Husk meg
Brukernavn
Passord

Til alle dere som bare syter og klager..nok er nok!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til: 31 jan 07, 22:59
Endret: 31 jan 07, 23:06
Opprinnelig postet av Plankekæll
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Nå må alle syterene som mener Morgan og styret er skyldig i Irak-krigen, afganistan OG palestina ..roe seg ned litt og spørre seg noen spørsmål:

- Er Fredrikstad egentlig verdens navle som lokker til seg store profiler som vil dø for å bo her?

Vi har ikke mye å tilby en tilreisende fotballspiller, vi har ett utested av ok kvalitet, vi har ett sentrum som gåes gjennom på 5 min, vi har INGEN flyplass (ikke før om ca 1 år) etc, etc.

Hvilket utested?? Og er det viktig for å bli god i fotball?

Det er ikke viktig for å bli god i fotball, men det er viktig for å lokke til seg spillere . De har faktisk har fritid, og vil ut på byen som andre når de har fri. Hvis du skulle flytte og lønna var lik på grense jacobselv og oslo..hvor ville du flyttet?

Brukte bare det med utested som en indikator på at Fredrikstad ikke er verdens navle.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til: 31 jan 07, 23:12
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Husgutt

Hva er nytt med trådstarters innlegg ?? Alt det han skriver er opplagt og er debattert mange ganger før. Så dette lange innlegget gir meg ingen ny AHA- opplevelse.

Nå er det svært få poster her inne som gir en ahaopplevelse da, og jeg har enda ikke fått en ahaopplevelse av noen av dine poster, Rune..

Jeg synes det er greit at dere ikke får dette av meg. Men med trådstarters lange innlegg virka det som at noen her inne ble overraska hvordan folk bør/ skal være. At vi ikke skal hetse våre egne spillere etc. er blitt debattert nok her inne. Så å lire av seg et så langt innlegg, og oppnå så lite. Det hadde ikke jeg giddet å gjort.

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at DU skrev dette, din stil er mer å legge inn mange små kritiske innlegg uten forslag til løsning. Det hjelper aldri og kommer aldri til å gjøre det. De du krisiserer ser bare på det som surt oppgulp, likeså som de aller fleste andre som leser de.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 01 feb 07, 02:36
Endret: 01 feb 07, 05:17

Sier ikke at klubben er perfekt, men det har aldri vært satset så profft som nå, så man bør vel gi ledelsen noe cred. OG at folk klager på at det er for mange prøvespillere det blir for dumt, aktivitet er i alle fall bedre en passitivitet.

Veldig riktig angående satsingen. Med all usaklige den kritikken som hagler over Morgan & co så kan man godt forstå at alle med kompetanse og seriøse ambisjoner har holdt seg langt unna FFK i tiår. Makan til arbeidsvilkår skal du lete etter (skjønt den som leter vil nok finne). 

Hva bedre kunne klubben gjort i disse dager enn å teste ut spillere i massevis? Det er helt uvirkelig at noen synes FFK fortjener kritikk nå. Vent til alle nye spillere (og trenere) har bæsjet på leggen, til FFK på nytt sliter under nedrykkstreken og Morgan er tiltalt for svindel og korrupsjon, da har man noe å klage over. Tydeligvis mange i Fredrikstad som er uvant med å forholde seg til medgang.

RELAX. Rom ble ikke bygd på en dag...og å bli ett topplag i tippeligaen tar ikke 3 sesonger. Det tar nok litt lenger tid gitt.

Ja! Det tar lenger tid. En av mine kjepphester så lenge jeg har vært på dette forumet. Et topplag må ha et så stort utvalg av gode spillere at man tåler skader, formsvingninger og annet som forstyrrer lagets stabilitet gjennom en hel sesong. Bare se hvor sårbart forsvaret ble i Bertelsens fravær. Ideelt skulle man hatt to klassespillere (etter norsk standard) til hver posisjon på banen, i det minste en fem 5-6 utover førsteelleveren. Dit er det langt. Det er ikke bare å kjøpe gode spillere så får man et godt lag, slik sutrekoret åpenbart tror. Et lag må bygges, og det tar tiden sin det.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 01 feb 07, 10:02

Flott innlegg av trådstarter og dette budskapet kan ikke gjentas ofte nok. 

