Stallen skal slankes
Opprinnelig postet av A.Scheie
Seniorstallen slik den fremstår idag:
Forsvarsspillere:
Shabani, Magnussen, Gerrbrand, Czwartek, Piiroja, Szekeres, Bertelsen (langtidsskadet). + Mergim Derevishi (1.års senior som forsøker å få kontrakt.)
Jeg tror ikke Mergim per dags dato er god nok til å få kontrakt, men tror det er større sannsynlighet for at han blir i klubben enn Jørgen Magnussen. Blant annet har jeg hørt Harry er si at Jørgen har slitt med motivasjonen i snart et år, og at det kanksje er riktig for ham med et miljøskifte. Vet at det har vært litt frustrasjon hos Jørgen over få sjanser etter at han først fikk prøve seg i eliten. Jeg mener han ikke er god nok og han er heller ingen junior. Men det er mange spillere som har blomstret med ny trener.
Mulig at jeg tar feil her, men var helt sikker på at Dervishi er midtbanespiller og ikke forsvarsspiller, hvis ikke de nå skal omskolere han til back eller noe sånt da? Dersom jeg har rett, så konkurerer han jo ikke med Magnussen om å være blant forsvarsspillerne som blir værende, men derimot konkurerer han om en midtbaneplass, og der er det nok enda trangere om plassene. Ellers så er jeg ganske enig i vurderingene dine.
---------------------------
Lenge leve "hjørnet"!
Opprinnelig postet av paco
Spillerne jeg har hvert i kontakt med har Vourinen som første valg, men det er trenern som bestemmer.
heldigvis..
Bedreviteren
Ble medlem: 14 sep 03
Lagt til: 03 feb 07, 22:35
Endret: 03 feb 07, 22:35
Er store forventninger til Islendingen som har slitt med en liten skade,Vourinen er god på trening og det samme er Hoås.Den ukrainske spissen kan også overraske.En spiller som er ønsket av Ac Milan og flere er sikkert ikke en dårlig spiller.Kan ende opp med et luksus problem på topp.Tror også det kommer et stortalent på +- 20 år,muligens fra england,kansje på Vback.
Klart det! Livet kan være vanskelig. Velge mellom AC Milan og FFK er blant livets kvaler....
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Klart det! Livet kan være vanskelig. Velge mellom AC Milan og FFK er blant livets kvaler....
Det var vel problemer med arbeidstillatelsen som gjorde ham uaktuell for Milan. Hvis det stemmer og FFK klarer å snappe ham opp kan det bli knall.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Er det mulig spydig og full av F som vanlig.Opprinnelig postet av paco
Er store forventninger til Islendingen som har slitt med en liten skade,Vourinen er god på trening og det samme er Hoås.Den ukrainske spissen kan også overraske.En spiller som er ønsket av Ac Milan og flere er sikkert ikke en dårlig spiller.Kan ende opp med et luksus problem på topp.Tror også det kommer et stortalent på +- 20 år,muligens fra england,kansje på Vback.Klart det! Livet kan være vanskelig. Velge mellom AC Milan og FFK er blant livets kvaler....
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!
Er det mulig spydig og full av F som vanlig.Klart det! Livet kan være vanskelig. Velge mellom AC Milan og FFK er blant livets kvaler....
Finn én surpomp bakerst i skapet. Smaksett denne med en enestående evne til å tolke alt negativt. Som topping kan du gi den mottoet "Aldri en glad dag".
Når den har grånet og mugnet enda litt mer kan du gi den et brukernavn og passord - Voilà; du har den herligste forumdeltager!
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Er det mulig spydig og full av F som vanlig.Opprinnelig postet av paco
Er store forventninger til Islendingen som har slitt med en liten skade,Vourinen er god på trening og det samme er Hoås.Den ukrainske spissen kan også overraske.En spiller som er ønsket av Ac Milan og flere er sikkert ikke en dårlig spiller.Kan ende opp med et luksus problem på topp.Tror også det kommer et stortalent på +- 20 år,muligens fra england,kansje på Vback.Klart det! Livet kan være vanskelig. Velge mellom AC Milan og FFK er blant livets kvaler....
