Stallen skal slankes
Dette svarte Anders Grønhagen meg i forbindelse med nettgjest på FB.
Av: Hvor mange forsvinner fra dagens stall?
FFK har en for stor tropp, hvor mange spillere vil du slanke den med og eventuellelt når skal det være klart?
Hvis dere kvitter dere med f.e.s. fire spillere, kan det frigjøre lønnsutgifter slik at dere kan forsterke med andre spillere?
Jeg har tatt opp det spørsmålet med ledelsen og med all sannsynlighet kommer troppen til å bli slanket.
Tamas= Ut
hoås = Ut
mm = ut
Det er 3 sikre på en gang det
---------------------------
Opprinnelig postet av keiko99
Dette har vi da snakket om før mener jeg...
Tamas= Ut
hoås = Ut
mm = ut
Det er 3 sikre på en gang det
Tror også at Jørgen Magnussen er på vei ut.
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av keiko99
Dette har vi da snakket om før mener jeg...
Tamas= Ut
hoås = Ut
mm = ut
Det er 3 sikre på en gang detTror også at Jørgen Magnussen er på vei ut.
Gi meg en god grunn til at FFK bør kvitte seg med Jørgen Magnussen?
Fredrikstad!
en god grunn er vel kanskje at han ikke er god nok pr dags dato. å at han selv kanskje har et mål om å spille 1 lagsfotball.
jeg mener at han er verdt å satse på videre. vi har tross alt ikke så mange junior spillere som er på hans nivå. men det spørs jo om han selv er villig til å spille på 2 laget i to år til.
Opprinnelig postet av Patrioten
Tror også at Jørgen Magnussen er på vei ut.
Hvor mange år har Magnussen igjen av kontrakten sin?
Jeg håper FFK vurderer å leie ut juniorspillere med potensiale, fremfor å bare kvitte seg med dem.
Det er jo helt tydelig at han ikke har hatt den utviklingen man hadde ønsket, så jeg blir ikke overrasket om klubben forsøker å avslutte kontrakten eller låne ham ut til sesongen. På den andre siden så er han en av ytterst få lokale spillere og er fortsatt ung. Det styrker hans sak (men det er vel omtrent også det eneste). Foran ham i køen på midtstopperplass står Piiroja, Gerrbrand, Shabani og en eventuell ny midtstopper man har signalisert at man vil kjøpe. På midtbanen i en sentral defensiv rolle er det også mange spillere foran ham i køen. Jeg ser rett og slett ikke hvordan Magnussen skal ha noen fremtid på FFKs A-lag, og det tror jeg trenerne og ham selv også har innsett.
Tamas Szekeres har kontrakt frem til sommeren, og jeg tipper han ønsker å fullføre den. Med tanke på prestasjoner og alder er han nok smertelig klar over at det kan bli vanskelig å få kontrakt et annet sted. Jeg tror også det kan bli vanskelig/kostbart å løse Miika Multaharju og Øyvind Hoås fra sine kontrakter, og sistnevnte håper jeg også klubben satser på. Han er en utrolig spennende og talentfull NORSK spiss som fortsatt kan slå ut i full blomst. Jeg har ikke gitt ham opp.
Szekeres forsvinner uansett til sommeren, og jeg tror Jørgen Magnussen er nærmest døra av de øvrige spillerne nå før seriestart.
Men som jeg har gjentatt til det kjedsommelige her inne: Det er ikke lett å bli kvitt spillere man ikke ønsker, faktisk vanskeligere enn å finne forsterkninger. Det er mye som må klaffe. Og når man skriver under kontrakter på flere år med spillere som kort tid etter erkleres "uønsket" pga dårlige prestasjoner, så kan man egentlig skylde seg selv når det viser seg at det medfører store utgifter snarere enn inntekter å kvitte seg med dem. Multaharju er jo neppe interessert i å bli løst fra kontrakten med mindre han får en god kompensasjon for det, og det gjelder vel for de fleste spillere, dersom det ikke er en annen klubb inne i bildet. Og jeg tror ikke disse spillerne er de mest attraktive på markedet for tiden...
Hoås kan bli bra han, bare han ikke begynner med Simen Brenne-tendensene sine, dvs prøve å drible seg forbi hele forsvaret på egenhånd og blir litt tenkisk bedre.. Får håpe at Hlalvorsen spiller venstrebekk på søndag også. Syntes han greide seg bra mot Moss...
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!
Burn in hell, por favore..
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 02 feb 07, 21:39
Endret: 02 feb 07, 21:40
Opprinnelig postet av Costanza
Er det ikke nå to år siden Jørgen Magnussen holdt junioralder?
