Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvorfor kan Strømsgodset, men ikke FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 17 feb 07, 23:24

Tenker på deres satsing i forhold til kjente profiler. Skulle jo tro at vi hadde bedre ressurser enn de, siden vi tross alt har etablert oss i Tippeligaen.

Her er listen over navn de sjekker ut.

Drammensklubben er på desperat spillerjakt og ser nå på en rekke svenske spillere.
– Vi har mange navn på blokka, og sjekker ut det meste, sier sportssjef Jostein Flo til Drammens Tidende.
Avisen skriver at SIF følger Alexander Östlund (Southampton), Christoffer Andersson (eks. Lillestrøm, nå Hannover), Mikael Nilsson (Panathinaikos) og Michael Svensson (Southampton).

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 17 feb 07, 23:39
godset har mange rikinger som spytter på.. jeg vet ikke hvordan vi har det med bare terje som jeg vet om da

---------------------------

http://keiko99.net

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 17 feb 07, 23:39
Endret: 17 feb 07, 23:40

Mener Morgan har vært klar på at det ikke er FFKs strategi å satse på allerede kjente spillere. Man er ikke interessert i å betale for store navn, man vil heller finne spillere som blir kjent gjennom å spille for FFK, og som så kan selges viedere med stort overskudd.

I teorien er den en veldig god idé. I praksis... kan alt skje.

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 17 feb 07, 23:40
har stussa litt på det jeg å. men virker som om ffk er livredd for å bruke penger. hva er den største overgangssummen ffk har betalt siden vi rykka opp til tippeligaen? det er ikke mye trur jeg. de fleste har vi fått billig. er rart de ikke prøver å få litt mer kvalitet inn i laget. kunne trengt noen store navn vi også.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 17 feb 07, 23:40
6 mill for Kvisvik?

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 17 feb 07, 23:47

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
6 mill for Kvisvik?

I norsk målestokk er det dessverre blitt for småpenger å regne...

Skal du ha en etablert TL-spiller, en som kan heve laget så må du nok legge på 4-5 mill er jeg redd...

Nytt år, nye muligheter.

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 17 feb 07, 23:53
Opprinnelig postet av Patrioten

Tenker på deres satsing i forhold til kjente profiler. Skulle jo tro at vi hadde bedre ressurser enn de, siden vi tross alt har etablert oss i Tippeligaen.

Her er listen over navn de sjekker ut.

Drammensklubben er på desperat spillerjakt og ser nå på en rekke svenske spillere.
– Vi har mange navn på blokka, og sjekker ut det meste, sier sportssjef Jostein Flo til Drammens Tidende.
Avisen skriver at SIF følger Alexander Östlund (Southampton), Christoffer Andersson (eks. Lillestrøm, nå Hannover), Mikael Nilsson (Panathinaikos) og Michael Svensson (Southampton).

Det betyr heldigvis ikke at alle de nevnte spillerne havner hos Godset. Jeg tror ikke Godset har helt realistiske tanker om dette. De har nok stor tro på det og det krever litt ryggrad, men det vil nok vise seg å ende ganske så håpløst. Morgans uttalelser om hvorfor ikke FFK stort satser på kjente profiler, er da mer fornuftig i mine øyne.

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 17 feb 07, 23:56
Uavhengig av hvem de jakter på, Godset får et bra lag i år og kan fort bli 2007- sesongens Stabekk... Mange gamle ringrever samt at de har sikret seg noen unggutter som trenger et par år før de slår gjennom... Er redd Godset kommer høyere på tabellen en det FFK gjør gitt...

Nytt år, nye muligheter.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 18 feb 07, 00:23
Opprinnelig postet av KeJ

6 mill for Kvisvik?

Skal du ha en etablert TL-spiller, en som kan heve laget så må du nok legge på 4-5 mill er jeg redd...

Sant, men har ikke dette endret seg ganske mye på heller kort tid? Var ikke 6 mill en bedre sum i 2005 enn det ville vært bare et år senere?

Dessuten tror jeg ikke prisnivået på norske spillere holder seg kunstig høyt i særlig lang tid. Fotball er og blir et internasjonalt marked, og ingen har noe å hente på prise norske spillere helt ut av norsk fotball.

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 18 feb 07, 00:29
Endret: 18 feb 07, 00:29
Opprinnelig postet av KeJ

6 mill for Kvisvik?

Sant, men har ikke dette endret seg ganske mye på heller kort tid? Var ikke 6 mill en bedre sum i 2005 enn det ville vært bare et år senere?

Dessuten tror jeg ikke prisnivået på norske spillere holder seg kunstig høyt i særlig lang tid. Fotball er og blir et internasjonalt marked, og ingen har noe å hente på prise norske spillere helt ut av norsk fotball.

