Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem ble kaptein?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 04 apr 07, 11:31

Ser i dagbladet at de har satt opp en liste over kapteiner i år, her står Jonna oppført, stemmer dette?

http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/04/496950.html

Brann: Martin Andresen
Fredrikstad: John Anders Bjørkøy
Lillestrøm: Frode Kippe
Lyn: Tommy Berntsen
Odd: Steffen Hagen
Rosenborg: Roar Strand
Sandefjord: Tommy Knarvik
Stabæk: Mike Kjølø
Start: Atle Roar Håland
Strømsgodset: Øyvind Leonhardsen
Tromsø: Ole Martin Årst
Viking: Nicolai Stokholm
Vålerenga: Christian Grindheim
Aalesund: Magnus Kihlberg

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 04 apr 07, 11:37

De har nok bare antatt at han er selvskreven som kaptein fordi han var det i fjor. De skulle vel avgjøre hvem som blir kaptein i løpet av oppholdet i Nederland nå, og de har neppe gjort det allerede. Men jeg tror likevel det ender opp med å bli Bjørkøy.

Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 04 apr 07, 13:20

Håper virkelig det blir Bjørkøy.

Han gjorde en flott jobb som kaptein i fjor og ser ingen grunn til å bytte på det i år.

---------------------------

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!

Anne_ffk

A-lagspiller

Ble medlem: 22 jul 05

Lagt til: 04 apr 07, 13:55
Endret: 04 apr 07, 13:56

Etter RBK kampen, sto det i Aftenposten " Rami Shaban, FFKs kaptein"...

Men håper inderlig at dette var feil, og at det forblir Bjørkøy!

Ny stadion, og ny tippeligasesong, 2007! =)

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 04 apr 07, 13:58
Endret: 04 apr 07, 14:03
Opprinnelig postet av Anne_ffk

Det var ikke feil, for Rami Shaaban bar kapteinsbindet i den kampen.

Shaaban er for meg det naturlige kapteinsvalget. Han er den mest rutinerte spilleren, den som snakker mest under kamp og en spiller med ben i nesen både på og utenfor banen.

John Anders Bjørkøy gjorde en fantastisk jobb gjennom fjorårssesongen, men er ingen typisk sjef på banen. Rolig type, som lar sine handlinger snakke for seg. Jeg har ingenting å utsette på Bjørkøy som kaptein, men magefølelsen heller mot at Shaaban er det naturlige valget.

Har du lest forumets retningslinjer?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 04 apr 07, 14:15
Opprinnelig postet av Holters

Shaaban er for meg det naturlige kapteinsvalget. Han er den mest rutinerte spilleren, den som snakker mest under kamp og en spiller med ben i nesen både på og utenfor banen.

John Anders Bjørkøy gjorde en fantastisk jobb gjennom fjorårssesongen, men er ingen typisk sjef på banen. Rolig type, som lar sine handlinger snakke for seg. Jeg har ingenting å utsette på Bjørkøy som kaptein, men magefølelsen heller mot at Shaaban er det naturlige valget.

Jeg er helt på bølgelengde med deg, men det blir en mistillitserklæring hvis ikke Jonna blir valgt, for det tyder på at han ikke har gjort en god nok jobb. Selv ønsker jeg en kaptein som er skikkelig sjef, og det passer bedre med Rami. Jeg tror fortsatt Jonna blir kaptein, frem til han gjør seg bort, og det har han jo ikke gjort etter det jeg kan se.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 04 apr 07, 14:19
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg er helt på bølgelengde med deg, men det blir en mistillitserklæring hvis ikke Jonna blir valgt, for det tyder på at han ikke har gjort en god nok jobb. Selv ønsker jeg en kaptein som er skikkelig sjef, og det passer bedre med Rami. Jeg tror fortsatt Jonna blir kaptein, frem til han gjør seg bort, og det har han jo ikke gjort etter det jeg kan se.

Skjønner godt hva du sier, men jeg føler ikke det blir en mistillitserklæring, noe Jonna heller ikke fortjener. Vi har byttet trener og da er det ikke unaturlig at det skjer noen endringer. Hadde Eggen fortsatt vært trener og han (spillerne) hadde valgt en annen kaptein, ja, da kan man snakke om mistillitserklæring. Men, men, vi får se hva som skjer. Er ingen big deal for meg hvem av disse to som blir kaptein.

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06

Lagt til: 04 apr 07, 14:41
Endret: 04 apr 07, 14:43

Jeg mener Shaaban ikke trenger ett bind rundt armen, han er en viktig figur i FFK med eller uten kapteinsbindet, hvis du skjønner hva jeg mener`?!han gjør en god jobb med å snakke med spillerne osv, uten kaptein bindet, da kan vel jonna ha det så vi får flere sånne typer

CUPVINNER 06

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 04 apr 07, 14:54
Endret: 04 apr 07, 14:55
Opprinnelig postet av TothNR1
Jeg mener Shaaban ikke trenger ett bind rundt armen, han er en viktig figur i FFK med eller uten kapteinsbindet, hvis du skjønner hva jeg mener`?!han gjør en god jobb med å snakke med spillerne osv, uten kaptein bindet, da kan vel jonna ha det så vi får flere sånne typer

Jeg har sett flere bruke lignende argumentasjon, og det er svake agumenter i mine øyne.

Hvorfor i alle dager skal ikke John Anders Bjørkøy klare å gjøre en like god jobb med og uten kapteinsbindet, når "alle" mener at Rami Shaaban gjør, og kommer til å gjøre det, uten kapteinsbindet? Jeg kjøper ikke den argumentasjonen.