Vi som har vært med en stund vet hva du snakker om mht syting.  Jeg vet ikke om det er bedre andre steder, men jeg vet at Fredrikstadpublikummet i stor grad er verdensmestre i egne øyne.  Ikke bare mht fotball, men i veldig mye.   Faktum er at Fredrikstad er en liten by med kjøpesentre og folk i bil.  Folketallet er større enn Sarpsborg, Halden, Moss mm., men går man i byen en lørdag så er disse byene like øde og folketomme.  Fredrikstads problem er at byen er størst i Østfold, men Østfold er på nivå med Finnmark på mange indikatorer som gir status for fylket.  En indikator er antall røykere som Østfold topper.  Mye røyk = dårlig helse = veldig mye negativt!  I Fredrikstad blir man fort sett rart på om man snakker en rar dialekt også, noe som sier noe om at Fredrikstadfolk vet lite om det utenfor byens grenser.

De spillerne FFK har på prøve er de beste FFK kan få tak på mht. at FFK fortsatt er som et bunnlag å regne, at økonomien i ikke tillater så mye mer og at Fredrikstad i seg selv ikke er så lokkende som mange her tror.  Fredrikstad står langt bak Oslo, Trondheim, Bergen, Stavanger og Kristiansand når det gjelder å bli fristet til å flytte til disse stedene.

Jeg synes det er mye positivt som skjer i FFK og i Fredrikstad mht høyskolen, en del nybygging som det nye hotellet, det kommer en flyplass i nærheten, FFK får ny flott stadio, Fredrikstad får en golfbane nær inntil bykjernen, og det er mye bra initiativ i byen.  Men å snu det negative bildet kommer til å ta mange år.  Men man må være positive hele veien og samtidig gripe tak i problemene.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 01 feb 07, 11:47

Hva er nytt med trådstarters innlegg ?? Alt det han skriver er opplagt og er debattert mange ganger før. Så dette lange innlegget gir meg ingen ny AHA- opplevelse.

Nå er det svært få poster her inne som gir en ahaopplevelse da, og jeg har enda ikke fått en ahaopplevelse av noen av dine poster, Rune..

Jeg synes det er greit at dere ikke får dette av meg. Men med trådstarters lange innlegg virka det som at noen her inne ble overraska hvordan folk bør/ skal være. At vi ikke skal hetse våre egne spillere etc. er blitt debattert nok her inne. Så å lire av seg et så langt innlegg, og oppnå så lite. Det hadde ikke jeg giddet å gjort.

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at DU skrev dette, din stil er mer å legge inn mange små kritiske innlegg uten forslag til løsning. Det hjelper aldri og kommer aldri til å gjøre det. De du krisiserer ser bare på det som surt oppgulp, likeså som de aller fleste andre som leser de.

Tålte du ikke kritikk på startinnlegget dit ??

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 01 feb 07, 12:40

Enig i hovedinnholdet i det du skriver DeKjõk.

Eneste innvending må bli at jeg synes du i ett bra innlegg, retter dette hovedsak til de som er kritisk mot enkelte /mange sider ved FFK.

Synes faktisk at innlegget ditt i større grad peker på en "verdensmester-holdning" som enkelte av FFK supporterne legger for dagen. Vi er store, vi  er best osv, en drøm som hindrer enkelte å kunne godta kritikk, uten at det rokker deres egen sjølbilde.

Konklusjon håper /tror at FFK er på rett vei, at FFK er blitt styrket av de "tumultene" som bl.a har gitt seg utslag i "nesten konkurs" og at KTE valgte å gå.

Likevel mener jeg (som enkelte andre) at det fortsatt må være lov til å stille enkelte kritisk spørsmål, når en frykter at det er på sin plass. La gå at andre kjenner "situasjonene" bedre osv, eller har ett totalt annet utgangspunkt.

