Tor-Kristian Karlsen slakter FFKs prøvespillere
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av denialsander
Jeg trodde vi hadde den mannen i Morgan jeg, men den gang ei?
Det er forskjell på å ha et kontaktnett (Morgan) og det å være talentspeider (heltidsjobb, masse reiser, osv). Det er bare å drømme om at det var det Morgan kom til FFK for...Selvfølgelig var det ikke derfor Morgan kom, men det blir jo hevdet at hans store kontaktnett er en av hans forcer. Tenkte at han kanskje kunne bidratt til og heve terskelen for prøvespillere en liten aning.
Da dette er sagt, skal det sies at jeg er positiv til Morgan, og glad han er kommet hit.
Kontaktnettet var kanskje bare i Afrika ?? Vi trenger vel ikke flere derfra ??
Jeg trodde vi hadde den mannen i Morgan jeg, men den gang ei?
Det er forskjell på å ha et kontaktnett (Morgan) og det å være talentspeider (heltidsjobb, masse reiser, osv). Det er bare å drømme om at det var det Morgan kom til FFK for...Selvfølgelig var det ikke derfor Morgan kom, men det blir jo hevdet at hans store kontaktnett er en av hans forcer. Tenkte at han kanskje kunne bidratt til og heve terskelen for prøvespillere en liten aning.
Da dette er sagt, skal det sies at jeg er positiv til Morgan, og glad han er kommet hit.
Jeg vil tro at med FFKs begrensede økonomi vil vi ønske å se nærmere på spillerne uansett om de kommer fra Morgans nettverk eller ikke.
Husk også at fokuset i januar har vært å skaffe FFK en trener... Jeg tror ikke helt Morgan har så voldsomt mye tid til å jage potensielle spillerforsterkninger, så lenge vi ikke har hatt trenerkabalen på plass. Dessuten er det rimelig sannsynelig at FFK har et håp om at den nye treneren kan trekke på sitt nettverk og kontakter. Og, som enkelte har påpekt tidligere, det kan være lurt å ha treneren på plass før man får forsterkningene.
Grönis har flagget 4-4-2, og da behøver man ikke de samme spillertypene som med en 5-3-2, 3-5-2 eller 4-3-3... Det ville jo vært dumt å signert et dyrt, defensivt midtbane-anker dersom vi skal spille med flat firer midt på også.
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Jeg vil tro at med FFKs begrensede økonomi vil vi ønske å se nærmere på spillerne uansett om de kommer fra Morgans nettverk eller ikke.
Husk også at fokuset i januar har vært å skaffe FFK en trener... Jeg tror ikke helt Morgan har så voldsomt mye tid til å jage potensielle spillerforsterkninger, så lenge vi ikke har hatt trenerkabalen på plass. Dessuten er det rimelig sannsynelig at FFK har et håp om at den nye treneren kan trekke på sitt nettverk og kontakter. Og, som enkelte har påpekt tidligere, det kan være lurt å ha treneren på plass før man får forsterkningene.
Grönis har flagget 4-4-2, og da behøver man ikke de samme spillertypene som med en 5-3-2, 3-5-2 eller 4-3-3... Det ville jo vært dumt å signert et dyrt, defensivt midtbane-anker dersom vi skal spille med flat firer midt på også.
Jeg er enig i at den nye treneren må få et skikkelig overblikk og få gjennomslag for sine ønsker om spillertyper. Dernest bør det siles litt mer, terskelen for prøvespill virker for lav. Når vi har hatt 7-8 spillere på besøk og ingen er vurdert gode nok så sier jo det litt. Litt bedre forberedelser kunne ryddet opp. Og som jeg har sagt tidligere, det må være litt tydeligere mål og mening med spillertyper som er på prøvespill.
Når det gjelder økonomi så er vel lønnskostnader også viktig å se på, ikke bare overgangssummen. Er økonomien vår så marginal som en kan få inntrykk av i aviser etc, så bør følgende leveregel følges: "En spiller ut for hver ny spiller. Ny spiller bedre en mannen som forsvinner".
Enkelt i teorien, men jeg har forståelse for at det er vanskeligere i praksis. Kan være arbeidsinstruks for en ny sportsdirektør?
En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske
…. og jeg som drømmer om FFK-gull !
Opprinnelig postet av dracula
Regner ikke egentlig Charlton som en toppklubb, men bedre enn ingen ting.hehe du må nok det,et bunnlag fra norge må regne et lag mange klasser høyere som et topplag.
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av dracula
Regner ikke egentlig Charlton som en toppklubb, men bedre enn ingen ting.hehe du må nok det,et bunnlag fra norge må regne et lag mange klasser høyere som et topplag.
Charlton er et lag som sikkert hadde slått FFK 8 av 10 ganger, altså et mye bedre lag. Men jeg ville ikke kalt dem en toppklubb allikevel.
Når det er sagt, så tror jeg FFK skal være fornøyd med å få til samarbeid med lag fra gode serier i Europa, f.eks Charlton (enn så lenge, rykker sannsynligvis ned)
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Har egentlig FFK en avtale med Charlton? Greit dem har disse to talentene, men er vel ikke dermed sagt at vi har en avtale med Charlton? Uten at jeg vet....... En annen ting er vel at når dem kom så ble vel ikke Charlton nevnt med ett ord, det var vel først senere........
Det ble nevnt flere steder at spillerne var i Charlton sitt søkelys, at de hadde trent med Charlton og at Charlton hadde eierskap i klubben/akademiet de kom fra i Elfenbenkysten. Men det ble riktignok aldri nevnt noe om konkrete bånd mellom FFK og Charlton, selv om hvert fall jeg tenkte mitt om at det muligens hang sammen slik...
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Har egentlig FFK en avtale med Charlton? Greit dem har disse to talentene, men er vel ikke dermed sagt at vi har en avtale med Charlton? Uten at jeg vet....... En annen ting er vel at når dem kom så ble vel ikke Charlton nevnt med ett ord, det var vel først senere........
FFK har en samarbeidsavtale i følge MA hvor vi kan låne spillere så lenge Charlton er i eliteserien.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914