Begynner bare å bli lei dem lite edruelige innlegga dine om supertrenere og superspillere som er og har vært på vei.....
Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.
Tror nok både johanson og Heavy er her ved sesongstart. De har rett og slett ikke lov til å bytte klubb enda.... Desuten viste jo Heavy seg fram på kampen mot Moss... SZekeres er nok den aller usikreste av alle, men så lenge han har kontrakt til sommeren blir han nok til da.Regner med at ingen klubber er interesert i ham etter blemma han gjorde mot Tromsø borte.... Syns også Halvorsen gjorde en god figur i kampen mot Moss, men det kan jo hende at nivået i Tippeligaen blir for høyt for ham.
Skal bli spennende hva som skjer med Raymond etterhvert Til sommeren har han vært her i 2 av de 3 åra kntrakten hans gjelder.. Håper formen hans holder og han avslutter kariæren sin her i FFK. Trenger en humørspreder som ham...
Ang Magnusen så står det på fredrikstadfk.no at han gjorde en god figur på 2. laget i fjor så han forstetter nok der...
West tror jeg legger opp hvis han blir skadet igjen..
Multe tror jeg blir her ut kontraktstiden hvis det ikke er andre klubber som er interesert i ham. Koster å bryte kontrakter, så jeg tror klubben beholder ham og bruker da ham på 2. laget...
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!
Vet at det er uhøflig å skrike, men kan vi ikkke holde oss til topic dere?!?!
Er noe så inn i ¤&&&#¤/&%# lei av at det alltid er de samme som skal forpeste de diskusjonene som er litt interessante fotballmessig. Ta det på PM eller i en egen tråd!
---
Snæbbus 78:
Du har selvfølgelig helt rett ang Mergim! Han er mest av alt midtbanespiller, men har også blit brukt defensivt. Jørgen er stikk motsatt, i utgangspunktet defensiv, men har blitt brukt på midten ved enkelte anledninger. Uansett, jeg tror hverken Mergim eller Jørgen Magnussen er gode nok for A-stallen. I betse fall tror jeg det er plass til en av dem, og føler at Mergim er nærmere enn Jørgen M. Jeg tror faktisk at både Thomas Jørgensen, Christian Halvorsen og Mergim er nærmere spill på førstelaget enn det Jørgen M er. Men hvis de skal ha en treningsgruppe 2 med spillere som er aktuelle for 2.divisjonslaget, kan nok både Jørgen M og Mergim være aktuelle til tross for at begge to nå innehar senioralder.
Vil veldig gjerne høre synspunktene til en del av dere andre når det gjelder eventuell slanking av stallen.
Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....
God bedring, Dagfinn!
Snæbbus 78:
Du har selvfølgelig helt rett ang Mergim! Han er mest av alt midtbanespiller, men har også blit brukt defensivt. Jørgen er stikk motsatt, i utgangspunktet defensiv, men har blitt brukt på midten ved enkelte anledninger. Uansett, jeg tror hverken Mergim eller Jørgen Magnussen er gode nok for A-stallen. I betse fall tror jeg det er plass til en av dem, og føler at Mergim er nærmere enn Jørgen M. Jeg tror faktisk at både Thomas Jørgensen, Christian Halvorsen og Mergim er nærmere spill på førstelaget enn det Jørgen M er. Men hvis de skal ha en treningsgruppe 2 med spillere som er aktuelle for 2.divisjonslaget, kan nok både Jørgen M og Mergim være aktuelle til tross for at begge to nå innehar senioralder.
Det var det jeg mente ja. Har ikke sett Dervishi så mye selv, men dersom han skal bli brukt defensivt så må vel det være på høyre backplass? Ser ikke for meg en lav og teknisk høyrebent spiller på noen annen plass i det defensive. Dersom Mergim får kontrakt så tror jeg nok han først og fremst må bruke dette året på å vise hva han er god for i 2 div. Skal bli spennende å se, og tror nok jeg kommer til å se en del 2 divisjons kamper i år, er jo moro å følge de unge og håpefulle i klubben også.
