VPN Podcast #9 - Seriespesial: Fredrikstad
Sitter og hører på nå mens jeg skriver. Mange "morsomme" kommenterer som ikke tyder på veldig innsikt, for å ta et eksempel: "Czwartek er det svakeste punktet i forsvaret kanskje sammen med Piiroja!"
I tillegg har de ikke fått med seg at vi skal spille 4-4-2. Babler om at vi kommer til å spille 4-3-3 med West, Hoås og Tarik på topp....
Morsomt tiltak, men litt bedre research og kunnskap før man setter igang noe slikt neste gang kanskje?
Forresten: De tipper oss på 13. plass og direkte nedrykk. Akkurat det er dessverre ikke veldig overraskende. Vi må nok bli vant med å bli tippet ned av mange i år også.
Ellers så kan dem ikke noe om fotball.. IQ løse folk
---------------------------
Alt for Svein!
Fantastisk........dårlig vurdering, selv uten patriotbrillerDet må da kunne gå an å sjekke fakta først?
Vurderer bl.a forsvaret vårt til en svak 3`er med Martinsen og Bertelsen som gode, mens resten er stallfyll....
Terningkastene var forresten som følger, etter hva jeg husker:
- Stadion 6
- Fans 4
- Trener 1
- Keeper 4
- Forsvar svak 3
- Midtbane 5
- Angrep 4
- Forsterkninger 3
- "X-faktor" - minus 2 (Morgan)
Opprinnelig postet av Kristian B
Dårlige greier... Må da sjekke ut fakta før de legger ut slike håpløse repotasjer.
Det er litt dårlig research og et par faktafeil ute å går her, men jeg syns faktisk at innslaget er ganske underholdende.
Jeg liker formatet på sendingen dems.
Når det kommer til selve tipset, så må nok vi FFKsupportere belage oss på å bli tippet ganske så langt nede på tabellen i år.
(At de tipsene vil være skammelig feil, er forøvrig en helt annen side av saken :-)
Opprinnelig postet av JJunior
Det er litt dårlig research og et par faktafeil ute å går her, men jeg syns faktisk at innslaget er ganske underholdende. Jeg liker formatet på sendingen dems.
Når det kommer til selve tipset, så må nok vi FFKsupportere belage oss på å bli tippet ganske så langt nede på tabellen i år.
(At de tipsene vil være skammelig feil, er forøvrig en helt annen side av saken :-)
Enig. Jeg har faktisk hørt på flere av sendingene deres og liker formatet godt. Det legger ikke opp til at dette skal tas så fryktelig selvhøytidelig, men det er passe god underholdning å ha på i bakgrunn. Men som jeg også skrev i åpningsinnlegget; litt mer research akkurat i tabeltipsene hadde nok gjort susen. Men jeg har sans for VPN og alt de får til - den udiskutabelt beste supportersiden i Norge.
Opprinnelig postet av JJunior
Dårlige greier... Må da sjekke ut fakta før de legger ut slike håpløse repotasjer.
Det er litt dårlig research og et par faktafeil ute å går her, men jeg syns faktisk at innslaget er ganske underholdende.
Jeg liker formatet på sendingen dems.
Har ingen problemer å bli tippet ned, begynner faktisk å bli ganske vant med det ;) Men jeg synes det er ganske viktig at man har riktige fakta, og i det minste litt peiling, når man tar for seg en slik analyse.
Ble egentlig ganske trøtt av å høre på de trøtte folka der.
Alt for Svein!
Let the dice fly high!
Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.
Synes egentlig ikke det var så fantastisk dårlig som folk her inne skal ha det til. Selvfølgelig burde de visst at FFK i utgangspunktet skal spille 4-4-2, og at Gerrbrandt er en kjempegod spiller. Irriterte meg også over hvordan de snakket om Rajo. Greit de ikke var fornøyd med han i enga, men som duelspiller i FFK har han vært konge! Samtidig skryter de Vidar opp i skyene. Føler det ble veldig svart-hvitt til tider. Akkuurat som trener 1, stadioen 6.
X-faktor minus 2 da.... Gutta fra Elfenbenkysten skulle jo dratt opp 2-3 her alene. Men men!
Men totalt sett vil jeg si de har ganske bra peiling. Sammenlignet med en gjennomsnittslig FFK-supporter, så er de jo oppdatert.
Ære være plankebyen!
Opprinnelig postet av kjell
Synes egentlig ikke det var så fantastisk dårlig som folk her inne skal ha det til. Selvfølgelig burde de visst at FFK i utgangspunktet skal spille 4-4-2, og at Gerrbrandt er en kjempegod spiller. Irriterte meg også over hvordan de snakket om Rajo. Greit de ikke var fornøyd med han i enga, men som duelspiller i FFK har han vært konge! Samtidig skryter de Vidar opp i skyene. Føler det ble veldig svart-hvitt til tider. Akkuurat som trener 1, stadioen 6.
X-faktor minus 2 da.... Gutta fra Elfenbenkysten skulle jo dratt opp 2-3 her alene. Men men!
Men totalt sett vil jeg si de har ganske bra peiling. Sammenlignet med en gjennomsnittslig FFK-supporter, så er de jo oppdatert.
