Tor-Kristian Karlsen slakter FFKs prøvespillere
Speider Tor Kristian Karsen er kritisk til FFK igjen pga prøvespiller prosjektene. Kan være enig i at det er bedre og ha ett apparat som bruker tid på og kartlegge spillere før de kommer for og prøvespille, men dog FFK har vel minimale resurser for slikt. hele TI spillere har vært på prøve og det er mange, uansett så trenger FFK spillere og har man ikke den ene muligheten må man finne andre veier, her er prøvespill en grei måte. Kan dette påvirke troppen fra før på noen måte? vil FFK i lengden tape påfor mange prøvespillere eller har det ingenting og si?
Opprinnelig postet av Oslo
Har du noen link til dette?
Sef..?? den kom ikke med...
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article74295.ece
Har du noen link til dette?
Hovedartikkelen står i papirutgaven til VG.
---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
Vel, det er vel almenn kjent at Fredrikstad ikke stiller i førsteklasse når det gjelder speiding etter spillere. Ut fra at jeg kun har lest det lille som stod på aftenposten. no, kan jeg til dels være enig.
Kan ikke "speider`n" fortelle Morgan hvilke spillere han bør se på da.....evt. at Morgan ringer`n?
Men det skal jo også sies at ovennevnte speider "gikk god for" Gedemias som var her på prøvespill, men som ble sendt hjem.....
......
Men det skal jo også sies at ovennevnte speider "gikk god for" Gedemias som var her på prøvespill, men som ble sendt hjem.....
Regnes han her som en guru eller? Etter hva jeg har skjønt er ikke hans CV av en slik art at FFK har bedt på sine knær om hans tjenester og gode råd.
Men jeg er enig i at FFK`s innhenting/siling av prøvespillere virker noe tilfeldig. Vi trenger forsterkning til forsvaret og en erstatter for Simen Brenne. Foksér på det og dropp alle andre er mitt forslag.
En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske
…. og jeg som drømmer om FFK-gull !
Når vår nye trener kommer ordentlig i gang så håper jeg at det blir mer system over spillerjakten og spillerbesøkene. Med litt klarere ønsker og litt strengere blikk på "lykkejegere" så tror jeg det med penger også lettere ordner seg.
Investorpoolen må få presentert tydeligere hva som er viktig og hva som er ønskelig for å få en heving.
En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske
…. og jeg som drømmer om FFK-gull !
Verd å få med seg fra saken er at Anders ønksker spisser til klubben.
Anders Grönhagen sier til VG at han gjerne ser flere angripere på prøvespill.
- Vi trenger forwards, mener Grönhagen.
Jeg ser ikke noe poeng i at vi skal hente flere spillere som er nær junioralder fra andre land all den tid vi har gode og lovende ungguter i klubben fra før. Da må de i såfall være meget gode og heve nivået betraktelig, og det tviler jeg på at U-landslagsspillere fra Island, Litauen, Latvia, Finland eller Slovenia gjør, selv om det sikkert kan finnes unntak.
Ja, det er dyrt å ansette talentspeider og sette arbeidet med forsterkninger inn i et profesjonelt system, men jeg er ikke i tvil om at det vil tjenes inn veldig raskt. Nå som innkjøp har blitt en så utrolig viktig del av fotballen, er jeg overrasket over at det først er nå flere klubber begynner å innse at det er veien å gå. Rosenborg, Lyn, Viking, Vålerenga har enten startet eller er på gang med dette - når skjer det i Fredrikstad?
Jeg synes spillerjakten i år virker like tilfeldig som i fjor og året før der.
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg synes spillerjakten i år virker like tilfeldig som i fjor og året før der.
I år er vi tidligere ute, slik at vi kan rekke minst 30 spillere på prøve...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Hei Constanza,
fornuftig og bra innlegg.
Sitter med en tanke, som sikkert mange har tenkt og sikkert også prøvd ut.
Hva med å forsøke å lage en avtale med enn "topp" klubb i europa, slik at de kan få prøve ut enkelte av sine "påleggskalver" samt at FFK også kan overta enkelte som f.eks ikke når topp PL nivå eller f.eks Celtic / Rangers nivå for å nevne noe.
