Husk meg
Brukernavn
Passord

Til alle dere som bare syter og klager..nok er nok!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til: 31 jan 07, 00:04

Nå må alle syterene som mener Morgan og styret er skyldig i Irak-krigen, afganistan OG palestina ..roe seg ned litt og spørre seg noen spørsmål:

- Er Fredrikstad egentlig verdens navle som lokker til seg store profiler som vil dø for å bo her?

Mitt Svar: NEI, vi har ikke mye å tilby en tilreisende fotballspiller, vi har ett utested av ok kvalitet, vi har ett sentrum som gåes gjennom på 5 min, vi har INGEN flyplass (ikke før om ca 1 år) etc, etc.
Vi må derfor betale DYRT for helt vanlige spillere. Etablerte TL spillere har andre mer attraktive steder å lete etter jobb. Derfor må vi finne noen uoppdagede talenter som kan utvikles til å bli gode TL spillere. Eller spillere som har stagnert i karrieren sin, men som kan få ett løft i FFK. (Shami er jo et godt eksempel i så måte)

- Har FFK "unlimited credit"? (dvs bunnløs lommebok for de som ikke kan norsk)

Svaret er: Nei, Terje Høili og sponsorpoolen har ikke fått pengene sine ved å sløse de bort, de har fått de ved å gjøre kloke innvesteringer for fremtiden. Kan liksom ikke sammenligne oss med Chelski, han tjente liksom ikke akkurat pengene sine på lovlig vis. Så er lettere å sløse de bort da. Poolen ønsker at FFK kjøper talenter som kan bli bedre på sikt og tjene klubben såvel som å gi avkasting.

- Er det så dumt med mange prøvespillere?

Svaret er: NEI, hadde klubben kjøpt en spiller uten prøvespill og han ikke hadde innfridd de første kampene, så hadde dere sagt " de kjøpte faen meg han usett, er det rart de fikk katta i sekken"

- Koster det mye å ha noen på prøvespill?

Svaret er: Nei, 99% av alle dekker sine egne omkostninger eller agenten gjør det. Så i værste fall kan det hende man finner en gråstein som kan bli Gull verdt.

- Hjelper sytingen?

Svaret er: Nei, heller tvert i mot, tror dere noen spillere har lyst å spille for ett dritt-publikum som piper og roper ukvemsord mot sine egne (ref: Hoås etc) Vil dere endre noe så gå på generalforsamling og meld dere for tjeneste i klubben og jobb dere opp i systemet. Eller "get rich and buy the club" ;)

- Tror jeg at det ligger en følelse av egen utilstrekkelighet bak en del syteres klaging?

Svaret er: DEFINITIVT, man er for lat til å gjøre noe positivt ut av sin egen tilværelse og da bestemmer man seg for å prøve å finne noe/noen andre å dra ned i dritten

Sier ikke at klubben er perfekt, men det har aldri vært satset så profft som nå, så man bør vel gi ledelsen noe cred. OG at folk klager på at det er for mange prøvespillere det blir for dumt, aktivitet er i alle fall bedre en passitivitet.

Det har ikke blitt spilt en kamp av betydning, vi er i januar, det er plenty tid før første seriekamp.. RELAX. Rom ble ikke bygd på en dag...og å bli ett topplag i tippeligaen tar ikke 3 sesonger. Det tar nok litt lenger tid gitt.

Har tom fått en VIF supporter til å kjøpe sesongkort på stadion.. gå ut og frels dere og;)

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 31 jan 07, 00:14
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Nå må alle syterene som mener Morgan og styret er skyldig i Irak-krigen, afganistan OG palestina ..roe seg ned litt og spørre seg noen spørsmål:

- Er Fredrikstad egentlig verdens navle som lokker til seg store profiler som vil dø for å bo her?

Vi har ikke mye å tilby en tilreisende fotballspiller, vi har ett utested av ok kvalitet, vi har ett sentrum som gåes gjennom på 5 min, vi har INGEN flyplass (ikke før om ca 1 år) etc, etc.

Hvilket utested?? Og er det viktig for å bli god i fotball?

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 31 jan 07, 00:16
HAHA, VIF supporter som kjøper sesongkort på stadion, ja det ska`n tru på, er en falsk supporter du har vervet,hehe.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 31 jan 07, 00:25
Nydelig skrevet, og jeg er 100% enig!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 31 jan 07, 00:31
enig.. men vi kan bli så blå i tryne vi bare vil. grinebiterne vil fremdeles være grinebitere.. kan ikke gjøre noe med det dessverre...

jeg har blitt ganske flink til å ignorere enkelte brukere her inne for å si det sånn

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 31 jan 07, 00:53

Jeg vet at å svare med korte ord og halve setninger på mange måter er tabu blant enkelte her inne, men hva skal man si til slikt som trådstarter skrev?

Ikke annet en: Flott, takk, vakkert og amen! Virkelig nydelig lesing!

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norgeste flotteste Fotball klubb!

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 31 jan 07, 07:22
BRAVO!

Who is General Failure and why is he reading my disc??