Man kan jo se det på en annen måte også, ved å prise spillerne kunstig høyt skremmer man vekk evt utenlandske klubber og man får beholde spillerne selv. Problemet blir selvsagt at man ikke kan senke prisen for å selge spilleren nasjonalt... Er et tveegget sverd den biten der. Man ønsker å tjene så mye som mulig selvsagt, men man ønsker selvsagt ikke å selge for en hver pris... Personlig synes jeg prisen for norske, så vel som utenlandske spillere er helt sinnsvak. Superstjerner går i dag for 2,5 statsbusjett, det er ikke spesielt lovende spør du meg, ingen er verdt så mye penger, dessuten snakker vi om forball for svarte...

Nytt år, nye muligheter.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 18 feb 07, 01:42
Endret: 18 feb 07, 01:44

FFK har for lite penger som det er nå. Vi er avhengig av Terje Høyli/investorer for å kjøpe spillere. Ivorianerene er store store talenter. De koster 10 mill. tilsammen. FFK hadde ikke penger til å kjøpe dem. Derfor leie. Mulig det kan bli kjøp,hvis disse gutta imponerer investorene våre. Tror investorene har blitt meget skeptiske,etter kjøpene av Vuorinen,Stadheim og Gardar. Ikke billige investeringer dette,som kanskje har gått rett i dass. Kan jo også være noe av grunnen til Eggen`s avgang dette? Tipper,vi får se ivestorene vifte med lommeboka i sommer,som for øvrig har blitt en tradisjon. Det blir nok Ivorianerene eller noen andre gode investeringsmuligheter da 

Lite sansynlig,at vi ser de store navnene komme til FFK i fremtiden(Sier Morgan). En god politikk i en fotballklubb,hvis du har en god manager og speider(e). Vi ser et eksempel på god manager i Soler i Start,når han hentet Braselianerene. En god speider i Rosenborg,når han fant Sapara. Håper bare at Morgan kan få på plass disse brikkene,så er mulighetene for Morgans strategi mye bedre.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 18 feb 07, 02:30
Endret: 18 feb 07, 02:32
Opprinnelig postet av benksliter`n
Lite sansynlig,at vi ser de store navnene komme til FFK i fremtiden(Sier Morgan). En god politikk i en fotballklubb,hvis du har en god manager og speider(e). Vi ser et eksempel på god manager i Soler i Start,når han hentet Braselianerene. En god speider i Rosenborg,når han fant Sapara.

Nå kostet både Starts Yugo og Rosenborgs Sapara 10 millioner kroner, så det tilsvarer våre ivorianere eller eventuelt minst én absolutt meget habil tippeligaspiller...

Har du lest forumets retningslinjer?

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 18 feb 07, 04:28
Jeg vet ikke om spillere som faktisk er keene på å dra fra southampton og panatinaikos er like gode som Folk som har ambisjoner og vil oppover. Jeg ville vurdert innstilling veldig nøye da i så fall. Jeg vil tro at det er veldig populistisk å gå etter disse folkene fremfor noen ukjente. Folk vil i større grad akseptere folk som har vært i Southampton fremfor Sparta for eks, men det er ikke sikkert de er bedre.

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 18 feb 07, 12:28
Endret: 18 feb 07, 12:30

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av benksliter`n
Lite sansynlig,at vi ser de store navnene komme til FFK i fremtiden(Sier Morgan). En god politikk i en fotballklubb,hvis du har en god manager og speider(e). Vi ser et eksempel på god manager i Soler i Start,når han hentet Braselianerene. En god speider i Rosenborg,når han fant Sapara.

Nå kostet både Starts Yugo og Rosenborgs Sapara 10 millioner kroner, så det tilsvarer våre ivorianere eller eventuelt minst én absolutt meget habil tippeligaspiller...

Nå er vel disse 2 spillerene eldre og mer etablert en våres 2 spillere. Ygor har vist,at han er meget god spiller,gjennom spill for Vasco. Tor Kristian Karlsen vurderer denne spilleren til en verdi på 20-25 mill. ved normale omstendigheter. Vasco ble ranket som nr 3 i Brasil. Han var kaptein på laget til Romario. Sier litt,om hva mr. Soler har fått til. Sapara er også en spiller,som burde ha en verdi på minst 10 mill. Landslagsspiller for Slovakia. Tillpasset seg Rosenborg,meget raskt. Han vurderes nå,som en av de beste midtbanespillerene i Tippeligaen. Iversen og Sapara,var vel en nøkkel til RBK`s seriegull.

Våre spillere blir vurdert som noen av de beste Afrikanske talenter i sitt årskull. Derfor er det satt en prislapp 10 mill på disse. Selv om de bare er 18 år gamle,så er det da lov å forvente mye av disse 2. Tarik var 18 år i fjor,når han slo igjennom. Jeg tror neppe,disse to er noe mindre talent enn Tarik. Gleder meg til å se disse gutta,bare alt går i orden med arbeidstilatelsen.

Riktig at det holder at bare en av våre slår til så har vi betalt like mye for disse,som Start for Ygor og RBK for Sapara

Men hvor er penga til å investere i gutta?

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914