Et slikt samarbeide i tillegg til offensiv speiding i Skandinavia og omliggende trakter.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Kan jo hende nettopp dette snart kommer til og skje.Vi har jo Charlton som vi allerede har fått to spillere fra.Hei Constanza,
fornuftig og bra innlegg.
Sitter med en tanke, som sikkert mange har tenkt og sikkert også prøvd ut.
Hva med å forsøke å lage en avtale med enn "topp" klubb i europa, slik at de kan få prøve ut enkelte av sine "påleggskalver" samt at FFK også kan overta enkelte som f.eks ikke når topp PL nivå eller f.eks Celtic / Rangers nivå for å nevne noe.
Et slikt samarbeide i tillegg til offensiv speiding i Skandinavia og omliggende trakter.
Opprinnelig postet av paco
Kan jo hende nettopp dette snart kommer til og skje.Vi har jo Charlton som vi allerede har fått to spillere fra.
Litt OT, men hvor blir det av de??
SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859
Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur
Men for å være litt alvorlig, hvor mye koster det å lønne en speider fremfor å få alle disse prøvespillerne hit på prøvespill? Er det slik at FFK betaler for kost og losji for disse spillerne? I så fall må det vel være bedre å sende en speider dit spillerne befinner seg, slik at han kan se flere spillere samlet, slik at én og én spiller slipper å ta turen hit.
Jeg håpet at vi med Eggens avgang slapp å få en strukturløs spillerimport til FFK. Under Eggens tid virket det som at var spillerne halvveis gode, så hentet vi dem, uten at vi strengt tatt hadde brukt for spillere i den posisjonen. Så begynte jobben med å finne en plass på laget lit vedkommende, og det skjedde ofte at spillere ble omdirigerte til andre posisjoner enn det de var beregnet på.
Selvsagt kan vi finne gullegget med én av disse prøvespillerne, men som regel så kan vi allerede fra før første trening si at disse spillerne ikke vil heve FFK i noen grad. Klubben har selv sagt at terskelen for å prøvespille er lav, mens terskelen for å få kontrakt er høy. Betyr ikke dette at de vet at en spiller er dårlig hvis de mener terskelen er lav for å prøvespille? I så fall, hvorfor kommer disse spillerne på prøvespill hvis klubben allerede vet at de ikke kommer til å forsterke FFK? Hvorfor har ikke klubben en høy terskel allerede på å få prøvespille for FFK?
Det kan vel ikke være kjempemotiverende for FFK-spillerne at det ukentlig er opptil to, tre nye prøvespillere på treningene. Kanskje blir det kastet bort mye tid på disse prøvespillerne også, i hvert fall hvis de skal testes ut i kamp, og de sikkert må ha litt ekstrainstrukser fra trenerne.
Ansett noen som har god oversikt over spillere rundt om i verden, enten selv eller via sitt nettverk, da vil vi spare mye tid og penger i fremtiden, og slipper å kaste bort treningene på å fortelle nye prøvespillere hvordan de skal spille. FFK-spillerne slipper også å forholde seg til nye spillere på trening hver eneste gang.
Opprinnelig postet av FFK1903
Ansett noen som har god oversikt over spillere rundt om i verden, enten selv eller via sitt nettverk, da vil vi spare mye tid og penger i fremtiden, og slipper å kaste bort treningene på å fortelle nye prøvespillere hvordan de skal spille. FFK-spillerne slipper også å forholde seg til nye spillere på trening hver eneste gang.
Jeg trodde vi hadde den mannen i Morgan jeg, men den gang ei?
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Opprinnelig postet av stjernengutt
Det er forskjell på å ha et kontaktnett (Morgan) og det å være talentspeider (heltidsjobb, masse reiser, osv). Det er bare å drømme om at det var det Morgan kom til FFK for...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av stjernengutt
Det er forskjell på å ha et kontaktnett (Morgan) og det å være talentspeider (heltidsjobb, masse reiser, osv). Det er bare å drømme om at det var det Morgan kom til FFK for...
Selvfølgelig var det ikke derfor Morgan kom, men det blir jo hevdet at hans store kontaktnett er en av hans forcer. Tenkte at han kanskje kunne bidratt til og heve terskelen for prøvespillere en liten aning.
Da dette er sagt, skal det sies at jeg er positiv til Morgan, og glad han er kommet hit.
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914