Husk meg
Brukernavn
Passord

Bjørkøy med i Hareides tropp

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 27 feb 07, 19:10

John Anders Bjørkøy kom med i troppen til samlingen i Manchester. Det gjorde også x-en (Brenne) 2 av fjorårets midtbane 3`er på landslaget!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155844

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 27 feb 07, 21:16
det er morro. hadde håpa han fikk en sjangse på midten istedenfor back. er jo tross alt der han er best. selvom det også virker som om han er en av de beste backene vi har her i landet også.må jo si at han knuste rambekk i kampen mot kroatsia. trur han kommer til å få spille mer back på landslaget. kanskje til å med få fast plass. det hadde vært morro.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 27 feb 07, 21:21
Det er bra! Helt klart fortjent

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 13 mar 07, 12:03
Bjørkøy ble idag vraket fra landslagstroppen.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 13 mar 07, 12:06
Opprinnelig postet av paco
Bjørkøy ble idag vraket fra landslagstroppen.

Hvorfor ??

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 mar 07, 12:07
skjønner meg ikke på hareide, men på en måte er dette bra for da for vi trena inn 4-4-2 systemet. for jonna er dette veldig synd. Håper vi ikke kommer oss til EM, for da er vi kvitt han

http://keiko99.net

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 13 mar 07, 12:09
Opprinnelig postet av keiko99
skjønner meg ikke på hareide, men på en måte er dette bra for da for vi trena inn 4-4-2 systemet. for jonna er dette veldig synd. Håper vi ikke kommer oss til EM, for da er vi kvitt han
Sier vel bare sitt om Hareide,så fort Brenne kom til lsk så ble det landslaget,trøster meg med at norsk klubbfotball har en høyere status en det norske landslaget.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 13 mar 07, 12:16
Jeg synes dette var akkurat som forventet og i tråd med signalene Hareide har gitt. Han har jo sagt flere ganger i media de siste par ukene at han ser på Bjørn Dahl og Jarl André Storbæk som de naturlige valgene på høyreback, og på sentral midtbane når ikke Bjørkøy opp i konkurranse med de beste, og i tillegg har Hareide ønsket spillere med mer offensiv kraft som Brenne og Fredheim Holm.

Og jeg vet ikke om overgangen til LSK har hatt så mye å si for at Brenne ble tatt ut. Han ville nok blitt tatt med på landslagssamlingen i England selv om han hadde vært FFK-spiller, og det er på bakgrunn av det han viste der at han ble tatt ut i denne troppen.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 mar 07, 12:26
Du virker veldig sikker nå Costanza. Da brenne var i FFK var han flere ganger på Hareide sine lepper, men han sa den gang at brenne måtte bli mere stabil. Å det ble han vel rett etter han gikk fra oss.. slik føler jeg det, men igjen dette er Hareide sitt valg. Måtte vi ikke komme oss til EM for da blir vi kvitt han

http://keiko99.net

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 13 mar 07, 13:35

Er det virkelig noen som seriøst  ble særlig overraska over at Bjørkøy ble vraka til de kommende landskampene.

Forstår patriotisme, men ikke la det bli sjåvinsme, det skader bare fotballen.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 13 mar 07, 14:20

Personlig er jeg mer overrasket over at Bjørkøy er med i landslagsdiskusjonen enn at Hareide vraker han fra viktige kvallik kamper.

Og hvor mye Brenne har profilert på å skifte klubb med tanke på å bli landslagsspiller hadde det vært interessant å vite. Hareide har i allefall uttalt at Royal League er viktig for landslaget som i klartekst bør bety at en er nærmere landslaget om en spiller i en toppklubb.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 13 mar 07, 17:39
Opprinnelig postet av keiko99
Du virker veldig sikker nå Costanza. Da brenne var i FFK var han flere ganger på Hareide sine lepper, men han sa den gang at brenne måtte bli mere stabil. Å det ble han vel rett etter han gikk fra oss.. slik føler jeg det, men igjen dette er Hareide sitt valg. Måtte vi ikke komme oss til EM for da blir vi kvitt han

Mener jeg så et intervju/kommentar på TV med Hareide der han sa at Brenne hadde vist gode takter ifjor høst - og at det var derfor han nå var på landslaget.

