjener vi litt penger. Støtter noen av våre "rike onkler" oss litt med penger i kassa, burde vi ha penger nok til en klassespiller! Kjøper vi en goalgetter, har vi et mye, mye bedre lag. En Nannskog/Iversen-type, med Fofana, West eller Tarik rundt seg, pluss Kvisvik som slår briljante pasninger, skal bli vanskelig å møte! Håper ellers at ikke FFK går i den samme "fella" som de stort sett har gjort på sommeren de siste årene; de har kjøpt 3-4 middelmådige spillere, som har fått slite benken. Ta feks. RBK: De kvittet seg med bla. spillere som Helstad og Johnsen, og kjøpte Marek Sapara. Marek Sapara blir av mange sett på som den beste midtbanespilleren i Tippeligaen, og var sterkt delaktig i at gullet nok en gang kom til Trondheim. FFK kvittet seg ikke med alle dårlige spillerne, men kjøpte heller spillere som Tamas Szekeres, Miika Multaharju og Hermanni Vuorinen. Status for de spillerne i dag er: Tamas Szekeres er ikke lenger på a-laget(Beste Grönis har gjort så langt), Miika Multaharju har spilt begge seriekampene våre, pga. skade på 2 venstrebacker. Etter min mening har han spilt to begredelige kamper! Hermanni Vuorinen vil av meg bli husket for et stolpeskudd og en utvisning mot Start i høst. Ellers har han spilt et par dårlige kamper i Østfoldhallen i vinter. Kjøp heller èn klassespiller, i steden for 3 spillere som får slite benken!

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 21 apr 07, 21:54

hehe. det jeg skulle frem til var at det var sinnsykt flaks at han skorte. å at han gjorde det på en utrolig klønete måte. en god spiss hadde skora uten at keeper hadde gjort en gedigen tabbe.

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04

Lagt til: 21 apr 07, 22:54
Syns vi skal se det an. Enig i det... Hoås fikk ifjor flere henvendelser fra Coventry, men valgte å bli i plankebyen. Kjæresten hans bor jo i England og, så det kan jo tenkes at han har planer om å dra ditt etter at kontrakten utløper. Men personlig håper jeg han blir i Fredrikstad. Virker som en viktig mann for laget også utenfor banen..

www.performance07.no

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 21 apr 07, 23:16
Gi mannen 1 års kontrakt, og la han få sjansen. Griper han ikke denne sjansen da, så er det over og ut. Hvis han vil ha lengre kontrakt med en gang nå ( uten å ha overbevist ), så la han heller gå.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 22 apr 07, 00:18
Endret: 22 apr 07, 00:19
Opprinnelig postet av Lemmy
Kjøp heller èn klassespiller, i steden for 3 spillere som får slite benken!

At ikke FFK har tenkt på det før......

Men kan du være så snill å beskrive åssen en klassespiller ser ut?
Er en klassespiller en som har bevist at han kan være toppscorer i serien sin, slik som Heavy og Rune Lange?
Eller er en klassespiller en "up and coming man" fra U21 som er spådd en lysende fremtid, sånn som Hoås var når han ble hentet til FFK?
Eller kanskje en som har herjet på et mindre lag, men som er klar for større oppgaver, slik som Ødegaard var 
når RBK hentet ham fra Sogndal for nesten den samme prisen som de ga for Sapara?
Eller kanskje hente en spiller fra en større liga som Start gjorde når de hentet Sebastian Schindzielorz.
Kanskje det beste ville vært å hente en profil i en mindre liga slik som når FFK hentet Heavy eller når VIF hentet Levan Melkadze.

Poenget mitt er at det er utrolig vanskelig å vite hvilke spillere som vil slå til på FFK.
Det holder ikke å se at spilleren holder et høyt nivå på sitt nåværende lag, slik som for eksempel Ødegaard gjorde før RBK hentet ham. Man vet ikke på forhånd om den personen vil passe inn på laget.

Men over til trådens tema:
Jeg syns Hoås har vist lovende takter i serieåpningen, og jeg ser gjerne at FFK forlenger med ham.
Gjerne 1 eller 2 år med en automatisk forlengelse hvis han spiller x-antall kamper, slik som Kvisvik har.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 22 apr 07, 01:03
Det er nettopp derfor Fredrikstad burde ha ansatt en talentspeider. Helt ufattelig at toppledere i klubber rundt om i vårt langstrakte land ikke er med på den tankegangen. Altså at det er en investering som trolig (helt åpenbart?) vil lønne seg.

Har du lest forumets retningslinjer?

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 07, 10:37
Opprinnelig postet av scheien

hehe. det jeg skulle frem til var at det var sinnsykt flaks at han skorte. å at han gjorde det på en utrolig klønete måte. en god spiss hadde skora uten at keeper hadde gjort en gedigen tabbe.

