På tide å forlenge kontrakten til Hoås?!
hadde stor tru på vuorinen selv. men er ikke alltid det holder. merkelig for en spiller som ble sett på som den nye litmanen. hehe. gardar har jeg vel egentlig aldri trudd noe om.
men hoås er en kløne er jeg enig i. se bare målet hans mot lyn. alene med keeper å klare å fumle den ballen i mål på en måte. en ordentlig spiss hadde klina den i nettmaskene. ikke skora p.g.a en solid keepertabbe. men han binder opp mye, å jeg ser at det bor noe i han. men trur han må skjønne det selv først. men noen goalgetter trur jeg aldri han blir. trur det blir max 5 mål på han i år. å det er ikke bra nok for en spiss. bør ha to spisser som ligger på +/- 10 mål
Herregud, noen blir aldri fornøyd. Ser ut som en kløne, målet han scorte var ikke pent nok...
Tror vi må satse på å score først, så kan vi evt. begynne å gi stilpoeng. Tror aldri jeg kommer til å klage på at et FFK-mål ikke var pent nok.
---------------------------
Norgesmester
Opprinnelig postet av DrDRE
helt enigHerregud, noen blir aldri fornøyd. Ser ut som en kløne, målet han scorte var ikke pent nok...
Tror vi må satse på å score først, så kan vi evt. begynne å gi stilpoeng. Tror aldri jeg kommer til å klage på at et FFK-mål ikke var pent nok.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
FFK har følgende spisser(eller som kan brukes som spisser): Tarik,West, Fofana, Vuorinen, Gardar, Toth, Kouadio og Hoås. Det er helt klart for mange, og noen vil nok forsvinne til sommeren. Tarik, Fofana og Kouadio vil garantert være spillere for fremtiden. Av de andre spissene er det Vuorinen og Hoås som er yngst og har størst utviklingspotensiale. Hvis Hoås fortsetter med å være i startoppstillingen så vil han nok bli tilbudt ny kontrakt senest til sommeren.
Toth vet alle hva står for. Han er en kriger som gir alt, men er hverken spesielt rask eller giftig(nå skal det sies at spisser sjelden er like målfarlige i 4-5-1/4-3-3 som i 4-4-2).
West er både rask og målfarlig når han er skadefri.
Gardar og Vuorinen får nok bare tiden frem til sommeren på å bevise at de er noe å satse på fremover.
Veldig bra oppsummert! Håper FFK til sommeren selger bort alt "stallfyllet", spillere som Multaharju, Vuorinen og Johansson. Hvis vi i tillegg selger en middels bra spiller, som feks. Toth, tjener vi litt penger. Støtter noen av våre "rike onkler" oss litt med penger i kassa, burde vi ha penger nok til en klassespiller! Kjøper vi en goalgetter, har vi et mye, mye bedre lag. En Nannskog/Iversen-type, med Fofana, West eller Tarik rundt seg, pluss Kvisvik som slår briljante pasninger, skal bli vanskelig å møte! Håper ellers at ikke FFK går i den samme "fella" som de stort sett har gjort på sommeren de siste årene; de har kjøpt 3-4 middelmådige spillere, som har fått slite benken. Ta feks. RBK: De kvittet seg med bla. spillere som Helstad og Johnsen, og kjøpte Marek Sapara. Marek Sapara blir av mange sett på som den beste midtbanespilleren i Tippeligaen, og var sterkt delaktig i at gullet nok en gang kom til Trondheim. FFK kvittet seg ikke med alle dårlige spillerne, men kjøpte heller spillere som Tamas Szekeres, Miika Multaharju og Hermanni Vuorinen. Status for de spillerne i dag er: Tamas Szekeres er ikke lenger på a-laget(Beste Grönis har gjort så langt), Miika Multaharju har spilt begge seriekampene våre, pga. skade på 2 venstrebacker. Etter min mening har han spilt to begredelige kamper! Hermanni Vuorinen vil av meg bli husket for et stolpeskudd og en utvisning mot Start i høst. Ellers har han spilt et par dårlige kamper i Østfoldhallen i vinter. Kjøp heller èn klassespiller, i steden for 3 spillere som får slite benken!
Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?
Drillo- Håndball er hands..
Opprinnelig postet av DrDRE
Herregud, noen blir aldri fornøyd. Ser ut som en kløne, målet han scorte var ikke pent nok...
hehe. det jeg skulle frem til var at det var sinnsykt flaks at han skorte. å at han gjorde det på en utrolig klønete måte. en god spiss hadde skora uten at keeper hadde gjort en gedigen tabbe.
www.performance07.no
Opprinnelig postet av Lemmy
Kjøp heller èn klassespiller, i steden for 3 spillere som får slite benken!
At ikke FFK har tenkt på det før......
Men kan du være så snill å beskrive åssen en klassespiller ser ut?
Er en klassespiller en som har bevist at han kan være toppscorer i serien sin, slik som Heavy og Rune Lange?
Eller er en klassespiller en "up and coming man" fra U21 som er spådd en lysende fremtid, sånn som Hoås var når han ble hentet til FFK?
Eller kanskje en som har herjet på et mindre lag, men som er klar for større oppgaver, slik som Ødegaard var
når RBK hentet ham fra Sogndal for nesten den samme prisen som de ga for Sapara?
Eller kanskje hente en spiller fra en større liga som Start gjorde når de hentet Sebastian Schindzielorz.
Kanskje det beste ville vært å hente en profil i en mindre liga slik som når FFK hentet Heavy eller når VIF hentet Levan Melkadze.
Poenget mitt er at det er utrolig vanskelig å vite hvilke spillere som vil slå til på FFK.
Det holder ikke å se at spilleren holder et høyt nivå på sitt nåværende lag, slik som for eksempel Ødegaard gjorde før RBK hentet ham. Man vet ikke på forhånd om den personen vil passe inn på laget.