Men;  det er klart det er bedre for enkeltindivider å spille på lag som deltar i RL og som holder jevnt over høyere nivå.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 13 mar 07, 17:58

Simen Brenne er vel omtrent like god nå som han var for ett år siden. Da fant ikke Hareide plass til Brenne på en USA tur med kun "norske" spillere. Petter Rudi ble foretrukket..... Da mistet jeg respekten for Hareide....

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mar 07, 18:04
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Simen Brenne er vel omtrent like god nå som han var for ett år siden. Da fant ikke Hareide plass til Brenne på en USA tur med kun "norske" spillere. Petter Rudi ble foretrukket..... Da mistet jeg respekten for Hareide....

Brenne hadde ikke en så formidabel høst 2005 som han hadde i 2006. Ifjor preget han kampene og resultatene i større grad - og ble følgelig lagt mer merke til.  Petter Rudi har tidligere hatt et høyere nivå enn Brenne og hadde en brukbar periode. Jeg tror ikke vi skal legge noe mer paranoia til grunn og lete etter konspirasjoner mer enn nødvendig.

Men; jeg tror også at Brenne ville gjort det bedre enn Petter Rudi for ett år siden. Men det var mest fordi Rudi sugde stort og Brenne var bra - men ikke så konge som ifjor.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mar 07, 18:10

Her det ingen som har paronaia eller leter etter konspirasjonsteorier. Simen Brenne har vært en bedre fotballspiller enn Rudi i mange år..... Brenne var minst like god i 2005 som i 2006. Husker godt at enkelte her inne ville ha Brenne på benken i flere kamper sommeren som var..... Brenne fikk vel dem til å holde kjeft...

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mar 07, 19:01

Her det ingen som har paronaia eller leter etter konspirasjonsteorier. Simen Brenne har vært en bedre fotballspiller enn Rudi i mange år..... Brenne var minst like god i 2005 som i 2006. Husker godt at enkelte her inne ville ha Brenne på benken i flere kamper sommeren som var..... Brenne fikk vel dem til å holde kjeft...

Mener du at Brenne hadde en god vårsesong ifjor?   Brenne fikk etterhvert kritikerne hans til å holde kjeft, ja - men ikke før høstsesongen.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mar 07, 19:15
Du som antyder han var bedre ifjor enn året før. Mener Brenne hadde en minst like god sesong i 2005 og burde vært selvskreven når landslaget dro til USA med kun hjemlige spillere og at det var horibelt å ta med Rudi.... Brenne var nok bedre enn det Hareide trodde, og det viser at Hareide ikke var oppdatert på hvor god Brenne egentlig var..... Noe han tydligvis har blitt nå. Hadde Brenne kommet på landslaget tidligere da han burde, så kanskje han hadde vært i FFK ennå?

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mar 07, 21:50
Du som antyder han var bedre ifjor enn året før.

Disse tallene sier forholdsvis mye:

Høsten 2005 hadde Brenne 2 mål og 2 assists.
Høsten 2006 hadde Brenne 6 mål og 4 assists.

Mål og assists sier ikke så mye om innsats på banen forøvrig, men i 2005-sesongen delte han også førsteplass med antall gule kort - 7 stk - sammen med Runar Berg.

Å spekulere i et eventuelt fortsatt FFK-spill med landslagsplass kan man selvsagt gjøre. Jeg tror nok det hadde trukket i FFK-retning, men det blir bare spekulasjoner. 

frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 13 mar 07, 23:31
Ikke la denne tråden bli en Brenne tråd, da kan dere heller starte en ny tråd og forsette diskusjonen der. Denne tråden handler om Bjørkøy og landslaget.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 13 mar 07, 23:36

Fjotten Hareide og da... Likte han i førsten, men nå skjønner jeg ikke helt hva han driver med egentlig... Dårlig at Bjørkøy ikke er med lenger, men han kommer til å gjøre en kanonsesong i Tippeligaen og bli med neste år håper jeg :D + at han kanskje får sjansen litt senere kanskje... hmm blir spennende...

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914