Husk meg
Brukernavn
Passord

FFKs prøvespillere

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 feb 07, 12:17
Endret: 01 feb 07, 12:19
I år har det vært en vanvittig mengde med prøvespillere. Jeg tenkte at vi her på forumet kunne lage ei liste over alle som har vært på prøvespill i FFK de siste årene. Jeg kommer til å oppdatere denne posten etter hvert som navn dukker opp i tråden. Forsøk å ha med når en spiller var på prøvespill. Minimum året, helst måneden, og aller helst eksakte datoer. Det skader heller ikke med linker til nettsider, hvor det står noe om spillerne.

Det kan være litt artig å mimre litt rundt alle spillerne som har vært på prøvespill i tidligere prøvespillere, samt kanskje finne ut hvor i verden de befinner seg nå. Gjorde FFK et godt valg ved å sende de hjem? Eller tabbet man seg regelrett ut?

Fyr løs med navn!

2007

2006

2005

2004

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 01 feb 07, 12:37
Endret: 01 feb 07, 12:44

2004. Usikker når.

Mihaita Curea!

Feb 2005

Allan Patrick Cipriani!!!

Hehe.

Bare kos dere!

Januar 2006

Given Mabasa

Står en samleside om alle her!

Fredd

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 01 feb 07, 12:47
2007

Teet Allas (Estland)
Andrei Sidorenkov (Estland)
Birkir Saevarsson (Island)
Palmi Rafn Palmason (Island)

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 01 feb 07, 13:18
Her er noen....

2004:

Toni Kallio
Finsk midtstopper/venstreback/venstre midtbane/spiss som prøvespilte på La Manga i treningskamp mot Café Opera. Gikk senere til Molde.

Tam Thien Tran
Ble med FFK til La Manga i 2004 sammen med Koskela. Gjorde en grei figur, prøvd som venstreback, men fikk ikke kontrakt. Gikk senere fra Kvik Halden til Sparta Sarpsborg. Har nå lagt opp.

Mihaita Curea
Et klassisk eksempel på dårlig research fra FFKs side...

Alexander Rosen
Testet i treningskamper på sørlandet etter anbefaling av Tore Pedersen. Tyskeren imponerte ikke. Gikk senere til Follo i Adecco-ligaen.

Roy Bolme

Ung spiss som var student ved Haugetun Folkehøgskole.

Ståle Thoresen
Fra Orkdal etter anbefaling fra Nils Arne Eggen.

Patrik Fredholm

Spissen som da spilte for Kvik Halden i 2. divisjon og bøttet inn med mål.

2005:

Jeff Cunningham
Må vel kanskje sies å være "prøvespill". Men kanskje han hadde takket ja om FFK hadde tilbudt ham kontrakt i 2005? Ville antagelig vært et kupp!

Magnus Bahne
Finsk keeper på prøvespill sommeren 2005 like før Thomas Myhre kom.

Allan Patrick Cipriani
Trenger neppe å bli kommentert...

2006:

Jacob Rasmussen
Dansk midtstopper på prøvespill som potensiell erstatter for Bora Zivkovic sommeren 2006.

Joel Lindpere
Estisk midtbanespiller med landskamper midt i 20-årene.

Richard Henriksson
22 år gammel svensk midtstopper/venstreback med fartstid i Djurgården.

Arouna Odruago

Fra Burkina Faso. Anbefalt av Nils Ole Oftebro (!)

Carlos Johnson
Venstreback fra Costa Rica. Gjorde det bra, men fikk ikke kontrakt.

Given Mabasa
Den pinlige historien om hvordan noen i FFK ble lurt av "Emile Baron".

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 30 mai 07, 19:39

Opprinnelig postet av Costanza
Her er noen....

Joel Lindpere

Å hei.Han må da ha nærmet seg 100 år. Der burde grensen vært nådd

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 30 mai 07, 20:01
Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av Costanza
Her er noen....
Joel Lindpere

Å hei.Han må da ha nærmet seg 100 år. Der burde grensen vært nådd

Han gjør det vel bra i Tromsø....?