Du glemmer den geniale pasningen hans til Kvisviken på Tarik sin scoring

TothNR1

A-lagspiller

Lagt til: 22 apr 07, 10:48

Opprinnelig postet av ffkfmv
Syns vi skal se det an. Enig i det... Hoås fikk ifjor flere henvendelser fra Coventry, men valgte å bli i plankebyen. Kjæresten hans bor jo i England og, så det kan jo tenkes at han har planer om å dra ditt etter at kontrakten utløper. Men personlig håper jeg han blir i Fredrikstad. Virker som en viktig mann for laget også utenfor banen..

Bor kjerringa hans i England? Det sto jo på fxt.no at han skulle hjem til kjærsten og få marsjase..Trukke han stakk helt te England forde, mulig ho flytta hjem? Og hvorfor skulle han vente til kontrakten går ut hvis han kunne gå ditt ifjor?syns det er rart fordi han hadde jo nesten ikke noe spilletid ifjor, så hvorfor sa han nei da?

CUPVINNER 06

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 22 apr 07, 10:52
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av scheien

Du mener fremspillet til Bjørkøy, som var på vei igjennom? Han la ballen motsatt til Tarik, da Tarik scoret.

Pent var det uansett av Hoås.

Har du lest forumets retningslinjer?

TothNR1

A-lagspiller

Lagt til: 22 apr 07, 11:08
Endret: 22 apr 07, 11:25

Opprinnelig postet av paco

Du mener fremspillet til Bjørkøy, som var på vei igjennom? Han la ballen motsatt til Tarik, da Tarik scoret.

Pent var det uansett av Hoås.[/quote]

Ja, det merka jeg meg også, trur det var Fofana som vinner en duell og Hoås demper den med låret elr no å fliker den videre, bra seet av Hoås

CUPVINNER 06

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 07, 12:57
Selvfølgelig kan man aldri vite om en spiller vil slå til, JJunior, men noe av det jeg skrev var ment som kritikk til FFKs innkjøpspolitikk. FFK har på sommeren og vinteren de siste årene hatt mange spillere, som av bla. FB har blitt omtalt som kvalitetsspillere som kan løfte FFK, men de viser ikke at de kan en dritt på prøvespill! Eggen har uttalt at det er lett å få prøvespille, men vanskelig å få kontrakt. På en måte er det en grei filosofi, men det viser at klubben tenker smått. Hva med å få et overblikk over hvilke spillere i utlandet som faktisk er bra, isteden for å håpe på at spillerne er gode nok. Og når det da nærmer seg datoen for at overgangsvinduet skal stenge, får vi panikk. I fjor resulterte det i kjøp av Multaharju.. I år resulterte det i Martyn. Martyn ser faktisk lovende ut, men det er et god eksempel på hvor lite FFK følger med.. Som du nevnte er det forskjellige kvaliteter klassespillere har. Men for meg er en klassespiller ikke nødvendigvis en spiller som scorer mye i den gamle klubben sin. Eller..Det spørs helt hvilken liga man spiller i. Nannskog ble toppscorer i TL 06, men han er jo ikke god nok for en bra klubb i Italia eller Tyskland fordet.. Det jeg mener med en klassespiller som FFK trenger er: Han må ha målteft, skape rom for medspillere, score 10-15 mål per sesong..Da har vi en klassespiller!

Feks. håndball?

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 22 apr 07, 13:20
Endret: 22 apr 07, 13:53
Jeg er enig i mye av det du sier Lemmy, spesielt det at FFK har en merkelig (Les: alt for dårlig) fremgangsmåte når det gjelder innkjøp av nye spillere.

Det jeg reagerte på er at mange her inne på forumet tror det bare er å hente inn såkalte klassespillere som vil heve FFK fra første spark på ballen. Det er absolutt ikke så enkelt.
Ødegaard var en slik spiller du beskriver mens han spilte i Sogndal, men falt helt igjennom i RBK.
(Bare et eksempel på at en klassespiller i en klubb ikke nødvendigvis blir en klassespiller i en annen klubb)

Et annet problem er det at en spiller som allerede har bevist at han er en klassespiller antakeligvis vil være for dyr for FFK.

FFK har mye å hente på profesjopnalisering i overgangsmarkedet, og jeg tror at ansettelse av en talentspeider (som Holters også nevner) vil hjelpe betraktelig på FFKs innkjøpspolitikk.
Dette vil ikke garantere at FFK ikke kommer til å gjøre bomkjøp. men det kan i det minste forhindre helt håpløse kjøp, samt at man har en person som kan kvalitetssikre prøvespillere før man kjøper en flybillett til dem.

