Husk meg
Brukernavn
Passord

Ja, hvilken plass får vi egentlig?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 04 apr 07, 21:16

Hva sier ekspertisen her inne? Selv har jeg lenge sagt at vi ikke kan forvente å forbedre 8 plassen fra ifjor og har fått pepper for det. Nå vet vi hva vi har å forholde oss til av spillere, vi har blitt litt kjent med hvordan Grønhagen jobber og tenker....... Fofana tror jeg blir ennå bedre, jo bedre banene blir. Grønhagen er en trener jeg synes virker bra på mange måter og det virker som spillerene har den nødvendige respekten..... Jeg mener fortsatt at laget ikke er bedre, men bredden er forbedret......

Mitt tips   10 plass......

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06

Lagt til: 04 apr 07, 21:38
midten av tabbelen, skal ikke forundre meg om FFK overasker iår, selv om jeg er FFK supporter da..stabæk ble jo tippet nedrykk ifjor og se hvor dem endte opp

---------------------------

CUPVINNER 06

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 04 apr 07, 21:41

Husker at jeg gjettet at det ville bli seriegull i 2007 tilbake i fjor høst en gang. Det var kanskje vel optimistisk, tross alt. Men bedre enn åttende har jeg klart tro på. Kan jo ikke bli helt pessimist heller, så jeg sier

fjerde.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 04 apr 07, 23:09
Utifra hva jeg har lagt merke til av klubber i TL, mtp måte det blir spilt på i forhold til spillere og bredde i stallen så må jeg si jeg har troa på.

RBK, Brann, Stabekk og FFK. Dette er lag med spillere som har individulle ferdigheter som vil være med på og avgjøre kamper til deres fordel. Samtidig som rutinen på trenerne kommer til og være utslagsgivende for tre av lagene, samt at RBK har en 
så god stall att de kan vinne med en dårlig trener.  Grunnen til at jeg utelater åpenbare topplag som LSK og VIF er pga usikkerheten på hvordan deres trener vil takle eventuel motgang samt mangel på klare matchvinnere i troppen.

Hos LSK ser jeg kun Simen Brenne som en matchvinner samt at stilen deres er særdeles avhengi at deres nøkkelspillere skal lykkes. Spillere som Sundgot, Strand og Søgård kommer til og slite med og henge med pga aldern deres. Og fra disse bærebjelkene og ned til de andre spillerne i angrepet er alder og rutine fraværenden. BH Riise, Myklebust, Occean og Gundersen er alle talentfulle spillere, men skårer for lite. På midten mangler det for mye på farten, derfor har Keiko lurt på
Riise som indreløper, noe jeg tror ikke kommer til og bli noen suksess, Kiko er for treig, men har gode passninger, men ingen typisk indreløper. Viktigste offansive bidragsyter på midten blir Brenne, Søgård løper fotball og eier ikke teknikk. I forsvar ser det bra ut mye rutine og endel gode spillere, men med skader kan de komme til og slite. Keeper er alt annet en rutinert og trygg, gjør mye rart og blir utvist ofte til og være keeper. Selv om han har vært med i mange år er han ikke trygg.

VIF, mange spennede yngre spiller, to gode keepere, men er litt rufsete i forsvar, på midten er det tynt, angrepet er kanskje VIFs forse med Sørensen, DFH og Lange som er matchvinnere alle tre, men pga usikkerheten ved en langtids skadet Lange som ikke har spilt noe fotball på 18 mnd og en ustabil DFH blir ikke angrepet det de håper på, men slår disse til kan musikken få en annen tone, Sørens er gamel men klarer for det og putte mange mål, men spørs på om farten som er hans fse kommer til og holde iår samt at han er skadeutsatt. Dekommer til og slippe inn endel mål pga manglende rutine og styrke i forsvaret, når feks Muri blir passert av 2 20 åringer på midstopperplass så sier det litt, ellers så er ofte spillere som Johnsen og Whæler ofte skadet. På backene ser det greit ut. Men det skal ikke så mye til før de også kan komme til og slite der og. på midten er Grindheim og Jalland to gode toveisspillere, men skårer for lite mål, dos Santos er en rutinert spillere med noen mål hvert år som kommer til og trekke opp positivt for Enga.vpluss for mange unge spillere som er veldig gode og Enga kommer til og bli veldig gode når disse får endel rutine og blir vant med tempo.

Viking kan melde seg på, men pga mange spillere inn og ut de siste tre årene mener jeg de kan trenge en innkjøringsperiode. Mange bra spillere men Røslers systemer kan noen ganger virke litt planløse og er avhengige av enkeltspillere som kan gjøre tin på egenhånd, og det er dette som er problemet, kun Ihje er vel den spillern i angreet som virkelig skårer mål, Hverken Ødegård og Pimpong har noen fantastiske statistikker og henvise til, Hannes Sigurdson er en stor og sterk spiss men har ikke målskåring som sin forse, er vel ett mere oppspilspunkt en avslutter.