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til: 31 jan 07, 08:27
Kunne ikke sagt det bedre selv

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Snart ny Stadion... JIPPI -

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 31 jan 07, 08:29
Amen

freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07

Lagt til: 31 jan 07, 09:10

En ting er syting her på forumet, det har vel uansett begrenset påvirkning på laget og spillet som presteres. En annen ting er hva som foregår på tribunen.

Jeg er innflytter til byen, er gift med ei fredrikstadjente og har bodd her i 8 år. I studietida vanket jeg en del på Lerkendal så det tok litt tid før fotballinteressen blomstret her i byen... Men en våt høstkveld var min første fotballkamp med FFK, i opprykkskampen mot Oslo Øst. Søkkvåt i Klokkesvingen var det en magisk stemning hvor en kunne kjenne lufta dirre av at 20 års ventetid var over.

I første sesong i toppserien satt jeg mye på firmaplasser på hovedtribunen. Men jeg merket etterhvert en stigende frustrasjon. Hvorfor var alle så negative? Uansett stilling i kampen så var det ukvemsord for hver feilpasning og "bytt`n ut!" etc etc. For det første så vitner det for meg at det er lenge siden de selv spilte fotball. For hvordan i all verden skal en kunne lykkes med alt? Når 11 spillere forsøker å score så er det faktisk 11 andre som gjør alt de kan for å hindre det. For det andre så hjelper det ikke akkurat spillere på banen at det hagler edde og galle.

Men de to siste sesongene har jeg stått på Plankehaugenfeltet og det har rett og slett vært befriende! Hvor ekte oppbacking i motgang og vill jubel i medgang er en del av alt.

Derfor er min oppfordring til alle som er lei syting: Vær med å fyll opp H-feltet på nye stadion!

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 31 jan 07, 10:32
Endret: 31 jan 07, 10:34

Har tom fått en VIF supporter til å kjøpe sesongkort på stadion.. gå ut og frels dere og;)

Hehehe. Samboeren min var totalt uinteressert i fotball, nå er hun frelst og har sesongkort på nye Fredrikstad stadion! Kom igjen folkens, gå ut og frels! ;)

Når det er sagt, bra innlegg og helt på sin plass.

Lenge leve "hjørnet"!

FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05

Lagt til: 31 jan 07, 12:10
Strålende innlegg av trådstarter...

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 31 jan 07, 12:31

merkelig at ingen av grinebiterne har skrevet noe her.. hehe. deilig med EN grinebiterfri post

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 31 jan 07, 12:44

- Tror jeg at det ligger en følelse av egen utilstrekkelighet bak en del syteres klaging?

Svaret er: DEFINITIVT, man er for lat til å gjøre noe positivt ut av sin egen tilværelse og da bestemmer man seg for å prøve å finne noe/noen andre å dra ned i dritten

Bra post, men denne passasjen ble litt vel hobbypsykologisk syns jeg (bare for å ha noe å syte litt over).

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04

Lagt til: 31 jan 07, 12:51
Opprinnelig postet av Husgutt

merkelig at ingen av grinebiterne har skrevet noe her.. hehe. deilig med EN grinebiterfri post

Hehe...det ville vel vært som å kaste kampestein i glasshus...

Ellers helt enig med trådstarter

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 31 jan 07, 13:06
Hva er nytt med trådstarters innlegg ?? Alt det han skriver er opplagt og er debattert mange ganger før. Så dette lange innlegget gir meg ingen ny AHA- opplevelse.

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 31 jan 07, 13:31

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hva er nytt med trådstarters innlegg ?? Alt det han skriver er opplagt og er debattert mange ganger før. Så dette lange innlegget gir meg ingen ny AHA- opplevelse.

Nå er det svært få poster her inne som gir en ahaopplevelse da, og jeg har enda ikke fått en ahaopplevelse av noen av dine poster, Rune..

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 31 jan 07, 13:51
Endret: 31 jan 07, 13:57

Personlig har jeg aldri hatt sanser for AHA.

En kjensgjerning i mange tilfelle, bl.a  fra Hooligans, er at de pga opplevelse av egen utilstrekkelighet, dyrker klubben sin fanatisk uten evne til å gi saklig kritikk. Mao tar mannen istenfor saken, og er uten evne til å kritisere laget sitt, dette fordi de opplever kritikken personlig.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 31 jan 07, 14:02
Opprinnelig postet av freud

.

Derfor er min oppfordring til alle som er lei syting: Vær med å fyll opp H-feltet på nye stadion!

AMEN!

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 31 jan 07, 16:16
Opprinnelig postet av Husgutt

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Nå er det svært få poster her inne som gir en ahaopplevelse da, og jeg har enda ikke fått en ahaopplevelse av noen av dine poster, Rune..

Jeg synes det er greit at dere ikke får dette av meg. Men med trådstarters lange innlegg virka det som at noen her inne ble overraska hvordan folk bør/ skal være. At vi ikke skal hetse våre egne spillere etc. er blitt debattert nok her inne. Så å lire av seg et så langt innlegg, og oppnå så lite. Det hadde ikke jeg giddet å gjort.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914