Husk meg
Brukernavn
Passord

Demokraten: Fram med lommeboka FFK

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 14 feb 07, 17:43

Dette skriver Knut Johannessen fra Demokraten i kommentar.

Seriestarten er knappe to måneder unna. Siste frist for å hente nye spillere er 31.mars. Så langt har FFK fått spissen Gardar Johansson, backen Anders Prytz og muligens to unggutter fra Elfenbenskysten.

www.demokraten.no/leder/article2582883.ece

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 14 feb 07, 17:53
Det synes jeg var et ganske bra innlegg, men også litt populistisk kanskje? Jeg forstår ytringene om en "midtbanesjef" men;
Høgmo spår den aller lyseste fremtiden for de klubbene som er flinkest til å få frem egne spillere og legge til rette rundt klubben med alle funksjoner og fasiliteter. Høgmo presiserer at det å gjøre ting riktig ikke nødvendigvis koster ekstra.
Om ikke FFK kommer på 4.plass i år, så blir jeg ikke skuffet. Jeg håper FFK satser på å nøysommelig gjøre de riktig tingene i riktig rekkefølge over tid.

Er det noe som er helt sikkert så er det at FFK ikke har råd til å kjøpe seg til en 4 . plass. Til det er det for mange andre ennå mer pengesterke klubber som LSK, VIF, Lyn, Viking, Brann og RBK.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 09:00
Lommeboken er tydeligvis slunken for tiden.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 25 mar 07, 12:27
Lommeboka til FFK er utvilsomt slunken. Spørs åssen lommeboka til innvestorene er da... Når Morgan for en tid tilbake sa stallen er komplett er det utifra FFK sin lommebok. Han kan ikke svare for innvestorene.....

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 25 mar 07, 12:47
kansje vi har fått hjelp fra u venta hold?

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 25 mar 07, 19:40

Opprinnelig postet av Shadar
Det synes jeg var et ganske bra innlegg, men også litt populistisk kanskje? Jeg forstår ytringene om en "midtbanesjef" men;
Høgmo spår den aller lyseste fremtiden for de klubbene som er flinkest til å få frem egne spillere og legge til rette rundt klubben med alle funksjoner og fasiliteter. Høgmo presiserer at det å gjøre ting riktig ikke nødvendigvis koster ekstra.
Om ikke FFK kommer på 4.plass i år, så blir jeg ikke skuffet. Jeg håper FFK satser på å nøysommelig gjøre de riktig tingene i riktig rekkefølge over tid.

Er det noe som er helt sikkert så er det at FFK ikke har råd til å kjøpe seg til en 4 . plass. Til det er det for mange andre ennå mer pengesterke klubber som LSK, VIF, Lyn, Viking, Brann og RBK.

enig med deg.

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 19:43
Opprinnelig postet av Vlad

Opprinnelig postet av Shadar

enig med deg.

Nå ser det ut som lommeboken åpnes, følg med.

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 19:45
Opprinnelig postet av Patrioten

Hva skjer Patrioten?Hva har du hørt?

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 20:04
Endret: 25 mar 07, 20:05
Opprinnelig postet av benksliter`n

Hvis kilden min er riktig, skal det komme en spiss på prøvespill i morgen. Han spiller for Elfsborg og skal visnok være en Alsvenskans raskeste.

Han hadde 18 innhopp for klubben og scoret vinnermålet for Elfsborg i fjor slik at de ble seriemestere.

Er ikke 100% sikker, kanskje 85-90 %, så ikke skyt meg om det ikke stemmer.

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 20:10

Hvis kilden min er riktig, skal det komme en spiss på prøvespill i morgen. Han spiller for Elfsborg og skal visnok være en Alsvenskans raskeste.

Han hadde 18 innhopp for klubben og scoret vinnermålet for Elfsborg i fjor slik at de ble seriemestere.

Joakim Sjøhage er det vel da  

DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 25 mar 07, 20:11
Sjøhage??

küssen Sie meinen Esel, Simen BRENNe

Frihet For Ultras!!!!!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 20:11
Endret: 25 mar 07, 20:43

Ja.

DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 25 mar 07, 20:13
Hvorfor prøvespill?? Han er jo GOD!!

küssen Sie meinen Esel, Simen BRENNe

Frihet For Ultras!!!!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 25 mar 07, 20:14
Endret: 25 mar 07, 20:15
Eh, Sjöhage ble verdsatt til ca 10 mill svenske kroner bare for noen måneder siden.

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 20:16
Endret: 25 mar 07, 20:43

Ja.