RednWhite

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 30 mai 07, 21:58
Endret: 30 mai 07, 22:01

Joel Lindpere er en offensiv mistbanespiller av samme kalliber som Piiroja er som midtstopper. Tromsø oppdaget det umiddelbart. Men i FFK? Nei, her lar man seg ikke imponere så lett. Her er vi kresne, nemlig. Oj så kresne vi er.

Carlos Johnson, imponerte på trening, hadde masse rutine og solid fysikk. Etter omtalen å dømme minst like god som Prytz, garantert sterkere i dueller og ikke minst på hodet - kvaliteter FFK har stor mangel på. Gi Johnson kontrakt? Hø!

Palmi Rafn Palmasson, imponerte også mange med stødig teknikk, god plasseringsevne og strålende spilleforståelse og pasningsfot. Sentral midtbanespiller med defensive kvaliteter og en god playmaker. En type spiller som er mangelvare i FFK, og som vi i Cristian Bergs skadefravær ikke har noen som ligner på. Det eneste vi har et et stort hull i troppen som Palmi etter beskrivelsen ville fylle meget godt. Men fikk han kontrakt??? Ikke på denne siden av Jupiter!

Ett eksempel til fra linken til Costanza: "[StåleThoresen er angriper og leverte et positivt inntrykk på fredagens trening. Hurtig og plasseringsdyktig, og han ble faktisk toppscorer med tre mål under fotballbiten på treningen. Men det er langt frem til en eventuell kontrakt."

Hva FFK gjør galt burde være åpenbart. Man finner den ene mellomstore gullklumpen etter den andre, og forkaster dem fordi man håper å finne en enda større en rundt neste sving. Tilslutt blir man sittende med det man får, noe som ofte er spillere som kjøpes inn i siste liten, og ofte uten prøvespill - for det var det ikke tid til.

Ingen ytterligere kommentarer. 

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 30 mai 07, 22:17
Endret: 30 mai 07, 22:34
Usedvanlig krast til deg å være, FlightOfTheRat. Men ja, det er lett å sitte her i sofaen og være etterpåklok. Nå var det en gang sånn at Joel Lindpere ble veiet og funnet for lett for FFK. Jevnt over var reaksjonene her på forumet at dette var et tegn på at klubben var på vei i riktig retning. At man var ferdige med Eggens tilsynelatende tilfeldige spillerkjøp, og at man nå hadde hevet lista litt; at klubben rett og slett hadde blitt mer profesjonell.

Lindpere har så langt spilt syv kamper for Tromsø i årets serie. Foreløpig ligger han på 134. plass på VG-børsen av totalt 155 spillere. Kun to FFK-spillere ligger under ham - Cwzartek og Martyn. Selv om VG er en like stor sannhetskilde som Donald, indikerer kanskje dette at han ikke er god?

Ære være Plankebyen

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 30 mai 07, 22:32
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Joel Lindpere er en offensiv mistbanespiller av samme kalliber som Piiroja er som midtstopper. Tromsø oppdaget det umiddelbart. Men i FFK? Nei, her lar man seg ikke imponere så lett. Her er vi kresne, nemlig. Oj så kresne vi er.

Han ble vurdert på v.back i FFK , v.kant har vi nok av fra før. Tviler på at de vurderte han på den plassen i det hele tatt. Hvordan kan de da " oppdaga " kvalitetene på den plassen ??

Tromsø trengte jo det, og det er jo lettere å se det da man prøver han ut på den plassen.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 30 mai 07, 22:48
Endret: 30 mai 07, 22:48

Opprinnelig postet av Per Egil
Selv om VG er en like stor sannhetskilde som Donald, indikerer kanskje dette at han ikke er god?

Tja, kanskje er jeg litt etterpåklok. Men uten Lindpere på banen tviler jeg faktisk på at Tromsø hadde vunnet hjemme over FFK. Se kampen i opptak hvis du har den, og legg merke til hvor involvert han er i forkant av scoringene. Det er ikke bare mot FFK han har vært god heller. Men hva skal man si om VG? Kanskje kan vi si litt mer når sesongen er over... Ellers er det mange sm mener at Bertelsen er en god spiller. Jeg skal holde åpent for at han kanskje er det, men i følge VG er han ikke noe god. Så noen tar feil et sted.