Tror fortsatt at det er gjennom motsetninger / "konflikter" vi skaper utvikling.

Dersom alle er enige, bifaller det som "lederen" sier, ja da står vi i beste fall i giv akt på stedet hvil.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07

Lagt til: 01 feb 07, 13:02
Opprinnelig postet av dracula
Likevel mener jeg (som enkelte andre) at det fortsatt må være lov til å stille enkelte kritisk spørsmål, når en frykter at det er på sin plass. La gå at andre kjenner "situasjonene" bedre osv, eller har ett totalt annet utgangspunkt.

Tror fortsatt at det er gjennom motsetninger / "konflikter" vi skaper utvikling.

Dersom alle er enige, bifaller det som "lederen" sier, ja da står vi i beste fall i giv akt på stedet hvil.

Innbiller meg at de fleste er enige i det, og hvis du ser etter så har mange av de som er lei syting deltatt i debatter som kritiserer disponeringer o.l. i klubben.

Det som jeg reagerer på er de som stadig vekk må "rape" for å spre vond lukt. Det provoserer ikke, det kveler kun entusiasmen.

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 01 feb 07, 14:32
Endret: 01 feb 07, 14:33
Dracula,

selvsagt er det lov til å stille kritiske spørsmål.  Men selv om det er mye negativt her så er det ingenting iforhold til hva som beveger seg utenfor dette forumet, på fex tribunene og i gata.  Og disse negative kritiserer ofte navngitte personer som kan være spillere eller folk rundt klubben og i administrasjon uten å ha bakkekontakt mht hvilket nivå FFK og Fredrikstad befinner seg på idag.  Kritikken må stå i forhold til realiteten.

Mange er sinte og forbanna for at FFK ikke får de kjente navnene, men de kjente navnene jaktes på av lag som per idag kan tilby mer både mht det sportslige, det økonomiske g omgivelsene.  Vi har 3 navn i FFK i Kvisvik, Shaban og Tarik og så hadde vi Brenne.  Brenne satset oppover og gikk.  Kvisvik blir her fordi han har gitt så sterke signaler på det når han gikk fra Brann og Tarik og Shaban forsvinner nok rett ut av landet.  Vi har altså nok problemer med å beholde de kjente navnene vi har.

Veldig enig i at motsetninger skaper utvikling. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 01 feb 07, 14:44
Hvordan kan motsetninger skape utvikling? Dummeste jeg har hørt. Strider jo mot alt som har blitt sagt i denne tråden.

Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 01 feb 07, 14:57
Opprinnelig postet av Tango
Hvordan kan motsetninger skape utvikling? Dummeste jeg har hørt. Strider jo mot alt som har blitt sagt i denne tråden.

Motsetninger har potensiale til å ende ut i fruktbare diskusjoner, hvor man kan få belyst flere sider av en sak, og dermed lære noe.
(selvom det absolutt ikke er noen selvfølge at dette skjer)

Sure oppgulp og drittslenging uten noen som helst form for konstruktivt innhold derimot, har bare potensiale til å irritere andre mennesker.

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06

Lagt til: 01 feb 07, 15:12
kan ikke helt se meg enig i at ffk og omgivelsene er så vanvittig lite attraktive at vi må ta til takke med annenrangsspillere.
det er andre mindre klubber mtp budsjett og omgivelser, interesse osv som henter "navn".
det selvsagt diksuteres om det er noe vits i å hente "navn" men, jeg forstår ikke hvorfor vi ikke skulle klare det?

er ikke meninga å forsure denne nytenkende tråden men det går en stund mellom hver gang jeg føler meg sikker på at "ja dette var en forstekning" når noen kommer .....

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 01 feb 07, 18:18
Opprinnelig postet av Tango

Det høres nok rart ut, men ulike personer kan få ut mer av potensialet til hver person.  Man tvinges til å tenke anderledes.  Det er velkjent teknikk i prosjekteringer fex.  Det gir et bedre fundert resultat.