Han er god og et av Sveriges største spisstalent

Har sett han spille for Elfsborg. Tipper han er rask som West

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 20:18

Opprinnelig postet av Costanza
Eh, Sjöhage ble verdsatt til ca 10 mill svenske kroner bare for noen måneder siden.

Ca 8,7 mill nok

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 25 mar 07, 20:24

Hvis dette stemmer: Whattaeff skal vi med en spiss som scorer 10 mål på 50 kamper? I tillegg har han bare 1 assist på 35 kamper (de to sesongene som stod oppført)... Han her scoret i siste kampen.

Da må jaggu de spissene vi har være bedre.

http://www.elfsborg.se/

#12 Joakim Sjöhage

Säsong Matcher Mål Pass Varn/Utv
2006 18 4 0 1/0
2005 17 5 1 1/0

Landskamper:
1 U21, 1 J, 5 pojk
Seriematcher A-laget: 50
Seriemål: 10 mål

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 20:29
Opprinnelig postet av denialsander

Hvis dette stemmer: Whattaeff skal vi med en spiss som scorer 10 mål på 50 kamper? I tillegg har han bare 1 assist på 35 kamper (de to sesongene som stod oppført)... Han her scoret i siste kampen.

Da må jaggu de spissene vi har være bedre.

http://www.elfsborg.se/

#12 Joakim Sjöhage

Säsong Matcher Mål Pass Varn/Utv
2006 18 4 0 1/0
2005 17 5 1 1/0

Landskamper:
1 U21, 1 J, 5 pojk
Seriematcher A-laget: 50
Seriemål: 10 mål

Elfsborg,har vel noe av det beste angrepet i Sverige. Sjøhage har vært reserve for det meste. Disse kampene er mest innhopp fra benken. Tror du får et ganske annet resultat,hvis du tar antall mål/minutt. Han er ung og et stort talent.

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 20:42
Endret: 25 mar 07, 20:46

Ja.

En midtbanespiller fra Romania,som kan bli FFK`s dyreste spiller noensinne ,og Joakim Sjøhage på prøvespill? Er det det du har hørt? Her må jo virkelig Høyli ha raslet med lommeboka,hvis dette stemmer?

MOD: Fjernet siteringer. Siter KUN det du svarer på og ikke hele tråden!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 20:47
Endret: 25 mar 07, 20:49

Ja.

En midtbanespiller fra Romania,som kan bli FFK`s dyreste spiller noensinne ,og Joakim Sjøhage på prøvespill? Er det det du har hørt? Her må jo virkelig Høyli ha raslet med lommeboka,hvis dette stemmer?

MOD: Fjernet siteringer. Siter KUN det du svarer på og ikke hele tråden!

Det blir tatt en avjørelse i dag på om de går for rumeneren.

Håper ikke kilden min, kødder med meg.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 22:48
Endret: 25 mar 07, 22:52

Elfsborg,har vel noe av det beste angrepet i Sverige. Sjøhage har vært reserve for det meste. Disse kampene er mest innhopp fra benken. Tror du får et ganske annet resultat,hvis du tar antall mål/minutt. Han er ung og et stort talent.

Jeg tok deg på ordet. Her er bakgrunnsdata (2005 & 2006) jeg fant. 

I 2006 spilte han 821 minutter og scoret 4 mål. Det er 205 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hver 2,28`ende kamp.

I 2005 spilte han 1170 minutter og scoret 6 mål. Det er 195 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hver 2,16`ende kamp.
FFK-tall:
I 2006-sesongen scoret Toth 7 mål på 1584 minutter. 226 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hvert 2,5 kamp. Tarik scorte 5 på 1887. 367 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hver 4. kamp. Brenne og Bjørkøy hadde dårligere snitt.

I 2004-sesongen scoret Markus Ringberg 11 mål på 2336 minutter. 212 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hver 2,35`e kamp.

PS! Som en kuriositet kan jeg nevne at FFKs mest effektive spiller de siste tre sesongene er Martin Wiig - han scoret 5 mål på 951 minutter i 2005... Det er 190 minutter mellom hvert mål, eller ett hvert 2,11. kamp.  Bare såvidt foran Hornseth, som i 2004-sesongen scoret 2 mål på 382 minutter. Det er 191 minutter mellom hvert må, eller ett hvert 2,12. kamp.

Både Hornseth og Wiig har bedre snitt enn Sjøhage. Skal vi hente dem tilbake?

Edit: Kilde: vg.no for FFKs målscorere og spilte minutter. Faktafeil henvises omgående så i lende.