For å overføre denne diskusjonen til trådens tema:

Er Hoås en klassespiller?
Han har ihvertfall ikke vist det hittil.

MEN:
Kan Hoås bli en klassespiller?
Ja, det tror jeg.
Hoås har et stort potensiale, men blir ofte brukt feil i FFK (etter min mening).
Om vi har som krav at en klassespiss skal score mye mål, så må også den aktuelle spissen ofte bli satt i scoringsposisjon av lagkameratene sine. Ytterst få spillere scorer en hel haug med mål helt på egenhånd, selvom de fleste spisser selvfølgelig har enkelte perler som kommer ut av ingenting.
Hoås får etter min mening alt for få baller å jobbe med innenfor 16-meteren. Gang på gang så går oppspillene til Hoås ut på kanten, noe som gjør at Hoås ofte får en ving-rolle som gjør at han må legge inn ballen i boksen selv. Men om det er han som skal score, så må jo noen andre ta vingjobben slik at Hoås kan ta imot det innlegget å sette den i kassa. (Dette irriterte meg ihvertfall ofte mot LYN)
Om man for eksempel ser på bevegelsene til Occean så har han en typisk box-player rolle, noe som tilsier at han får lov til å luse inne i boksen, og det kommer en masse innlegg fra kantene som Occean får å jobbe med.
Hoås er ok på hodet, veldig god med beina, samt at han tar raske avgjørelser.
Disse egenskapene gjør at jeg tror han kan gjøre det bra i en ren spissrolle, om han blir brukt som det.

Så konklusjonen min er ihvertfall at jeg gjerne ser at FFK forlenger med Hoås, samt at han må få mer hjelp fra midtbanen offensivt slik at han kan få flere baller å jobbe med inne i 16-meteren.

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 07, 13:36
Veldig enig i det du skriver der, JJunior, spesielt det om Ødegaard, som det også fins maaange eksempler på! Ta feks. Occean for LSK i fjor, det ble regnet som årets kjøp.. Noen som husker åssen det gikk med han i fjor? Det gjør jeg: Han fikk ikke spilletid! Nå må det jo nevnes at han har vært god så langt i år, men det er et eksempel. Det klubbene som kjøper de store spillerne aldri tenker på, er at spilleren må passe inn i spillesystemet. Jeg tror for eksempel aldri at Simen Brenne hadde blitt kjøpt til LSK hvis Tom Nordlie hadde spilt i et 4-3-3system. Og Hoås hadde heller  ikke slått gjennom i 4-3-3.. Og Holters, bra sagt; klubben trenger minst èn talentspeider! Og over til det denne diskusjonen egentlig handler om: Hoås. Jeg syns FFK bør forlenge kontrakten hans. I starten likte jeg ham ikke, men jeg tror han kan bli en viktig brikke i år! Til tross for sin høyde har han en veldig bra teknikk, et overblikk, pluss da som nettopp nevnt høyden. Et oppspillspunkt! Men han blir, som du også nevnte JJunior(Du nevner mye bra..hehe.. )  brukt feil. Si FFK har ballen hos egen keeper(Bare et eksempel), så bør noe lignende dette være et bra angrep: Ballen rulles ut til Prytz, som enten slår selv eller ruller videre til Kvisvik. Kvisvik/Prytz slår nesten en crossball, der er Hoås, han stusser til Tarik/Fofana, midtbanen følger på og plasserer seg i boksen, og innlegget kommer. Mot Lyn ble det litt mer at Hoås fikk ballen langs bakken. Ok, han er en god tekniker, men med raske spillere som Elyonoussi og Fofana rundt seg, bør det slås langt, til tider litt "Drillo-fotball". Da har vi litt av den formasjonen Grönis håper på, hvor kantene og spissene tar seg av det offensive, mens Bjørkøy og Ramberg ligger og demmer opp for evt. kontringer.

Feks. håndball?

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 22 apr 07, 15:46

Opprinnelig postet av Lemmy
I år resulterte det i Martyn. Martyn ser faktisk lovende ut, men det er et god eksempel på hvor lite FFK følger med..

Jeg mener da bestemt at FFK har fulgt Martyn lenge. Er rimelig sikker på at jeg leste det et sted tidligere, men klarte ikke å finne linken. Noen andre her inne kan kanskje være behjelpelig med link til dette?

Tror ikke du skal sammenlikne Martyns overgang og et par av de andre kjøpa klubben har gjort...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 22 apr 07, 15:53
Tipper du sikter til denne tråden, denialsander.

Det virker som klubben fulgte Martyn over lengre tid før de kom med et tilbud.

Ære være Plankebyen

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914