Han (Hoås) er en utrolig spennende og talentfull NORSK spiss som fortsatt kan slå ut i full blomst. Jeg har ikke gitt ham opp.
Enig, Hoås er et strålende talent med et stort potensiale. Har inntrykk av at han har mest å gå på hva gjelder arbeidsinnsats og -vilje. Virker som om han kanskje i litt for stor grad stoler på at god teknikk skal gjøre jobben. Men han er fremdeles ung nok til å kunne utvikle seg mye ennå.
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Costanza
Er det ikke nå to år siden Jørgen Magnussen holdt junioralder?
Han (Hoås) er en utrolig spennende og talentfull NORSK spiss som fortsatt kan slå ut i full blomst. Jeg har ikke gitt ham opp.
Enig, Hoås er et strålende talent med et stort potensiale. Har inntrykk av at han har mest å gå på hva gjelder arbeidsinnsats og -vilje. Virker som om han kanskje i litt for stor grad stoler på at god teknikk skal gjøre jobben. Men han er fremdeles ung nok til å kunne utvikle seg mye ennå.
Helt enig. Har som en annen nevnte også hørt at Hoås har vist mye bra på trening, kan virke som han har gått litt i seg sjøl. Han er utvilsomt et stort talent, har også skrytt en del av hans uforløste potensiale tidligere, nå gjelder bare å få det ut. Virker på meg som om Hoås` største fiende er han selv, tror det ligger mye på den mentale biten, virker som han fort blir psyka ned og mister troa på seg selv etter et par dårlige innvolveringer. Skal ikke se bort i fra at Grönhagen kan hjelpe Hoås en del der og gi han en ny vår i FFK trøya!
Lenge leve "hjørnet"!
tror det har psyka han ned mer enn noe annet
hver gang han har fått sjansen så har det bare vært drittkasting.... sånt må det bli slutt på!
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Hvis han Ukraineren kommer begynner det å bli veldig mange spisser. Skal vi spille 4-4-2 vil vel også Tarek bli ett spissalternetiv. I tillegg er det vel meningen West skal bli frisk etterhvert. Gardar har kommet. Fra før har vi da Toth, Hoås og Vuorinen. Da har vi unektlig stor bredde blant spissene, kanskje best i serien og det er vel tvilsomt om vi har brukt for alle. Sitter vel med en følese av at Toth ikke vil få mye spilletid i år......
Enig, Toth er i beste fall hårfint bedre enn de andre spissene, men sannsynligvis er han ikke det engang. I tillegg tror jeg flere av de andre spissene har mye større potensiale en Toth, både på kort sikt og spesielt på lang sikt. Toth er god i boksen og ganske god som oppspillspunkt, men han har sine klare begrensninger i fart og teknikk. Jeg tror vi har sett det beste av han allerede og tror han får lite spilletid under Grönhagen. På en annen side har han 2 år igjen av kontrakten, så han forsvinner nok ikke fra klubben. Skal vi kvitte oss med en spiss, så er det nok Hoås som er lettest å bli av med, men håper ikke det skjer.
Lenge leve "hjørnet"!
Hoås har potensiale, men det er noe med holdningene hans.
Har påpekt og påker enda at hos Hoås sitter sperrene hovedsak i hodet.
Har sammenlignet han med en ung Jostein Flo som i sine pure ungdom ( yngre enn Hoås idag) sto fram i intervju i (gamle gode) Sportsrevyen som den sjølbestalta nye Odd Iversen med ett ego så stort som Eiffeltårnet. Etter dette blei det tyst rundt J.F noen år, før han innså at han måtte faktisk jobbe mer med seg sjøl. Resten er historie om en meget bra fotballspiller.
Dersom Hoås på en eller annen måte kan lære av Jostein Flo´s erfaringer ligger framtiden åpen. Dessverre virker det på meg som han de siste åra ikke har vært i satnd til å utvikle sitt potesiale, det kan snart være for sent.
Mao burde ha FFK gi tt Hoås ultimatum. enten begynner du å vise arbeidsvilje, insikt også på FFK2 ( det er også jobben hans) ellers så pakker du kofferten. Er det en paralell til "Horny" vi ser.
Når det gjelder Toth, har han lenge etter min mening sunget på siste verset. Han er en OK spiss med bra erfaring, men nødløsning i TL. Gi han bort sammen med Tamas S i bytte for V.M f.eks, dvs om Moss har råd til lønningene.
Mao er denne ukraineren det som loves, grip fatt i han, og jobb aktivt for å slanke stallen.