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06

Lagt til: 04 apr 07, 15:01
Endret: 04 apr 07, 15:01

Opprinnelig postet av TothNR1

Jeg har sett flere bruke lignende argumentasjon, og det er svake agumenter i mine øyne.

Hvorfor i alle dager skal ikke John Anders Bjørkøy klare å gjøre en like god jobb med og uten kapteinsbindet, når "alle" mener at Rami Shaaban gjør, og kommer til å gjøre det, uten kapteinsbindet? Jeg kjøper ikke den argumentasjonen.

for jeg tror at Bjørkøy hvil utvikle seg bedre når han er kaptein, Shaaban har erfaring fra høyere nivå og er kjanksje litt mer prof enn bjørkøy..Syns Bjørkøy fortjener en tillitserklæring etter den fine insatsen ifjor

CUPVINNER 06

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 04 apr 07, 15:13
En kaptein skal være den øverste lederen i troppen, autoriter og med stor inflytelse på alle spillerne og en som tør og være tøff mot sine egene når det trengs og som kan formiddle selvtilit over på spillerne. Dette er no både Rami og Jonna klarer, uansett er det viktig at flere av spillerene tar ansvar og er ledere i troppen. Bare positivt med flere som kan ta ansvar når andre faller fra. Bjørkøy har med sin signering av lengre kontrakt på en måte signalisert at han er med på og ta ansvar for klubben og fortjener derfor en leder rolle.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 04 apr 07, 15:33
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Bjørkøy har med sin signering av lengre kontrakt på en måte signalisert at han er med på og ta ansvar for klubben og fortjener derfor en leder rolle.

Du skriver mye fornuftig, men jeg vil likevel fremheve det siste du skrev. For meg er dette det beste argumentet jeg har lest for å velge Bjørkøy som kaptein. Gjennom å signere en fireårskontrakt med klubben, signaliserte Bjørkøy at han har tro på arbeidet Fredrikstad legger ned, og at vi er på vei mot toppen av norsk fotball. En så lang kontrakt sikrer også kontinuitet både på banen og ham som kaptein. Et meget godt poeng.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 04 apr 07, 15:35
Det finnes grovt sett to typer av kapteiner. Den ene er den verbale som snakker mye og høyt til medspillerne gjennom kampen. Den andre er en såkalt "lead by example"-kaptein som utmerker seg mest ved sine gode holdninger, innstilling og profesjonalitet. Han snakker og gir også konstruktive beskjeder underveis i kampen, men kanskje ikke så ofte og høylytt som den andre kapteinstypen. Men han er den som først går i krigen og alltid yter 100 %.

Bjørkøy tilhører helt klart den siste kategorien av kapteiner.

Jeg synes dessuten det er greit å ha en utespiller som kaptein. Han har enklere for å kommunisere med treneren underveis i kampene, viderebringe beskjeder til spillerne under kampens gang og være den spilleren på laget som er i dialog med dommeren. I tillegg er det en fordel at en kaptein som er utespiller kan få med seg resten av lagkameratene til å yte ekstra når det butter i mot ved å vise at han tar i et ekstra tak, kaster seg inn i noen taklinger og skaper entusiasme som smitter over på medspillerne.

Jeg ser ingen grunn til at ikke Bjørkøy kan være den personen for FFK.

Når det er sagt - jeg tror verken Shaaban, Gerrbrand eller Bjørkøy blir noen dårligere eller bedre fotballspillere for FFK av å ha kapteinsbindet på armen eller ikke. I såfall er det et lite varsko. Men kapteinen skal være trenerens forlengende arm og binde laget sammen, kanskje særlig i motgang. Det er en rolle jeg synes Bjørkøy kler bra.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 04 apr 07, 15:47
Opprinnelig postet av Costanza
Det finnes grovt sett to typer av kapteiner. Den ene er den verbale som snakker mye og høyt til medspillerne gjennom kampen. Den andre er en såkalt "lead by example"-kaptein som utmerker seg mest ved sine gode holdninger, innstilling og profesjonalitet. Han snakker og gir også konstruktive beskjeder underveis i kampen, men kanskje ikke så ofte og høylytt som den andre kapteinstypen. Men han er den som først går i krigen og alltid yter 100 %.

Det finnes nå minst en tredje type: Kombinasjonen av begge kapteinene du skisserer. Det er ingen motsetninger mellom det å kunne være verbal samtidig som man "leads by example", og går 100% i krigen hver gang.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 04 apr 07, 15:52
Det finnes nå minst en tredje type: Kombinasjonen av begge kapteinene du skisserer. Det er ingen motsetninger mellom det å kunne være verbal samtidig som man "leads by example", og går 100% i krigen hver gang.

Selvsagt. Det jeg skisserte var idealtyper. Og idealtyper finnes sjeldent i virkeligheten. De aller fleste har litt fra begge kategorier, men mest fra den ene. Det gjelder også Bjørkøy.

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05

Lagt til: 04 apr 07, 16:00
Jeg må si meg fullstendig enig i at det er bedre å ha en Bjørkøy som har signalisert at han ønsker å være her en stund og har tro på det vi holder på med som kaptein enn en Rami som ikke legger skjul på at han vil ut igjen (selv om det jo er en ærlig sak og ikke noe feil i seg selv).

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 05 apr 07, 13:30
Hvem som blir kaptein avgjøres i dag. Håper det blir Bjørkøy.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 05 apr 07, 13:52
Jeg håper også det blir bjørkøy

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Seriestarten nærmer seg....

Stones til Norge 8 august! Billetter er bestil, betalt og mottatt! :-)

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 06 apr 07, 17:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914