Edit2: Hvis Sjøhage spiller samtlige minutter for FFK neste sesong (26 kamper) vil han etter denne statisitkken ende på 12 mål. Hvilket ikke er så gæli.

TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07

Lagt til: 25 mar 07, 22:52
Dette blir litt for tynt. Verden er ikke helt svart hvitt heldigvis.

invester i elefantene fra elefantkysten! NÅ!

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 25 mar 07, 22:59
Opprinnelig postet av denialsander

Jeg tok deg på ordet. Her er bakgrunnsdata (2005 & 2006) jeg fant. 

I 2006 spilte han 821 minutter og scoret 4 mål. Det er 205 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hver 2,28`ende kamp.

I 2005 spilte han 1170 minutter og scoret 6 mål. Det er 195 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hver 2,16`ende kamp.
FFK-tall:
I 2006-sesongen scoret Toth 7 mål på 1584 minutter. 226 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hvert 2,5 kamp. Tarik scorte 5 på 1887. 367 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hver 4. kamp. Brenne og Bjørkøy hadde dårligere snitt.

I 2004-sesongen scoret Markus Ringberg 11 mål på 2336 minutter. 212 minutter mellom hvert mål, eller ett mål hver 2,35`e kamp.

PS! Som en kuriositet kan jeg nevne at FFKs mest effektive spiller de siste tre sesongene er Martin Wiig - han scoret 5 mål på 951 minutter i 2005... Det er 190 minutter mellom hvert mål, eller ett hvert 2,11. kamp.  Bare såvidt foran Hornseth, som i 2004-sesongen scoret 2 mål på 382 minutter. Det er 191 minutter mellom hvert må, eller ett hvert 2,12. kamp.

Både Hornseth og Wiig har bedre snitt enn Sjøhage. Skal vi hente dem tilbake?

Edit: Kilde: vg.no for FFKs målscorere og spilte minutter. Faktafeil henvises omgående så i lende.

Edit2: Hvis Sjøhage spiller samtlige minutter for FFK neste sesong (26 kamper) vil han etter denne statisitkken ende på 12 mål. Hvilket ikke er så gæli.

Det var da veldig til undersøkelse,men interessant... he he he

Kan tenke meg Sjøhage kan sammenliknes mest med Brian West. En konstant trussel i bakrommet pga farten hans. Husker jeg så han i en kamp på canal+ i fjor. Da imponerte han meg veldig. Det var som å se Brian West på sitt beste. Jeg tror han produserer mange sjanser også,men kanskje ikke den beste til å utnytte dem......bare en antakelse.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mar 07, 08:03

Det var da veldig til undersøkelse,men interessant... he he he

Kan tenke meg Sjøhage kan sammenliknes mest med Brian West. En konstant trussel i bakrommet pga farten hans. Husker jeg så han i en kamp på canal+ i fjor. Da imponerte han meg veldig. Det var som å se Brian West på sitt beste. Jeg tror han produserer mange sjanser også,men kanskje ikke den beste til å utnytte dem......bare en antakelse.

Tall er morsomt (TurnipZ, av og til må du lese innlegg med et visst "ironi"/"sarkasme"/"humor"-filter). Særlig morsomt når man bare ser på tall - for da hadde jo faktisk Wiig/Hornseth vært mer attraktive enn Sjøhage. Men så enkel er selvsagt ikke verden (sånn, da har jeg skrevet det i klartekst også).

Jeg er vel en av de her inne som har trukket frem det faktum at en spiss ofte har andre oppgaver i tillegg til å score mål (siden jeg har "forsvart" Toth siden hans første høstsesong, der det var tydelig at han hadde andre egenskaper enn å score mål. . F.eks. det å binde opp 2 eller flere forsvarsspillere, forsøke å flytte dem ut i områder der de ikke klarer å demme opp for andre angripere, fungere som ballfordeler til vinger (møtende spiss), osv.

Men et kjøp av Sjøhage vil vel bety at West ikke får mer spilletid? Eller skal vi ha to like raske spisser?  Det hadde vært morsomt å sett - det er en del forsvarsspillere i norge som ikke akkurat har høyt tempo.

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05

Lagt til: 26 mar 07, 14:17
Når det gjelder selve artikkelen syns jeg det er litt sånn politiker-tendenser over det: identifiser problemet og kast penger på det. Hadde det vært så enkelt i virkeligheten hadde det vært veldig greit..

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 26 mar 07, 16:39
det er jo ikke uten grunn at mange stemmer frp :D

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05

Lagt til: 26 mar 07, 17:54

Opprinnelig postet av JipJap
det er jo ikke uten grunn at mange stemmer frp :D

Jo, det er det egentlig.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914