Jeg vil fex at trenerne i trenerteamet til FFK skal være svært ulike, da har klubben hele veien flere bein å stå på, det handler om å utfylle hverandre.

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 01 feb 07, 18:44
Opprinnelig postet av torkr
kan ikke helt se meg enig i at ffk og omgivelsene er så vanvittig lite attraktive at vi må ta til takke med annenrangsspillere. 

Hvis vi bare skal se på byen i seg selv så tror jeg ikke at man i Fredrikstad skal tro at at byen er noe mer attraktiv for andre i Norge enn fex Hamar.  Jeg har bodd i Oslo i 11-12 år, da får man et annet perspektiv og akkurat som Kristiansund er en av byene over på vestlandet er Fredrikstad en by i Østfold et sted for de fleste i Norge og så mye mer enn det er det ikke.

Men det viktigste for en spiller er kanskje uansett klubben, arbeidsstedet.  Spillere har ambisjoner, FFK er en nykommer til norsk toppfotball å regne og en nedrykkskandidat, også iår til tross for bra målsetninger om topp 4.  Apparatet rundt klubben blir bedre og bedre, men vi skal ikke laste dem som ble med fra bakgården og opp i TL på 2 år for at mange feil ble gjort så lenge de gjorde hva de kunne og inntil det motsatte er bevist så tror jeg de gjorde det.

Det å komme opp til de stabile TL lagene er vanskelig og det koster.  Vi stiller nok fortsatt etter de klubbene som ligger foran oss på tabellen fordi de nok har mer rutine og nettverk på å skaffe de gode spillerne.  Vi har fått et nettverk via Morgan, det er bra!  Men du ser jo hvor mye drit den mannen får slengt til seg gjennom byens aviser også.  Skal ikke komme her og komme her, i dress og greier.   Jeg synes FFK har gjort det veldig bra utifra forutsetningene.  Ja det er kommet spillere som har falt igjennom, men det skjer i alle klubber, ikke bare FFK.  Dette er et usikkert marked.

Det var en tråd på vg nett for litt siden om flopper i egen klubb og de er det mange av i TL.

Jeg velger alltid en positiv innstilling til en sesong, hvis ikke  er det ikke noe poeng.  Om FFK tar inn en på prøve og han ikke er dugelig så helt greit. 

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 01 feb 07, 20:33

Opprinnelig postet av DeKjök

Jeg velger alltid en positiv innstilling til en sesong, hvis ikke  er det ikke noe poeng.  Om FFK tar inn en på prøve og han ikke er dugelig så helt greit. 

Selvsagt. At det kommer mange spillere på prøve er bare positivt.  Det er en meget postiv ting at FFK nå tar tak i dette før sesongstart og at vi slipper de fleste "Eggen-overgangene", dvs lovende spillere som skal omskoleres til ditt og datt..

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 02 feb 07, 00:32
Endret: 02 feb 07, 00:35

Jeg tror ikke Fredrikstad er verdens vanskeligste by å lokke utenbys/utenlandske spillere til. Kulturlivet i Fredrikstad er faktisk ganske bra, hvis en ser litt stort på det. Gamlebyen, skjærgården, kort vei til Oslo, kort vei tli Sverige - vi snakker ikke verdens navle men Fredrikstad er adskillig mer strategisk plassert enn f.eks. nevnte Hamar.

Men det er vel først og fremst FFK som skal lokke gode spillere til byen. For å si det sånn, Manchester er vel kanskje ikke Englands kuleste by det heller. Men hvem bryr seg om det?

Det er en ting jeg har inntrykk av at er vanskelig i Fredrikstad (kanskje mange andre steder også), og det er å finne balansen mellom den helt triste pessimismen, og følelsen av å være veldig mye bedre enn alle andre. Har inntrykk av at en del klamrer seg til et enormt mindreverdighetskomleks av frykt for å bli (eller bli oppfattet som) overlegen. Det er liksom alltid tryggere å være skeptisk og negativ. Da enten får man gleden av å si "hva var det jeg sa" eller man får en hyggelig overraskelse hvis noe går bedre enn man trodde. Og man slipper å svare for at man var naiv, godtroende, uten bakkekontakt etc osv m.m.