Ærlig talt. Her var det ikke de beste kunnskapene. Kan ikke kalle dette å ha peiling på FFK. Virker som de har kunnskaper på tippeligaen,som den gjennomsnittlige Klan-supporter
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!
Opprinnelig postet av benksliter`n
Ærlig talt. Her var det ikke de beste kunnskapene. Kan ikke kalle dette å ha peiling på FFK. Virker som de har kunnskaper på tippeligaen,som den gjennomsnittlige Klan-supporter
Det er kanskje nettopp de - altså den gjennomsnittlige Vålerenga-supporter - de ønsker å representere på podcasten også. Vi kan ikke forvente at supportere fra andre lag skal ha like stor innsikt i hva som foregår i FFK som det vi har. For de fleste utenfra er FFK en like interessant/uinteressant klubb som Tromsø, Odd eller Strømsgodset. Og hvor mange av oss sitter med detaljkunnskap om spillerstallen til de klubbene?
Når det er sagt - når de først begir seg ut på et prosjekt som dette, så ville nok ihvertfall jeg gjort litt grundigere research i forkant.
Uansett velger jeg å applaudere tiltaket som VPN har gjort med disse podcast-sendingene. Meget bra.
Poenget er jo nettopp det, at når de først tar seg bryet med en slik repotasje, så bør de jo gjør en grundig jobb.
Ellers er jo disse tipsa like mye verdt for meg, som for eksempel Ivar Hoff sine.
Alt for Svein!
Ellers er jo disse tipsa like mye verdt for meg, som for eksempel Ivar Hoff sine.
Så så... roooolig nå... Det der var ikke pent sagt
Poenget er jo nettopp det, at når de først tar seg bryet med en slik repotasje, så bør de jo gjør en grundig jobb.
Mye feil, dårlig research men de har fått med seg det viktigste; nemlig at bytte av trener kan slå ut begge veier og at inntil det motsatte er bevist så er Grønhagen en middelmådig trener i de aller flestes øyne. Terningkast 1 ??
Tipset er like mye/lite verdt som alle andre tips. Det er ingen som har noe fasitsvar på hvordan det går i årets sesong. Her inne på forumet er det jo også mange "experter" og tipsene går ifra topp 4 til bunn... Selv om det er mange med rød-hvite briller her inne....
Syns VPN er en bra supporterside jeg. Den beste...
RednWhite
Opprinnelig postet av HotDream
Mye feil, dårlig research men de har fått med seg det viktigste; nemlig at bytte av trener kan slå ut begge veier og at inntil det motsatte er bevist så er Grønhagen en middelmådig trener i de aller flestes øyne. Terningkast 1 ??
Terningkast 1 er bare tull. Greit nok, Grønhagen er en middelmådig trener. Ingen tvil om det. Det er ingenting å diskutere i seg selv. Men poenget er: Norge er et middelmådig fotball-land. Det er finnes kun middelmådige trenere her, på klubbnivå, og det er ikke mulig å lokke noe bedre hit. Den eneste treneren som har vært noe annet enn middelmådig noensinne i Norge er Nils Arne Eggen. Bak ham er det tomrom, tomrom, tomrom, og så finner man en svær gjeng av middelmådigheter. De ytterst få som viser tegn til å ha noe utover den middelmådige normalen forsvinner ut av landet med første mulige fly, og kommer ikke tilbake hit så lenge de har fortsatte ambisjoner. Eller de trener landslaget i tur og orden og lar klubbfotballen ligge.
Derfor er det også mer enn tilstrekkelig å ha en middelmådig trener for å kjempe om medaljer her til lands. Og derfor er det utrolig perspektivløst å gi Grønhagen terningkast 1. I forhold til nivået og konkurransen her til lands er han minst en firer. Om man da ikke skal gi NA Eggen en sekser og alle andre 1 og 2. Og da er Grønhagen helt klart ha en 2`er, for rutine og erfaring.
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av kjell
Jeg synes tiltaket er morsomt og bra. Skal vel ikke kreve at de kan ALT om ALLE klubbene for å vurdere lagene? Da hadde det ikke blitt mange tabelltips. Man ser jo at de har snoket litt på diverse FFK sider, og snappet opp en god del Kan selvfølgelig ikke forvente at de skal ha lest fb hver dag, fulgt med på treningskamper og skrevet her det siste året.
Hvis jeg skulle satt opp en lignende analyse av Ålesund, Odd eller Strømsgodset, og hatt en time på å forbedre meg, så vet jeg ikke om det hadde blitt så mye bedre. Tross alt veldig mye som er opplagt for oss, subjektive supportere, som ikke andre vet.
Og jeg mener bestemt at de har like mye peiling på FFK som en vanlig FFK-supporter. Så ofte jeg er på stadion, og hører folk diskutere høylytt bak meg hvem han nummer 5 er.... Eller hvordan den offside regelen egentlig er. Og de som mener FFK er et av Norges beste lag, fordi de slår Lyn 2-1 borte, selv om virkeligheten sier at de ble rundspilt etter alle kunstenst regler, og fortjente og tape stort.
Ære være plankebyen!
Opprinnelig postet av paco
Hater søpla,de fleste tilbringer fritiden sin på plata haha,daglige sysler som å banke kona og dope seg,nei fy faen for noe søppel.
Hvorfor det hatet ti Enga og kjærligheten til Lyn?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914