Når det gjelder Jørgen så kom vel han fra Lisleby som junior, fram til da så hadde han alltid spilt midtbane hos Lisleby, og det gjorde han også i begynnelsen hos FFK. Men så dro Eggen en Eggen og omskolert han til forsvarsspiller, noe jeg i dette tilfelle er helt enig med Eggen i. Tror ikke Jørgen har nok tempo i kroppen til å spille på midten, men derimot er han sterk og ganske god i dueller, har også et godt tilslag og er i stand til å slå lange presise oppspill. Kvalitetsmessig er jeg usikker på han, og tror han skal ha mer enn nok med å markere seg i 2 div. Fordellen til Jørgen kontra Mergim er jo at han allerede har kontrakt da. :) Likevel, jeg tror han forsvinner i løpet av våren. Vi har mange gode juniorer som er yngre og mer lovende enn Jørgen M, så hvis han blir tror jeg det enten skyldes at de trenger bredde for å ha godt nok 2 lag til å klare seg i 2 div., eller at Grönhagen ser noe annet i denne spilleren enn det jeg gjør og samtidig får han til å blomstre under nytt treningsregime.
Konklusjon: Mye spennende som skjer i klubben om dagen, men noen må nok også forlate skuta og jeg tror de mest aktuelle er nevnte Jørgen M, Mergim(tror desverre han ikke får kontrakt, men kan jo hende han selv velger å bli på en slags juniorlønn), Szekeres(men blir ut kontrakta), West(helt avhengig av å holde seg skadefri om han skal bli), Multiharju(rett og slett for dårlig). Ellers så er det en del som ligger i grenseland til å bli stallfyll syns jeg, de må eventuelt heve seg, men tror de fleste av dem blir i klubben til neste vindu. Da tenker jeg på f.eks. Hoås, kanskje Gardar, muligens Berg, og kanskje til og med Toth, vi får vente å se, men det klart at det vil skje en del ting på denne fronten i løpet av våren.
Lenge leve "hjørnet"!
Vil veldig gjerne høre synspunktene til en del av dere andre når det gjelder eventuell slanking av stallen.
Du kan lese litt om mine tanker rundt temaet i denne tråden. Det er skrevet for en liten stund siden, men det meste gjelder fortsatt.
Har du lest forumets retningslinjer?
Når jeg ikke nevnte Gardar J, så skyldes det ikke en forglemmelse, men det faktum jeg har påpekt tidligere.
En islandsk middelhavsfarer, som få utenom enkelt personer i FFK hadde hørt eller vært interessert i tidligere. Har mao minimal tro på at han holder TL standard.
West synger nok også trolig påsiste verset, årsak ligger kanskje mest i skader og lengsel etter varmere breddegrader.
Når det gjelder "Heavy" har det virket på meg, at han lider av mye av det samme som Hoås ( og før det "Horny").
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Lenge leve "hjørnet"!
God bedring, Dagfinn!
Er alle som har sett kampen enig i at Anders Prydz var banens beste spiller? (Jeg så ikke kampen, så jeg aner ikke.)
I så fall, eller om det i alle fall er en rimelig sunn vurdering at han var en av de beste, så håper jeg det anses godt nok tli at han får kontrakt.
Med utgangspunkt i dagens Fredriksstad Blad synes jeg det er passende å dra frem dette temaet igjen. Morgan Andersen sier til avisa at de ønsker å slanke stallen:
"Planen er å rydde opp litt i troppen. Vi har et ønske om å komme ned på 18 utespillere, pluss tre keepere, sier Morgan Andersen uten å ville gå inn på konkrete navn."
Hvis de skal klare denne målsetningen og samtidig ha inn noen nye, ja da er det mange som er utrygge. Selv tror jeg det er urealistisk å bli kvitt så mange med kontrakt og samtidig få inn noen nye. I "beste fall" tror de kan klare 20 utespillere.
Hva mener folket? Og hvem bør føle seg utrygge?
God bedring, Dagfinn!
Jeg tror at Hoås,Multaharju,Szekeres,Magnussen og kanskje West bør føle seg usikre..
Grunnen til at jeg drar inn West,er at han er oftere skadet enn frisk.. Desverre!
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914