Ja, hvilken plass får vi egentlig?
Opprinnelig postet av Spurvene fra London
" Vi mangler en klassespiss" En som kan putte ca. 15 +++ på en sesong.
Vi er ikke i samme klasse som RBK, LSK, BRANN OG VIF ennå.
Mener ikke å dra i gang debatten på nytt i denne tråden, men av de fire lagene du nevner er det vel strengt tatt bare RBK som hadde en klassespiss i fjor. Jeg er med andre ord langt i fra overbevist om at noen såkalt klassespiss egentlig vil bety noen større forskjell. Hvis lagets mestscorende spiss var så avgjørende som man skulle tro, så ville Stabæk ha vunnet gull i fjor, RBK blitt nr 2 og LSK nr 3. Og FFK ville ha rykket ned, uten tvil.
Ellers ville jeg sagt at de fire lagene på topp ikke er i samme klasse. RBK er i en klasse for seg, og så kommer de andre lagene halsene et godt stykke bak. Forskjellen på RBK og Brann er (i mine øyne i alle fall) adskillig større enn forskjellen på det være seg Brann, VIF, LSK, FFK, Stabæk eller Viking.
Vi kommer til å lede serien ved sommerpausen.. Grønis får en pangstart.. Rosenborg tar oss dessverre igjen, men FFK ender da på en god 2 plass
Når serien er over vil FFK være det laget som har sluppet inn færrest mål men derrav en ny målkunge kalt Fofana som har bøtta inn 13 mål..
---------------------------
«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)
AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Spurvene fra London
" Vi mangler en klassespiss" En som kan putte ca. 15 +++ på en sesong.
Vi er ikke i samme klasse som RBK, LSK, BRANN OG VIF ennå.
Mener ikke å dra i gang debatten på nytt i denne tråden, men av de fire lagene du nevner er det vel strengt tatt bare RBK som hadde en klassespiss i fjor. Jeg er med andre ord langt i fra overbevist om at noen såkalt klassespiss egentlig vil bety noen større forskjell. Hvis lagets mestscorende spiss var så avgjørende som man skulle tro, så ville Stabæk ha vunnet gull i fjor, RBK blitt nr 2 og LSK nr 3. Og FFK ville ha rykket ned, uten tvil.
Ellers ville jeg sagt at de fire lagene på topp ikke er i samme klasse. RBK er i en klasse for seg, og så kommer de andre lagene halsene et godt stykke bak. Forskjellen på RBK og Brann er (i mine øyne i alle fall) adskillig større enn forskjellen på det være seg Brann, VIF, LSK, FFK, Stabæk eller Viking.
Beklager, men Brann, VIF, LSK og Viking er mye bedre enn FFK i alle lagdeler (minus keeper). La oss være litt realistiske her.
---------------------------
Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.
Opprinnelig postet av algern0n
Beklager, men Brann, VIF, LSK og Viking er mye bedre enn FFK i alle lagdeler (minus keeper). La oss være litt realistiske her.
Realismen må i så fall få være at RBK er et dobbelt så sterkt lag som noen av disse, for det var det som var poenget. Ikke at FFK har et like sterkt lag som Brann og VIF, men at forskjellen mellom FFK og VIF er mindre enn forskjellen mellom VIF og RBK. Det er vanskelig å måle eksakt, men jeg tror nå det er sånn. RBK skiller seg ut, og bak dem er det svært jevnt. At forskjellen på FFK og LSK er så veldig stor har jeg også vanskelig for å kjøpe. Jeg tror LSK vil bli årets mest overvurderte lag, og at Brenne ikke vil vise seg å være den super-mega-århundrets-knall-fantastiske-pang-suksessen som alle synes å vite allerede. At Brenne alene skal erstatte duoen Korén/Mifsud er vel ikke akkurat realistisk, er det?
At Viking skal være så sterke det tror jeg når jeg ser det. Akkurat på det punktet er faktisk ikke særlig åpen for fornuft, kunnskap eller realisme. Sorry. Jeg er glad i Viking og håper de klarer seg, men at de skal havne på øvre halvdel av tabellen, som sagt, det tror jeg når jeg ser det. Jeg er ikke helt sikker på hva, men det er noe de gjør veldig galt på Jæren. Sånn har det vært en god stund nå. Hver gang de scorer et mål forventer de seriegull neste. De lever ennå på 70-tallets storhet, og virker helt ute av stand til å forstå at de ikke er et storlag pr idag. På papiret har de et ok lag. Det laget de hadde i fjor skulle aldri ha vært i nedrykkstrid. Papir er papir. Nå er det mulig at Røsler er riktig type til å endre hva enn som er galt, men min magefølelse tilsier at straks Røsler måtte være på sporet av å gjøre noe riktig, kommer han til å få sparken. Eller slutte i protest. Men som sagt, jeg blir ikke lei meg hvis jeg tar feil.
Opprinnelig postet av Dokka
Fint å ha tro på egne spillere her. Er faktisk hele laget som spiller, ikke enkeltspillere. FFK er et godt lag
Har tro på egne spillere, er derfor jeg i motsetning til sånn ca. alle fotballeksperter i landet ikke tipper oss ned.
