Husk meg
Brukernavn
Passord

Om sponsorer - en ting alle bør lese

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 24 mar 07, 18:23
Endret: 24 mar 07, 18:25

Jeg starter denne tråden her i og med at dette gjelder Fredrikstad folk som støtter Fredrikstad Fotball Klubb. Traff noen folk på byen i går og hadde meget hyggelig og lærerikt samtale med dem. Dette jeg kommer til å skrive nå bør alle tenke seg godt om. Og jeg håper avisene våre leser dette også og gjør noen forrandringer i fremtiden. Altså min samtalepartner (navn er ikke så veldig viktig her) er en forettningsmann som har eget firma. Han er glad i byen og klubben og derfor støtter han klubben med 400 000 i året. Hver og en klubb i verden er takknemlig for slikt støtte og prøver å vise sin taknemlighet. Og ikke nok med det. Ved siden av dette prøver de å finne løsninger for å finne enda flere slike støttespillere. Fredrikstad Fotball Klubb har derfor bygd en VIP tribune som blir til bruk for folk som støtter klubben. Altså alle vi støtter klubben , det er greit det men det er jammen stor forskjell om hva en bruker av midler for å støtte klubben. Alle vi er jo enige at hver og en klubb som vil ha resultater må også bruke store ressuser for å nå disse.

Og så sier han kammerat til meg da. Du Zoran. Jeg blir skikkelig lei meg og skuffa når jeg hører på gata eller leser i avisa at jeg er en "av fiffen" fordi jeg sitter i VIP-en. Og der skjønte jeg det., Ja jeg må innrømme at jeg har brukt det samme utrykket i enkelte sammenheng. Altså etter å ha tenkt litt så må jeg bare innrømme at jeg er enig med ham. Hvorfor skal vi , hja kall det "vanlige" supportere kalle dem for "fiffen" . Mannen har jo støttet klubben med nesten en halv million. Ikke fordi noen tvang ham til dette, eller for plassen men rett og slett fordi "HAN ER GLAD I KLUBBEN OG BYEN OG VIL STØTTE BÅDE FFK OG STJERNEN" Jeg kan love dere at jeg skal passe meg veldig godt fremover når jeg kommenterer folk på VIP tribunene. Greit det, enkelte gjør seg kanskje til "fiffer" men for det meste er det egentlig folk her fra byen som sitter der som en takk fordi de støttet klubben.       

Jeg tror det er viktig at vi får med oss dette. 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03

Lagt til: 24 mar 07, 18:40

Meget viktig lesning, noe jeg selv også antagelig bør ta meg i.

De er vanlige supportere selvom de har penger :-) hehe

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 24 mar 07, 19:11
Endret: 24 mar 07, 19:12

De rike har da alltid blitt kalt fiffen. Er da ingenting gæli i det da... Litt misunnelse må vi "fattige" få lov til å ha .

Personlig gir jeg beng i at folk sitter der, står mye heller på PH-feltet.... 

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Bite my shiny metal ASS!

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06

Lagt til: 24 mar 07, 19:30
skjønner ikke helt poenget med å slutte med å kalle dem fiffen, det er ikke noe skjellsord det?? det er uansett helt umulig å få gjort noe med det, tviler på fiffen generelt bryr seg om det......

Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 24 mar 07, 21:42

Skal jeg være ærlig kan dem godt ta seg en øl eller vin før kampen under middagen på stadion. Dem har tross alt spyttet inn VELDIG mange penger i FFK. Hvorfor kan dem ikke ta ta seg en øl?

Og foresten: Finere VIP-tribune, finere møterom bedre fasiliteter = Folk er villig til å betale litt mer

Vuorinen på topp!!

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 25 mar 07, 03:23
Opprinnelig postet av Gressvikslampen

Skal jeg være ærlig kan dem godt ta seg en øl eller vin før kampen under middagen på stadion. Dem har tross alt spyttet inn VELDIG mange penger i FFK. Hvorfor kan dem ikke ta ta seg en øl?

Og foresten: Finere VIP-tribune, finere møterom bedre fasiliteter = Folk er villig til å betale litt mer

Akkurat på det punktet er jeg veldig uenig. Om Høili spytter inn 10 mill i klubben, betyr det et mindre innhugg i hans økonomi enn om jeg skulle spyttet inn 5000, hvilket jeg også gjør. Hvorfor rettferdiggjør Høili sin sponsing at han skal kunne nyte alkohol, og ikke jeg?? La alle nyte alkohol, og få utenlandsk stemning på kampene:-)

Rød.... hvit... og patriot!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 25 mar 07, 09:07
Opprinnelig postet av djpete

Akkurat på det punktet er jeg veldig uenig. Om Høili spytter inn 10 mill i klubben, betyr det et mindre innhugg i hans økonomi enn om jeg skulle spyttet inn 5000, hvilket jeg også gjør. Hvorfor rettferdiggjør Høili sin sponsing at han skal kunne nyte alkohol, og ikke jeg?? La alle nyte alkohol, og få utenlandsk stemning på kampene:-)

Dette er tydeligvis ikke så lett å forstå. Sponsorene, Terje Høili med dem, får servert mat med drikke før kampene. De kan velge drikke som inneholder alkohol. Dette betaler de i dyre dommer for. Det er ikke slik at dette blir servert på tribunen under kampene.

Det at du mener du er en større støttespiller enn Høili fordi du bruker mer, i prosent, av din inntekt en han er ganske fantastisk. Jeg kan snu på flisa å bebreide deg for at du ikke tok lenger utdannelse, eller at du ikke satset lite tøft med de første pengene du tjente, slik at du kunne bidra like mye som Høili. Jeg vet hvorfor jeg ikke har Høilis bankkonto. Fordi jeg er feigere og latere. Hvordan er det med deg?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 25 mar 07, 19:19
Er alle som ikke har gjort det like bra som Høili feigere og latere? Har vel kanskje litt med personlige ressurser å gjøre også vel?