Men over til trådens tema:
Jeg syns Hoås har vist lovende takter i serieåpningen, og jeg ser gjerne at FFK forlenger med ham.
Gjerne 1 eller 2 år med en automatisk forlengelse hvis han spiller x-antall kamper, slik som Kvisvik har.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av scheien
Du glemmer den geniale pasningen hans til Kvisviken på Tarik sin scoringOpprinnelig postet av DrDRE
hehe. det jeg skulle frem til var at det var sinnsykt flaks at han skorte. å at han gjorde det på en utrolig klønete måte. en god spiss hadde skora uten at keeper hadde gjort en gedigen tabbe.
Opprinnelig postet av ffkfmv
Syns vi skal se det an. Enig i det... Hoås fikk ifjor flere henvendelser fra Coventry, men valgte å bli i plankebyen. Kjæresten hans bor jo i England og, så det kan jo tenkes at han har planer om å dra ditt etter at kontrakten utløper. Men personlig håper jeg han blir i Fredrikstad. Virker som en viktig mann for laget også utenfor banen..
Bor kjerringa hans i England? Det sto jo på fxt.no at han skulle hjem til kjærsten og få marsjase..Trukke han stakk helt te England forde, mulig ho flytta hjem? Og hvorfor skulle han vente til kontrakten går ut hvis han kunne gå ditt ifjor?syns det er rart fordi han hadde jo nesten ikke noe spilletid ifjor, så hvorfor sa han nei da?
CUPVINNER 06
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av scheien
Du glemmer den geniale pasningen hans til Kvisviken på Tarik sin scoringOpprinnelig postet av DrDRE
Du mener fremspillet til Bjørkøy, som var på vei igjennom? Han la ballen motsatt til Tarik, da Tarik scoret.
Pent var det uansett av Hoås.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av paco
Du glemmer den geniale pasningen hans til Kvisviken på Tarik sin scoring
Du mener fremspillet til Bjørkøy, som var på vei igjennom? Han la ballen motsatt til Tarik, da Tarik scoret.
Pent var det uansett av Hoås.[/quote]
Ja, det merka jeg meg også, trur det var Fofana som vinner en duell og Hoås demper den med låret elr no å fliker den videre, bra seet av Hoås
CUPVINNER 06
Feks. håndball?
Det jeg reagerte på er at mange her inne på forumet tror det bare er å hente inn såkalte klassespillere som vil heve FFK fra første spark på ballen. Det er absolutt ikke så enkelt.
Ødegaard var en slik spiller du beskriver mens han spilte i Sogndal, men falt helt igjennom i RBK.
(Bare et eksempel på at en klassespiller i en klubb ikke nødvendigvis blir en klassespiller i en annen klubb)
Et annet problem er det at en spiller som allerede har bevist at han er en klassespiller antakeligvis vil være for dyr for FFK.
FFK har mye å hente på profesjopnalisering i overgangsmarkedet, og jeg tror at ansettelse av en talentspeider (som Holters også nevner) vil hjelpe betraktelig på FFKs innkjøpspolitikk.
Dette vil ikke garantere at FFK ikke kommer til å gjøre bomkjøp. men det kan i det minste forhindre helt håpløse kjøp, samt at man har en person som kan kvalitetssikre prøvespillere før man kjøper en flybillett til dem.
For å overføre denne diskusjonen til trådens tema:
Er Hoås en klassespiller?
Han har ihvertfall ikke vist det hittil.
MEN:
Kan Hoås bli en klassespiller?
Ja, det tror jeg.
Hoås har et stort potensiale, men blir ofte brukt feil i FFK (etter min mening).
Om vi har som krav at en klassespiss skal score mye mål, så må også den aktuelle spissen ofte bli satt i scoringsposisjon av lagkameratene sine. Ytterst få spillere scorer en hel haug med mål helt på egenhånd, selvom de fleste spisser selvfølgelig har enkelte perler som kommer ut av ingenting.
Hoås får etter min mening alt for få baller å jobbe med innenfor 16-meteren. Gang på gang så går oppspillene til Hoås ut på kanten, noe som gjør at Hoås ofte får en ving-rolle som gjør at han må legge inn ballen i boksen selv. Men om det er han som skal score, så må jo noen andre ta vingjobben slik at Hoås kan ta imot det innlegget å sette den i kassa. (Dette irriterte meg ihvertfall ofte mot LYN)
Om man for eksempel ser på bevegelsene til Occean så har han en typisk box-player rolle, noe som tilsier at han får lov til å luse inne i boksen, og det kommer en masse innlegg fra kantene som Occean får å jobbe med.
Hoås er ok på hodet, veldig god med beina, samt at han tar raske avgjørelser.
Disse egenskapene gjør at jeg tror han kan gjøre det bra i en ren spissrolle, om han blir brukt som det.
Så konklusjonen min er ihvertfall at jeg gjerne ser at FFK forlenger med Hoås, samt at han må få mer hjelp fra midtbanen offensivt slik at han kan få flere baller å jobbe med inne i 16-meteren.
Feks. håndball?
Opprinnelig postet av Lemmy
I år resulterte det i Martyn. Martyn ser faktisk lovende ut, men det er et god eksempel på hvor lite FFK følger med..
Jeg mener da bestemt at FFK har fulgt Martyn lenge. Er rimelig sikker på at jeg leste det et sted tidligere, men klarte ikke å finne linken. Noen andre her inne kan kanskje være behjelpelig med link til dette?
Tror ikke du skal sammenlikne Martyns overgang og et par av de andre kjøpa klubben har gjort...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Det virker som klubben fulgte Martyn over lengre tid før de kom med et tilbud.
Ære være Plankebyen
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914