Start har falt i kvalitet siden opprykssesongen og jeg tror de kommer til og fortsette og falle, spillere med lavselvtilit, nye spillere med kvaliteter, men som ikke er kjent med direkte spark og løp spill. forsvaret er tynnt og keeperne er ikke noe særlig og skryte av, ingen utprega målskårere her heller, noe som har vært Starts problem de siste 4 sesongen, hvor en venstre back har vært toppskårer, men uten han så blir det fære skåringer, samt flere mål inn bak.

Odd er altid vanskelig og spå, noen ganger kan de spille fantstisk ander gagner er de ute og kjører, i år har de mange spennde talenter, men kommer til og miste mye rutine i TSL, samt at Pelle Nilsson vil vekk, Har gode spillere i alle ledd bortsett fra på topp. en plass mellom 10 og 7 plass. God trener og sportselig apparat, men mangler glød og ambisjon.

Sandefjord, Ålesund, Strømsgodset, kommer til og fighte om nedrykket, her er balansen mellom rutine alder og kvalitet for sprikenede i alle ledd, entusiasme og offansiv holdning kan ikke veie opp for erfaringa de andre laga i TL har samt midlene for og hente inn spillere, Aafk er en bemidlet klubb, men er rett og slett ikke gode nok til og hente rett spillere i tide. Urutinerte trenere.

Tromsø og Lyn er også to klubber det er vanskelig og tippe, men jeg tror de kommer til og fidhte mest med Odd på tabellen. Tjener mye på to dyktige taktikere og forsvarskjemper som trenere.

Altså topp 4:

RBK
Brann
FFK
Stabekk

Neste 2:
VIF
LSK

Neste 2:
Viking
Start

Neste 3
LYN
Odd
Tromsø

Neste 3:
Godset
Aafk
Sandefjord

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 04 apr 07, 23:22
Jeg føler å fatte meg i korthet og ikke begrunne mitt tips

I mitt hode er 7.-8. realistiske plasser for FFK.

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 04 apr 07, 23:23
Skulle i utgangspunktet det jeg og, men så bare rant det på.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 04 apr 07, 23:30

I følge TL kalkulatoren som ble lagt ut her engang, aåendte jeg opp med FFK på 10 plass. Skal da nevnes at jeg var "streng" med FFK, og "snillere mot nedrykskanditaene AAFK, Odd, Strømsgodset og Sandefjord, fikk da FFK på en 10 plass, noe jeg ble overrasket over egentlig utifra hvor streng jeg faktisk hadde vært, fikk vel odd og start på nedrykk tror jeg.

Så jeg tipper mellom 10 og 6 plass... tror vi blir å finne der... 

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Seriestarten nærmer seg....

Stones til Norge 8 august! Billetter er bestil, betalt og mottatt! :-)

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 05 apr 07, 05:10

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Odd er altid vanskelig og spå, noen ganger kan de spille fantstisk ander gagner er de ute og kjører, i år har de mange spennde talenter, men kommer til og miste mye rutine i TSL, samt at Pelle Nilsson vil vekk, Har gode spillere i alle ledd bortsett fra på topp. en plass mellom 10 og 7 plass. God trener og sportselig apparat, men mangler glød og ambisjon.

Er enig i denne vurderingen av Odd, hva gjelder kvaliteten på stallen. Men nettopp pga det du peker på, kommende tap av TSL og Pelle Nilsson, så tror jeg at de kommer til å rykke ned i år. Odd er ikke et dårlig lag, og de har en bra trener, absolutt. Men jeg ser ikke at de har den edgen som trengs for å kapre poeng i jevne kamper, spesielt ikke hvis de to viktigste spillerne forsvinner.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 05 apr 07, 07:58

YA prediction
With a soon-to-be fit again West, two precocious Ivorian strikers and Tarik Elyounoussi - who is drawing interest from some of Europe`s elite clubs - the team certainly has options in attack and should have the ability to score goals.

If the team can work on improving its goal difference, results are sure to follow suit. Should a few more draws get edged out as wins, a marginal climb up the table could well result. It wouldn`t be unreasonable to find the team settling around sixth place come season`s end.  http://www.yanks-abroad.com/content.php?mode=extratime&id=2943

Nå i disse negative utsagn dagene fra de som kaller seg eksperter, så er vel dette noe av det bedre...ganske enig også faktisk...

Tror forresten treneren vi har fått vet hva han driver med...Deilig og se vi har tempo og utholdenhet...ikke minst at vi tetter igjen bakover...

Tipper 5-6 plass jeg...

Heia FFK

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05

Lagt til: 05 apr 07, 10:35
Opprinnelig postet av Lex

YA prediction
With a soon-to-be fit again West, two precocious Ivorian strikers and Tarik Elyounoussi - who is drawing interest from some of Europe`s elite clubs - the team certainly has options in attack and should have the ability to score goals.