Forstår argumentet til Rune H om at man ikke så kvalitetene i Lindpere fordi man ikke lette etter den spillertypen. Men hvorfor tester man ut en offensiv midtbanespiller på backplass? Og hvorfor lette man ikke etter en offensiv midtbanespiller når man nettopp hadde solgt Simen Brenne?

Ikke rart man får måne, så mye som det er å klø seg i hodet over.   

Fotball til side Per Egil, hva mener du med at VG er en like stor sannhetskilde som Donald? Jeg stoler mye mer på Donald enn på noe jeg leser i VG!

"Det e helt vanvittigt det så skjer her på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Per Egil

Moderator

Lagt til: 30 mai 07, 22:53

Ingen ytterligere kommentarer. 

Men hva er det jeg ser nå. En ny kommentar?

Ja, du har selvsagt helt rett. Det var dårlig gjort mot Donald.

Ære være Plankebyen

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 30 mai 07, 22:54

Opprinnelig postet av Per Egil

Men hva er det jeg ser nå. En ny kommentar?

Ja, du har selvsagt helt rett. Det var dårlig gjort mot Donald.

Ingen er perfekt.

Per Egil

Moderator

Lagt til: 30 mai 07, 23:00
Spot on. Jeg tror forresten signaturen din ikke er helt riktig. Så vidt jeg minnes var Frode Olsens spontane reaksjon De e et haraball vi e vitne te på Fredrikstad Stadion.

Ære være Plankebyen

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 30 mai 07, 23:04

Tror faktisk han sa begge deler. Men la oss være enige om å huske det som vi husker det. Det blir som regel best sånn.

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til: 30 mai 07, 23:50

Han sa faktisk ganske ordrett: "HÅHÅHÅ! Det e jo et haraball, det e helt vanvitti det som skjer på Fredrikstad stadion. Se på denne, der e jo Per Egil Ahlsen klasse over avslutningen til Prytz, dette er vakkert.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 31 mai 07, 00:03

Men hvorfor tester man ut en offensiv midtbanespiller på backplass?

Han kan sikkert spille v.back. Derfor kanskje ??

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 31 mai 07, 00:13
en hvorfor tester man ut en offensiv midtbanespiller på backplass? Og hvorfor lette man ikke etter en offensiv midtbanespiller når man nettopp hadde solgt Simen Brenne?

Fordi Eggen elsket å omskolere, og jeg mistet nesten underkjeven, da han sa dette til meg på telefonen. Over alt hvor jeg hadde lest på nettet ble Lindpere beskrevet som en offensiv venstrekant. Eggen derimot mente at Lindpere kunne være et venstrebackalternativ...

- Lindpere vurderes fortsatt av klubben, forteller Eggen til ffksupporter.net.

Fra internetts store informasjonskilde har vi klart å grave frem at Lindpere er en hurtig, venstrebent kantspiller og således burde være mest aktuell for venstrevingen. Eggen forteller at Lindpere er mer anvendelig enn som så:

- Lindpere kan også spille sentralt og på venstreback, så han kan være aktuell for oss, avslutter Eggen til ffksupporter.net.

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php

Har du lest forumets retningslinjer?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 31 mai 07, 00:30
Endret: 31 mai 07, 00:30

Opprinnelig postet av Holters
- Lindpere kan også spille sentralt og på venstreback, så han kan være aktuell for oss, avslutter Eggen til ffksupporter.net.

Så de brydde seg ikke om å vurdere han på v.kant en gang, siden de hadde spillere nok der fra før. Opplagt det.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 31 mai 07, 07:51
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Så de brydde seg ikke om å vurdere han på v.kant en gang, siden de hadde spillere nok der fra før. Opplagt det.

Det er ikke så rart prøvespillerne ikke har fått til så mye hos oss... Det er vel ingen som har fått spille på "rett" plass.  Litt flaut, synes jeg.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 31 mai 07, 09:13
Jeg husker for mange år siden at Erik Mykland skulle prøvespille for en tysk klubb. Når han kom trodde de han var finsk og skulle spille back.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914