PS gutten er jo yngre enn Hoås, kommet lengre i sin utvikling, trolig også bedre holdninger, " /dersom opplysninger er rette ) og gutten sjøl vil til FFK " Hva fanden nøler I efter"
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Seniorstallen slik den fremstår idag:
Keepere:
Shaban, Staw, Bråthen
Forsvarsspillere:
Shabani, Magnussen, Gerrbrand, Czwartek, Piiroja, Szekeres, Bertelsen (langtidsskadet). + Mergim Derevishi (1.års senior som forsøker å få kontrakt.)
Midtbane/Angrep:
Stadheim, Berg, Ramberg, Fofana, Bjørkøy, Kouadio, Elvestad, Multaharju, Kvisvik, West, Johansson, Vourinen, Tóth, Elyounoussi, Hoås.
Totalt består stallen av 23 utespillere.
Jeg tror ikke Mergim per dags dato er god nok til å få kontrakt, men tror det er større sannsynlighet for at han blir i klubben enn Jørgen Magnussen. Blant annet har jeg hørt Harry er si at Jørgen har slitt med motivasjonen i snart et år, og at det kanksje er riktig for ham med et miljøskifte. Vet at det har vært litt frustrasjon hos Jørgen over få sjanser etter at han først fikk prøve seg i eliten. Jeg mener han ikke er god nok og han er heller ingen junior. Men det er mange spillere som har blomstret med ny trener.
Szekeres forsvinner ganske sikkert. Men så lenge Bertelsen er langtidsskadet tror jeg han blir ut kontraktsperioden.
Jeg er ganske sikkert på at hverken Ramberg, Bjørkøy, Stadheim, Elvestad, Kouadio, Fofana eller Kvisvik er aktuelle for å bli "slanket bort". Dersom treneren vil bli kvitt noen, er det nok Multaharju (Har til og med snakket med spillere som sier han ikke er bra nok.). Hvis midtbanen må slankes og man ikke blir kvitt Multaharju, kan tror jeg at Christian Berg kan være et usikkerhetsmoment. Håper imidlertid at han blir siden han har noen egenskaper som ikke så mange av de andre på midten har.
Flest spørsmålstegn er det nok blant angriperne. Elyounoussi er jo soleklar. Toth har alderen mot seg og med ny trener er det et usikkerhetsmoment for han. Men samtidig har han en del egenskaper som gjør at han fort kan bli viktig i troppen selv om han kanskje ikke blir et førstevalg. Han er til de grader en lagspiller, er en positiv fyr og har rutine. Hvis man skal ha frem unggutter, kan han fort bli viktig for helheten.
Hoås har potensiale - ingen tvil om det. Jeg tror det er flere grunner til at han ikke har fått det ut ennå. Litt ham selv, litt publikum og en del skader. Når det gjelder å få frem talenter har jeg dessuten mer tro på det nye trenerteamet enn Eggen og co.
West tror jeg er ferdig i klubben.
Det jeg synes er mer skremmende er signalene jeg hører om at hverken Vourinen eller Johansson har vært noen schlägers på trening. Enkelte hevder at ingen av dem er gode nok ihvertfall ikke bedre enn de vi har fra før.
Jeg håper derfor på denne spillerstallen ved seriestart innenfor det jeg kaller reallistiske grenser:
Keepere: Shaban, Staw, Bråthen.
Forsvarsspillere: Gerrbrand, Piiroja, ny venstreback, ny midtstopper, Thomas Jørgensen (egen junior), Czwartek, Shabani, Bertelsen (Szekeres for Bertelsen frem til sommeren)
Midtbane: Stadheim, Bjørkøy, Kvisvik, Ny sentral, Ramberg, Fofana, Kouadio, Elvestad (og Berg).
Angrep: Elyounoussi, Ny spiss, Hoås, Tóth og den beste av Johansson eller Vourinen.
Totalt en spillerstall på 21 (22) utespillere + 3 keepere
Av disse vil minst 6 stk regnes som egenproduserte:
Ramberg, Staw, Shabani, Jørgensen, Elvestad og Elyounoussi.
Det betyr at følgende ville forsvunnet:
Magnussen, Mergim, Multaharju, West, Vourinen/Johansson og Szekeres (etterhvert)
Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....
God bedring, Dagfinn!
Spillerne jeg har hvert i kontakt med har Vourinen som første valg, men det er trenern som bestemmer.
Opprinnelig postet av paco
Spillerne jeg har hvert i kontakt med har Vourinen som første valg, men det er trenern som bestemmer.
Det tviler jeg sterkt på...
Har du lest forumets retningslinjer?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914