Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva med alkohol på VIP og ikke andre steder?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 16 feb 07, 09:54

Et spørsmål som har dukket opp de siste dagene er om man skal tillate alkohol servering på VIP tribunen.

Isolert sett er det ikke noe verre det enn at folk tar en øl på byen, noe alle tilskuere kan gjøre.

Et prinsipp som ligger til grunn for at noen ar negativ til det er alkoholpolitiske retningslinjer for Fredrikstad kommune, der servering av alkohol ikke skal skje nær skole, idrettsbaner og i boligstrøk blant annet.

Det er nok flere måter å lage en problemstilling rundt dette. Hvis man snakker om saken, og ikke beskylder folk for å fremheve seg selv, slik Morgan A. hevdet at KRF politiker Lebesby gjør, kan det være en nyttig debatt her inne.

Noen spørsmål jeg vil stille:

1 Hvorfor skal VIP folkene kunne få nyte alkohol på stadion, og ikke de andre på en av resturantene på stadion? Stadion er jo på en måte et lukket selskap, der man må betale for å komme inn.

PS: På Ullevåll mot Lyn i serien, var det mange som reiste med VIP busser og selskap. Jeg så mange direkte drita fulle folk, som har fått alkoholen sponset. Det samme gjaldt ikke de andre som var ute på tribunen.

2. Hvorfor skal VIP folk kunne nyte alkohol der det er mindreårige tilstede, uten at det samme gjelder for andre tilskuere?

3. Hvorfor skal ikke FFK følge opp med de samme tilbudene som de andre klubbene har?

PS: Det er mye penger å tjene på VIP losjer med alkohol servering.

4. Dette blir for snevert, og hvorfor skal ikke FFK kunne følge utviklingen? La folk som vil kose seg med alkohol.

Dette er ikke mine meninger, men bare noen spøsmål for å få i gang en debatt rundt VIP og alkohol.

Frihet for ULTRAS VIP ALKO-HOOLIGANS !

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 16 feb 07, 10:04
De fleste Vipper er faktisk viktige for klubben,er en del kroner inne i bildet.Aristokraten får vel ølservering i underetasjen til oss i plankehaugen.Tror samtlige klubber i serien har øl/vin servering på vippen.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 16 feb 07, 10:12

Greit nok med Alkohol serving for Vipéne eller fiffen som andre kaller det.

Når det gjelder alkohol servering generelt på stadion eller for "Plankehaugen" mener jeg fortsatt at alkohol og idrett ikke hører sammen ( i fri flyt).

Mener man kan ikke sammenligne f.eks en Pub eller restaurant besøk med det å være tilskuer på ett idrettstevne.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 16 feb 07, 10:24

De såkalte Vip`ene har betalt i dyre dommer for å få servering av mat og drikke i lokalene under hovedtribunen før kampene. Dette er meget gode inntekter for klubben. Det er ikke tillat å ta med drikke fra resturanten ut på tribunen. Det er vel heller ikke mange mindreårige som har biletter på Vip tribunen.

De(vi) som ikke har betalt like mye som Vip`ene går gjerne på brygga og tar et par øl før kampen. Vi blir ikke nektet adgang til stadion av den grunn.

Jeg kan forstå at noen blir støtt av fulle folk på tribunene. Men det at noen får tilgang på alkohol før kamp er ikke det samme som at de er fulle. Vip tribunen vil i stor grad bli besatt av sponsorer som har med seg ansatte eller forretningforbindelser. Det er vel i utgangspunktet ikke en situasjon som innbyr til flatfyll. Dessuten er tribuneområdet avgrenset. Har selv vært Vip gjest på en bortekamp og så ikke antydning til fyll der.

Vip`ene betaler ca 1.500 pr kamp, i tillegg til sesongkortprisen, ser derfor ingen grunn til å misunne dem drikke til maten.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 16 feb 07, 12:56
prinsipielt imot forskjellsbehandling av folk. For det første synes jeg VIP-bokser er noe dritt. Stygge og tar stor plass. En VIP tar tribuneplass fra 4 vanlige supportere. Mindre trøkk blir det også. VIPer synger ikke, de klapper. Hvorfor må FFK hive seg på et konsept som alle andre gjør? Penger selvfølgelig, men det kan vel gå an å tjene penger på andre måter.