If the team can work on improving its goal difference, results are sure to follow suit. Should a few more draws get edged out as wins, a marginal climb up the table could well result. It wouldn`t be unreasonable to find the team settling around sixth place come season`s end.  http://www.yanks-abroad.com/content.php?mode=extratime&id=2943

Nå i disse negative utsagn dagene fra de som kaller seg eksperter, så er vel dette noe av det bedre...ganske enig også faktisk...

Tror forresten treneren vi har fått vet hva han driver med...Deilig og se vi har tempo og utholdenhet...ikke minst at vi tetter igjen bakover...

Tipper 5-6 plass jeg...

Nå mener jo også Yanks-Abroad at Aalesund kan sloss om Royal League, så hva de har røykt skulle jeg gjerne likt å visst.

Tipper reprise av fjorårets 8. plass, så lenge vi kan holde seltrallinja så og si skadefri bør vi styre klar av nedrykkssumpa i år, men får vi skader på feil spillere kan det bli tungt.

MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07

Lagt til: 04 apr 07, 23:38
Jeg vil tippe rund 7.plass

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 04 apr 07, 23:46
Jeg har regna med å kjempe i bunnsjikte hvert år fram til nå. Men i år tror jeg vi havner midt på treet ( 6 - 8 plass ).

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 05 apr 07, 00:02
4 til 7

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 05 apr 07, 07:59
Endret: 05 apr 07, 08:00
6-8 plass.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 05 apr 07, 08:03
6 plass. Med en klassespiss i sommer kan det bli topp 4

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 05 apr 07, 08:25
tror vi får en klassespiss ganske snart jeg, i West som kommer tilbake. Har trua på han.
Når det gjelder resten av laget så har vi et bra forsvar, en veldig god keeper
og midtbanen vår er ikke ille den heller. Om hoås får hue ut av ræva og skjønner at
han ikke må drible bort hver ball, West holder seg skadefri og Tarik + midtbanen
og de andre spillerne klarer å finne mål. Da kan ikke jeg se noen grunn til
at vi ikke skal klare en 5 plass, muligens også stjele 4 plassen.

Det er lov å være opptimist. blir ikke skuffa om vi får dårligere egentlig alt over 9
er jeg sånn passe fornøyd med.

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til: 05 apr 07, 08:48
Jeg tror det blir en helt grei 8 plass, men neste år derimot... da har jeg troa på topp 4

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04

Lagt til: 05 apr 07, 09:05

Litt vanskelig å tippe. Har både trua og ikke trua. he he he. Men jeg tror ikke vi rykker ned. Vi kan overaske. Men vi er ikke bra nok til å spise karameller med de store gutta ennå. Som det blir sagt her inne. " Vi mangler en klassespiss" En som kan putte ca. 15 +++ på en sesong. Det har vi ikke pr. dags dato. Får vi flyten. Kan vi ende langt opp. Men ikke lenger enn en 5. Plass. Vi er ikke i samme klasse som RBK, LSK, BRANN OG VIF ennå. Vi er nødt til å ta flere poeng på bortebane i år. Det regner jeg med at vi gjør også. Vi kommer til å surfe på den etusiasmen som er i byen å laget. Spillerne kjenner hverandre godt nå. Mange av de har spilt sammen over flere sesonger nå. Tror det har litt å si.  Men man vet aldri med FFK. he he. Det gjør jo det litt sjarmerende med denne klubben. Men vær så snill: La meg slippe en ny sesong der nede i dritten  .

MITT TIPS:    5 - 8. PLASS            

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 05 apr 07, 09:26
4 til 6 er mitt tips

http://keiko99.net

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 05 apr 07, 12:31
Opprinnelig postet av Spurvene fra London

" Vi mangler en klassespiss" En som kan putte ca. 15 +++ på en sesong. 

Vi er ikke i samme klasse som RBK, LSK, BRANN OG VIF ennå.

Mener ikke å dra i gang debatten på nytt i denne tråden, men av de fire lagene du nevner er det vel strengt tatt bare RBK som hadde en klassespiss i fjor. Jeg er med andre ord langt i fra overbevist om at noen såkalt klassespiss egentlig vil bety noen større forskjell. Hvis lagets mestscorende spiss var så avgjørende som man skulle tro, så ville Stabæk ha vunnet gull i fjor, RBK blitt nr 2 og LSK nr 3. Og FFK ville ha rykket ned, uten tvil.

Ellers ville jeg sagt at de fire lagene på topp ikke er i samme klasse. RBK er i en klasse for seg, og så kommer de andre lagene halsene et godt stykke bak. Forskjellen på RBK og Brann er (i mine øyne i alle fall) adskillig større enn forskjellen på det være seg Brann, VIF, LSK, FFK, Stabæk eller Viking.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914