Det tok FFK 20 år å komme tilbake til toppserien. Det kommer antagelig til å ta like lang tid før de trygge pessimistene i byen har vent seg til at FFK faktisk har blitt et bra lag igjen.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 02 feb 07, 08:49
øy. bor 4 mill i Manchester da.. faktisk ganske kul by, selv om den ikke akkurat er smellvakker

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 02 feb 07, 09:42

Diskusjonen fortsetter , men ingen har faktisk fanget opp , hentydningen at det er "mindreverdihetskomplekset" som ofte skaper de ensidige fanatiske supporterne (Hooligans) som ikke evner eller tåler kritiske røster.

Til Tango, dersom du synes det er merkelig at motsetninger kan skape utvikling, tror jeg det kan skyldes at du legger for mye i ordet motsetninger. 

En motsetning kan f.eks bare være forskjellen på den kunnskap man innehar og den kunnskap man ønsker å tilegne seg.  I fotball kan også være motsetninger i forskjellig spillestil, som igjen gir mulighet for videreutvikling.

Det en kan diskutere er selvsagt om det behøver å være motsetninger i hovedmålet. 

Håper ikke dette ble for teoretisk.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 02 feb 07, 09:46

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Kulturlivet i Fredrikstad er faktisk ganske bra, hvis en ser litt stort på det. Gamlebyen, skjærgården, kort vei til Oslo, kort vei tli Sverige - vi snakker ikke verdens navle men Fredrikstad er adskillig mer strategisk plassert enn f.eks. nevnte Hamar.

Det kan hende at Fredrikstad har et kulturliv, men det er lite synlig.  Det du nevner her er kort vei ut til andre ting.   Det er fortsatt vanskelig å arrangere konserter i Fredrikstad hvor ikke Thomas Ledin er med.  Seriøst Teater som ikke er buskis er umulig.   Utelivet er faktisk ikke så bra sammenlignet med mindre byer.  Men potensialet er der, folk må bare ut av sofaen og sette igjen bilen hjemme.

På 80 tallet når jeg gikk på Gymnaset kunne man dra til byen lørdag formiddag og treffe nær sagt alle, det var masse folk i byen og den levde.  Idag er den helt dau og det er kjøpesenterenes skyld.

Dette er en diskusjon på siden så den er vel kanskje ikke nødvendig å fortsette her.

Jeg mener uansett ikke å være negativ for jeg har troa.  Men man må være realistisk når man kjefter på FFK for at de ikke får tak i navnene.  Sannheten er også at som Stjernen så består FFK av få lokale.  Det tyder på at mye ikke har vært gjort riktig mht idrett i Fredrikstad.  Derimot har fex lille Molde produsert mange gode spillere de siste 15 åra.  Vi burde ha et mye større potensiale enn Molde til dette.  Noe er uforløst.  Fredrikstad har også veldig mange håndballag, men klarer aldri å hevde seg i toppen.  Jeg tror det er litt vanskelig å satse seriøst i Fredrikstad fordi man ikke skal stikke seg ut.  Jeg har håp om at Tarik kommer seg til Premier League og viser at det er mulig.

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 02 feb 07, 10:06

øy. bor 4 mill i Manchester da.. faktisk ganske kul by, selv om den ikke akkurat er smellvakker

Så har jo heller ikke den byen fostret storheter som The Beatles og Liverpool FC heller da....:-)

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 02 feb 07, 11:25
Opprinnelig postet av DeKjök

Så har jo heller ikke den byen fostret storheter som The Beatles og Liverpool FC heller da....:-)

nja. Personlig syns jeg Joy Division og  New Order er mye fetere enn Beatles. For ikke snakke om The factory... Dessuten har Manchester en deilig housescene.. mmmmmmm.. hehe

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914