Så til alkoholen; jeg liker ikke at noen får og ikke andre. Hadde FFK hatt øltelt for alle så hadde det ikke vært noe problem. FFK skal selvfølgelig ikke bryte loven, så det må serveres på avgrenset område. Ikke blant barn. Fulle folk avvises/kastes ut, hvis de er til sjenanse.

Hvorfor er dette en god ide, fordi folk sitter å drikker på brygga noen 100-meter bortenfor, både før og etter kampen. FFK er jo grunnen til at folk samles, så hvorfor kan ikke FFK tjene penger på det som skjer før og etter en kamp de selv er verter for?

Resultatet hadde blitt mye mer trøkk og en og annen fiff innimellom oss andre. Kunne jo hende fiffen hadde godt av å ferdes blant vanlige folk

Men vil jo si at jeg skjønner at dette er utopi i dagens politiske landskap, så derfor er jeg imot servering på stadion. Og for å rive boksene med fiff. Hva er forskjellen på tribunekapasiteten på langsidene, blir det riktig å si at forskjellen utgjør fiffen??

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 16 feb 07, 13:23
Vip stolene er vel ikke 4 ganger så store de vanlige stolene. Utrykket "fiff" tyder på at du ikke har skjønt noe av hva dette handler om. FFK`s sponsorer er stort sett ikke adel, skipsredere eller milliardærer. Det er bedrifter som har valgt FFK som reklamemedium og som et sted de kan knytte relasjoner til kunder og ansatte. At noen av disse er penere i tøyet på fotballkamp enn gjennomsnittet er kanskje fordi de er "litt" på jobb.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

varheim

A-lagspiller

Lagt til: 16 feb 07, 13:50
Fiiff er selvfølgelig og er ment å være sleivete. At det går 4 på 1 har jeg selvfølgelig ingen dekning for, men det hadde vært moro å visst. Jeg tenker selvfølgelig ikke på stolene, men plassen rundt vipkonseptet på tribunen. Hvis de støtter FFK så gjør de vel det uansett om de får gått på resturant samtidig med fotballkampen eller ikke. Sponsorpakkene er det vel FFK som utformer, og da mener jeg at FFK har bommet. Foretningsamtaler utføres overalt ellers i samfunnet, så det går sikkert an å avtale møter utenom fotballen og støtte FFK samtidig.

Jeg selv sørger for å ikke jobbe når FFK spiller, ikke avtaler jeg andre avtaler da heller.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 16 feb 07, 13:58
Er vel fortsatt slik at overstadige berusa tilskuere ( dersom en kan kalle de det) blir bortvist.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06

Lagt til: 16 feb 07, 14:24
personlig syns jeg det er noe forbanna tull at det ikke serveres alkohol overalt på stadion.
det burde vært vanvittig strengt når det gjelder folk som har fått for mye, bli kasta rett ut.

det er sånt man gjør en gang med mindre man er alkoholiker eller noe.
etterhvert ville folk kunne kosa seg med en pils uten den verste fylla.

jeg naiv nei ......

varheim

A-lagspiller

Lagt til: 16 feb 07, 14:37
Endret: 16 feb 07, 14:38
Du har selvfølgelig helt rett. Problemet i norge er at politikerene har skapt en kultur for at når det en sjelden gang er alkohol tilgjengelig, så er det fest og flatfyll. Og i mange situasjoner er dette tilfellet.
Men proplemet politikerne er at kulturen endrer seg, vi blir mer kontinentale i drikkemønstret våres. Mer akseptert i ta et glass til ulike anledninger. Politikerne er skrudd fast i ganske gammelmodige partiprogrammer, så vi kan nok bare drømme om dette.
Hvis ikke vi blir fiff da

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 16 feb 07, 15:29

Opprinnelig postet av torkr
personlig syns jeg det er noe forbanna tull at det ikke serveres alkohol overalt på stadion.
det burde vært vanvittig strengt når det gjelder folk som har fått for mye, bli kasta rett ut.

det er sånt man gjør en gang med mindre man er alkoholiker eller noe.
etterhvert ville folk kunne kosa seg med en pils uten den verste fylla.

jeg naiv nei ......

for å si det enkelt så klarer ikke vaktene å plukke ut alle som har drukket for mye nå idag engang. jeg har ikke blitt nektet inngang på en stadion enda. selvom jeg har hatt store problemer med å holde balanse å se ting. så jeg tviler på at vaktene hadde klart det noe bedre hvis det ble servering på hele stadion.

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til: 16 feb 07, 17:18
Dette blir deilig!

Kapitalismen lenge leve!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914