Beklager, men Brann, VIF, LSK og Viking er mye bedre enn FFK i alle lagdeler (minus keeper). La oss være litt realistiske her.Realismen må i så fall få være at RBK er et dobbelt så sterkt lag som noen av disse, for det var det som var poenget. Ikke at FFK har et like sterkt lag som Brann og VIF, men at forskjellen mellom FFK og VIF er mindre enn forskjellen mellom VIF og RBK. Det er vanskelig å måle eksakt, men jeg tror nå det er sånn. RBK skiller seg ut, og bak dem er det svært jevnt. At forskjellen på FFK og LSK er så veldig stor har jeg også vanskelig for å kjøpe. Jeg tror LSK vil bli årets mest overvurderte lag, og at Brenne ikke vil vise seg å være den super-mega-århundrets-knall-fantastiske-pang-suksessen som alle synes å vite allerede. At Brenne alene skal erstatte duoen Korén/Mifsud er vel ikke akkurat realistisk, er det?
At Viking skal være så sterke det tror jeg når jeg ser det. Akkurat på det punktet er faktisk ikke særlig åpen for fornuft, kunnskap eller realisme. Sorry. Jeg er glad i Viking og håper de klarer seg, men at de skal havne på øvre halvdel av tabellen, som sagt, det tror jeg når jeg ser det. Jeg er ikke helt sikker på hva, men det er noe de gjør veldig galt på Jæren. Sånn har det vært en god stund nå. Hver gang de scorer et mål forventer de seriegull neste. De lever ennå på 70-tallets storhet, og virker helt ute av stand til å forstå at de ikke er et storlag pr idag. På papiret har de et ok lag. Det laget de hadde i fjor skulle aldri ha vært i nedrykkstrid. Papir er papir. Nå er det mulig at Røsler er riktig type til å endre hva enn som er galt, men min magefølelse tilsier at straks Røsler måtte være på sporet av å gjøre noe riktig, kommer han til å få sparken. Eller slutte i protest. Men som sagt, jeg blir ikke lei meg hvis jeg tar feil.
Angående LSK: All logikk tilsier at Myklebust vil være en naturlig erstatter for Mifsud. Om han er helt moden for oppgaven enda gjenstår å se. Slik jeg ser det er LSK sterkere enn oss i alle lagdeler og vil kjempe om medalje helt til døra (men jeg tror ikke de vil være den sterkeste utforderen til seriegullet).
Viking hadde planer om å bygge langsiktig i fjor (som er grunnen til at Prahl satt så lenge som han gjorde), men desperate stunder krever, øh, Tom Nordli. Tror du vil oppdage at Viking-styret gir Røsler både mer tid og mer ressurser enn de har gjort med tidligere treneret. Angående stallen deres er det kun en spiller som ikke hadde gått rett inn i vår start-elver (Austbø), så de ligger noen hakk foran oss der egentlig. Jeg vil tippe de midt på tabellen fordi de fortsatt mangler noen spiller-typer (som f.eks. en skikkelig ving), men dersom Ijeh er i stabilt godt humør over hele sesongen kan de bli høyere plassering på de.
Edit: Men du skal ha cred for at du faktisk plasserer Stavanger på jæren, det er helt korrekt men det er svært få som fortsatt gjør det.
Edit: Men du skal ha cred for at du faktisk plasserer Stavanger på jæren, det er helt korrekt men det er svært få som fortsatt gjør det.
Eh...hvor ellers?
Vil være bra for Viking om de gjør som du sier og gir Røsler litt tid. Det er akkurat det jeg er redd for at de ikke vil gjøre, med mindre de har skjerpet seg i det siste. Så jeg håper i grunnen du har rett. Har en del slekt og venner der borte, så det har med lokal tilhørighet å gjøre at jeg har Viking som et sympatilag.
Edit: Men du skal ha cred for at du faktisk plasserer Stavanger på jæren, det er helt korrekt men det er svært få som fortsatt gjør det.Eh...hvor ellers?
Vil være bra for Viking om de gjør som du sier og gir Røsler litt tid. Det er akkurat det jeg er redd for at de ikke vil gjøre, med mindre de har skjerpet seg i det siste. Så jeg håper i grunnen du har rett. Har en del slekt og venner der borte, så det har med lokal tilhørighet å gjøre at jeg har Viking som et sympatilag.
Samme her.
Jeg tror ærlig talt at planen var å tenke langsiktig i fjor og ideen var at Prahl skulle få tid nesten uansett resultater, men så nådde de et punkt hvor de bare måtte gjøre noe for å redde plassen (det var jo også nokså tydelig at mannen ikke forstod seg på Norsk fotball).
EDIT: Angående Jæren så har det etterhvert blitt sånn at Stavangerfolk regner området sør for Stavanger for å være Jæren, og kaller du en Stavangermann for en Jærbu vil han bli temmelig forbanna på deg tror jeg.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914