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 26 mar 07, 00:07
Endret: 26 mar 07, 00:22

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er tydeligvis ikke så lett å forstå. Sponsorene, Terje Høili med dem, får servert mat med drikke før kampene. De kan velge drikke som inneholder alkohol. Dette betaler de i dyre dommer for. Det er ikke slik at dette blir servert på tribunen under kampene.

Det at du mener du er en større støttespiller enn Høili fordi du bruker mer, i prosent, av din inntekt en han er ganske fantastisk. Jeg kan snu på flisa å bebreide deg for at du ikke tok lenger utdannelse, eller at du ikke satset lite tøft med de første pengene du tjente, slik at du kunne bidra like mye som Høili. Jeg vet hvorfor jeg ikke har Høilis bankkonto. Fordi jeg er feigere og latere. Hvordan er det med deg?

Mener definitivt ikke at jeg er en større støttespiller, har heller ikke som du antyder, bebreidet han for noen ting.Det ble sagt at sponsorenes støtte (deriblandt Høili)rettferdiggjorde at de fikk servert øl, det var det resonementet jeg var uenig i.

Er veldig glad for at Høili frivillig spytter millionbeløp inn i klubben, og er ikke blandt de som "krever" at han skal spytte inn mer, selv om jeg håper det.  Mener bare at det i alkoholspm ikke skal være forskjell på kong Salomon og Jørgen Hattemaker. Altså et øltelt eller et annet bedre alternativ, der vanlig supportere kunne tatt seg en øl til burgeren sin, burde vært en like stor selvfølge som mange mener det er at sponsorene skal få nyte sin vin bak lukkede VIP-losjedører.

Til slutt; Dersom du mener størrelsen på bankboka definerer latskap og mot, så vil de fleste i Norge, meg selv iberegnet., fremstå som late kujoner i forhold til vår alles kjære Terje.

Rød.... hvit... og patriot!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 31 mar 07, 06:51
Opprinnelig postet av djpete

Til slutt; Dersom du mener størrelsen på bankboka definerer latskap og mot, så vil de fleste i Norge, meg selv iberegnet., fremstå som late kujoner i forhold til vår alles kjære Terje.

Det gjelder ikke alle, men ganske mange av de som tjener veldig bra i dette landet jobber rævva av seg 24/7.

Akkurat det er det mange med en alminnelig inntekt og alminnelig fritid som ikke tenker over. Mener ikke å si at du ikke gjør det, men det kan godt være for alt jeg vet at de fleste nordmenn, oss begge inkludert, fortjener å kalles late kujoner sammenlignet med Terje Høili.

Den gangen jeg leste jus hadde jeg en foreleser som var innleid utenfra (fra virkeligheten, som han sa), en av disse ettertraktede forretningsadvokatene i Oslo. Han fortalte at han hadde ca 5 millioner i inntekt i året (hvis det betyr noe så er det noen år siden nå), og at året før hadde han faktisk hatt en hel frihelg. Da hadde han tatt med kona på hytta, men han hadde også hatt med mobilen og sin bærbare pc. Som han sa, han tjener godt, men han kan ALDRI la jobb være jobb og bare stikke av. Det kan jeg gjøre stadig vekk, og jeg vet neimen ikke om jeg hadde byttet bort det for fem millioner i året.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 31 mar 07, 07:51

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
...at året før hadde han faktisk hatt en hel frihelg. Da hadde han tatt med kona på hytta, men han hadde også hatt med mobilen og sin bærbare pc. 

Stakkars idiot.  Hva er vitsen med så mye penger når du ikke har mulighet til å bruke dem på noe du har lyst til?

Vedkommende kommer først til å "donere" halvparten til kona som ikke kommer til å orke 40 år med 95% fravær av samliv. Deretter kommer ungene hans (om han har hatt tid til å prioritere det å få barn) til å få en altfor tidlig arv - fordi han stryker mye som utslitt femtiåring.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 24 mar 07, 23:51

Opprinnelig postet av torkr
skjønner ikke helt poenget med å slutte med å kalle dem fiffen, det er ikke noe skjellsord det?? det er uansett helt umulig å få gjort noe med det, tviler på fiffen generelt bryr seg om det......

fordi en håndværker vil ikke bli kalt fiff. han opfatter det som fy ordet.

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 25 mar 07, 01:11
tror jeg vet hvem du har snakket med :P men er ikke helt sikker..

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 31 mar 07, 06:39

Lesbart innlegg, Klokan. Er fullstendig enig i det du sier.

Mange vanlige, småfattige mennesker er nok litt misunnelige på de som har mer enn dem selv. Det er lett å glemme at velstående mennesker må leve med at mange gir høylydt uttrykk for at de ikke unner dem velstanden. Jeg er ikke spesielt rik selv, lever av en halt ordinær inntekt og har ikke noen spesiell trygghet å falle tilbake på. Men jeg har likevel grunn til å tro at selv ganske rike mennesker ikke er noe mer lykkelige av det. I motsetning til fattigfolk som alltids kan skylde på pengemangel når livet er tungt, så vet rike mennesker ofte ikke hva de skal skylde på. Det finnes nok av problemer her i verden det ikke går an å kjøpe seg fri fra.

Misunnelse er en effektiv måte å ødelegge for seg selv, sånn generelt. I den konteksten du tar opp her støtter jeg deg hundre prosent i at alle som liker å se FFK burde være glade for at noen som har mulighet til det støtter klubben med gode beløp. Man kunne ha sluttet å kalle det VIP-tribune. Kanskje VGP-tribune (very generous people) hadde vært mer treffende?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914